1 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

1 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Ne var ki, evdeki hesap çarşıda yalış çıktı. O kadar büyük, o ka- dar koskocaman, o anlı şanlı ÇEP başkanının ziyareti karşısında | İz- mirliler gerekli heyecanı gösterme- diler. Hatta tersine, kızgınlıktan do- gan bir heyecan rüzgârı esti. OEr- tunga ve Uyar, ilçelerden red ceva- bi aldılar. Karaburuna Uyarla bir- likte giden Ertunga, "resmi organ- ların otertiplemediği (o karşılamaya katılmayız" cevabı ile karşılaştı. Torbalıda ise ilçe yöneticileri "Bay- ram değil seyran değil, nedir bu ziyaret?" diye sordular. Buna rağmen büyük karşılama m da desteğini isteyecekler. Ya- "parayı veren düdüğü çalacak "- tar. ÇEP liderinin büyük hayallerle plânlanan İzmir gezisi, 14 Nisanda yapılacak olan Kurultayla ilgilidir. İzmirde parlak bir karşılama ve Kurultayda Egenin kendisini (o des- teklemesi, Feyzioğlunun güzel rü- yasıdır ve kendisi için çok önemli- dir. İzmir ve çevresinin Ortanın So- lunu nasıl desteklediği ve nasıl he- yecanla Feyzioğlunun ihracını talep Ecevit, hayalini gerçekleştirme Em ara verilmemiştir. Şu anda Uyar i- le Ertunga faaliyetlerine devam et- mektedirler. Pazar günü Basmaha- ne garında vukubulacak olaylar, ça- lışmalarının sonucunu ortaya ko- yacaktır. Bazı ilçeler protesto için ÇEP Genel Başkanının İzmire ayak basacağı "tarihi an"da Basmahane- de bulunmayı düşünmektedirler. Pazar gecesi için Uyar ile Ertunga bir de ziyafet düzenlemişlerdir. Bu ziyafet "bütün partililere açık" ola- caktır. ÇEP'li kafadarlar politika i- şini çok basite irca etmişe ya mektedirler: Seçmenin midesini yafet (o sofrasında dolduracaklar. 12 gezisinde CHP'lilerle Maya tutunca sıva dökülür ettiği hatırlanacak olursa, ÇEP'çi- lerin nasıl böyle rüyalara kapılabil- dikleri hayret uyandıracaktır. Acındırma politikası mı? Kurultaya iki hafta kala ÇEP'çi- lerde bir telâş başlamıştır. İşin ciddiyetini yeni yeni anlar gibidir- ler. Hele bazıları iyice endişeye düş- müştür. Bir korku, tasfiyeye uğra- yıp, partiiçi mücadeleyi sürdüremi yecek duruma düşmektir. Geçen haftanın sonunda Mecliste Grup Başkanlığına ait odada oÇEP'çiler eski CHP milletvekillerinden bazı- ları ile birlikte bir toplantı yapmış- lardır. Bu toplantıda Kurultay so- AKİS nuçları üzerinde yapılan tahmin ol- dukça karamsar sonuç vermiştir. Feyzioğlu ve arkadaşları. Kurultay- da galip gelemiyeceklerini, tersine, yenilgileri dışında bir ihtimal olma- dığını anlamışa benzemektedirler. Nitekim akıl hocaları, dünyevi Fa- lih Rıfkı, haftanın başındaki obaş- makalesinde, aleyhte olacağını an- ladığı kurultay kararını peşinen mahküm etme taktiğine girişerek, şu parlak iddiayı ileri sürmüştür; "CHP Kurultayının CHP çoğun- luğunu bugüne kadar temsil etme- diği bir gerçektir.." Hareket noktası bu karamsarlık olunca hedefin li t" "kelleyi kurtarma" edilmesi normaldir. ÇEP'çiler, tes- bit ettikleri kurultay taktiğine gö- re bütün Anadoluyu tarayacaklar, muslihane hal çaresi gerektiğinden, kendilerinin Partiye büyük hizmet- ler yaptıklarından bahsedecekler ve "yahu, bizi kovuyorlar" diye sız- lanacaklardır. Böylece CHP Kurul- tayı onlara acıyıp, hafif bir ceza ile affedecek, onlar bu vartayı az zararla atlattıktan sonra partiyi e- le geçirip, Ortanın Solunu tasfiye i- çin zaman kazanacaklardır. Sonra yazın, ini destekleyen iş çevrelerinin sağlıyacağı büyük pa- ra ile kongre kongre dolaşacaklar, her yerde ziyafetler verecekler, CH P'nin mahalli seçimlerde hezimete uğramasını sağlayınca, Eceviti ove arkadaşlarını “sepetlemenin" ge- rekçesini elde edeceklerdir. Bu ge- rekçe "İşte bakın, Ortanın Solu e- kibinin aldığı sonuca! Bunlar Halk Partisini yönetemezler" olacaktır. Tabii isyancılar, bu Kurultay so- nunda soluğu Parti dışında almak ihtimalini de yabana atmamakta, o takdirde alacakları tedbirin hazırlı- gım da yapmaktadırlar. Bu, bir parti kurma zemini yaratmaktır. Haftanın başında Sah günü yayınla- nan çılgınca bir bildiri bu yönde bir tedbirdir. 8'ler, bu bildirilerin- de, Kurultayı peşinen gayrimeşru i- lân etmişler, Kurultayın kendileri hakkında karar alamıyacağını öne sürmüşler, Genel Başkan dahil, bü- tün yöneticileri suçlamışlardır. 8'le- rin Kurultayın selâmeti için ileri sürdükleri şartlardan biri, il obaş- kanlarının katılmamaları, Kurulta- yın bazı Parti Meclisi üyelerinin tu- tumu -yani 8'lerin tutumu- hakkın- da genel veya özel karar almaması- I Nisan 1067