August 28, 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

August 28, 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

AKİS onlarla dertleşmek için Elmadağından gelmişti. Bir başka genç, köy kadınlarının kendilerinden uzak durmasını kınayan bir şehirli kadına, onların güç hayat- 28 Ağustos 1965 larını anlatıyordu. Bir köşede ise kö- yün ekonomik imkânları tartışılıyor, tezek yapma hakkında teknik bilgiler veriliyordu. Köy okulunun yemyeşil uygulama bahçesi, misafirlerin hay- ranlığını çekmişti. Fakat köyün diğer SOSYAL HAYAT yerleri kupkuruydu. Dâva: Toplum kalkınması! Misafirler köylülerle sohbet ederler- ken, siyah pantalonlu, başı men- dille sarılmış, incecik bir gençkız grup lara yaklaştı ve: Lütfen buyrun. yemek hazır" edi. Dernek üyeleri (o misafirleri köyün yemekhane şekline getirilen ambarın- da, Kutludüğün köyünün nefis bul- guru ve ayranı İle ağırladılar. Panta- lonlu incecik gençkız, Sosyal Hizmet- ler Akademisi o öğrencilerinden Çağlı Fıkırkoca idi. Yemek nöbeti o gün ken disine düşmüştü. İsrailli Rafi Talmon ile servis yapmaya başladı. e Gençler sıra ile yemek nöbetine girmişlerdi. Kendi yemeklerini kendileri pişiriyor, alışverişlerini Kayaştan yapıyorlar; o- kulda, 28. Tümenin verdiği ranzalarda yatıyorlardı. kampçıların masraflarım üzerine almıştı. e Yemek nöbetini en iyi şekilde başaran iki kampçıdan biri mardinli Fevzi Uğur- lu, diğeri ise Necmettin Emiroğlu idi. Ama bu meziyetlerinin evlerinden du- yulmasını istemiyorlardı! Ne olur ne olmaz, belki evde de iş başa düşebilir- di. Ahmet Üstüne gelince, onun mut- fakta pek başarılı olduğu söylenemez- di ama, kendisi, şehre köyden gelmiş olmakla övünüyordu ve fosseptiğin ka- zılmasında (o büyük rol ona düşmüştü. Zira güçlü kuvvetliydi. Temsildeki gi- bi ne çabuk susuyor, ne çabuk acıkı- yordu. Fakat toplum kalkınması da- vasına dört elle sarılmıştı- ve bütün köylerde eğitimin şart olduğuna ina- nıyordu. Misafirler o yemeklerini hemen bi- tirmişlerdi ki. Sosyal Hizmet ve Araş- tırma Demeği Başkanı Dr. Osman Yaşar ayağa kalktı ve toplum kalkın- ması dâvasının esasını, çok açık bir şekilde anlattı. Kampçıların yaptıkları İşten daha önemlisi, yarattıkları hava idi. Toplum kalkınmasının esası zaten, halkın kendi kendisine yardım etme- ye yönelmesini sağlamak, kullanılma- yan güçleri birleştirmek ve işe yarar hale getirmek, 'toplumu harekete ge- çirmektir. 33