1 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

1 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

lemdar zadeler vaporları Seri ve lüks karadeniz postası Millet vapuru 1 Nisan Pazartesi günü akşam sast 18 de Sirke- ci rıbtımından | Zonguldak, inebolu, Sinop, Samsun, Ordu, Trabzon, Rize ve Hopa) ya azimet ve Vapüke- bir, Görele — iskelelirine de oğrayarak avdet edecel Biletler vapurdada verilir. Müracaat mahalli: - İstanbul balık pazarı yeni ticaret han, Telefon: İstanbul 1154 Gireson, NAİM VAPURLARI İzmir postası Seri, Lüks ve muntazam ADNAN n 1 inci PAZARTESİ günü 16 da Galata rıktınından hareketle ( İzmir) e ve Çarşamba günü İzmirden İstanbula - hareket eder. Galata Gümrük karşısında Site Fransez hanında 12 numarada Umumt acentalığına müracast Te lefon Beyoğlu: 1041 Yelkenci Vapurları Kara deniz Lüks ve sura't postası Samsun Vaporu B Nisan Çarşamba 7 sise HETLRE g Çongoldak, İmebalu: Samson, Ordu: Giresan, Tırabzon, Sür> İRie CB e) ye gileekir Tabsilar-için sükedde yelke B e knitin gea mürarant. Tel, İstanbul 1515 Bartin lüks ve sürat postası Klektirikle mücehbez muntazam erte yolcularına kamaraları ve gi muhsus müferral ekld. z aydın YŞi Pazartsi göünü Mt 17 de Sirkeciden hare- ketle ( Eveğli, Zonguldak, Bartın, Amasra, Kuruca, Şile, Cide) iske- lelerine azimet ve avdet edecektir Fazla tafsilât için Emin önü rıhtımı han 2 numaraya müracast. Telefi 2684 DOKTOR Taşçıyan Paris Seririyatından me'zun ve 28 sene tecrübeli Frengi, ağrisız iğnelerle belsoukluğu, idrar darlığı insiyetin elektrikle kat'i seri ve ağrısız tedavisi. Rmin önünde, İzmir sokağı No.d “Tetrika numerosu: 7 z MATA Hayatının ve öl ve zaafi ediyor ve buna teşebbüsün cin- netten başka bir şey olamayaca- ğını söyliyor, —çünkü —dünyanın el incisi bir deniz ından muhafaza olun- | | umakta ve ona yaklaşmaya cesaret | edenler mutlaka ruhlarını teslim | etmektedirler. Fakat güzel kadın balıkçıyı bırakmayor, arzusundan vaz geçmiyor, nazarları, tebes- sümleri, — iltifatlarile, — kıvrılan, aşk, neş'e, zevk bahş eden vücu- dile balıkçıyı bu korkunç musa- | raaya ikna ediyor ve zavallı Armi | keydişipi denize atıyor. Ejderle mücadele sahnesi/ bu Yazıhanemiz -Anadolunun şehir ve köylerine lâzım olan muhtelif un - çeşitlerir al etmekte ve bu unları reki bet kabul etmez fiatlarla sat- maktadır. Alâkadar olanlar yazıhanemize müracaat edip nümüneler mucibince sipariş- lerini verebileceklerdir. Yazıhanemiz Galatada Abit Hanmda 3İ numaralı daire- dedir. Arzu edenler müdiri:- yetimizle muhabere edebilirler. Jorj Orr ve A. Karasul telk: B.O 2133 Büyük Adada güzel manzar nefis yemekleri meşhur HOTEL DES ETRANGERS 25 Martta açıldı. tel Büyükada 18 1 Damla Pertev Esansı Mendilinzi bir hafta muattar kılar. istinyede kiralık köşk İstinyede Büyükdere cad- desine müntehi Köprü linde 15 odalı, gayet ger bağçe içinde, havadar köşk tamamen ve ya yarısı, senelik ve yahut yalnız yaz mevsimi — için kiraya / verile- cektir. Telefonla Beyoğlu 1160 