17 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Barem tetkikatı dün akşam bitti Ankara, 15 — Bütçe encümeni geç vakit barem bakkındaki tetkikatını bitirmiştir. Lâyıha...
 __l—)ikkaâmeı': Ne hazin istihza! Adanada yüz paraya satılan bakla İstanbulda 30 kuruşa, 3 kuruşluk enginar 20 kuruşa, bir
 Mühendis mektebinde Altı talebenin tardı üze rine çıkan bir hadise L ÇAS NT DİM Di7 € VZi D —. Mühendis mektebi binası Âli
 Karilerimizden soruyoruz: . 1000 lirayi bir günde sarfedebilir misiniz? En iyi cevap veren kariimize güzel bir hediye takdim
 S ondra postalar kongrası - Murahhaslara 280 ingiliz liralık birer koleksiyon lıedıye edılıyor Beynelmilel postalar kongrası
 Nazifin bacağı Kırık zannedildiğinden , daha mühimdir Nazitin bacağının rontkenle çekilen resmi Galatasay - Fener — maçında
 Maliye müsteşarlığı Ali Riza beyden inhilâl edecek maliye — müsteşarlığına — varidat umumi müdürü Faik beyin, varidat umumi

Yağmur yağarsa bolluk, yağmazsa kıtlık... AKŞAM«: Yer yüzünde böyle mede- nt bir memleket kaldı mı? Sene 11 — No : CUMA — 17 Mayıs 1929 MEP.H!.W. Zeplin Amerikaya hareket ettı Muheııdıs mektebinde Altı talebenin tardı üze - rine çıkan bir hadise Âli mühendis mektebinde bir hadise olmuştur. Mesele şudur: Bundan bir iki gün evel talebe- den bir kaçı yemeğe girmemişler kadaşlarını da bu hususta teş- vik etmişlerdir. Bu hadise — Üzerine mektep idaresi tahkikata ba; ııınışııı Ne- ebeyi Mühendis mektebi bi Murahhaslara 280 ingiliz liralık birer Bazı talebe bunun üzerine der- se girmeğe başlamıştır. Hadiseyi mektep idaresinden sorduk: Müdür B. şu sözleri söy- lediler: — Talebe arasında böyle bir hadise olmuştur. Tahkikat yapı- koleksiyon hedıye ediliyor Beynelmilel postalar kongrası 10 mayısta Londrada İngiltere veliahtı tarafından açılmıştır. Bu kongra, iki ay müddetle müzake- ratta bulunacaktır. Prens dö Gal küşat nutkunu fransızca irat et- miştir . “Kongrada münhasıran fransızca kullanılacaktır. Kongraya 80 memleket iştirak etmiştir. Murahhaslar 200 kişiye baliğ olmaktadir. İngiltere hükümeti her murah- hasa - İngiliz - İmperatorluğunda şimdiye kadar neşrolunan pullar- dan mürekkp birer album hediye edilecektir. Bu pulların kıymeti 280 İngiliz lirasına balığ oluyor. İngiltere - hükümeti - kongraya Londranın en mükellef bir daire- sini tahsis etmiştir Kongraya dünyanın her bir ta- rafından ve en uzak yerlerinden murahbaslar gitmiştir. - Bunların arasında yeni Arabistan devleti olan Vahabi hükümetinin murah- hası Şeyh Hafız Vehbede vardır. Hafız Vehbe Necd sultanı ve Hicaz kralı İbni Saudun beş müşaviri ve muarif nazırıdır. Posta kongrasına hükümetimiz Maliye müsteşarlığı Ali Riza beyden inhilâl edecek maliye — müsteşarlığına — varidat umumi müdürü Faik beyin, vari- dat umumi müdürlüğüne de ka- yanin müdürü Edip beyin, tefti; riyasetine de hmııîıh:ıîxıı;:ı:uî dürü Rüştü beyin tayin edilecek- leri tahmin edilmektedir. Postalar kongrasını açan ingiliz veliahtı namına mebus Rana bey, posta ve telgraf umum müdürü Fahred- din bey ve diğer bazı mütehas- sıslar iştirak etmektedir. Esnaf cemiyetlerinde intihabat Yakında bazı esnaf cemiyetle- intihabatı yapılacaktır. Bu cemiyetler arasında terziler, ko- misyoncular cemiyeti bulunmak- tadır. Bundan başka yorgancı ve hallaçlar cemiyetinin habatı olacaktır. Şehrimizde bini mütecaviz hallaç ve yorgancı vardır. aü Sahife