13 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

13 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sayfaya ait küpürler

Avrupada Kurt sürüleri Karpat daglarından inen sürüler Viyanaya kadar geldiler Paris 11 ( Hususı) — Şarki Fransada bir çok
 Anadoluda kış “Zonguldak kömür ocaklarında faa liyet tatil edildi Zonguldnmusî) — Kış burada çok şiddetlidir, şehirde bir,
 Karlar erimeğe başladı ( Baş tarafı birinci sahifede ) — Küprüde çöken saç lavhalar Köprünün Şirketi Hayriye iskeleleri...
 Şark şimendüferi Gelen yolcular bu. idaredençok şikâyet ediyorlar Kar dolayisıyle Alpulluda gün lerden beri kalan Avrupa...
 Emden kruvazörü İstanbul (C) muhteliti ile maç yapılacak mı? Emden gemisi kumandanı dün Vali ve Kol ordu kumandanını ziyaret
 değildir; evelâ halli Yunan murahhasları hükümet- | lerinden talimat almak lüzumunu hissettikleri için Ankara müzake- | ratı
 Bu sabahki sis Bu sabah limanımızı kesif bir sis kaplamış saat ona doğru dağılmıştır. Sis limandaki vapurların seferlerini

— Seilhe R Sahife 2 Paris 11 ( Hususi ) çok kurt peyda olmuştur. Bunlar açlık yüzün- den ormanlardan hari: münferit bulunan çiftliklerden bir çok hay- vanatı alıp götürmüştür. Karpat dağlarından çıkan bir çok Kurt sü- rüleri şimdi çeksloval Moravyanın şark hududunda görünmüşlerdir. Kurtlar Viyanadan 100 mil mesafeye kadar gelmişlerdir. Otuz seneden beri Moravyada | kurtlar görünmemişti. Viyana ile Peşte ar içinde kalmıştır. Askerler karları atarak tren- Ti kurtarmışlardır. 20000 kişiye balig bütün Avusturya ordusu trenleri kardan kurtarmak ve şosaları temizlemekle meşguldür Anadoluda kış -Zonguldak kömür ocaklarında faa- liyet tatil edildi Zangıklak TI (Huzmi) — Kış burada çok şiddetlidir, şehirde bir, yüksek yerlerde iki metro Tür ardir Ka döyen “gliyor Vagönlar da kömürcüler dondu- amdan tahmil işi müşkilâtla ya- piliyor. Köylerde donanlar vardır. Şehirde uzunca müddet ihtiyaca kifayet Çedecek kadar zahire HL ea Kömür ocakları kış dolayisile faaliyetini kismen tatil etmişler- eyğan f arerr nni Ha dere Müylerini Bağalıki /dan bir ay sonra bir kömür buhranı hudusu muhtemeldir. Havza 11 (Hususi) — Fırtma bütün şiddeti ile devam etmekte- dir. Dün Havzadan çıkan tren Hacakin “kakuştır. Bu yüzden trenler mutat seferlerini yapamıyor. Tayyre piyankosu Büyük ikramiye bu gün öğleden sonra çıkacak Tayyare piyankosının keşidesine bugün öğleden sonra devam edi- decektir. 30 bin lira olan büyük ikramiye bu gün çekilecektir. Ka- zanan numeroları ikinci tabımızda bildireceğiz. Dün gece bir odun- cu soğuktan dona- rak öldü Dün gece saat 24 raddelerinde Karagümrük meydannda tahmmen 30 yaşfarında bir şahsın karlar içinde yattığı görülmüş ve bu şahıs hemen polis merkezine götürül- müştür. Karlar içinden çıkarlan adam biraz sonra karakolda vefat cimiş-| tir. Yapılan tahkikatta bu adamın oduncu Mehmet ağa isminde biri olduğu ve soğuktan donarak öl- düğü anlaşılmı Avrupada Kurt sür Karpat dağlarından inen sürüler Viyanaya kadar geldiler üleri — Şarki Fransada bir ice çikmışlardır. Kurtlar kyanın bi vilayeti olan 'asında iki ekspres kar Ankara treni Fener yolunda kara saplanan tren güç kurtarıldı Dün Akşam saat 18,30 da köp- rTüden hareket eden ve Ankara treni yolcularnıı hamil ölan Kala- mış Vvapuru, Saray burnu önüne geldiği zaman şiddetli bir tipiye tesadüf etmiş ve yoluna devam edememiştir. yüz tutunca Kalamış vapuru hare- ket edebilmiş ve saat 21 i geçe Haj lar paşaya muvasalat etmiştir. | ikara treni saat 9,30 ba Hay- dar paşadan hareket etmiş, fakat Fener yoluna geldiği zaman bir kar tabakası içine saplanmıştır. Arkadan — gelen banliyö treni de yoluna devam edememiş, bu esnada kara mahalline gelen bir at treni Ankara yolcu katarını karların arasından kurtarabilmiş ve katar, 2 ye doğrü yoluna devam elmişlir. yolcular