nümaroya müracaal / edilmesi. Şark Değirmenleri ı Türk anonim Şirketi: Hissedarlar —umum hey'eti, alzammatesi ve Hicarek. kanunumun mad- del malısasasına tevfikan 21 Nisan 920 zarihine tesadüf eden Pazar günü saat W4 te şirketin Mare merkesi — olan, Galatada Ömer Abit İfan birinci kat 8 mmereda ale'lde sürette senelik içtinsin: akteyleyecektir Müzakere olunacak maddeler: 1 — İlare meclisi ve mürakıp rapor. Jarının okunması, 2 yesi Bilânço, kâr ve zarar he saplarının tasdik ve kabulile idars hey'edi vin ibrası 3 — Mürakiplerin intihap ve ücretlo inin tespiti, mezkür İçümaa dahil ola: dahili Cak hissedarlar içlime tafhinden İBakal 'on gün evel aksiyonlarını Şirket kasala. ça tevdi ve ya mali müessese derden alazakları makpuz ve ya mektüp- ibraz eylemeleri rica olusur İdare he ümünün esrari Nakleden: M. Şevki dansın en cazip noktasıdır, aşk balıkçıyı galip getiriyor, bitmiş, yarı ölü bir halde denizden çıkıyor ve kanlı inciyi Prensese, laktim ediyor. Dünyanın bu en üzel zinetine malik olan kadın duyduğu — meserretten kendisini kaybediyor, dönüyor, dönüyor,, Bu. dansların ” mevzuunu bü şekilde anlattıktan sonra Ameri- kalı muharrir diyer ki, ben kendi hesabıma bu dansın mevzuunu dini | bir menbadan ilham aldığı hakkın- daki iddiadan bir şey anlamadım öyle bir mevzu görmedim, yalnız Parisin kibar mahafilinin bu ka- Vakıf paralar. Müdürlüğünden: 105 210 105 135 210 105 üzayede İkraz No 22251 22266 21566 21569 21572 21856 Merhunatın cins ve mevkii ile evsahı sairesi Medyunun ismi Çamlıcada Bulgurlu karyesinin Cakaldağı mevkünde Şekerkaya sokağında 8 numaralı ve sağ tarafı merhum Tevik B. veresesi köşk ve bahçesi, sol tarafı Doktor Talât B. bahçesi arka tarafı gene merhum Tevfik B. tarlası, cephesi Şekerkaya tarikiyle mahdut ve iki satıhta sekiz oda, bir taşlık, bir sofa, üç halâ ve bir mutfağı ve aymca müsakkaf ahırı müştemil ve yedi buçuk dönüm arsanın 250 zira mahallinde mebni bulunan 1125 İira kıymeti muhammeneli bir bap köşkün tamamı. Süleyman Reşat B. Atpazarında Manisalı Mehmet Pş. mahallesinde Merdivenli sokağında cedit 17 numarah ve sağ tarafı Cemal ağanın tasarrufunda buluna ebniye ve bazan 25 sıra mumaralı muma- ileyha Emine hanıma ait arsa ve129 numaralı mahal ve arkası 186 mükerrer harita numaralı mahal ve sol tarafı 184 ve177harita numaralı mahal ve cepbesi tarikile mahdut ve bodrum katında methal, bir oda, mutfak, zemin katında methal, bir oda, halâ, sandık odası, birinci üç oda ve halâyı ve müşterek kuyuyu muhtevi ve 240 zirâ arsanın 70 zirâ mahallinde mebai - bulunan “2500,, lira kıymeti muhammeneli bir bap kârgir hanenin tamamı : Emine hanım Üsküdarda, mecidiye mahallesinde, Atıf B. sokağında cedit 12, 14, 12 wumaralı, bir tarafı canip B. hissesine ait mahal, bir tarafı suyolcu tarlası, bir taraı merhum Ferit Pş. vere- sesi bağ ve köşkü ve tarafı rabüi tarikı âm ile mahdut ve sekiz yüz elli lira kiymeti mu- hammeneli iki bap ahşap hanenin tamamı. Mezkür hanelerden büyük hane, beş