Nazifin bacağı - daha mühimdir Nazifin bacağının rontkenle çekilen resmi Galatasay - Fener — maçında yediği bir tekme ile bacağı kırlan Mehmet Nazifin bacağındaki arıza zannedildiğinden daha mühimdir. Yukarıdaki, resimde görülen | İhtikâr yoktur !. l Ne hazin isti kırıklar. sakatlığın ehemmiyetini | canlı bir surette gösteriyor. Mehmet Nazifin uzun müddet bacağını hareket / ettiremiyeceği V anlaşılıyor. DBikkatler: Ne hazin istihza! Adanada yüz paraya satılan | bakla İstanbulda 30 kuruşa, 3 | kuruşluk enginar 20 kuruşa, bir | okka semizotu 30 karuşa satılı. yorç- Ne yiyecek, ne içecek, ne barınacak şeyler için azami fiat var... İnsant yaşatacak şeylerin | fiati elabildiğine gükseliyor. Fakat, — gazetelerde - şöyle bir | havadis okuduk ; “Emanet, mezarlara verilecek İ SAD Bi SAK K ve erkek mezarları için 400. ço- cuk mezarları için de 250 kuruş azami ücret verilecektir.. Emanet demek istiyor ki: *Ey pahalılıktan ve onun neticesi olan açlıktan, ve onun neticesi olan veremden ölen ve ölecek olan erkekler, kadınlar, çocuklar! Sakın merak etmeyiniz, müsterih olunuz, ferih ve fahur ölünüz... Mezarlara azami ücret koyduk! e SÜi a. Kırık zannedildiğinden kikatını bitirmiştir. Lâyıha rinde esaslı tadiller yapılmıştı Ancak küçük memurların terfihi- ne ehemmiyet verilmiştir. " bana şu beyanatta bulunmuştur: geç vakit ikmal etti (20 ) dereceye ayırdık. Asgari maaş (40) lira olarak tespit edil- mişti Hasta — Doktor, kendi Karilerimizden soruyoruz: - 1000 lirayi bir günd sarfedebilir misiniz? En iyi cevap veren kariimize güzel bir hediye takdim edeceğiz Hepimiz, her zaman, her yerde söyleriz: — Ah şu tayyare piyankosunun büyük ikramiyesi bana düş- sede 300,000 lirayı kazansam.. Çoğumuz piyanko günlerinin arifesinde hayaller kurarız, kimi- miz 300,000 lira ile büyük işler yapar, apartımanlar inşa eder, ticarethaneler açarız, kimimiz bu parayı cebimize yerleştirerek Avrupaya gider har vurup harman savururuz. Piyanko çıkmadığı zaman müteetsir oluruz... Fakat bu teessüre hacet yok.. Biz size 300,000 lira yerine 3 milyon lira bahşedi- yoruz. Farzedelim ki bu 3 milyon lirayı İş bankası gibi bir bankanın eshamına yatırdınız.. Bu 3 milyon lira size yüzde 12-15 den ayda 30,000, günde de bin İira getirir. ( Şimdi soruyoruz: Bu 1000 lirayı bir günde nasıl sarfedebilir- (| siniz? Be 1000 lirayı yirmi dört saat içinde son kuruşuna kadar harcedeceksiniz.. Yalnız bir şartımız var: Bu para ile elmas satın almak,elbise ısmarlarbak kumar oynamak bir hanıma hediye vermek gibi şeyler yok..1000lirayı öyle sarfe- (| deceksiniz ki yirmi dört saat sonra bu para ile satın alınmış bir şey elinizde ııuımuymk brlziz Bordarinaf geei A ci zevk ve eğıme i'çüı “Sarfedilecek ve bir eser bırakmayacaktır. Muhterem karilerimizden cevap bekliyoruz. Bu cevapları Sıra ile dercedeceği bir günde kim en iyi yi iri güzel bir hediye vereceğiz. bir yunan filosu İtalyan limanlarını ziyaret edecek Atina 15 (f0s) — Averof kru- vazörü ile Aetos, Panter ve Ye- raks torpido muhripleri ve t yare filosundan mürekkep yunan donanması 23 Mayısta İtalyam filosu «dei ziyaret edecektir. Barem tetkikatı dün akşam bitti ülçe encümeni et e: Bütçe encümeni reisi Sakir Bey Çocuk dünyası 10 uncu sahifede İCingözün maritetleri| — Barem tetkikatını bugün Memurl: si adam akılhı toplayabilmek için ne yemeliyim? Dr — Miras yemelisiniz azizim, mirasl..