17 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

17 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

“AKŞAMDAN AKŞAMA Şişelerle ilânı aşk İnsanın, sevdiği kadına, mek- Hüp yazarak ilânı aşk etmesi ne Müşkül ve ne kıldan — ince, kılıç- —| tan keskin mesele: Bu Sırat Köp- ; î ı l : L* 1 ı #sli üzerinde maazallah bir kere sendelendi mi, gidilecek yer, doğ- | ruca, adiliğin gayyasıdır! Ahbaplarımdan biri, bayağılığa kapılmadan aşk mektubu yazma- Ç nin usülünü bulmuş. Maksadını , gişelerle söyliyor: Lâvanta şişele- rile! Bakınız, son zamanda taam- müm eden bir moda, lâvantaların irimlerini ne hale getirmiş. Fransızcaları: La reine de mon cocurl Ma vie est â toi. Mon cocur est â toi. Souviens - toi et pardonne, Toujours fidöle. Un jour viendra, Pour ötre aime. Dans la nuit, Vers le jour, Un baiser dans Vombre ! Türkçeye tercümesi: Kalbimin melikesi ! Hayatım senindir. Kalbim senindir. Maziyi hatırla ve beni affet. Ben sana daima sadıkım. Bir gün gelecek, Beni seveceksin. Geceliyin, Gün doğarken, Gölgede seni öpüvereyim | Gördünüz mü ilânı aşkı?.. Ma- mafih, lâvanta şişeleri ile yalnız bu fikirler söylenmemektedir. Muhtelif firmalar tarafından çı- karılan rayıhaların isimleri o ka- dar müteaddit, o kadar müteha- liftir ki, bunların şişelerini yan yana getirmek suretile, istediğiniz fikri söyliyebilirsiniz. Fakaaaat... Her lâvanta şişesinin fiatı 10 - — 15-30-50 lira olduğuna nazaran, gişeyle yazılmış bir mektubun size — kaça mal olacağını varın kendiniz takdir edin! (Hatice Süreyya) Osturya takımı “OSTURYA,, maçları heyeti tertibiyesinden : 1 — 17, 20 ve 22 Mayısta şeh- rimizde Galatasaray, Fenerbahçe ve iki takım muhtelitile üç maç yapacak olan Viyananın profesi- yönel “ OSTURYA ,, takımı Benm Meyele YA Cemz gi sabah saat dokuzda Sirkeci garına muvasalat edeceklerdir. 2 — Galatasaraylı ve Fener- bahçeli sporcular ile şehrimizin diğer sporcuları tarafından misa- firlerin Sirkecide — istikbalinden sonra Viyanalı futbolcular nazil olacakları oltele götürülecetir. 3 —17 Mayıs Cuma saat on yedide Taksim stadyomunda A lesaray ». m icra edilecektir. 4 — Maçın hakemi Emin beydir. BAD asema, kapıları gent on dörtte açılacaktır. 6 — Galatasaray - Osturya maçından evel Fenerbahçe küçük- lerile diğer bir küçükler takımı arasında bir müsabaka yapılacak- e 7 — Galatasaray, Fenerbahçe klüplerinin Osturyayı şehrimize getirmek hususunda yüklendikleri eraiti maliyenin ağırlığına binaen vetiye yoktur. 8 — Spor teşkilâtı nizamatının gerbest duhüle hak verdiği zeva- n yevmi Mmezkürda, hüviyet Garakalarını hamilen Taksim stad- yomunda gişeye müracaatları rica olunur, Hamdi Şırketle hülzumet arasında itilâf hasıl oldu Şehrimizdeki telefon tesisatının otomatik olması Dahiliye vekâleti tarafından münasip görülmüş ve şirket telefon ücretlerine zam talep ettii zaman — otomatik telefon - tesisatı yapılması — teklif edilmişti. Bir seneden beri şirket bu tehlikeyi tetkik etmektedir. Ve- rilen malümata göre şirket oto- matik telefon tesisatını bazı şart- larla kabul etmiştir. Şirket mu- bu hususta — hükü- metle temas etmek üzere bir kaç gün evel Ankaraya gitmişlerdir. Ankaradan gelen haberlere gö- re şirket murahasaları Posta ve telgraf müdüriyetile temasa baş- lamışlardır. etle hükümet arasında bu. hususta bir anlaşma hasıl olmuştur. İtilâf bir iki gün sonra Heyeti vekileye sevkedilecektir. Otomatik telefon beş senede ikmal edile- cektir. Mektepler ne zaman tatil edilecek Maarif Vekâletinden gelen bir tamime göre Jiselerde tedrisat temmuzun birine kadar devam edecektir. İlk mekteblerde vaziyet değişmiyecektir. köy mekteblerin