11 Ocak 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

11 Ocak 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

KADIN Kürk manto modelleri Vay — kocaların 'çıkmıştır. Bu kürkler modern bâr kullanılışında oynıyan şey, kupsu ve biçimidir. Kürk aksesuarlar Al;la gelebilen her cins kürk mo- adır ve kürkle akla gelebilen herşey yapılmaktadır. yalnızca manto veya manto içi ola- rak kullanılmamaktadır. Kürk artık bir çok kıyafetleri garnitür — olarak süslemekte birçok beklenmedik' şe- killerde karşımızla çıkmaktadır. Kürkten yelekler, kürk etoller, kürk şapkalar, kürk eşarplar, kürk çan- ta ve kürk ayakkabılar, kürkten ya- pılmış düğmeler, kürk kravatlar hat- tâ kürk bluzlar pek çok görülmekte- dir. Böylece evdeki en ufak kürk par- çasından istifade etmek dahi imkân dahiline sokulmuş ve eskiden ilham HERKES OKUYOR 28 Bugün kürk. başına gelenler olan yeni moda kürk aksesuarı kış için en ön plân almıştır. Kenarları kürkle süslü kışlık botlar bize daha ziyade eski zaman albümlerini hatır- latmaktadır ama bugün en şık kadı- kürk cepler, ten düğmeler, koltesindeki kürk, bunları taşıyanı ısıtmasa bile gözleri ısıtmaktadır. Biçimler ugünkü kürk manto modasına hâkim olan şey kısa veya tur- vakar mantolardır. Bilhassa tüylü kürkler uzun manto — şeklinde değil de kısa ceketler şeklinde tercih edil- mektedir. Böylece sukunks'dari ronar- dan, İyks'ten gece ve gündüz giyi- lebılecek ceketler — yapılmıştır. Tüy- süz kürkler, uzun mantolar veya turvakar bıçımler için daha elverişli- dir. Bunlar mümkün — mertebe sade biçimlerde kesilmekte, küçük vizon bir eşarpla, yerine göre zenıgin- leştiritanrektedir. Minuşe denilen bu minimini ince eşarplar vizon taklidi başka kürklerden, sansardan yapmak da kabildir. Bu ince eşarp kürkler, mantolara, tayyörlere rob mantolara, gayet şık ve ağır bir hava vermekte- ir. ürk modası son senelerde ku- maşlara da tesir etmiştir. Kürk tak- lidi kumaşlar böylece ortaya çıkmış- tır ve kürkü yalnız ısıtıcı ve JTüks bir meta olmaktan kurtarmış süsle- yici, dekoratif tarafını ortaya koy- muştur CEMİYET Gelecek sene "İ Kanunların Hakimiyeti" mevzu, unda Uzak Şarkta toplanacak olan u Kongresine katılacak delege— lerimiz ve hukukçun arımızla görüş- mek üzere İstanbula uğrayan Prof. Noeman Marsh Hiltonda — muuihalbir- larle görüşerek şöyle dedi: "Bir mem- leketin demokratik — olabilmesi her- haklarının teminat idareciler tarafından iyl ümkündü şeyden önce insan altına alınarak asla çignenmemesiyle mümkündür; aksi halde mevcut rejimin adı de- mokrasi değildir." H. P. Ankara milletvekili Avni ğan partinin Beyoğlu ilçe mer- kezinde Gençlik Kolu üyeleriyle konu- şunken diktatörlük mevzuuna temas ederek şu görüşü ileri sürdü: Halk- lar memleketlerinde diktatörlük ku- rulmasına ya bir "kurtarıcı" aradıkla rı, yahut uzun bir huzursuzluk devresınden sonra hangi cinsten o- lursa olsun bir düzen özledikleri za- man müsaade ederler; halen Türki- yede bu şartlar mevcut — olmadığına göre, burada bir diktatörlük — kurul- ması imkânsızdır. tahlil yanlış olmamakla beraber, faaliyete geçme- si sabırsızlıkla beklenen C. H. P A- raştırma Bürosu tarafından — mesele- nin şöylece derinleştirilmesine — ihti- yaç vardır: Bir memlekette uzun bir huzursuzluk devresi yaratılarak bal- kın “düzen özler" hale — getirilmesi mümkün değil midir? Mümkünse bu- na nasıl mani olunur merikan sermayesinin le Pendik — civarında rulacak kamyon ve otomobıl fabrıkasıyla alâ- iştirakiy— Avni Doğan Gözdağı AKİS, 11 Ocak 1958