oda, bir sofa, bir sandık odası, bir. mutfak, iki halâ, bir kiler, bir ahırı ve yalnız zemin kattan ibaret olan küçük kısım iki oda bir kapı altı mahalli, * 13267 , uu büyük hane “245, küçük hade T , zirâ mahallinde mebnidir. Fitnât Han. ve zevci hasan B. Hocapaşada Karaki Hüseyin Çelebi mahallesinde Nöbetane cadddsinde cedit 38,38-1,40 numaralarla muraukam ve sağ tarafı Mahmut Celalettin B. hanesi sol tarafı net Cemal B. hanesi arkası Tevfik B. ve Makbule Hm. ve Muiz Anon Efendinin müşterek dükkânı ile mahdut ve zemin katında elyevm kahvehane, dükkân ve methal mahallini ve 'asma katında sekiz oda, bir mutfak, bir halâ, birinci katında üç oda, bir halâ ikinci kı tında bir daraçayı muhtevi ve 217 zırâ arsa üzerine mebni bulunan “I0161,, lira kıymeti muhammeneli bir bap otelin dörtte üç bissesi Mehmet Ali B. Kadıköyünde İbrahim ağa mahallesinde Alibaba sokağında cedit 2,4 ve 2/1 numaralı ve sağ ve sol tarafları Halime Hm, tarlası, arkası Mehmet B. veresesi arazisi ve Şakir ER. yeresesi köşkü ve cephesi Alibaba tarikiyle mahdul ve 8792 zirâ arsanın 307 zirâ ma- hallinde mebai bulunan 2935 lira kıymeti muhammeneli iki bap kârgir hane. Mezkür emlâktan biri bodrum katında, kömürlük, odunluk, zemin katında, iki oda, bir mutfak, bir taşlık, bir helâ, birinci katında, üç oda, bir sofa, bir helâyı ve digeri zemin katında, üç oda. bir sofa, bir helâ, bir mutfak, birinci katında, dört oda, bir. merdivenbaşı mahalli bir helâ, bir hamam, ikinci katında, bir çatı arasını muhtevidirler. Bahçevan Tevfik ağa mahallesinde Beşiktaşta — Köyiç çül tariki âm ile mahdat ve zemin katında; Methal, taşlık, sarnıç, birinci - katt “273,, zira arsasın “190,. zira mahallinde mebni bulunan “1033., bir bap ahşap hane, 22283 katmda, le mahdut ve bodrumda kömürlül Üç oda, sofa, helâ, ikinci katts Kigork ağa hanesi, sol tarafı Niyir Hm. hanesi, arkası tari iki oda. mutfak, helâ, kömürlük Âşıklar meydanı caddesinde “53,, No ve sağ tarafı has, cephesi İki oda şofa, helâyı mühtevi ve lira kiymeti muhammenli Kevser Hın. ee T” numârâlı ve sağ tarafı Fevzi ğı, sol tarafı, Zeynep Hanıma ait mahal ön tarafı Necip E£ bağı, arkası tariki âm , zemin katında, methal, taşlık? üç oda, mutfak, birinci dört oda, sofa ve halâyı muhtevi ve “2979, zira arsanın “160, zira mahallinde mebni bulunan ,788,, lira kıymeti muhammeneli bir bap nim kârgir hane. Mehmet Fuat B. Vakıf paralar müdürlüğüne merhun olan balâda muharrer enilâk, sahiplerinin tediye deyn etmemesi hasebile birinci ve ikiuci müzayedeleri neticesinde hizalarında gösterilen bedelât ile lalipleri uhdesinde 'takarrür etmiş ve 15 Nisan 1929 tarihine sadif Pazartesi günü saat ondan itibaren son müzayedesine mübaşeret olunarak kaymeti muhammenelrini bulduğu takdirde saat on beşte ihalei kat'iyelerinin icrası mukarrer bulunmuştur. Mahalli müzayede dürdüncü Vakıf handa, ikinci katta Na 17 Vakıf paralar müdürlüğü Vazolunacak bedelin yüzde onu nispetinde pey akçesi verilmesi ve müşterilerin bizzat