evvelâ vapurda, sonra da trende epice korku geçirmişlerdir. Emden kruvazörü Istanbul (C) muh- teliti ile maç yapılacak mı? Emden kumandanı dün Vali ve Kol ordu kumandanını ziyaret etmiştir. Öğleden sonra ziyaretler iade edilmiştir. Bugün 430 da Emdende bir çay ziyafeti verilecektir. Bu ziyafete matbuat erkânı da davet edilmiştir Emden mektep gemisi ile fotbol sporcularımız arasında bir maç icrası tekarrür etmiştir. Stadyum karla kapalı bulunmaktadır. Stad- | yumun temizlenmesi için İstanbul futbol heyeti Emanete müracaat etmiştir. Emanet stadyumu temizlediği takdirde cüma günü İstanbul (C) takımiyle Emden timi arasında maç yapılacaktır. dün Ankaraya h etmiştir. Sir Kleyton Ankarada hükümet ricalimizle temas edecek ve ora Nibayet hava Bir âz düzemreye — |— yorcurarı GUN SEyrseram aaresmin Ankaranüzakeratı Türknoktai nazarılahriren bilarildi Atina 101f0s) — Es- tiya gazetsi Türlsye- nin, Yunarseliri tara- fından vuubulan ta- lebi üzerini tekliflerini tahriri olaak M. Pa- paya verdgini ve 'nan müşavri Tata tarafından Atinaya götürüldüğinü yazıyor- 'Türkiyenin Yunanis- tanda takan tabi olan kır emlâkni musak- kafattan :yırmağa muvafakat ederse di- ger meselderde daha müsaadekâ: davrana- cağı söyleniyor. Şark şimendüferi Gelen yolcular bu idaredençok şikâ- yet ediyorlar Kar dolayisıyle Alpulluda gün- lerden beri kalan Avrupa pastası Marmara - vapuru ile şehrimize gelmişlerdir. Yolcular Şark demir yollari idaresinden fevkalâde şikâyet et- mekte, şimendüfer kumpanyasının kendileri ile katiyen alâkadar, ol- madığını söylemektedirler. Dün Marmara vapuru ile şeh- rimize gelen yolcular kendileri ile görüşen bir muharririmize şun- ları söylemişlerdir: — Şark demir yolları” idare: yolcularına karşı gösterdi ydi şayanı hayrettir. Günlerce altında — kaldığımız - halde kadar kar kumpanya bizimle zerre alâkadar olmamıştır. Eğer Alpullu | şeker fabrikası bize muavenet | etmemiş olsaydı hepimiz açlıktan | ölecektik | Şimendüfer idaresinin yollarda kalanlara ufak bir yardımı bile dokunmadı. Marmara vepurunu biz ü — paramızla - tuttuk. Şimendüfer idaresinden biletleri- mizin ücretini isteyeceğiz, ver- mezse dava etmeği düşünüyoruz. | Hakikaten Şark şimendüferle- | rinin yolcularına karşı gösterdiği bu derece lâkaydi şayanı hay- rettir. Andolu — demir yolları çoktan — açıldığı — halde, — Şark demir yolları / idaresi ” hatlarını hâlâ temizlememiştir. Bunun da sebebi. kumpanyanın kar- temiz- | leyen makinesi olmamasıdır. | Şark demir yolları idaresi daha | 'e zamana kadar bu lâkaydisine | iki sanatkâr bir otomobil sında öldüler bildirildiğine menle olucak ale- otomobil mi muş, dört kişi vefat etmiştir. Vefat edenler arasında evelce Darülbedayide bulunmuş artist- arasında bir dan Surye, Maverayı Erden tari- kile Bagdada gidecektir. lerden Adil beyle Nadide hanım İ *“ TT 12 Şubat 199 “Ankara müzakeratı Yunanlılarla müzakere hangi safhadadır? |Siyasi müzakere cereyan ettiği doğru değildir; evelâ mübadele işlerinin halli lâzımdır Yunan murahhasları hükümet- | lerinden talimat almak Tüzumunu hissettikleri için Ankara müzake- ratı epice zaman evel tehir edil- işti. Yunanlıların istedikleri ta- limat bir. kuriye - vasıtasile g diğinden müzakeratın yarın baş- lamasına intizar ediliyor. Bir refikimiz, Ankaradaki mi zakeratın iki/ safhaya ayrıldığıı siyasi meselelerin halli için cere- yan eden müzakerenin Hariciye Vekili Tevfik Rüştü bey ile Yu- | man Sefiri M. Papa arasında ve | mübadeleye ait meselelerin, bil- hassa emlâk meselesinin de Cemal) Hüsnü bey ile M. Diyamandopu- | los arasında cereyan ettiğini ya- Üziyordu. Bu busus hakkında — tahkikat yaptık. Ankara müzakerati bir kül halindedir. Ankarada cereyan eden müzakerat her iki tarafın bütün murahhasları arasında de- vam ediyor.Esasen henüz muallâk | meseleler halledilmedi; için