1 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

1 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

-_W İstanbul sporu Martta fevkalâde bir kongra içtima edecek Bundan bir müddet evel spor bayatımızda bazı hadiseler olmuş spor erkânından bir çokları etmişlerdi. Bu yüzden spor işleri yüz Üstü kalmıştı. Mint: güleş ve atletizimden isti eden Burhan ve Ahmet beylerin yerlerine kimse intihap edilmemiş- ti Bu vaziyet atletizim ve güreş heyetlerinin beynelmilel münase- batını da müşkil bir mevkide rakmıştı. Son zamanlarda bu gay- H tabil. vaziyetin talahı için ban teşebbüsler vuku bulduğunu haber aldık. Bu meseleler hakkında Burhaneddin beyle görüştük, Bize şu malümatı verdi : — Atletizm ve güreş, heyetle- rinden vaki olan istifamızdaki Burhaneddin Bey sebep refedilmemekle beraber vekâleten işe başlıyacağız. İstanbul meselesine — gelince: iziran nihayetine kadar İstanbul / “ntakasının idare ettim. Olimpi- yattan avdet ettikten sonra mm- faka Nmurina vazuyet etmedim. Sporcu arkadaşlarımın — bana karşı şahsı rmuhabbetleri vardır Son| (| defa görüştüğümüz zaman İstanbul gporunun — para, sporcu, — spor sahası idareci, müsabaka nok- talarından — buhran geçirmekte olduğum bundan klüplerin zarar iğünü — söyleyerek İstanbul ygrasının fevkalâde olarak akt- edilmesini ve ozamana kadar işlerin tedvirini beyan ettiler. Ekserisi — İstanbul klüplerinin itimadını haiz olduklarını bildiğim arkadaşlarımın bu . teklifi kabul edilirse mart bidayetine doğru yeni bir. intihaple işe başlana- caktır. | Mıntakanın — bundan / sonraki mesaisinin büsbütün başka bir sa- bada yürümesi lâzımdır. Bu güne kadar mıntakayı ida- re eden heyet yalnız mıntakanın idari işlerini tanzimle maşgul ol- mak zaruretinde kalmışlardı.Bu iş artık temin edildiği için badema İstanbulda klüpleri spor — ihti - alışmak lâzımdır. Çalgı meraklısı bir aile Amerikada 14 kişiden mürek- kep Lavrens ailesi efradının büyük bir merakı vardır. Aile efradının kendi aralarında teşkil ettikleri cazband ve orkestra pek meşburdur. 14 kişi otuz. bir alet çalabilmektedir. | edilir. Kralıçeler Şubat iptidasın- İsviçrede büyük spor müsabakaları yapılıyor Kış sporlarına iştirak için her taraftan İsviçreye sporcular gidiyor Bu hafta zar — - fında - İsvicrede ; Sen Moriste bü- yük spor müsa- bakaları yapıla- caktır. Bu mü- sabakalara iştrak etmek üzre dün yanın her tara- fından İsviçreye bir çok sporcu- lar, gitmiştir. Müsabakalarda bulunmak üzere binlerce seyirci de İsviçreye git- miştir. Yapılacak sporlar arasında bilhassa kaymak ve yük- sekten atlamak müsabakaları en mühim — mevkü işgal etmektedir. İsviçrede Bazı sporcular idman ile meş- guldur. Bunlar arasında 10 metre irtifadan kar üzerine atlayarak ski kaymakta devam edenler pek çoktur. Mamafi müsabakalarda büyük şampiyonlarn 20 metroya karlar arasında iki otel kadar yaklaşacakları fmit ediliyor. Müsabakalar münasebetile İsviç-) rede dağ başındaki otellerde büyük bir faaliyet vardır. En ucra yerlerdeki oteller bile kâmilen dolmuştur. Parisin güzellik kraliçeği Yeni kraliçe 19 yaşında sarışın bir daktilograftır, şerefine büyük Sag, şenlikler yapılacaktır den bir “Kraliçeler Kraliçesi, karnaval başlayınça büyük bir alay ile Paris şehrini gezer, Şeh- remanetine gider, şerefine ziyafet- ler verilir. Bu günler Fransanm bütün şehirleri kraliçelerini intihap et- mekle meşguldur. Paris güzellik | kraliçesi geçen hafta — intihap edilmiştir. Kraliçe Matmazel Simon Gavar isminde 19 yaşında genç bir kızdır. Yeni kraliçe sarı saçlı mavi gözlüdür. Çehresi kendisini şişman gibi gösterdiği halde vucudu çok mütenasip ve narin- dir. Daima tebessüm eden genç kızın dişleri pek beyaz ve mun- tazamdır. Matmazel Simon bir bankada daktilograftır. Kraliçeye dört “ dam dönür ., musahibe intihap edilmiştir. Bun- lar bütün merasimde kraliçeye refakat edeceklerdir. Bir kaç güne kadar şehirlerin Kraliçeleri de Parise