1 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

1 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

o HAFTALIK AKTÜALİTE Cilt: XXXVII MECMUASI Sayı: 667 I Nisan 1967 YURTTA OLUP BİTENLER Millet "Komünist sana minnettardır!" İsmet Paşa komünistleri himaye ediyor! Bülent Ecevit CHP'ni aşırı sola götürüyor! Ecevit solları memleketi kızıllaştıracaklar! Orta- nın solu Moskovanın yoludur.. Bu- günkü düzenin haksız taraflarını söyleyenler bolşeviktir! Basın ve sa- nat âlemi rus ajanlarının eline geç- ti! Nerede bir komünist görürse- niz onu derhal ihbar ediniz! Komü- nist, komünist, komünist! Bir memlekette hava bu olursa ve bu havayı o memleketin iktidarı- nın başı, muhalefetinin Çerkez Ft- hemleri, hattâ bol yıldızlı üniforma sahipleri beslerlerse ne olur, bilir misiniz? Bir kripto, gayet rahat, şöyle yazar: "Ne kadar, adı komüniste çıka- rılmış kahraman halk çocuğu varsa bunlar faziletli, yürekli, emekçinin yanında olan yiğit kişilerdir.." Bir başkası ise der ki: "Komünist diye komünist parti- nin üyesine derler. Türkiyede ko- münist parti bulunmadığına göre komünist de yok demektir.." Bugün gerçek, nasıl (odünyanın istisnasız her tarafında komünist- ler ve bir komünist faaliyeti varsa bunların Türkiyede de mevcut oldu- gudur. Bunlar kendilerine mahsus bir çalışma sistemine (sahiptirler, gemilerinin yelkenini kuzeyden ge- len rüzgârlarla doldurmaktadırlar, her çevrede o çevrenin özelliklerini, gözönünde tutarak bir hava yap- maktadırlar, basındaki adamları şartlara göre düdük oçalmaktadır- lar. Kriptoların en meşhurlarından biri, daha bir kaç yıl önceye kadar, "memleketin iki, üç tane namuslu kalemi"nden bahsederken bunların arasına mutlaka Falih Rıfkı Atayı da koyardı. Bunun sebebi, kalemlerin bu en eskisinin o sıra- lar devrin iktidarını -bu, 1963-64ler- de olurdu- yermesi, ihtilâl heveslile- rine arka çıkmasıydı. Aynı Atay, ay nı miskin sebeplerden ötürü -hep 4 şahsi çıkar- artık sözümona koyu bir antikomünist olmuştur ve krip- to kendisini derhal afaroz etmiştir. Bugün görülen, Ortanın Solu ha- reketi CHP içinde zafer kazandığın- da ,bunu bir "burjuva revizyoniz- mi" olarak damgalayanların, şimdi. Ortanın Solu ile kendilerinin Solun Solunu aynı paralelde göstermeye çalıştıklarıdır. Uçlar bir defa daha Kulağa Küpe Boş küp tıngırdar! Vatandaş Süleyman - efendi gayet doğru bir söz söyle- miş. o Demi; "Türkiyede herkesin söz hakkı varsa, be- nim de söz hakkım vardır.' Dü- şündüğüm, bildiğim gibi ko- m devam edeceğim.." mesine etsin ya, ancak emi aman Allah, vatandaş Süleyman efendinin ne boş, Ji kir bakımından ne tiril bir kimse oolduğu her gün daha Jeci şekilde ortaya çıkıyor. Denilecek ki: "Sana ne, ya- İZ Vaktiyle vatandaş Süley- man efendinin boşluğu kendi- sim ilgilendirildi, bir de ilgi- lendirse ilgilendirse Amerika- nın Morrison firmasını.. Ah, demokrasi, odemokra- si! Senin adına ne cinayetler işleniyor.. birleşmişler, kriptolarla Çerkez Et- hemler aynı türküyü çalmaya baş- lamışlardır. Bir memlekette cadı kazanları ne kadar çok kaynatılırsa, bir memlekette komünist avı ne de- rece yaygın olursa gerçek komüniz- min o kadar istifade ettiği tecrü- beyle sabittir. İsmet Paşa komünist- likle suçlanırsa, Ecevit komünist o- lursa, sosyal adaleti savunan bütün kalemlere komünisttirler denilirse ve bol ödenekli komünizmle savaş derneklerinin Oomaaşlı o idarecileri kendileriyle oefendilerinden başka herkesi komünistlikle suçlarlarsa kriptonun şöyle yazmasına niçin şaşma ak: "Ne kadar, adı komüniste çıka- rılmış kahraman hal çocuğu varsa bunlar faziletli yürekli, emekçinin yanında olan yiğit kişilerdir. Bugün Türkiyede Ortanın Solu- nun da, Ortanın Sağının da aslında, komünistliğe karşı baraj olduğu hur- susunda mutabık kalırsak, bu iki cephenin de komünizm düşmanlı- gından şüphe etmeye kalkışmazsak ortanın sağındakiler inanırlarsa ki pek âlâ, ortanın solundakiler "ko- münizme karşı tesirli silâh"ın bu olduğuna kani olabilirler, ortanın solundakiler de ortanın sağındaki- ler hakkında aynı şeyi düşünürlerse kriptolar muallâkta kalırlar. Türkiyede ortam odur ki komü- nizm mutlaka bir dala tutunmak kendini bir cereyanla bir göster- mek zorundadır. Komünistlerin "Türkiyede komünist yoktur" pro- pagandasının sebebi budur. Sadece son yedi yılda bu dal bazen 27 Ma- yıs ihtilâlcileri, bazen 14'ler, bazen Aydemir sergüzeştçileri, hattâ ba- zen P İktidarının CHP'li muha- lifleri olmuştur ve şimdi "burjuva revizyonizmi" kriptoların baş tacı- dır. CHP'deki Ortanın Solcuları -ar- tık hemen hemen bütün CHP-bu belânın Çerkez Ethem belasıyla eş belâ olduğunu hiç hatırdan çıkar- mamalıdırlar ve taktiklerini olma- sa bile stratejilerini ona göre âyâr lamalıdırlar. Rejim Boşluk dolduranlar (Kapaktaki o hukukçu!) BU haftanın başındaki bir öğle vakti, yemeklerini yerken radyo- larım açanlar pek mutlu bir haber işittiler. Haberi veren, Demirel İk- I Nisan 1967