17 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

17 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ıg GÜNÜUN HABERLERi E Bayram pazartesi günü İstanbul Müftiliğinden: Mayısın on birinci günü zilhiccenin biri olmasına nazaran yirmi mayıs 927 | pazartesi günü Kurban bayramı olduğu ve kurban deri ve bağır- sakdarının bermucibi fetva Tay- yare cemiyetine teberra edilmesi ilân olunur. * Buz 3 kuruşa — Buzun ki- losu dünden itibaren 3 kuruşa satılmağa başlanmıştır. Fakat tenilen yerde buz bulmak kabil değildir. Emanetin satış depolarını tezyit etmesi lâzımdır. — * Mustafa Arif Bey — Mül kiye heyeti teftişiye reisi Musta- fa Arif Bey di vali - vekili Muhittin Beyle Mülkiye müfetti; Terinini ziyaret ederek iskân işleri hakkında malümat almıştır. * Adliye Vekili geliyor — Adliye Vekili Mahmut Esat Beyin Ankaradan şehrimize muvaseletine intizar edilmektedir. * Berlin “sefirimiz — Berlin sefirimiz Kemalettin Sami paşa bugün şehrimizden Ankaraya ha- reket edecektir. * Ajanslar kongrası — Dün | Ankaradan gelen matbual müdü- rü Ercüment Ekrem bey ajanslar * kongrasının programını getirmiştir. Bu programa nazaran 26 pazar günü kongre azası tenezzüh yapa-) caklar, bundan sonra pazartesi ve | salı günleri de ikişer celese akte- dilecektir. Kongra 29 mayıs çar- gamba günü hitam bulacak ve o ak- şam bütün murahhaslar Ankaraya| gideceklerdir. Bu müddet içinde murahhaslar şerefine Şehremancti, Matbuat Müdüriyeti Umumiyesi, Matbazt Cemiyeti ve Anadolu Ajanmı tarafından ziyafetler veri- decektir. Ayrıca Seyrisefain i resi de denizde muhtemem balo tertip edecektir. | Kongra hetirası olmak üzere Zarphanede bir madalya yapıl - — maktadır. Kongra azalarına tevzi edilecek olan bu madalyaların bir tarafında Gazi hazretlerinin “ yandan bir resmi, diğer tarafında | da iki zeytin dalı arasında kon- | granın zaman ve mahalli akti Türkce yazılacakdır. * Sanayi Birliğinden : Senelik kongıra 26 Mayıs Pazar saat 3,30 da Birlik merkezinde in'ıkat edecektir. Birlik —azasının yevmi mezkürde - teşrifleri rica olunur. * Türk kadın. birliğinden : Kurban bayramının ikinci günü kadın birliğinin rozet günü oldu- gundan her. seneki gibi mektep talebelerinin yardıma gelmeleri reca olunur efendim. Tefrika nümerosu:88 BENiİN HATIRATI Nükil «Eşkiya mi- bastı?» — «iehl» — «Köy delikanlıları mı seni bu BAA Porfümöri U 3 'EETIĞHE 4 | LEPİVER ; PARIS ESANS), tosyYon Kayıkcı - Mavnacı Cemiyetinden: İstanbul limanında icrayi seyrüsefer Kayıkcı, Sandalcı, Motörcü, Su kayığı kıyıdan kıyıya işleyen Mavna, Salapuryalar esnafının - tevhiden | teşekkül eden cemiyet, muhterem tüccaranın her veçhile memmuniye- 'tini mucip olacak bir surette bütün vesaitini emirlerine âmâde bulun- esbi şerefeyler.Cemiyetin merkezi: Galatada Rıh- durduğunu arz 'tım caddesinde eski liman dairesinde. Şubesi: Kerestecilerde Yeni Han, Sirkeci, Yağkapanı, Haydarpaşa, idare memurluklarına müracaatta azar morkör mevcuttur. Merkez Tel. Beyoğlu 2649 Şube: Tel İstanbul 2463 KURBAN — BARSAKLARI İstanbul Tayyare cemiyetinden: Kurban bayraminda teşkilâtımız marifetiyle toplanılacak barsaklar İstanbul, Beyoğlu, Üsküdar ve Kadıköy mıntıkaları ayrı ayrı olmak üzre beheri kırk kuruştan talibi uhtesindedir. Daha fazlasına almağa talip olanların Mayısın - on altıncı şembe günü saat on dört buçukta Cağaloğlun: daki şubemize müracaatları ilân BEBEKTE Osmanlı Bankasından: Evvelce neşredilen ilân hilâfma olarak Osmanlı Bankasının Galata İstanbul ve Beyoğlu şubeleri kur- ban Bayramı münasebetile yalnız Mayısın 20, 21 ve 22 nci pazar- | tesi, Salı, Çarşamba günleri kapalı bulunacaktır. İLÂN Kurban bayramı münasebetile Osmanlı banaksının Galat, İstan- | bul ve Beyoğlu daireleri 20 mayıs pazartesi gününden 23 mayıs per- şembe gününe kadar ( perşembe dabil ) kapalı bulunacakt Güzel sanatlar birliğinde müsamere Güzel sanatlar biliği müdür ğünden: 16 Mayıs perşenbe günü 18 de başlayacak olan müsamereye şubelere mensup aza ile davet- ü — |lerin teşrifleri. 17 Mayıs (Vü-Nü) hale koydu?» — «ieht» — «Başka köyün - delikanlıları — ehi — «Peki sana ne oldu bi öyle a kadınım?» - «Diyemen!»| — — i.h, ieh, iehl Pencerelerden birini açtılar. A- |— Aydınlık huzmesinin ” önünde | — — Peki, kim yaptı sana bu işi? hırn bu tarafına, bir zıya huzmesi, | diz çoktüm. Köylülerini, cidden | —— Diyemen | üstüvane şeklinde, indi. hakları vardı; — Haydi, yengenizi, hiç sars- madan bu aydınlık yere getirin de bir muayene edeyim. Köylüler, söylediğimi yaptılar. Hastayı ışığa getirdiler. O, müte- madiyen inliyordu: ittüm?. Bu kadının - vücudunda, tıpkı Beyzanınkine benzer müthiş bir tazyik ve şiddet alâmeti mevcuttu. Garip şeyl Garip şey! kim yaptı? — Sana ve oldu kadın? — Diyemen, diyemen olduğunu diyemen ! — Camm, söyle! Bunda ayıp TURKUAZ Cuma ve Pazar günleri 'te dansant -caz- eğlenceleri toptan ve ya olunur. Darül'aceze Müx ürli miştir. tezayüt ve tevali hutufkârlıklar - dolayisile | rim efendim. pehlivan güreşi Y Düzcede Türkocağı menfaatına 30 Mayıs Perşenbe günü pehlivan müsabakası ve 31 Mayıs Cnma günüde ilk bahar At koşusu icra edilecektir. Pehlivan müsabakasına ait ikra- miyeler şudur: Başa 75, ortaya 35, Aayağa 15 lira, nat akçe ve Darülâcezeye müracaatları. bir çareye baş vuralım. — İeh! Diyemen! bu ahır da mi bastırdı? — İehi mi? » düm. Bunu | kat'i cevabı veriyordu : — İeh! İch! İeh! Hay Allaaah! | Bana — Neydi bu?... dına kim ne yapmıştı ? EUMTASU İ PİVER A ŞT İstanbul / Şubesi” Ü Şiçti Ahmet Bey 'sokak No 86 ) Tael”Beyağlu 3044 nn Tüccaranı nazarı dikkaline | esbilât gösterilecektir. Ro- den: 12 Mayıs 929 Pazar günü mü- | şeseyi ziyaret eden — notrdam dösiyon heyeti idare ve talimiyei mühteremesi ile talibatı tarafından bayramlık hediye olmak üzere Darülâceze İrdahanesinde ki ço- cuklara Şekerler ve elbiseler ve Şehir bandosu efendilerinede şeker Çorap, mendil tevzi ve İrdahaneye yüz yirmi lira kıymetinde müced- | det bir çocuk terazisi ihda edil - Notra - dam dösiyon muhterom idare ve talim beyetlerine ve talibatine aleni teşekküratımı taktim eyle- Bedeli keşfi 1922 lira onbeş kuruştan ibaret bulunan Darülâ - ceze mutbağınm tamiri kapalı zarf usuliyle 14 Haziran 929 tarihine if Cumartesi saat ondörtte icra edilecektir. Taliplerin ter teklifnameleriyle ir şey yok! Söyle ki, ona göre — Eşkayaların kırkı birden seni — Sizin köyden 10 -20 Deli- tü köğla dölkünkları? Mutlaka söyletmiye uğraşıyor- Kadına bin bir sual soruyordum. Fakat, o, hepsine aynı kısa ve Bu. paralayıcı cebir, bu müthiş tazyıkı ? Bu ka- Bu akşam rile, nehirde dolaşan İlâveten : RENKLi ması takarrür etmi makpuzı müktezidir. sının tadili: Aslı İşbu tarifeler şirketin inhı- sarı tahtında bulunan hidema- fın beheri için ihtiyar edilen mesarifi umumiyeye yüdze on beş temettü zam ve ilâve edilmek suretile