28 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

28 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Akşam İngiltere ile Amerika arasında anlaşma için teşebbüsler - Tarablusta harbin Haziran ayı içinde gayet mübim siyasi vak'alar cereyan ediyor. Bu vakayün ehemmiyeti mevzit değil belki cihanşumuldur. İngil- terede iktidar mevküne gelen amele fırkası şayanı dikkat ilk faaliyetini harici siyasette göster- di. Çok zamandan beri dair Fransaya müteveçcih olan İnği- liz harici politikası şimdi veçhe- sini“Amerikaya çevirmektedir. Müttehideyi — Amerikanın — yeni reisicumhuru Mr. Hoverin İngil- tere ile samimi itilâf politikası takip etmekte olması Mr. Mak- donaldın yeni harici - siyasetini teshil etmiştir, "Londraya — tayin olunan yeni Amerikan sefiri cene- ral Davesin İngiliz amele hüküme- tinin faaliyete başladığı bir zamanda yazifesine iptidar eylemesi yeni iz barici siyasetinin muvaffa- kiyetine bir alâmettir. Sefir ceneral Dawes reisicum- hur Hoover gibi Avrüpayı yakın- dan tanıyan ve Avrupayı, harbi umumiden dolayı duçâr olduğu elim müşkilâttan kurtarmağa ça- lışan miktarı gayet mahdut Ame- rikan ricalindendir. Bilhassa Mr. Daves Avrupanın €n büyük yarası ve derdi tamirat meselesinin ilk safhasını muvaffa- kiyetle hallederek büyük şöhret kazanmıştı. Amerika sefiri Daves (Förres)te iliz Teisi muzzarımı ziyaret ct- Ş ve uzun müddet görüşmüş- w görüşmüş- Bu mülâkata dair neşrolunan tebliğ de iki recülü devlet ara- — sında fikir tevafuku mevçut oldu- ğa müşahede — edildiği — beyan unmuştur. İki hükümet arasında ihtilâfı mucip olan meselelerin en mü- mühimmi teslihati harbiye rakabet kukuku bahriyenin tesbitile kat'i kanun şekline ifrağıdır. Makdonald ile Davsin son nutukları henüz bu —meselelerin — hallolunduğunu haber vermiyor isede - teslihatı bahriyenin —tenkısı meselesinin halli yolları gösterilmiştir. Makdonald nutkunda İngiliz - Amerikan mukarcnetinden endişe- ye düşen milletleri ve bahusus Fransayı teskin etmek istemiştir. Daves nutkunda teslihatı bahri- yenin tenkisimi temin için ceryan edecek müzakerâtta, muvaffaki- yeti istihsal maksadiyle bir usul teklif ve telkin etmiştir. — Evvela bahriye mütehassıslarına müracaat olunarak gemilerin cesa- DE, T ER nn ol irer Si tadır. Bunların mikyasları tespit edil- dikten sonra siyasi mürahhaslar barp gemilerinin laymetine ait bu mikyaslar esası üzerine, iki devletin kuvvei bahriyeleri ara- sında temin olunacak müsavatın nispetini - bulacaklardır. Bundan ötesi çok kolay olacaktır. * On sekiz seneden beri Trab- lasta mücahitlerle italyan kıtaatı arasında devam eden muharebe- der hitam bulmuştur. Asri esliha ve techizat imelini haiz alan İtalyanların önünde mücahitler nihayet geçen hafta teslim olmuşlardır. Mücahitler en ziyade Bingazinin dağlık ve fın- dalıkla mestur erazisinde faaliyette Başika zkalıki ellek laki cöllük ara- ziyi geçip Afrikanm içerlerindeki L S sene Ö yamall S » — göl aarsında blokhanslar ne kale- hitamı Ceneral Daves ler tesis ederek yeni bir seddi Çin gibi bir müstabkem hattı muhafaza tesis etmişler ve bunun muvaselesini — demir — yollariyle temin etmiştir. Bu suretle mahsur ve üssülha- rekeleri kesilmiş kalan mücahit- ler mükavemete devamı faidesiz görmüşlerdir. ç İtalyanların -bu muvaffakiyeti siyasi cihetten çok mühimdir. Evvelâ hakiki bir — müstem- Hkât İmperatorluğu tesis etmiş oluyorlar. Saniyen Fransanın şimali Afri- kadaki müstemlikât İmperatorlu- ğunun yanı başında haris bir yeni İmperatorluk peyda olmuştur. Fransızlar şimdiden endişede- dir Çünkü İtalyanlar Tunus ve Sahrayı kebir. hakkında öteden- beri besledikleri istilâcuyane eme- Ti artık gizlemiyorlar. Ümumi acentesi : mi daires bilirler. Mezbaha ifesinin 20 ilân olunur. V İngiltere - Rusya Yeni İngiliz sefiri şimdiden teayyün etmiş Londra, 26 (Hususi ) — Amele fırkasının faal azasından K varthinin yere tayin edilmiş olmaması ziyadesile