16 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Akşam 16 Mayıs 1929 ç ; : Buz ilânı 0 I TOKS Karaağaç müessesatı kâtibi glllliğillei: e 15 kânunuevelden mayıs nihayetine kadar olan müddet zarfında mevkii tatbika konulan kış tarif BİL UMUM HAŞERATI .. mucibince buzun beher okkası beş kuruşa satılmak lâzım geliyorsa da bu sene sıcakların erken gelmesi halkın buza olan ihtiyacını arttırmiş olduğundan on beş mayıs 929 tarihinden itibaren yaz tarifesinin tatbik Kokusu Si vetirüir. olunacağı ve bu tarife mucibince tarihi mezkürdan itibaren okkası her yerde kurusa satılacı SATILIK - Gayet şık kibar eşya 1 Büyük jardiniyer, 1 açık konsol - ayna, 12 maroken san- dalye, 1 gardrop, 1 davamana, 12 kişilik açılır kapanır yemek Semti Mahallesi No. Nevi Tamamının kıymeti muhammenesi Lira Kızıltoprak Tuğlacıbaşı Bağdadcaddesi 57 atik Maa bahçe 8000 sekiz taksitte v a) 183 cedit — köşk Müştemilâtı: İki kattır. Maa sofa on oda ve kiler ve mutbak ve iki halâ ve maa tulumba sarnıç, çamaşırlığı ile uşak odası ayrı olarak behçesindedir. Altı dönüm mikta- yındaki bahçesi dört duvarla muhattır. Bahçesinde çam ve envai meyva ahaçları ve bir miktar bağ mahalli ve tulumbalı büyük kuyusu vardır, Alektrik ve | | ı masası, | taşlı orta masası. umumi idaresinden: üzumu — olanlara uygun - fiatla satılacaktır. Mobilyecilere satılmaz. Galata Tütün inhisarı umum müdürlüğü “Salih İhsan beye müracaat Halis meyva suyundan ve şekerden mamul OLİMPOS Gazozunu içiniz Kalbe ferahlık ve inşirah verir Devlet Demir Yolları ve Limanları | Önümüzdeki Kurban Bayramı için 51-16 Gece yarısından 25-26 Gece yarısına kadar tenzilli tarife tatbik edilecektir. Evelce ilân edilmiş olan tarifeler bu suretle tashih olunur. Umumi idare Devlet demir yolları ve limanları umumi idaresinden: İdaremize Tüzumu olan font boru ve teferruatı münakasası 8/6/29 edilecektir. Cumartesi günü saat (16) da Ankarada, Malzeme dairesinde icra münakasaya iştirak Edeceklerin teklif mektuplarını ve (1350) Türk — lirahık teminatı muvakkatelerini yevmi mezkürda at (15,30)a kadar umum idare yazı işleri müdürlüğüne vermeleri lâzımdır, Talipler mü- nakasa şartnamelerini (500) kuruş mukakbilinde Ankarada malzeme dairesinden, Haydarpaşada mubayaat komisyonundan tedarik edebilirler. Devlet demir yolları ve limanları i Umumi idaresinden: İdaremize lüzumu olan kalay ve antimuvan münakasası 13-6-929 Pzrşenbe günü saat (_16) da Ankarada malzeme dairesinde icra edile- cektir. Münakasaya irâk edeceklerin teklif mektuplarını ve kalay için (1200) antimuvan için (150) türk İiralık teminatı muvakkatelerini Y merkürda saat (İ5.30)a kadar Umumi idare yazı işleri müdür. Mne Teçgeleri lazımdır. 