de ayın on dukuzunda tedrisata nihayet verilecektir. imtihanlara ayın yirmiyedisinde başlanacaktır. İstanbulun en büyük dertlerin- den biri de kanalizasyondur. Se- nelerden beri devam eden bu dert yüzünden bilhassa yazın so- kaklar tahammül edilmiyecek ka- dar toz ve toprak oluyor. Yuka- rıdaki resim bu hususta bir fikir yolunda aylarca evel açılan ve bir törlü kapatılmak — bilmiyen Şehrin bazı yerlerinde yeni aptesaneler vucuda getirilmiştir. Bunlardan biri Sultan Ahmettedir. Fakat bunlar sıhhi ve fenni olma- dıklarından, bilhassa yazın ” fena bir koku neşrediyorlar Af kanunü Şehrimizde 100 mahküm istifade edecektir Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilen af kanununun yakın- da katiyet kesbederek teblig olun- masına: intizar ediliyor. Bu kanun- dan şehrimiz hapishanesinde bu- lunan yüz kadar mahküm istifade edecektir. AF kanunu - teblig sonra müddei umur heyet hapishaneye giderek mah- puslara ait ilâmları tetkik edecek lerin bu kanundan istifade edebileceğini — kararlaştıracaktır. Bunlar kendilerine tabligat yapıl- dıktan sonra serbest bırakılacak- | lardır. Trabzon adlıye baş müfettişliği İngiliz muhipleri cemiyeti aza- sından olmadığı tahakkuk eden Sabik istanbul mıntakası adliye baş müfettişi Abdülkerim B. Adli- ye vekâleti tarafından Trabzon mıntakası adliye baş müfettişliği- 'ne tayin edilmiştir. Ressamların bir hediyesi Cumhuriyet Halk Fırkası İstan- bul merkez binası büyük salonu- na talik edilmek üzere sehrimiz- deki ressamlar birer tablo hediye etmeği vaat etmişlerdi. Şimdiye kadar ressam Şevket B. İstan- bulun eski bir sokağını, ressam Sadık bey de göksu - sahillerini gösteren birer yaglı boya tablo hediye - etmişlerdir. Ticaret kâtipliği? IIıııdıeııııden gelen garip bir mektup Hindiçinide Bankok ziraat di iresinden şehrimize bir mektup gelmiştir. Bu mektubun üzerinde “İstanbulda — ticaret kâtipliğine,, diye bir adres vardır. Şhrimizde ticaret kâtibliği diye bir daire olmadığı için mektup ticaret ve ziraat işlerile alâkadar daireler arasında elden ele do- laşmaktadır. Bankok ziraat dairesi Türkiyeye muhtelif fidanlar göndermek yetinde olduğunu bildirmektedi! Bu mektup nihayet alâkası ci- hetile ziraat müdüriyetine havale edilmiştir. Süreyya Sineması Kadıköyünde; Süreyya Sinema- sında, bu akşam Tolstoyun şahe- seri olan Anna Karenin temsil edilecektir. Bu filim oynandıktan sonra, Refet Süreyya hanım dansedeceki Kızları fuhşa teşvik eden bir kadın Yunan tebasından Taksimde oturan Malâma namında bir kadın ufak kızları iğfal ederek fuhşa teşvik ettiğinden hudut haricine çıkarılmasınar kara verilmiştir. Eyip mekteplerinin tenezzühü Eyip mıntakası mektepleri per- şembe günü kâğıthanede tenezzüh yapacaklardır. » Darülfünunda ders tatili Darülfünunda — tedrisata ayın yirmi beşinde nihayet verilecektir. İmtihanlar haziranda bitecektir. | | Tuzlu balık Şehrimizde tuzlu balık ticare- tinin epice mühim bir mevküi vardır. Balık pazarı tarafında balık tuzlamakla — meşgül olan kadın erkek mühim bir halk tabakası vardır. Resm öğle tatilinde gösteriyor. Konservatuvar binası Konservatuvarın nerede inşa edileceği hakkında henüz kati karar - verilmemiştir. Bir aralık konservatuvarın Taksimde inşası muvafık görülmüştü. Geçende bu fikirden vaz geçilerek Şehzade- başı muvafık görülmüştur. Son zamanlarda tekrar Taksim fikri galip gelmeğe başlamıştır. Yataklı vagonları teftiş Yataklı vagonlar müdürü Hüsnü Bey teftiş seyahatından avdet etmiştir. Hüsnü Bey Ankara hat- tında servis işlerine nezaret etmiş, yolcuların şikâyetlerini dinlemiştir. z bunları Halk bilgisi Dernek için Çenberli- taşta bir bina