1 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

1 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

Ankara müzakeratı ne halde? Müzakereye Atinada mı devam edilecek Yunan mürahhasları talimat almak vesilesile müzakereyi uzatırlarsa bu yolda teklifte bulunulacaktır Ankara, 1 (H 'ürk - Yunan müzakeratı elân tevakkuf devre: iyor, yunan murahasları Atinadan talimat bekliyorlar. Yunan heyetinin mütemadiyen talimat istemek mecburiyetini hise- etmesi heyetin salâhiyeti kâmileyi haiz olmadığını göstermektedir. Bu sebeple hükümetimiz tarafından müzakereye Atinada devam edilmesi hakkında bir teklif vaki olması muhtemeldir. Bu takdirde mürahhaslarımız Atinaya gidecek- ler ve her türlü talimatı haiz olacakları için mı kerata süratla devattı edebileceklerdi Atinadaki mübadeleye ait meseleler halledil misak müzakere ve imzası Ankarada yapılacaktır. Atina 31 (fo)— Burada Ankara müzakera- tına münkati olmuş nazarile bakılıyor. Bil- ahara müzakereye Atinada devam edilip __edilmeyecğl malüm değildir. Burşadaki mevkufların muhakemesi Muhbir ve şahit Ali mühim izahat verdi Bursadaki taklibi hükümet te- şebbüsü maznunlarının muhakeme- lerine dün de devam edilmiştir. Dün şahit Gavur Ali istima e miş ve Gemal ile müvacehe etti- rilmiştir. Ali dikici İsmail ve Kademden duydüklarını — anlattı. Gemal ifadeyi reddetti. Alinin anlattıklarına — nazaran tertip ettikleri plana göre Aydına gidip teşkilâtın ruhunu öğrendik- ten sonra İstanbula gidecekler ve Sirkecide « Büyük Eskişehir» ote- Tinde buluşacaklar, oradan İngiliz sefaretine gidip vadedildiği söy- lenen 2,000 silahli alacaklarmış fakat o gece tevkif edilmişler. dedikten sonra ilâve etti: — Ben Dikiciye evelki yolcu- luğunda 150 lira verdim. Bu parayı müdürü ödedi. Dikici parayı aldı Mevkutlardan Cemalin kardeşi . Mustafa söylenmemesi için karılı kâhları üzerine yemin edildiğini fakat Püskülsüzün tanzım etti; proğam — duyulunca — muhbirlerin kendilerini kurtarmak için Polis müdürüne ihbaratta bulunduklarını; söyledi. İkinci celsede Ali ile maznun- ların muvacehelerine devam edildi şahit, bunların nasıl bombalarla taaruzde bulunacaklarından bah- settiklerini anlattı. Maznunlar yine kâr ettiler. Muhakeye cümartesi günü devam edilecektir. Mavi renkte şimşekler Roma 31 ( Hususi ) — Mayör gölü sahilinde İntreden bildirildi- ğine göre kar fırtınası esnasında gök yüzü birden bire kararmış ve iki saat müddet mavi renkte şimşekler çakımıştır. Bu esnada gök yüzü havai şeği atıldığı zamanki manzarayı bunun bir borcunu ödemek ji ifşaatta bulunarak Eğşref çavuçun kahvesinin üstün- deki odada Püskülsüz Aptürrezzak Gâvur Ali, başgardiyanın ve ken- disinin bulunduğu bir mecliste 10000 liraya Cemali kaçırmağa karar verildiğini ve bunun kimseye Karayel ve kar devam ediyor Karadenizde müfhiş bir fırtına | hüküm sürüyor Evelki gün Daşlayan karayel devam ediyor. Karayelin t vakit vakit tipi halinde kar y maktadır. Hava dünden beri çok #oğumuştur. Termometro - sıfırdan aşağı 3 derecedir. Kara denizde şiddetli bir fırtına Trahzon postası eyrisefain idaresinden son da- hüküm sürüyor. Fırtınadan bugün | Yikada verilen malümata göre Biç bir vaper buğardan çıkama: | bavanın muhalefeti ” yüzünden 4 mıştır. Denizde bulanan vapurlar | şubatta Trabzon - birinciz pstası da limanlara iltica etmişlerdir. yapılmayacaktır. ! İ | Gazi Hz. Reis cumhur - hazretleri uzun bir at gezintisinde bulun- dün muşlar, Ankara haricinde, kır- larda av yaptıklan sonra atla avdet buyurmuşlardır, Ceza muhakeme- leri usulu kanunu Ankara 1 (Husus) — Cexi muhakemeleri usulu hakkında tan- zım edilen kanun meclis Adliye encümeni tarafından tetkik edile- cektir. Kanun lâyıhası, milkiye memurlarına taalluk eden ciheti- nin tetkiki için Dahiliye encümeni | tarafından talep edilmiştir. Samsunda bir kış bahçesi yapılıyor Havza 31 (Hususi) — Bir müddetten beri Samsunda ye tınlmakta olan kışlık bahçenin bütün tesisatı bitmiştir. Bahçe yakında açılacaktır. Samsunda rıhtım yapılıyor Havza S1 X Hü e Sal sun istasyonundan gümrüğe kadar devam eden iki kilometroluk sahil kısmımın doldurma ameliyesi vaların muhalefeti yüzünden inkitaa uğramıştır. Bu günlerde tekrar işe başlamak için demir yolu idaresi tetbir almaktadır. Samsun belediye meclisi Samsun 31 (Hususi) — Samsun belediye meclisi müddetini bitir- miştir. Meclis için yeniden intihap yapılacaktır. Ajanslar kongrası Ankara, 31 (Hu. Mu.) — Nisan- da İstanbulda toplanacak olan Beynelmilel ajans kongrası için şimdiden prugram yapılmağa baş- lanmıştır. İçtimaa 200 kadar ajans mümes- ili iştirak eyleyecektir. li Troçki Türkiyeye müteveccihen hareket etmiş Berlin 31 ( Hususi ) — Troçki - nin Rusya haricine - çıkarılacağı Rusyaya mücavir biç biri sabık halk komiserinin kendi aralarinda oturmasına muvafakat etmemi Yalnız Türkiye —bir mahzur görmemiştir. Bir rivayete göre Troçki Türkiyeye — müteveccihen hareket etmiştir. İçki mücadelesi Belgrat 31 ( Hususi ) — Yugos- lav hükümeti içkiye karşı şiddetli bir mücadele açmak tasavvurun- dadır. Çok ispirtolu içkiler men edilecektir Tamirat meselesi Londra 31 ( Hususi ) — Vz gtondan bildirildiğine göre tamirat komisyonunda Amerika mürah- hasları Parise müteveccihen ha- reket etmek üzeredir. Ingiltere Kralı tebrik | telgrafı çekdimi? | Londra 13 (Hosusi) — sabık | kayserin 70 ici senesi münasebetile | İngiltere Kıralının bir tebrik tel- | grafnamesi çekdiği tekzip ediliyur. işini Kadın-erkek meselesi hakkında bugün de bir kadın kariimizin fi- kirlerini yazıyoruz: azetenizdeki Kadın-Erkek mü- nakaşasını dikkatle takip ediyorum. Bir mesele nazarı dikkatimi celbet &. Mektuplarda yalınız ev kadı- nından bahsediliyor. Halbuki son senelerde ortaya geceli, gündüzlü mütemadiyen çalışan bir unsur çıkmıştır: İş k kadını İ!.. Şimdiye kadar kadın- erkek meselesi etrafında söz söy- leyenlerin iş kadınından hiç bah - setmemeleri gayet gariptir. Bu gün kadınların yarısından fazlası erkeklerin sahasında ça- hşıyorlar, onların ” yaptıkları işi yapıyorlar, onlardan fazla yoru- huyorlar. Bu gün bir iş kadını ile bir erkeğin arasında hiç bir fark yoktur. Ben evli bir kadınım kocamla beraber aynı müessesede aym işi yapıyor, aynı parayı kazanıyoruz. Kocamla birlikte tam saat se- kizde evden çıkar, tramvaya atla- gelir işe beraber başlar, yemeği beraber yeriz. İşten beraber çıkar, eve bera- ber geliriz. Ben iş haytına başla- yalı iki sene oluyor. Evelden hanım hanımcık, kadın kadıncık evimde öle beri işlerile uğraşır- dım. Şimdi bana sorsanız: — Şimdiki erkek işin mi daha kolay, yoksa evelki ev işin mi ? Size hiç tereddüt etmeden ce- Belediyemizi Begenenler de var Nankin şehri İstan- | bul belediye teşki- lâtını tatbik edecek Çinin yeni merkezi olan Nankin Şehremini —tarafından Şehremi- nimize hitaben bir mektup gek miştir. 