'alipler münakasa şartnamelerini (300) kuruş mukabilinde Ankarada edilel Derlet demir yolları ve limanları e dairesinden Haydarpaşada mubayaat komisyonundan tedarik aai ayak mer- | S divenle çıkılır. İşbu katta zemini umumiyesinden | (C0kk çini antre ve tahta bir 15,5,929 tarihine müsadif çarşanba gününden itibaren Maltepe ile Bostancı arasında (Küçükyalı) namile bir durak açılacaktır. Bar alacağı muhterem halka ilan olunur. İstanbul Defterdarlıkta Defterdarlığı- ilânları ALTINCI BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU & binci keşide 11Hazirandadır Büyük ikramiye 50000 Liradır Ayrıca: 25,000, 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat.. Bu keşidede cem'an 3,900 numara kazanacaktır. iyö tarifesindeki katarlardan 17/21/37/41/45/ ve 22/26/38/40 ve 44 No katarların mezkür durakta birer dakida tevakkufla yolcu kumpanya suyu tesisat ve tertibatı vardır. Balöda evsafı muharrer köşkün bedeli sekiz taksitte te'diye edilmek üzere (8,000) lira bedeli muhammen ile ve kapalı zarf usuliyle 1/6/929 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15 de müzayedesi mukarrerdir. Taliplerin bedeli muhammenin yüzde yedi buçuğu hesabile teminat akçeleri ve ya muteber Banka mektuplarıyle Emvali metruke satış komisyonuna muracaatları. Semti — Mahallesi Kadıköy Yeşilköy — Köyi Müştemilâtı: füzde yedi buçuğı İstanbul icra dairesinden: Fatih civarında kız taşında Mus- 'tafa bey mahallesinde eski pazar meydanı yeni değirmen sokağında eski “üç, mükerrer yeni “ondört,, numaralı hanenin “ sekizde üç , hissesi “Nuriye,, hanımın borcun- dan dolayı ihalei eveliyesinin ic- gün müddetle rası içün “ otuz beş, gün müddetle tekrar mevkü müzayedeye vaz olunmuştur. mez- kür bane “204,, arşın jterbinde arsadır. yüz yirmi üç arşın ter- bünde arsa üzerine yarım kâgir olarak yapılmış olup sağ tarafında muttasıl bulunan ve medyun ile diğer hissedarlara ait diğer hane- 'nin duvarı ile müşterektir. Zemin kat: kırmızı çini taşlık, taşlıkta mermer tekneli musluk, bir merdiven altı bir kömürlük ve bir odunluk, bir büyük dolap, ve bir yemek odası yemek oda- da camlı sabit dolap, çimento döşeli çini maltız ocaklı mutfak bir sabit tel dolap ve çamaşırlık, bir helâ. birinci kat: Dokuz Aralık vzerinde karşılıklı iki oda ve diger bir sofa üzerinde yük dolabı. bulunan bir oda ve bir Ahşap şahnişi olan bir oda, zemini çinko döşeli yü- kü hâavi bir oda, ve yük dolabı bulunan bir oda, ve bir kiler. Bahçe: Bahçenin etrafı duvar olup derununda “4,, erik ağacı bir asma ve ittisalinde medyun ve hissedarana ait hanede bulunan kuyudan su getiren tulumba mev- cuttur. Derunuda: “Hasan Fahir,, Bey müstecirdir. Hududü: İki tarafı alacaklı ve borçlunun — murislerinden — intikal eden bir ev, ve bir arsa, diğer tarafı “ Tahsin , Efendi veresesi arsası ön tarafı degirmen sokagıle mahduttur. Cüzi muhtacı tamirdir. tamamı ,3775” lira kıymeti mu- hamminelidir. talip olanlar kıymetı muhamminesinin hissei mezküreye musip —mıktarın “ yüzde onu , nisbetinde pey akçasını mustes- hiben 3/6/1929 Pazartesi saat *14-16,, kadar bizzat veya bilve- kâle ve fazla malümat için 1929- | İSİl dosya nümerosile muracaat Sokağı No. Nevi Rasimpaşa Süleyman efendi 5 maa bahçe natamam hane Vapur iskelesi 10 maa bahçe ahşap hane oda, bir mutbak, bir halâ Bâlâda evsafı muharrer emlâkin hizalarında gösterildiği vechile mülkiyetleri 26/5/929 tarihine müsadif pazar günü saat 15 de aleni müzayede ile satılacaktır. Taliplerin bedeli muhammenenin hesabile teminat akçeleriyle Emvali metruke satış