9 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

9 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

S P O R Atletizm Baraj Aşıldı eçtiğimiz haftanın sonunda iki Ankaranıntamamen atle- tizme hasredilen minik stadında, bü- yük bir faaliyet göze çarpıyordu. Ha- vanın sıcak olmasına rağmen pisti dolduran yüze yakın atlet — kanter içinde, çabalıyordu. Bu çabalamanın sonunda Türkiye şampiyonu — olmak bir yana, Ağustos ayı sonunda Stock- holm'de yapılacak Avrupa şampiyo- nasına katılmak da vardı. Vardı a- ma, şimalin güzel diyarı Stockholm'e hemen gidivermek pek öyle — kolay da değildi. Buraya gıdebılmek için bir barajı aşmak gerekti. Bu baraj ise hepimizin bıldıgı gıbı kalkınan memleketlimizin — Hirfanlı, — Sarıyar barajlarına benzemiyordu. Atletlerin barajı, sulu değil kuru idi ve tizm Federasyonunun evvelden tesbit ettiği bazı derecelerden ibaretti. An- 0i bu dereceleri aşanlara — Stock- holm'ün yolu açılabilecekti. Şimdiye kadar barajı aşıp, bu müsabakalara iddiasız olarak giren dört atlet var- : Bunlar, yuksek atlamada L metreyi aşan Çet Şahiner, 100 metrede 10,7/10 yapan Aydın Onur, 1500 metrede 3.48 ,8/10 ile aynı za- manda Türkiye rekorunu da yenile- yen Muharrem Dalkılıç ve Gül Çı- ray. Stockholm'e doğru epar hakemi elindeki tabancayı havaya kaldırıp "Yerlerinize" dediği zaman, atletlerin heyecandan renkleri uçmuştu. 400 metre yarışı- nın favorisi Fahir Özgüder, piste çivilediği depar âletine çivililerini yerleştirdiği zaman, rengi kül gibi olmuştu. Sinirlerine hâkim olamasa zangır zangır titreyecekti. Heyecan- dan kuruyan dudaklarını kah dılıyle ıslatıyor, kâh kemiriyordu. Gözleri ilerde bir noktaya takılmıştı Belki- de bu noktada, yirmi gün sonra Stoc- kholm'de yapılacak olan — Avrupa şampiyonasını görüyordu. Minik sa- hayı dolduran 4000 meraklı da, san- ki tek nefes olmuş, atletlerle bera- ber soluyor, çıt çıkmıyordu. Bu ses- sizliği depar hakeminin — patlayan casının sesi dağıttı ve — pistte çıvıhlerın çıkardığı kendine has hı- şırtıyı biraz sonra seyircilerin teza- İNANÇLARIM NURİ HAMZA RÜSTEM'in ŞİİRLERİ Ciltti olarak çıktı Bayilerinizden arayınız Umumi Bayii: Taga Kitapevi Kemeraltı - İZMİR 34 Gül Çıray Rekor rekor peşine hüratı takibetti. Fahir, ilk anda ba- şa geçerek elde ettiği avantajı mu- hafaza için ük bir gayret sarfe- diyordu. Kendısını çok yakından ta- kibedip sıkıştıran Yordanidis ise, i- kiyüz metreyi geçtikten sonra Fahi- re adam akıllı sokuldu ve Ur ara başa baş gelerek mücadeleye başla- dı. İşte yarış bu anda gorulmeye de- ğer bir hal almıştı. Son yüz metreye gırerken bu mucadeleden bır ara vaz- sağlamasına yardım etti Vi de tekrar atak yaparak Fahire so- kuldu. Fakat son 30 metre içinde tekrar gevşedi. Buna rağmen ken- dini Yordanidisin ataklarına — göre ayarlamış olan Fahir, yarışta — ipi göğüslediği zaman hakemlerin kro- nometreleri yeni bir Türkiye reko- runu gösteriyordu. Fahir — Özgüder 48,5/10 luk derecesiyle barajı niha- yet aşmıştı. İstanbulda iki defa de- neyıp aşam adıgı barajı, bu defa bü- n bir mevsim çalış tıgı kendi pistin- de aşıyordu. Hakemlerin, — arkadaş- larının ve nihayet emektar hocası Besim Aybarsın — kucaklaması ile hem kendisi hem de seyirciler, neti- ceyi ilân edilmeden böylece anlamış oldular. Biranda minik stad — alkış tutan ellerin çıkardığı uğultu ile sa- rıldı. Fahir, Stockholme gidecek be- şinci adam olm Başkan ile tartışma Sampıyonanın ikinci gününde at- hakemlerinin disk ve çekici tartıya göndermek — istemeleri, bir tartışmanın başlangıcı oldu. Atış ha- kemleri haklı olarak ve yönetmeliğin işaret ettiği gibi bu iki — müsabaka âletinin tartı belgelerini istediler. Fakat kendilerine gereklı belgeler gösterilemedi. nun üzerine de ha- kemler bu âletlerin tartılmasını söy- lediler. Bu sırada uzun boylu, yakı- şıklı ve genç bir adam tartı hakem- lerinin yanına gelerek duruma mü- dahale etti ve tartıya gonderılen müsabaka âletlerini geri get rtti. Bu genç adam tartının yapıldığım iddia ediyor, atış hakemleri ise tartı ya- pıldığına dair belge istiyorlardı. Mü- nakaşanın uzadığı bir sırada, kır saçlı yaşlıca bir zat gruba sokula- rak genç adamın haksız olduğunu söyledi. Genç adam Atletizm Fede- rasyonu Başkanı Jerfi Fıratlı, — kır saçlı adam ise Atletizm Federasyo- nu Merkez Hakem Komitesi Başka- nı Dr. Otmar Savcı idi. nç adamın bir ara asabi bir "Uzun ettiniz Otmar bey, ke- yapıldı, 1stedıg1n1z iyerek boş bir Gen sesle, sin artık Tartı belgemi buyurun' kâğıt uzattı. Sonra da bu kâğıda tartının yapıldığını ve âletlerin nor- mal ağırlıkta olduklarını yazarak imzaladı. Tartışma da böylece kapan- dı Aradan birkaç saat geçtikten son- a da genç adam, kır saçlı adamın yanına sokularak kendisinden — özür diledi. Kimbilir, belki de gençlik heyecanım zaptedememıştı AKİS, 9 AĞUSTOS 1958