28 Ağustos 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

28 Ağustos 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER Türk-İşin toplatılan broşürleri Hafıza-i beşer nisyan ile malül değildir" nanmak istenen oyunun tehlikesini a- çıkça ifade etmektedir. Meselâ, Yapı- İşin bildirisinde (o özetle söyle denil- mektedir: "Hür ve demokratik rejim- lerde Türk-İş gibi toplumun en kut- sal çatısına baskınlar yapılmaktadır. Bu olay, diktaya hazırlık baskınları- nın hem de en büyük belirtisidir. Bu olayda açıkça, anılan rejimin kokusu sezilmektedir. Türk-İşin bu olaydaki (o aksiyonu ile tam bir mutabakatta olduğumu- zu, aksiyoner bir teşkilât olan Yapı-İ- şin Ankarada yapmak istediği mitin- gin Türk-İşçe de tasvip (o göreceğine inandığımızı, gerektiğinde bize düşen görevi tam bir titizlik ve sadakatle yerine getireceğimizi, daha gerçekçi görücümüzü miting meydanında cesa- retle ifadeden en ufak bir çekingenlik duymıyacağımızı kamuoyuna duyuru- Haftanın başında Pazartesi günü Türk-İş Genel Merkezinde AKİS mu- habiriyle görüşen oOHalil Tunç, olayı protesto etmek amacıyla 5 Eylülde İs- tanbulda büyük bir miting yapılması için teşebbüse (geçildiğini, obundan sonra da mitinglerin arka arkaya de- vam edeceğini söyledi. İşçi aleyhine ça- aştıkları tespit edilen dokuz milletve- i. seçtirilmemesi için yoklamalarının yapılacağı 29 Ağustos tan sonra da mücadeleye devam edi- leceğini açıklayan Halil Tunç: "— Bu olaylardan sonra işçi ar- tık menfaatinin nerede olduğunu an- lamış bulunuyor.İcra Kurulumuz de- vamlı olarak toplantı halindedir. A- 14 lınan kararlar devamlı olarak o bölge işçi temsilciliklerine bildirilmektedir. İcra Kurulu, önümüzdeki günlerde iz- lenecek politikayı tesbit (oOetmektedir" dedi Broşürde ne var? Türk-İş Konfederasyonu Genel Mer- kezince bastırılarak bütün teşkilâ- ta dağıtılan ve münderecatının Siyasi Partiler Kanununun 37. maddesine aykırı olduğu ileri sürülen . "Yeniden seçilmemesi gereken milletvekilleri" başlıklı broşür 16 sayfadan . ibarettir. Broşürün ilk sayfalarında seçtirmeme kampanyasının nedenleri üzerinde durulmakta, çirkin politikacıların se- çimlerden önce nasıl vaadlerde bulu- nup da sonradan işçi haklarına nasıl AKİS karşı çıktıkları belirtilmektedir. oşürde bu isimlerin niçin kara listeye alındığı da olay ve delillerle çilerin Ankaraya gönderdikleri tem- silcilere, işçileri küçümser bir tavır takınarak, şöyle demiştir: ” — İşçilerle li. de et ye- meyiversinler, efendim! Size ne? Siz böyle şeyleri ne bilirsiniz?” AP milletvekili, et boykotu ile ilgi- li olarak düzenlenen mitingde işçiler kendisini de protesto edince,'bu defa da şunları söylemiştir: "— Avrupada et pahalıdır. Darge- lirliler koyun eti yemezler. Ben bunu demek istedim. Avrupada işçiler at eti, köpek eti, kedi eti, domuz eti yer- ler Diğei milletvekilleri de Sendika Toplu Sözleşme, Grev ve Lokavt Ka- nunlarının görüşülmesi sırasında, iş- çilerin sendika kurmalarını önlemeli ve sendikaların güçlenmesine engel o- labilmek için çalışmışlardır. Bazılar, ise, işçiye grev hakkının tanınmama- sını istemişlerdir. Olayların önemli dettiği bugünlerde, meselenin nasıl çözümleneceği kesinlikle ( kestirileme- mekle beraber, Türk-İş yöneticilerinin mücadeleyi bütün güçleriyle devam et- tirmekte kararlı oldukları bilinmekte- dir. gelişmeler Türk-İş Yöneticileri Savcılıkta Galip sayılır bu yolda mağlüp 28 Ağustos 1965