komisyonuna muracaatları. Bayramlık elbiseleriniz için my unda istiklâl caddesinde KRAVFORO'S müshil yastil- leri piyasada meveut sakız macun Jari pastillerinin en iyileri olup gayet müessir ve alaması çok / kolayılır KRAVFORD'S müshül / pastille. rindo bir veva iki tanesini sırf çiğ- nemek suretiyle çocukların ve hatta stikrahim mücip olan 60 gram almış gibi rük ve boğaz mükemmel devadır. Hoş Veyvoda “hanında 7-10- nümoroda. RİŞAR VOLF, Galulada — postu kutustu 447 TÜCCAR TERZİ D. BLUM Beyoğlu İstiklâl caddesi Telefon Beyoğlu 902 Meşhur ( Fişer ) fabrikasın- dan yeni mevsimlik ve hanım- lara - tayyörlük — kumaşlarının vürut ettiğini muhterem müş- terilerine tebşir eyler. Meyveli müshil şekerlemeleri LÂKSATİN BODO Çilekli, kaysılı, leziz şekerleme- ler asla sancı verme Kadın ve çocuklar tarafından huletle kul- Tanılır. Her eczahanede bulunur. Depo: Bahçekapı Şekerci H. Bel arkasında M. DİŞ TABİBİ . EDENBURG ayar) 5 lira CerahPaşada Hobiyarda Seb- zeci sokak 2-28 Nümerolu gârgir 3 oda su elektrik vasi bahçe acele satılıktır. görmek için de- runundakilere. konuşmak için de Aksarayda — oğlanlar — tekiyesi karşusunda emlâk komisyoncusu Rifat Beye müracaat. etmeleri ilân olunur. ZAR ÇEKOSLOVAK Ticaretbancini ziyaret ediniz. Mezktr mağazada gerek kendiniz ve gerekse çoruklarınız için gayet güzel kumas Kostümler, Pardesüler, pantalonlar Her yerden ucuz fiatlarla tedarik edecesiniz K.y;ıen"_imuh;mmen_ıexi 500 peşin para ile 1500 dört taksitle Luvr karşısında 148 numaralı an ve smarlamadan farksız İstanbul icra dairesinden: Fatime Süreyya kanımım Yer - vant Becidyan efendiden istikraz eylediği altıyüz liraya mukabil vefaen ferag eylediği Bogaziçinde Paşabahçesi muhallesinin köybaşı sokağında atik 19 cedit 47,47 numaralı maabağçe birbap hane- nin msif hissesi mumaileyhanın uhdesinde olup borcun verilme - mesinden dolayı ihalci evveliye- sinin — icrası içün —otuz gün müddetle müzayedeye konul- muştur. Elyevm hududu: Sabri beyin hane ve bahçesi, köybaşı caddesi, merhum Sahip —molla beyin vereseleri tarla ve bahçesi, âhara âit hane, Hacı Salaheddin beyin bahçesi, Doktor beyin bah- çesi ve tarikihas ile mahdud kay» den altı elyevm on dönüm mik- darında yüksekçe birtepe üzerinde müsmir ve gayrimüsmir eşcarla müzeyyen arazi dahilinde tahminen ikiyüz arşun — murabbamda üçgözlü bodrum katından maada iki katlı hanede iki mermer taşlık iki salon bir kısmı yüklü ve do- laplı al oda üç alaturka helâyı muhtevi dahilen eski yağlı boyalı haricen — kaplamaları — tamamen, pencereleri kismen — muhtacı tamir — hanenin bir - kısmında kapudan Mustafendi müstecirdir. Bahçede harap mutpah deru- nunda gömülü iki küp, mermer bilezikli sahrınç ve - taşplak ve saireyi havi tamamı - binaltıyüz lira kiymeti muhammeneli olup mezkür hissenin iştirasına talip olanlar ve daha ziyade malümat almak isteyenler hisseye musip kiymeti mühammenesinin - yüzde onu nisbetinde pey akçesini ve 929-2397 dosye numarasını mus- tashiben İstanbul İcra dairesi müza- yede şubesine müraat etmeleri ve 20/6/929 tarihinde saat on dört- 'ten on altıya kadar ihalci eveliyesi