ve'ya musaadak vekâletmame ile müracaat eylemesi şeraiti müzayedededir. Evvelce talip olupta yevmü mezkürda bulunmıyanlardan müracaat eylemeleri ilân olunur. son talipten Türkiye ziraat bankasından: Yeniden alınacak müfettiş namzetleri için ilânla tesbit olunan (1) Nisan 1929 tar son müracaat gü- nüdür. Bu tarihten sonra yapılacak talepler nazarı itibare alınmayacaktır. Müsabaka (7) Nisan 1929 da Ankaradan başka isıanlıuı ve [zmırde de yapılacaktır. madası keffiyet etmiş addolunacaktır. Taliplerin vaktinde Bir muhasip aranıyor Böki — çe yeni ” Türkçe — harfleriyi gsulü müzdafa üzere defter tutmağu vakı bir müessessi tüceariyede istihdanı edilmek üdere bi katibe ihtiyay”akln- Bundan taliplerin yeni postahane arka: anda Elkâlip Han 43 nümeroya m itları, Frengi tedavisi Müellifi: Dr. Osman Şerefettin ikinci tab'ı bir çok ilâveleri havi- dir: Fiatı 50 kurş. dna karşı hudutsuz vecdü istiğrakın sebel ni seçer gibi oldum; bir buse için bir insanın —hayatını tehlikeye atan — Hint — Prensesi — bizzat Mata Harinin -kendisidir. Bunun için icap eden teshir kudreti ise bu kadında fazlasile — mevcultun Etrafını alanların kalbinde sön- mez bir alev dalgası husüle getirmektedir. Dansöz - kendi Şili - sefaretinde geceyi — kaydediyor, arkasından Prenses — Muratın ve Prenses Draganın saraylarındaki/ baloları tafsilatiyle anlatıyor, hele kendi- sine karşı gösterilen iltifatları bi- rer birer kaydetmeden geçemiyor. Hele ( Avenu des Çhamps - Elysees) de husüsi ” bir saray hatıratında da geçen bu. ilk | satın aldığını ve hususi arabası bulunduğunu — defterine — yazdığı vakit süruruna payan bulunmadığı yazı tarzından anlaşılıyor. Gurür ve sadeliğin ne garip bir mücade- lesi... Bir taraftan babasına yaz- dığı mektuplarda iffet ve namus kârane — harekâtindan — sahifeler dolusu — bahsederken diger taraftan sürdüğü lüks hayatın yab 'vız devam ettiği suvarelerden al- dığı ücret, olimpiyada verdiği mü samerelerden temin edilebileceğine kimsenin inanmayacağını düşüne- miyordu, Keza hatıratının bir çok yerlerinde kendisini - temize çı- karmak- için - sarfettiği gayrete hayret etmemek mümkün deği dir. Mata bu hususta daha> ileri giderek iffet ve namusluluğuna delil olmak üzre tekmil talâk muhakemesi esnasında zevcinin kendi iffetini lekedar edecek bir iddia —dermeyan — edemediğini gösteriyor. Bu Felemenk ve Cavadaki ha- yatı için belki doğru olabilir, fakat Paris için? Asla,.. Hindli Rakkase Pek az zaman içinde garip dam larile Parisin en kibar mahafilini çıldırtan, zıvanadan çıkartan Mata, bizzat kendisi de bambaşka bü şahsiyet olmuş, âdeta lanasüh etmişti . Ortada artık havası sislerle örtülü Felemengin çekingen bir kızı değil, uzak şarkın, Hindin, ateşin, muhteris bir dilberi kab mıştı. Şerefine verilen pek mü> kellef ziyafet gecelerinin şehvet, aşk ve sürurla mali havasını tenef- füs ettikçe, içtiği“ şampanyalar yanaklarını kızartıp, gözlerini par- lattıkça içini çeker ve memleke- tinin hasretini duyardı. (mabadı var) İ ü