1 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ford otomobil fabrikası m kil vermiştir nra bi tecek ve faaliyete başlıyacaktır. Fabrikamız dokuz ay sı ü # | Fabrika günde
 40 derece hararet Anadolunun en sıcak yerleri neresidir? Yeşilköy rasat merkezinden verilen malümata göre bugün hava kapalı
 Yırtık paralar Bir haftaya kadar talimatname çıkıyor Ankara 29 ( Hususi ) — eskimiş ve yıpranmış paraların ne suretle...
 Bir adam . kendini denize attıi Dün Sarayburnu parkında Ahmet isminde bir adam intihar kastı ile kendisini denize atmışsada
 Ankaranın imarı ilerliyor Ankara yakında en güzel bir şehir olacak Yeni Vali ve şehremini yeni şehir plânının tatbikina ait
 Karadenizdeki bahri kaza Büş ük liman, kayalar üzerine nasıl bındırdı Kaza hakkında yapılan tahkikat, suvari ve çarhçı ne...

Günün Haberleri Üa ” No: “Ankaranın imarı ilerliyor -— Ankara yakında en güzel bir şehir olacak Yeni Vali ve şehreinini yeni şehir plâ- nının tatbıkına ait hazırlıklarla meşgul Gazi çittliğinden ve Marmara havuzundan yeni bir kaç ra havuzu etrafında dolaşırlarken. Yukarıda Gazi Hz. Mar M. Jansenin Ankara şehri hak- kındaki plânı süreti kat'iyede kabul edildikten sonra şehrin imar ve inkişafına ait faaliyetlerin muayyen — bir gaye ve hedefe cem ve teksifine başlamıştır. M. Jansen pek yakında imar plânının tatpikine nezaret için An- karaya geleceginden tatbikata ait faaliyet ve hazırlıklara büyük bir keremi verilmiştir. anzara: | Yeni Ankara Vali vekili ve Şehremini Nevzat B. geceli gün- düzlü çalışmakta M. Jansen gelir gelmer derkal fwıliy;ı!t eçmek için Jâzım gelen hazırlıklarda bulunmaktadır!. Her halde ” Ankara şehri bu hummalı faaliyet ” sayesinde pek yakın bir zamanda Şarkı karibin '€n güzel ve mamur şehirlerinden olacaktır. Ford otomobil fabrikası Ford tarafından Tophane rih- tımında tesis edilecek olan oto- mobil fabrikasının tesisatına fa: 1 haline ifrağ edilen Tophane antrepoları liyetle çalışılıyor. Bu işle meşgul olan M. Kolins bir muharririmize fabrika hakkında şu malümatı | ki şehirleridir. Buralarda hararet Yırhk paralar Bir haftaya kadar talimatname çıkıyor -| | Ankara 29 ( Hususi ) — | | eskimiş ve yıpranmış para- darın ne suretle değiştirilece | ğine dair - kanun, maliyeye | tcblig olunmuştur. Bu hususta || (| yapılacak olan tatbik talimat- | namesinin ihzarına - başlan- | | muştır. Bir. haftaya kadar talimatname ikmal edilerek vilâyetlere gönderilecek —ve Ü eski pnm!urln değiştirilmesine 40 milyon lıra Alacak ve verecek Mmüvazenesindeki fark ne? | Ankara, 28 (Hususi) — Âl iktisat — meclisinin kabul tediyat muvazenemiz hakkındaki rapora nazaran alacak ve vere- cek muvazenesi arasında aleyhi- mizde 44 milyon liralık bir fark vardır. Rapor bu . farkıd izalesi için bir çok iltisadi tedabirler dermeyan edi 40 derece hararet Anadolunun en sıcak yerleri neresidir? Yeşilköy rasat merkezinden ve- rilen malümata göre bugün hava kapalı geçecektir. Yağmur hafif bir surette devamsız olarak ya- gacaktır. Rüzgâr şimalden kuvetli olarak esecektir. Sıcaklar şehrimizde azalmıştır. Gece hararet 17 Sabahleyin saat dokuzda 20 olmuştur. Anadulada sıcakların en fazla olduğu yer Payâs, Elmalı, Akse- 40 dereceyi bulmluştur. Trakyanın bazı| yerlerinde 37, Adalar denizind. 