veriliyor Halk bilgisi derneği için Çen- berlitaş civarında bir bina veri- lecektir. Evkafa ait olan bn bi- 'nanın derneğe devredilmesi karrür etmiştir. Halk bilgisi derneği tarafından yakında Anadoluda bir tetkik seyahatı tertip edilecel Seyahat garbi Anadolu mıntakasında icra edilecektir. Heyet buralarda halk masalları, — türküleri, efsaneler toplıyacaktır . sonunda seyahata çıkması muhte- mel Emanet ve mütaahhitler Bu sene kış çok şiddetli olduğu için bazı mütaahhitler mukavele mucibince taahhütlerini ifa ede- memişlerdi. Encümeni emanet kış gibi mücbir sebeplerden dolayı taahhüdünü yapmayan müteahhit- lerin mukavelelerini temdit etmeğe karar vermiştir. çenberlitaştaki hafriyat Çenberlitaş yanında bir Föle- menk heyeti tarafından hafriyata devam edilmektedir. Müze müdü- rü Halil bey bu hususta: “Şi diye kadar yapılan hafriyattan matlup netice henüz elde edilme- miştir.., demiştir. Hayat pahalılığına ameli çare: «Cumhuriyet» ve la «Republigue» Gazetelerinde okuyunuz. Heyetin bu. ay | adam, kırmızı santıraçlı açtı, katmer katmer ensesini ovuştura ovuştura sildik- fen sonra: — Hey gidi günler.. Dey gidi günler.. Dedi, şu demin buradan geçen ihtiyar, kontumuş züppeyi gördün mü ?.. İşte onunla fi zamanından kalma bir geçmişliğimiz vardır, hem de öyle bir geçmişlik ki sorma gitsin.. Efendim malüm a.. Devri Hami- dide.. biz .zaptiyedeydik, Zabtiye nezaretinde.. kim kaç sene oluyor!.. Bir yaz, aylardan da hazi- ran ayı.. Efendime söyleyeyim... Kuşdili " çayırında piyasa ediyor- dum.. Bir de baktım.. Ulaaaaanl Herifin biri çarşaflı bir kadının | peşinde... Herif, bu herif. Kaldırdım tabe bunlara yetiştim... Züppe, kadının tam yan başına sokulmuş: — Hanımefendi, hanımefendi. Diye kırım kırım kırıtiyordu .. Yakaladım bunu.. Ver elini karakol.. Adam komiser efendinin karşısında ağlamağa başlamaz mı? Hongür de efendim hongür.. Komiser efendi sordu: — Oğlum, dedi, böyle karakol- lar da ağlıyacağına ne diye kom- şunun tavuğuna * kışt! , dersin — O tavuk komşunun / tavuğu — Karım.. Benim karım, zevcem komiser efendi.. Komiser efendi Küplere bindi. — Benimle alay rm ediyorsun herif? İnsan kendi nikâhlı karısına söz atar mı hiç? Diye bağır bağır bağırdı.. Seninki komiserin hiddeti geç- dedi, bendeniz beceriksiz bir adamım., Arkadaş- larımın hepsi, sağ olsun çapkın- lhıktan baş kaldırmazler.. Ben de onlara caka olsun diye zevceme, sanki — onu / tanımıyormuşum da aşıkdaşlık ediyormuşum gibi bir tavır aldım ve sokakta kendisine laf attım... — Vallahi de, billâhi de, tallahi de o kadın benim karımdır. İnanmazsanız kendisine sorun.. Meğer herifin dediği doğru imiş, o kadın nikâhlı karısı imiş.. Ya işte böyle.. hey. Hey gidi günler Dedikoducu yazı makineleri satanlar ders verecekler; Yeni Türk harflerinin tatbikin- den sonra her yazı makin: müessese, daktilografi dersi veri- yorlar. Halbuki bu müesseselerden ye- tişenler; Türkçeyi iyi bilmeyen muallimlerden ders aldıkları için bir çok yanlışlıklar yapıyorlar. Maarif idaresi bunun mahzuru- nu grmüş, ve müdürleri maarifçe imtihan edilmeyen müesseselerden çıkan daktiloların müesseselerde istihdam edilmelerini menetmiş ve makine satan müesseselerin mek- tep haline kalbedilmesine karar vermiştir. Fen fakültesinde yeni iki enstitü Darülfünun - Fen fakültesinde bu sene iki enstitü açılacaktır. Bunlardan — biri arziyat, diğeri hayvanat enstitüsüdür. yeni sene bütçesinde her iki enstitü için tahsisat konulmuştur. Makine ve elektrik şubesi Darülfünun —Fen fakültesi makine ve elektrik şubesi üç se- neden dört seheye iblâğ edilmi; tir. Bu şubenin talebesi gelecek sene mezun olacaktır.