nazarı dikkati celbetmektedir. Mumaileyhin Moskova- sefi: namzet oldugu ve Rusya lomasi münasebat başlar başi *maz oraya gönderileceğir mnazarete tayin edilmer den bir İ anla- Muhasip aranıyor Muzaaf üsulü muhasebeye bi- hakkin vakıf muhtelif müessese- lerde çalışmış genç bir muhas aranıyor. olunacaktır. Talip olanların mm fassal tercümei hal ve ellerindeki vesika suretlerini Galata 112 nu- maralı posta - kutusü göndermek Hilâkahmer hastabakıcı mekte- binden: 50 ton kok kömürü 50 çeki odun 1500 kilo mangal kömürü satın alınacaktır, İhale 4 temmuz 929 Perşenbe günü saat - onbeştedir. Şeraiti öğrenmek istiyenler her gün Aksarayda Haseki caddesinde mektep idaresine müracaatları ilân olunar. Doktor A. kutiel Elektirik makineleriyle belsoğukluğu, İğrar darlığı, prostat, ademiiktidar, bel gevçek- liği cilt ve firengiyi ağrısız. tedavi eder Karakövde. Börekçi firim sırasında Fatih Sulh dördüncü hakiml ğinden: Veysel efendiyle Hatice ve Saadet hanımların şayran mu- tasarıfı oldukları Çarşambada Beyceğiz mahallesinde dede sokağında 14 atik ve 12 cedit numaralı iki oda, iki sofa ve bir. kuyu ile bir taşlığı havi iki katlı ahşap bir bap hanenin izalei şayuu zımnında füruhtu ka- rarğir olup icra kılnan müzaye- adresine desinde 150 Tira mukabilinde talipleri uhtesine — ihalesi * icra kılınmış ve tarihi ilândan itibaren 'on beşinci günü saat on altıda ihaleyi kat'iyesinin icrası mukar- rer bülunmüş - olduğundan - talip- lerinin 30 lira pey akçelerile KAPPEL Ghanşimnl yazı makinesi Hafif, metin ve sağlam Her ciheti taahüt olunur. 'Y. ŞİNORKYAN Sadıkiye han 30 - 33 İstanbul Tel. İst. 2256 Devlet Demir Yolları ve Limanları Umumi idaresinden: Umumt idare namina Derinceye gelecek her nevi malzeme ile kö- Mürlerin bir sene müddetle tahmil ve tahliyesi münakasası 14/7/29 Pazar ğünü saat 16 da Ankarada Devlet demir yolları umumi idare binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektup- larıla birlikte 1650 liralık teminabı muvakkatelerini yevrhi mezkürda saat 15,30 a kadar umumi ıdare kalemine vermeleri İâzımdır. Talipler kasa şartnamelerini 250 kuruş mukabilinde Ankarada malzeme 'den Haydarpaşada Haydarpaşa mağazasından tedarik ede- Gübre ilânı Karaağaç müessesatı umumi kâtipliğinden: pay mahallinde mevcut ve teraküm edecek gübreler- übresi köfesinin 15, koyun kübresi küfesinin 25 ve karışık gül perakende olarak satılması takarrur ettiğinden talip olanlanların Karağaç müessesatına müracaat eylemeleri müracaatları ilân olunur. mahmut | İkinci defa: İlk söylediklerimiz umümiyet itibarile maateessüf te- eyyüt etmişti. Bu seferki nümune- niz istedigimiz gibi olduğundan ilk iptidai tahlilimizi ikmal ve bir parça da tadil etmek müm- kün olmuştur. . Hassasiyet. İnce hisli değildir, fakat asabidir, çabuk kazar ve almır, çok zor affeder, dehşetli haris ve inatçıdır, bu iki his ha- büyük — nazımlarıdır. değildir, gösterişçi ve gayritabiidi İradesi, sebatı kuvvetli fakat hareketlerinde betaet ve cesaret- sizlik vardır. Müfekkire ve muhakemesi fena değildir, lâkin ekseriya kalı kırk yarmak ister, hurs ve inadı muhakemesindeki dürüst mantıkı da ihlal eder. ekseriya fikir mahsuludur. ve bu itibarla sahtedir . X.0. (iki mektup parçası ) Temiz, açık bir seciye, dürüst, tabii ve ciddi bir genç, müteşeb- bis, cevval, geniş nazarlı, hür ve serbes olmak için çalışır, yab nız kâfi derece sebatkâr değil, bir az mütereddik ve kararsız, tesirlere tâbi. Hassas, duyğuları canlı, alicenap, her şeyin iyi tarafını arar, ekseriya şen ve sade, ifrata gitmez, kendini zap- teder, ihtiyatlı, camı çabuk, sıkılır her zeman - yeniliğe ve harekete iktiyacı var, çabuk yükselmek ister, bir parça kendini göster- mek, harici şekle fazla kıymet vermek ve büyüklük merakı, mü- nakaşa ve itiraz düşkünlüğü varsa da gençliğine bagışlanır. « O. P. : Yaşınızı yazmamışsınız. 