siyasi müzakerelere başlar- mamıştır. Ankara müzakeratının bu safhaya girebilmesi için arada Karlar erimeğe başladı (Baş taraf birinci sahifede ) —Küöprüde çüken -saç lavhalar Köprünün Şirketi Hayriye iske- leleri üzerin saç lavhalar karın tazyıkile ve demirler 2 parça olmuştur. Şehrin diger bazı semtlerinde- ki dükkân mağaza saçakları da çökmüştur, Dün gecedenberi ha- va mülayimleştiği için bazı harap evlerin inhidam tehlikesi göster melerinden korkulmaktadır. Şimendüfer hatlarında Şimendüfer hatlarında seyrüsefer muntazam bir şekilde devımh:dı» ir. - Pendiş kadar iki hatta ayâemekıediıg.: Şark şimendüferle- rinde elân tek hat üzerinde ve gayrı muntazam bir surette sefer Yapılıyor. . Bu hatta yeşilköy ile Ç arasında dün bir tren dal saplanmıştır. Açılan yolun kapan- maması için aşağı yukarı dolaşan iki makine ve bir vagondan mü- zekkep bu tren tamamile kara ülmüştür. Bu gün lar eri- :î;: bsıdı d'(.ixı trenin kurtul- yası muhtemeldir. Mğkekes köyündeki ekspres ve konvansiyonel trenleri dün kur- tarılmış ve iki imdat treni ile birlikte bareket etmiştir. Fakat ünkü olları kapadığından Bdi sabindada erklRl di tir. Bu gün yol açılırsa hareket edecektir. Bu Bu sabah sis kaplamış saat ona doğru da- Şalmı limandaki vapurların seferlerini işkâl etmemiştir. ile köyler arasındaki yol- n açılmamıştır. A mek mümkün gi ve ihtilâflı ekmece ha kara Terkos ana borusu bu gün ak- şama kadar tamir edilecektir. Havaların yumuşamsı yüzünden ana borü etrafındaki buzların kırılması daha kolay oılacaktır. - n hiç bir mualâk meselenin kalma- ması Jazım geliyor Aldığımız malümata göre şim- diye kadar muvazaaya tabi emlâk | hakkında müzakerat cereyan etmiş | ve bir aralık, etabli meselesine temas edilmiştir. Ruznamede İh- tilâflı meselelerden firarilerin em- lâk ve vaziyetleri, Garbi Trakya ndaki musakr gibi — meseleler vardır. Yunanlıların ikide bir talimat almak lüzumunu hissetmeleri vakit | kazanmak istemelerinden ileri ge- liyor. Gayrı mübadillerin kanaatı- 'na göre emlâk meselesi Atina itilaf- - namesi mucibmce halledildiği içir yananlıların bu mesele etrafında 1s- rar etmeleri çok abestir. Bu itilâf muvazaaya dahil emlâk için çok katçi ahkâmı ediyor. Buna rağmen — yunanlılar müzakeratı sürüncemede brakmak için elle- rinden gelen gayreti sarfediyorlar. Gayrı mübadiller yunan murabi- haslarının emlâkin iadesine ait meseleler hakkında bu defa kat'i talimat aldıklarını ümit etmek | istiyorlar. Kadriye hanıma gönderilen mektup ( Baş tarafı birinci sahifede ) Bana senin gidip gitmediğini sor- du. Tabii bende ne yaptın, sen | istasyona gitmedin mi diye sor- düm ve cammın sıkmtısından ce- vabını beklemeden yü gittim. * | Tabii benden evel eve gitmiş. Ablamla ileri geri bir kaç lakırdı ederlerken ben gel İçeriye girip oturmağa niyet ettiğim zanan Bey efendi kalkıp pabuçlarını giydi ve nereye de biraz öte beri alma; 've bir daha avdet belki de avdet etmez. Senin geleceğin zamana kadar ben de eve girmemesini - temin için bu sabah kocaman bir asma kapıya taktım. Belki lüzumu olur diye çamaşırlarını çantasına yerleştirip bavulu da yazıhaneye indirttim. Hanım efendiye gölüreceğim. Lâkin senin malümatın olmadan yapmamak daha muvafık olacı takdir ettiğim için sana mektupla yazıyorum. Bana hemen cevap yazda icap ederse senin avdetire kadar buraya temizliyeyim. Belki bu akşam Paşabahçesine giderim. | Ev iyice mahfuz ve kilitli.. İşte bu kadar. Dargin — olduğun — için | selâm yamıyorum. Mehmet Nasır Arkadaşını soymuş! * Sirkecide bir kahvede yatıp kalkan Hakkı- isminde bir şahıs polis mekezine müracaatla arka- daşı Hasanım kendisini soyduğunu sjlemiştir. ! Hüsnü bey Ankaraya gitti uhtelit mübadele komisyonun- murahhasımız Cemal Hüs- nü Bey ve Yunan baş murahlı M. Diyamandopulos dünkü eks- | presle Ankaraya azimet etmiş- lerdir.