7 Eylül 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

7 Eylül 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER ettiği yüzünden belliydi. Baydura ge- zetecilere cebinden çıkardığı resimle- dağıtmak istemiş, resim çekmele- rinin önüne geçmeği arzulamıştı. A- ma üzerinde yeteri kadar resim ol- madığından flâşların patlamasını ön- Jeyememişti. Yorulanlar.. Kabineye girecek olanların seçilme- sl işinde yorulanlar arasında Milli Birlik Komitesi üyelerinden bâzıları da vardı. Komite tarafından bu işle vazifelendirilen üyeler, geçen hafta- nın içinde gece dememiş gündüz de- memiş çalışmışlardı. Kabinenin boş Azalıklarına tâyin edilecekleri seç- mek için bu Komisyon yetmişe yakın şahıs hakkında bilgi toplamış, bun- lara duyurmadan tahkikat yapmış, bâzılarıyla da temas etmişti, Bakan adaylarının haberi olmadan veya kendilerinin bakan adayı oldukları kimseye o sezdirilmeden nazırlanan ve muhtelif kimselerden cevapları 2- yasi k olmuştu. Elene elene kalburun üze- rinde kalabilenler Komisyon tarafın- dan Gürsele bildiriliyordu. Gürsel bu isimler Uzerinde duruyor, çalışmaları bu yönden ilerletiyordu, Mil4 Birlik Komitesinin vazifelendirdiği Komis- yon bu haftanın başında hâlâ faali- yetteydi. Geri kalan üç bakanlık için adam aranıyor ve incelemelere de- vam ediliyordu. Bu konuda Milli Birlik Komitesi- nin Üzerinde durduğu bir nokta daha vardı: Basın-Yayın ve Turizm Ba- kanlığının lâğvı düşünülüyordu. Bu Bakanlığın uhdesinde olan işler U- mum Müdürlüklerle idare edilebilirdi. Başbakanlığa bağlanacak mum Müdürlüklerin Basın-Yayın, Turizm ve Radyo-Televizyon Umum Müdürlüğü adı altında çalışması dü- layıydı. Hâl böyle olunca yeni yapı- lacak tâyin için iki kişi aramak daha akla yakın oluyordu. Ama bunlar, haftanın başındaki pazartesi günü henüz bulunmuş değildi, Üstelik ye- ni Bakanlar da, bunların seçilme u- sul ve tarzı da öyle fazla bir takdir toplamamıştı. Her halde ortada, ka- zanılmış bir başarı yoktu ve başka mesleklere ait metodların devlet lerine olduğu gibi tatbiki iyi netice vermiyordu. 10 Suat Aydınlıyım Tarih önünde Lb Bir partinin âkibeti (Kapaktaki parti) Şaatler.n 9.30'u gösterdiği sıralarda sinema salonundaki bütün koltuk- lar sayılar bine yaklaşan delegeler tarafından tamamen doldurulmuştu. Ön sırada partinin milletvekilleri o- turmaktaydı. Sağ başta Fuat Köprü- lü, ağzından eksik etmediği sigarası- nı âdeta yiyordu. Onun solunda Ad- nan Menderes, Refik Şevket İnce ve > iki milletvekili arasında da Celâl r görülüyordu. Bayar merasim imi giymişti. Sıranın sonları doğru kayan gözler bir koltuğa iliş vermiş Yusuf Kemal Tengirşek ve Mareşal Fevzi Çakmağı seçiyordu. İkinci sıradan itibaren memleke- tin muhtelif bölgelerinden gelmiş bu- lunan degeleler başlıyordu. Tam 906 delege vardı. Herbirinin ağzı heye- tu. Gözleri pini pı- rıldı, ee vee s alkonu dâvetlilere tahsis sald ön sıralarda gazete- ciler bulunuyord . Balkonu dolduran samiinin büyük bir kısmını hanım- lar teşkil etmekteydi. Gözlerini yu- karıya kaldıran delegeler kendilerini konfeksiyon mağazasında sanıyorlar- dı. ardan beş tanesi müstesna, hepsi dolmuştu. Boş localardan bir tanem kongreye dâvet edilmiş bulu- nan C.H.P, mensuplarına aitti, En ovtudaki geniş locada büyük bir am- pulün aydınlattığı bir masa ve masg- nın üzerinde de bir hopaılör bulun- maktaydı Nihayet vakit geldi ve Celâl Ba- yar delegelerin alkışları arasında sahneye yürüdü. Sahne ziyadesiyle güzel tefriş edilmişti. Orta yeri bir masa tamamen kaplamaktaydı. Ma- sanın Üzerinde ucları masanın altına rini istedikleri gibi ifade ediyorlardı. Et- rafta sâdece ve sâdece âsayişi koru- makla vazifeli birkaç polis görülü- yordu. Emniyet mensupları partilile- re de dokunmak, yardım etmek için ellerinden geleni yapıyorlardı. Ota n tam 13 sene sonra gün- lerden bir gün, Ankara Adliye Sara- yının ikinci katındaki 5. Sulh Ceza Mahkemesinin küçük salonunda, dir- seklerini kürsünün Üzerine dayamış, kalın kara kaşlı, alnı hafif açık, bej bir elbise giymiş 40 yaşlarında gös- teren hâkim, cübbesinin dik kırm yakaları kadar sert bir sesle Zabit kâtibine şunları söyledi “Anayasa ve Kinunlağa aykırı fa- aliyet ve tasarrufları ile Yüksek So- rusturma Kuruluna intikal eden ve tahkik mevzuu olan hareketleri se- bebile, Demokrat Partinin her türlü faaliyetinin men'ine ve gayri menkül bütün emvalinin ve bankalardaki mevcut mevduatının ve her nevi ev- rak ile defterleri ve matbuasının ted. bir mahiyetinde muhafaza altina 2- lınmasına, Ankara Beşinsi Sulh Ceza Mahkemesince karar verilmiştir.” ararı tefhim eden hakimin ismi Suat Aydınlıyımdı -Düşününüz, Ay- dınlı!. ve böyle bir tarihi kararı ver- mek kendisine nasip olmuştu. Karar 5. Sulh Ceza Mahkemesinin 131 sıra numatasıyla dosyaya kondu. D.P. bu kararla fiilen kapatılmış değildi. Ay- dınlıyım, kararı derhal teksir ettirdi ve bütün savcılıklara gönderdi. Ay- P, nin Rüzgârlı Sokaktaki büyük sa- rı binasının önünde bekleyen görevli jandarma takviye edildi. Birkaç po- lis daha gönderildi. AKİS, 7 EYLÜL 196/