9 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

9 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt: XXXIX Sayı: 690 9 Eylül 1967 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Nurculardan bir grup, adalet önünde Görünen tehlike Millet İki belâlı uç Bu hafta içinde, Türkiyede, en dü- şünceli adamlardan biri Süley- man Demircidir. AP Genel Başkanı, seçimlerde oOcömertçe (kullandığı malzemenin faturaları kendisine gelmeye (o başladığı için ve ödeme kudretine sahip olmadığından bü- yük bir sıkıntının içine düşmüştür. Son iki fatura, seçim hesapları- nın en yüklü faturalarıdır. Birinin altında "DP adına Celâl Bayar", ö- tekininkinde "Din devleti temsilcisi Hizb-üt tahrir" imzası vardır. De- mirci bütün seçim kampanyası bo- yunca bu iki kuvvete vermedik tâ- 4 viz bırakmamış ve onlara ait oyla- rı AP'ye aktarmıştır. Sonra da, atı alanın Üsküdarı geçtiği felsefesine uygun şekilde onlara borcunu öde- meye yanaşmamıştır. Şimdi, eski Demokratlar ve en aşırı sağ Demi- relin yakasına yapışmışlardır. DP- liler bir "sosyal klüp" kurarak faa- liyete geçmek (o kararlarım açıkla- mışlardır ve Celâl Bayar gürültülü bir Ege seyahatinin hazırlığını ta- mamlamıştır. o Hizb-üt tahrir ise, dağıttığı son beyannamesinde Demi- reli bir "sahte müslüman" ilân et- miş, elinde hiç bir kudret bulunma- dığım, asıl iktidarın Orduda oldu- gunu, Demi relin ancak basit bir memur sayılabileceğini (söylemiş, AP Genel Başkanına karşı tam bir vaziyet almıştır. Din devleti kurucularının da, es- ki Demokratların da Demirciden a- lacak hakları bulunduğunu hiç kim- se iddia edemez. AP Genel Başkanı, bilinen fütursuzluğuyla kudreti ha- ricindeki ve aslında niyetli de olma- dığı vaadleri bol keseden yapmış- tır. Seçim kampanyası sırasında De- mireli dinleyen her Demokrat, eğer iktidarı tek başına AP alırsa DP'nin Yassıada takımına siyasi hakları- nın iade edileceğine inanmıştır. O takım Demireli bunun için Genel Başkanlığa (o getirmiş, bunun için APyi tutmuştur. Hizb-üt tahrir de kendi mantık 9 Eylül 1967