'Nankin şehremini Çinde yapa- cağı belediye teşkilât ve islâhatı için Avrupa belediyeleri teşkilâ- tını tetkik etmiş ve İstanbul bele- diyesini n muvafık bularak müne ittihazına karar vermi; Nankin şehremini İstanbul şeh- remanetinin — heyeti — fenniyesi , bütçe ve saire hakkında projeler ile mufassal malümat talep et miştir. Şehremanetir mininin arzusunu Yangın başlangıçları 1 — Düngece saat 12de Ca- galoğlunda Türk ocağı karşısında doktor Ali Şükrü beyin evinden yangın çıkmışsada biraz - sonra söndürülmüştür. 2 — Beşiktaşta Hasan Paşa deresinde oturan avukat Mehmet Nuri efendinin hanesinden yangın çıkmışsada biraz sonra söndürül- müştür. Elbiseci dükkânından çalınan caketler Ayasofyâda elbiseci kirkorun dükkânıma Hüsameddin isminde bir adam girmiş ve B tane caket aşırmıştır. iz, Nankin şehre af edecektir. Kadın - Erkek münakaşası Bir evin idaresi 4,5 erke- ğin işine bedeldir Bir dairede memur olarn bir kariimiz çok hafif buluyor rız, çalıştığımız müesseseye beraber| — Şimdiki işim daha kolay.. Artık bundan sonra benim tek- rar kâmilen ev işlerine dönmeme imkân yoktur. Ev işleri şimdi ba- 'na öyle güç, geliyor ki tasavvur edemezsiniz. Bir evin idaresi dört beş erkeğin yaptığı işe bedeldir. İnsan lâalettayin bir erkek işinde fikirlerini yalnız bir cephede top- lar. Meselâ muhasip misiniz? Hesaplarınızla ugraşırsınız. Mu- harrir misiniz ? Yazılarınızı ya- zarsınız.. Doktor musunuz? Has- talarınızla meşgul olursunuz.. Bak kalmısınız alış verişle iştigal eder siniz. Halbuki ev işleri böyle midirya Onun bin bir safhası bin bir gai- lesi vardır. Yok bilmem yemekti de, yok bilmem çamaşırdı da, yok bilmem dikişti de .. Bütün bu ayrı ayrı, birbirleri ile münasebeti olmayan işler insanı çileden çıkartır. Dünkü nüshamız da bir karüniz diyordu ki: “ Ben muhasebeciyim günde 'tam 1l saat çalışıyorum geceleri rüyalarıma bile rakamlar - girer,. Bu muhasip kariiniz emin ob sun ki geceleri kadınların rüya- larına da yıkanmamış çamaşırlar, pişmemiş — sebzeler, — dikilmemiş kumaşlar, — silinmemiş — tahtalar, girer.. Onun için ben diyorum ki Ev işlerinden şikâyet eden hem- cinslerimin yerden göke kadar hakları var.. Çünkü benim şimd yaptığım erkek işi, evelce gördü- güm ev işlerinden daha kolay, daha hafif ve daha sudandır. Beşiktaş: Salime Hayri Denize dökerken.. Süprüntüler içinden bir ölü çocuk çıktı Birinci daire çöpçülerinden Al met dün Aarabasındaki çöpleri Kumkapıdan denize dökerken süprüntüler arasında 15-20 gün dük ölü bir kız çocuğu bulumuş ve polise teslim etmiştir. Zabita çocuğun tarikleri hak kında tahkikat yapıyor. Kadın yüzünden Erenköyünde oturan Osman dün gece saat on ikide, kadır yüzünden, —Cafer ve — mustafa isminde iki sarkadaşı tarafındar biçakla cerh edilmiştir. Yarası ağır olan Osman hastahaneye kaldırılmıştır. AKŞAM Yevmi, Siyasi gazeie ABONE ÜCRETLERİ Türkiye içier Seneliği 1700, altı aylığı 900, üç aylığı 00 kuruş, Eenebi iaemleketler için : Seneliği 3000 ; alh Aylığı 1000 ; Gç aylığı 900 kuruştur. z Üğnlerden mes'uliyat kahal etmez.