hesap olunur. Aslı Yüzde on meclisi idare aza- Sına, yüzde beş müdiran ve memurine. Anlıyamıyordum, bir türlü de söyletemiyordum. Nihayet, Lâzlara: — Haydi, ağalar! - dedim. - | Şu kadıncağız eve nakledin! Bu pis kokulu, bu kirli akırda fazla kalmasın! — Ha, öyle olsun, epe hanuml Ha, sen nasul tersen piz oöyle yapalum! Ha, sen üzülme! Ha oni, işte şurada turam eşekun üzerine yükleterek eve koturelum. Ha, sen merak etme, epe hanum. Sen ne ter isen piz onu yaparuk pe eşekl Yurürsen e.. Çuşt.. Tehi.. Çuş!. kulaklarını ha poyle miskün mis- kün aşakuya - sallantirmişsun?. Ha sen, sapahtan, poyle miskön tğvol itun... Kulaklarun, ha poyle ASRİ SİNEMADA Gayet zengin mevzulu muhteşem bir filim ZEHİRLİ HANÇER sayısız fenerli mabetlerile, mukaddes geyikle, ettiren bu şayanı hayret eser, meşhur aktörlerden ELGA BRİNK ve JAKTREVOR tarafından bir sureti mükemelede temsil olunmaktadır. Çok merakaver bir Varyete Bu Akşam Ma,jik Sinemasında Meşhur aktris ANNA STEN tarafından temsil olunan Nam gayet kudretli bir dramı musavver muhteşem bir filim. İlâveten: KRASİN BUZKIRAN VAPURUNUN kutbu şimalide CENERAL NOBİLE nin idaresindeki balon tayfasını kurtarırken. Gittiğiniz yere heraberinizde 4 KODAK Fotoğraf makinası ile kodak filmlerini almağı unutmayınız. Kodak fotoğraf makinaları ve filmleri ve lüks kağıtları Alâminüt fotoğraflar için Minoteros kartları istanbul Liman işleri inhisarı Türk anonim şirketi idare mex Ticaret kanununun 361 inci maddesi ve 21 Nisan 929 da tpplanan umumi heyet kararı mucibince hissedarlar umumi yetinin zirde yazilı mes'eleleri müzakere etmek üzere 2Haziran 929 pazar günü saat onbeşte şirketin İstanbulda Sirkecide kâim Liman Hanında idare merkezinde fevkalâde toplanmaya çağırıl- Mezkür kanımun 385 ve 386 mcı maddeleri mucihince hisse- darların asaleten ve ya vekâleten dahili nizamnamenin 26 meı maddesine tevfikan toplanma — gününden evvelki on gün içinde | hisse senetlerini şirket idare merkezine ve ya Türkiye İş Ban- kasının merkez ve şubelerine tevdi ile mukabilinde alacakları idare meçlisine irae ederek duhuliye varakası almaları — Müzakerat rumamesi — Te raporunun okuma: 2 — Şirketin imtiyaz mukavelenamesinin birinci maddesinde münderiç dalgıçlık işinin mezkür inhisar mukavelesinden tayyi. 3 — İmtiyaz mukavelesinin beşinci maddesinin ikinci fıkra- 4 — Şirket dahili nizamnamesinin otuz beşinci maddesini tadili: hyamıyordum. Ve, bunu, kendisine | havi cesim parkla- şarkı tecessüm VESİKA riyasetinden Tadit teklitatı İşbu tarifeler şirketin inhı- sarı tahtında bulunan hidema- tın beheri için ihtiyar edilen mesarifi umumiyeye yüzde do- kuz temettü zam ve ilâve olunmak suretile besap olunur. Tadil tektiti Yüzde beş meclisi idare arasına, yüze beş müdiran ve memurime, havaya tikile duruya itu, ha. Sana ne oltu, ha? Tehl.. Çuş!. Tehl.. Çuş!.. Tehl. Çuşl.. O zamana kadar, ihtimal karan: İktan, —ihtimal zihinmin hastayla meşgül * bulunmasından, ahırda, kadından başka, bir de eşek mevcut bulunduğunu farkedeme- miştim. Dimağım, hâlâ, muammanın halli için uğraşıyordu: — “Allah, allah!.. Tuhafl.. Ne oldu bu kadı ne oldu da bana söyleniyor? Acaip.. Fakat, Lazların gevezeliği ber- devamdı: — Ha pu eşşeke te ne oltu?. Sabahtan kuvvetlu itu: kulakları aşağıya tuşmıya itu. Havaya ha- vaya kalkıya itu. Şimtu, kotüle- muş.. Paçaklari - titriya. (kuryu kunu paçakları arasuna kismuş.. (Mabadi var)