10 ile 30 ara sında farzederek tahlilimizi yürüttük. (sumunenizin lügü bize bu imkânı ver- miştir): Tamamen teşekkül etmiş bir seciye, gayelerini sarahatla tayin etmiş, bunları hiç bir zaman ha- çıkarmaz. ve takip eder, gayretli, ciddi, telaşsız, ihtiyatlı çabuk müteessir olmaz, müteşebbis, tavur ve hareketlerinde cevvaliyet, incelik ve sevimlilik var, mamafi erek - tehassüs ve gerek tefek- le basma kalıp şekillere irparca bağlıdır ve nadiren bun- ların haricine çıkar, hayali haki: kattan her zeman ayrı tutar iti- | mada layiktır, hayatı ve eylenceyi sever, metanet ve cesareti noksan- dır. Büyük maniler karşısıda geri çekilir, kendini bir az beğen- “miştir ve temeddühten koşlanır, fakat nezaket ve zevkiselim bu- dudünü aşmaz. n Afrika: Yazı istediğimiz gibi sur'atli degil, bilâkia ağır ve | dikkatli yazılmış — olmasına rağmen tabit ve tahlile imzada bir binin hakiki miyarı bu olmadığı * kanaatindeyiz. Mamafi imzaya mut- laka — ihtiyacımız — olma yazıyı tahlil edelim. Metir riya sakin bir irade, kararım güç verir, cevvaliyeti az, teşebbüste cesaretsiz, ruhen ağır ve harekete İmesi zor, bir az klikkatsiz ayt tesire tabi değil, çok ihtiyatlı, mutedil, duyğuları çok | kararlarında sür'at yoktur, bütün | Duyğu diye göstetdiği şeyler || Yazıdan ahlakı anlamak İMütehassısımız gönderilen yazı nümu- nelerini tahlil ederek cevap veriyor Yazı nümuneleri nasıl olmalıdır? Numune - bü, çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8- 10 satır olmalı, yeni harf- lerle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki iyi olur. isimler gizli tutulur sa neşredilmez. Metinler Tür- kçe, — frasızca, ingilizce, al- Ü manca, italyanca olabilir, Yazan erkek mi, yaksa ka- din midir ve köç yaşındadır? Mutlaka doğru olarak bi imzası bulunursa Yazı sahiplerinin seciyesinin Bilhassa öğrenmek iztediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorunuz. Numunenin baş - tarafına bir remiz yazınız ayni remiz ile cevap vereceğiz. Nümuneler iade edilmez. Tahliller -hakkında hiç bir mes'uliyet kabul olunmaz. ve çok merhametlidir. ve bu yüz- den başına belâlar açmış olması çok mühtemeldir. Zevk almak kabiliyeti noksan, bir parça der- vişmeşrep, nadiren hiddet eder fakat hiddeti şedit, rmuamelesi dürüst, itimat verir, ancak bazen başınca, bile bile katiyen haksız- hk yapmaz, çok ketumdur, gi teriş ve benlik duygularından azade değil, fakat bunları da gizler, mantık ve muhakemesi çok iyi, hayali zaif, tanzim ve idare kabiliyeti bariz fakat burada da bazen teferrünta takılır, pratik kabi- liyetleri nazari, faaliyetlerine zahip, isteği kudretinin aşkın olduğu ekseriya kendinden memnun değil, çok zamanlar nefsi ile mücadele de. Bu sıralarda daha ziyade maddi bir meseleden fazla sıkı- diği ve uykusüz kaldığı anlaşı- liyor. - M. Behcet: Kâğıt çizgisiz ola- caktır. Yaşınızı - bildirmemişsiniz. Kadıköy F. gönderdiği- niz nümune iyi bir tahlile kifayet edecek kadardır. Yazınız da çok işlek olmamakla beraber pek acemi değil. Yalaız aldığımız kâ- ğidin cnsi çok fena, mürekkebi bir çok yerlerde sünger kâğıdı emmiş ve dağıtmış Bu yüzden tahlil ziyadesile müşkül ve belki de imkânsız oluyor. Bununla be- raber sarahatle görülebilen cihet- leri söyleyelim: Hayatta yoksulluk, büsbütün serbes ve müstekil ol- mak gayesini hırsla takip ediyor- sunuz. Bu gayeye vasıl almaktan sizi meneden faillerin çoğu gene kendi tabiatınızda mündemiç ol- duğundan kendinizle daimi müca- dele halindesiniz, ve-bu sebeple- ekseriya memnun değilsiniz. Yo- Tunuzu kolaylaştıran saiklerle ma- niaları karşılaştıralıra: Metanetiniz var fakat teşebbü- sünüz şaz muhakemeniz iyi ancak zekânız agırca, itimadi nefsiniz yok değil fakat gösterişede düş- Mmüşsünüz, kendinizi beğendirmek sizin için bir ihtiyaçtır. Sakin ve , fakat candan ve sami- tekellüfü elden kıskançsınız, te- ferrüata fazla kiymet verdiğiniz- den insan sarrafı olamazsınız; ça- kuvvetli değil, guç ısınır, necip buk kanar ve kapılırsiniz.