21 Ağustos 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

21 Ağustos 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

C.K.M.P. Genel Merkezi Kapanan kat ben peşini bırakmıyacağım. Bu- gün aleyhlerinde dâva ikame ettim." Sözlerini (o bitirince, etrafındaki gazetecilerin şaşkın bakışları oaltın- da küçük odayı terketti. Konuşma, geride kalan haftanın ilk yarısında, salı günü, yeni Meclis binasının Basın dinlenme o odasında e ve konuştukça açılan adam, C.K. M.P. nin Kırşehir eski İl Başkanı irikal Celâl Özdemirdi. Özdemir, o gün erken saatlerde yeni Meclis binasında pusu kurmuş ve <basın mensuplarının gelmesini beklemeğe okoyulmuştu. Beklenenler saat 16 sıralarında görününce, dertli C. K. M. P. linin keyfi yerine geldi. Hemen ayaküstü bir basın sohbeti- dir başladı. Mesele, Ağustos ayı başlarında Kırşehirde yapılan ve sonra iptal edi- len cafcaflı Kırşehir İl Kongresiyle ilgiliydi. Kavruk partinin kalesi Kır- şehirde yapılan ve başından sonuna kadar hiziplerin çatışması şeklinde cereyan eden kongre, kudretsiz Kud- ret gazetesine göre son derece olgun bir hava içinde geçmiş ve iktidar yolunda yeni adımlar atılmıştı. Fa- kat kongrede İl İdare Kurulunun, Genel Merkez tarafından tutulmayan Celâl Özdemir hizbi eline geçmiş ol- her şeyi birden değiştirmeğe kâfi geldi. Kavruk partinin aklıevvel Genel Sekreteri Ahmet Bilginin ba- şında bulunduğu hizbin hezimete uğ- raması ve bunu bir türlü hazmede- memesi, seçimlerin Genel Merkez ta- rafından bozulmasına ve İl İdare Ku- rulunun feshedilmesine sebep oldu. Seçimlerin yukarıdan gelen bir emir- AKİS, 21 AĞUSTOS 1961 kapılar le ve telle feshi haberi Celâl Özdemi- re tebliğ edilir edilmez Özdemir yay- garayı kopardı ve bileğinin hakkı- nı istedi. Halbuki o sıralarda Genel Merkez kendi yağıyla kavrulduğun- dan ve başında da bir sürü dert bu- lunduğundan, meseleyi gerekli şekil- de ele almadı ve bir Genel Sekreter için bir İdare Kurulunu feda etmeyi mutluba daha muvafık buldu. Celâl Özdemir ise, irikıyım lidere obaşvur- mağa bile lüzum görmeden derhal parti aleyhinde dâva ikame etti. LA derdini anlatan Öz- demir, bira — Eğer bizl dinlemezlerse, valla- hi Kırşehir de ellerinden gider" şek- linde konuşmaktan kendini alama- dı. Balık baştan kokar Özdemir elinde dâva dosyası kentin yolunu tutarken, Merkezde hareket te vardı, bereket te... Büyük Kongrenin yaklaşması sebebiyle içerdeki hizipler faaliyet sahalarım genişlettiler. Kavruk par- tinin "dışı sükün ile zâhir" sevimli merkezinde iki ayrı grup, menfaat çatışmasının ilk safhasını pek sessiz- ce geçiştirmeğe gayret ediyorlardı. Milli Eğitim Bakanlığı koltuğuna sımsıkı yapışan ve ikazlara rağmen, "İstifa mı? Allah göstermesin!" di- yen Tahtakılıçın başında bulunduğu ekip, bir kolunu İstanbula attı ve ka- rargâhını gerici gazete Tercümanda kurdu. R. Kutmangilin Nihat Kara- veliden deviraldığı ve başına Bölük- başı aleyhtarı gazeteci Müfit Duru- yu geçirdiği Tercümanda Tahtakılıç baş- Genel YURTTA OLUP BİTENLER hizbi çöreklendi ve plânlar kurulma- ga başlandı. Kadircan Kafimin fikri liderliğini yaptığı bu ekip, R. Kut- mangilin şişkin cebiyle takviye edi- lince ümitler pek arttı ve liste tanzi- mine bile gidildi. Bu arada Celâl Öz- demir meselesi de Genel Merkezin basma belâ olmağa yüztutunca, Tah- takılıç taraftarları ekmeklerine osü- rülen yağın halis tereyağı olduğuna inandılar ve çalışmalarım daha kesif- lestirdiler. Fakat bütün bu komplo süratle lider Bölükbaşıya ve onun kurmayına ulaşıverince, işler karıştı. Bilginlerin ve Arnaların birden keyf- leri kaçtı. İlkiş olarak, C. K.M.P. Genel Merkezinin kapılarını basına kapayarak içerdekilerin dışarıya Sız- masını önlemeğe gayret, ettiler. Nitekim, bitirdiğimiz haftanın sonunda Genel Merkeze uğrayan ga- zeteciler, C.K. M. P.nin Basın Söz- cüsü tâyin edilen, Kudret gazetesinin kazazede müntesibi Kenan Harunu karşılarında buldular. Ama tabii, su- allerine oOcevap alamadılar. Ahmet Bilgin ise çok meşguldü. o Doğrusu bunca iş arasında bir de basma me- ram anlatamazdı! Gazeteciler bu de- faC. K. M. P. Genel Merkeziyle te- lefonla temas temini yoluna gittiler. Telefona çıkan Fuat Ama sorulan sualleri yarım yamalak cevaplandır- dı. Efendim, Kırşehir İl Kongresi usü- lüne uygun yapılmadığı için iptal edilmişti! Celâl Özdemir o haksızdı! Parti içinde hizipleşme yoktu! Celâl Özdemir Kadı kızındaki kusur