17 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Emil Yanings Yeni filmi dolayisile zevcesi endişe içinde.. Meşhur sinama artisti Emil yaninge — “Alplerin şarkısı, — fil- bitirdi, yakında yeni bir filim çevirmeğe baş'ayacak. Bu filimde yanings zalim, —müstebit bir koca rolünü yapacağından zevcesi büyük bir endişe - içinde- dir. Bu endişenin sebebi şudur: Buyük sanatkâr bir filimde han- ği rolü derühte ederse o rolü derhal benimser, temamile o ada- mın halini ahr. Asıl garibi bu yalnız stüdyoda, sinema çekilirken değil, artistin hususi hayatında da kendisini gösterir. Meselâ Emil Yanings bir filimde Bir adam rolünü oynarsa hususi - hayatında da korkak, vesveseli olur. Geceleri bir tarafa çıkmaz, her şeyden şübhe eder. Bu hal filim biterek yanings beninsediği adamın şah- siyetini bırakıncaya kadar devam eder. Büyük sanatkârın hususi hayatı bu. garip adeti yüzünden daimi bir değişiklik içindedir. Yanings bazen şen, alaycı, bazen düşün- eli ve süküti, kâh hoppa, kâh mağrür Ve ağır başlı olur. Ya- ningsin yiyip içmesi bile bu hu- susta alâkadardır. Sanatkâr obur bir adam rolünü yaptığı zaman doymak bilmez, mütemadiyen ye- mek yer, bilâkis yiyip içmeyen hasta bir adamı temsil edince evinde hemen hiç yemek yemez. yeni filimde zalim bir koca rolünü yapacağı izin evinde de bu suretle müstebit bir adam halini alacağından her kese çata- cağından endişe (ediliyor. Bunun karısı bü filim çevirilirken bir kaç ay seyahata çıkmak niyetindedir. korkak, vesvesi Yeni öpüşme usulü Konstans Talmaçın son filmi Yeni ve b “Günahkârlar köyü,, dekoru, tipleri ıtıbarıle çok muvaffak olmuştur tyük bir rus filmi landırıyor. - Film de köye eğlen- celeri, düğün Alayları, basata ait çok güzel sahneler vardır. Sinema mecmua- ları, ufak tefek kusurlarına rağ- men bu filimin şah eserler dere- cesinde muvaffak| Rus sinemacı- lığı son zi larda mühim bir terakki devresi- ne girmiştir. Rus stüdyolarında bir birini - müteakip büyük ve hakika- ten çok güzel filimler çevriliyor Bu filimlerin mev- zular ümümiyetle Rus- hayatından bir eser oldu alınmıştır. Bu ğunu söyliyorlar. barle filimler * Günahkârlar hususiyeti — haiz köyü , filminin bulunuyorlar. mevzuunu “Olga Son defa ola- Preobrajenskaia,, rak “Günahkârlar Genç aşık araba ile nehri geçerken isminde genç bir köyü, isminde büyük bir filim hazırlanmıştır. Ba | | kadın hazırlamıştır. Filimde oynayan bütün filim ” köylüler arasındaki muaşakayı gösteriyor. | | sanatkârlar, bilhassa — kadınlar çok muvaffak Diger tipler tamamen rus köylü hayatını can- | | olmuşlardır. “Çiftler Cenneti Üi B Konstans Tal- BNŞ Ö0 maçın son çevir- ismile Avrupada diği Filimlerden çok alkışlanmış biri “KISKANÇ- olan ' bu. filim LIK, ismile MARİ PİKFORD Amerikada çok tarafından çev- büyük bir şöh- rilkiğimi ret alan yeni fi- “Bakirenin limdir. Konstans BV kalbi, şeklinde Talmaçın — çevir- | diği bu filim ilk ilân edilen bu defa Nev York aşk ve macera malarında filmi bu hafta gösterilmiş ve şehrimizde de sanatkârı perde- gösterilmektedir de görmek için Mis Betti Bronzon ve “Bakirenin kalbi,, B halk bir kaç gün Rişard. Diks Slacşder. Mat evel - sinemalar- | — “Paramunt, fabrikasının çevir- | Pikford, —diger dan bilet almış. | digi ÇİFTLER CENNETİ filimlerinde —ok ardır. yeni yıldızlardan Betti Bronzon ve | ( , — L L Konstans Tal- | Rişard Diks tarafından temsil edil- e maçın bu filminin | miştir. Bekâr kalmak istiyen bir ee bu derece rağbet/| Amerikalı gencin nihayet nasıl Z i evlendigini tasvir eden bu komedinin| — Bu filim Mari yeni bir öpüşme | çok güzel sahneleri vardır. Betti | Pikfordun en son şekli ibda etme- | Bronzon bu yeni filmindeçok | çevirdigi / filim- derden biridir. muvaffak olmuştur. Bakirenin kalbi Meri Pıkfordun son filimi İki hadise Con Cilbert genç bir yıldızla evlenmek için kaçtı Son zamanlarda Holivotta ce- reyan eden iki hadise birçok de- dikodulara sebebiyet vermiştir. bunlardan biri Con Cilbert ile Mis Jna Claire arasındaki hadi- sedir. Jon Cilbert susi bir otomobil sı Holivottan fi İki sevdazede filim yıldızı (Ne- vada) da kı (Negı ine gil mişlerdir. Orada izdivaç edecek- lerdi Bu iki sevdalının firarından bir kaç saat evel Konstans Talmaç meşhur. Şigakolu zenğin sporcu Mister Neçer ile evlenmiştir. Bu izdivaç Mis Talmacın üçüncu evlenmesidir. Sinema yıldızı evvela Pialoğlu namındaki bir rum, yahut yunanlı bir tacir ile evlenmişti. Bundan ayrıldıktan sonra Mak İntoş namındakı İngiliz zabitile evlenmiş idi. Con Gilbertin Mis Claire ile evlenmesi çok — hayreti mucip olmuştur. Gilbert daima filimler- deki arkadaşı Greta Garbo ile muaşakada bulunuyordu. İlk defa bir ay evel Mis Claire ile gi müş ve bu artistle derhal sevişmiştir. Mis Claire Nevyorklu dram mü- — nekkidi Mr. Niteker ile evlenmiş ve 1919 da ayrılmıştır. # * Holivuttaki sanatkârlar ara- sında talâk vakaları gittikçe ar- ftıyor. Bunlardan cn garibi Bert — Litel ile Kler Vindsorun ayrılma- larıdır. Bu iki artist daha bal ayı | bitmeden birbirlerinden ayrılmış- lardır. Bu suretle bir nushalrında yeni evlilerin başbaşa resimlerini koyan sinema mecmaları diger mushalarında iki sanatkârı talâak için mahkemeye girerken göste- | giyor. Jna Claire hu-