38 - olmuştur. Bu sabah Trakya — mintakasında yağmmir yağmıştır — Bir adam, kendini | denize atti Dün Saraybürüğ parkında Ah- met isminde bir adam intihar kastı ile kendisini denize almış- sada hemen> yetişilerek kurtanl: mıştır. Yapılan tahkikatta “Ahmedin iraat bankasında hademe | olduğu işten çıkarıldığı için inti- hara teşebbüs ettiği anlaşılmıştır. | evele vermiştir: Fabrikamız dokuz ay sonra bi- tecek ve Ffaaliyete başlıyacaktır. Fabrika —günde 100 otomobil çıkaracaktır. Otmobil yüzde | beşi Türkiyede satılacak, diger- leri Rusyaya, Balkan memleket- lerine ve şarkı karipteki diger memleketlere gönderilecektir. Fabrikanın bir kısım alât ve edevatı gelmiştir. Diger aksamı da yoldadır. Otomobillerimiz çok ucuz satılacaktır. Karadenizdeki bahri kaza Büyük liman, kayalar üzerine nasıl bındırdı Kaza hakkında yapılan tahkikat, suvari ve çarlıçı ne diyor? Trabzon 25 < (Hususi) — Bü- Yük Litian vüpür Üİ Yunün — uğradığı — kazayı” telgrafla bildirmiştim. Va- pur Samsundan Hopeye — kadar uğrayacağı iske- n glerll parça uaniaiz e İstane buldan kalkmıştı Samsuna — uğra- diktan sonra yolçuların kendi memleketlerine çıkarılmaları için vaki olan ricalarma ragınen doğ- ruca bir baş Hopeyi tutmuş ve avdette Rizeye oğradıktan sonra Trabzona' hareket etmişti, Vapur hava, deniz, sakin, orta- lıkta herdem yanan fenerin, ve Ayın işığı varken, hattâ gün işır- ken Limanın ikiyüz metre garbın. da, yeni yapılan Antreponun tara önündeki- taşlara amudi olarak nasıl bindirdi? 70 bin liralık, bin küsür tonluk koca bir vapur nasıl mahvedildi? Liman şirketi umumi müdürü Salahaddin kaptan bu hususta diyor ki: “ — Vapurun karaya git duyar düymaz hemen - şirketi molör ve kayıklarını alarak va- pura gittim. Vapurun heyeti ve liman reisi oturmuşlar rapor yaz- makla meşguldular. Hiç bir tedbir alınmamıştı, karayel rüzgârından ve sair arızadan vapuru korumak iskelı — Yazın - plajlarda giniyorlar ! soyunup # Büyük Liman kayalara bindirdikten sonra kıç omuzundan tonoz olarak atıp baştan hucum eden sularla kazan perdesinin patlamaması için arka- sını takviye ettim. W Belediyeden su tulumbasını ge- | tirttim baştan kıç anbarma hucum eden suların tahliyesile - beraber şirket vesaitile de yolcu ve ha- müleyi — kismen - zayıatsiz tahli ettim. Vapurun yarası sancak baş omuzundadır. Baş omuz taşa sap- lanmış, diger aksamı dört kulaç sudadır. Geminin - oturmasında biç bir sebep ve bahane yoktur, doğrudan doğruya suvari reti bağlanmıştır diyel Suvari kaza hakkında — Makineye tornistan vurdum vaktında tornistan etmedi, demir- ledim, akabinde vapor karaya çıktı tamam puravada gözüken 'ay bana sahili uzak göstermiştir. Çarkçı başı da diyor ki: — Hazır ol kumandağını aldım. kışın - paralanıp iyi iyi yüzenler,