geleceklerdir. darı istikbal için şimdiden ha- &, Yeni kraliçe Matmazel Yf Simon Gavar Fransanın muhtelif şehirlerinde şehirlerinde yılbaşını " müteakip birer güzellik kraliçesi intihap bunların içi: da Parise gelirler, Jar. yapılıyor. Rusyaya Türk derisi diye ecnebi malı gönderilmiş Ticaret odasına Rusya il Meşhur komiteci Serkis Berutta katledildi Beruttan Yeni Mersin gazetesine tarafından muayene edilmiş türk derisi olmadığı anlaşılmıştır. Diğer bir ihbara göre son günlerde Rusyaya türk derisi diye ecnebi malları gönderiliyor. fena tesirler yapmiştir. Gazeteler ermenilere höcumde bulunuyorlar l | | dehşetli hatta Er- menilerin Süriyeden ihracını israrla talepediyorlar. hakkında bir sui istimal ihbar | yazılıyor: Si edilmiştir. Yapılan tahkikata göre | Meşhur Ermeni komitecilerinden bir tacir türk derisi namı altında !;-m_cak ermeni ğu]n_ılııeî reisi | ecnebi derisi sevk etmittir . Bu | (SOÇE ermlani Üa deriler üsülen ticaret odası eksperi| tAgümdan Berntta kaleli Kış g;nü—nehre atılan fedakâr . w Genç bir kızı kurtardığı u . için tazminat verecek! Meğer intihar hakiki değilmiş, bir filim sahnesinden ibaret imiş? Pariste geçen gün tubaf bir vaka olmuştur: " Paris civarında Senkluda oturan M. Pol Leşa öğle vakti Sen nehri sahilini ta- kip ederek evine yemeğe gelir ken, ağlıyarak saçlarınıyolan bi kadının kanmıdan geldi; görmüş, kadın birden bire ellerir havaya kaldırarak bir geyler söy- lemiş ve kendini nehre atmıştır. Pol bu manzara karşısında çok imüteessir olmuş ve “derhal palto ve şapkasını çıkararak kadını kurtarmak için nehre atılmıştır. Pol bir kaç kulaç attıktan sonra kadını mantosundan ya- kalayarak sahkile çıkarmıştır Fakat bu sırada genç kadın mi temadiyen kendisine küfretmi sahilde toplanan bir çok kişi de yumrakların “sıktmıştır. Pol kızda küfürlerini intihara mani olmaşına atfetmiş isede diger adamların bslletlrin mma - vökteyeredk S Pol kadınla birlikte sudan çıktıkları zaman sahildekiler üze- Nehirden çıkarılan sinema artisti Matmazel Tinet Meyer mak isteyince filmi çeken adam rine hücüm etmişler ve bir film | Pola: için lâzım olan bu sahneyi muva- | — — Matmazelin ikinci defa suya fakiyetle alırken, neden işlerine | girmesine siz sebep — oldumuz, müdahale ettiğini sormuşlardır. Pol intihar zannettiğini ve dını kurtarmak için suya atıldığını söylemişsede meram anlatama- mıştır. Genç kadın soğukta daha bir defa buz gibi suya girmeğe cesaret edemediğinden başka bir ikinci bir yevmiye ile çalış- İngiltere Kralı nekahet devrini nerede geçirecek Kral Ingilterenin cenubunda bir Ingi- liz asılzadesinin şatosuna gidiyor kendisine istediği ikinci yevmiyeyi yani 1000 frangı siz vereceksiniz, demiştir. Pol bu. parayı vermeyeceğini söylemiş kız de suya girmemiştir. Film şirketi Poldan zarar ve ziyan talep ederek mahkemeye müra- caat etmiştir. Kralın ikamet edeceği şato * dadır. Denize nazır ve bir taraf- fan güneş almaktadır. Kral bu şatoda bir kaç ay kalacaktır. Her dinin bayramını tutan ir Amerikalı Amerikada Cınn îğur K bir adam gençliğinden beri bir türlü mezhepler Trunmdan bi intihap edememiş ve nihayet her dinin bayramını tutmağı en muva- fık usul bulmuş. 'Son Mor geçenlerde hastalan- mış ve yatağı başna bir katolik bir ortodaks, bir protestan papazı ile bir haham celbetmiştir . Vasi- yetnamesinde - 800,000 — dolarlık servetini bu dört mezhebin emri hayirlerine terketmiştir . İngiltere kralı tehlikeyi atlatlı, nekahet Gdevresine dahil oldu. Kral yakında L mutedil olan bir yere gidecekt İptida Kralın Fransanın cenubuna, Nis havalisine gideceği söylenmişti. lâhara bundan vaz geçilmiştir. Kral İngilterenin — cenubunda havası pek mütedil olan Bonyor havalisine gidecektir. Burada Sir Artur de krasun büyük bir şatosu vardır. | -Sir Artur bu şatoyu kralın em- | rine tahsis etmiştir. Kral, bava bir parça müsade edince buraya nakledilecektir. Şato güzel bir parkın ortasın- isminde