1 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

1 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife 5 a MA Bu sene Ame- rikada - dehşetli sıcaklar hüküm sürüyor. Bu sı- caklar yüzünden sinema faaliyeti İ famamen durmüş Ş gibidir. Sinema yıldızlarının - bir kısmı tatil yapa- rak seyahata çık- aıştır. Holivutta kalanlar da her tarafı kapalı olan stüdyolarda ça- lışmağa taham- mül edemiyerek bir parça hava almak için deniz kenarına — koşu- yorlar. Son zamanlarda Holivut civarın- daki plâjlar sines © ma yıldızları Nev - Yorklular ve | sinema filimleri Sinema şirketleri -Nev - York şehrine beğendirecek filim hazır- lamak hususunda çok müşkülât çekiyorlar. Bunun sebebi Nev-York | halkının mühtelif milletlere men- sup olmasıdır. Burada 1,800,000 yahudi, 700 bin italyan, 500 bin alman, 400 bin irlandalı vardır. Asıl! Ameri- kallar bu kalabalık nıasnd.ıî kaybolmaktadır. Başka başka zevki olan bu in- lf filimlerin kaymeti sanlar muht l t edemeyorlar. bususunda Sinema dzları' büt ün gün deniz, kenarında vakit geçiriyorlar Sıcakların şiddetinden stüd Bir çok yıldızlar seyahte — | yolarda faaliyet azalmıştır. izin alarak çıkmışlardır. | dolmuştur. Bunlar. günün büyük bir kısmımı yüzmekle ve deniz kena- rında banyo kıya- eti ile dolaşmakla, | " geçiriyorlar. De- nizden ayrılma- yanlar - arasında V en siyade genç rakaseler vardır. Bilhassa görls sınılı bütün gün suna fazla rağbet yüzünden banyo kıyafetleri gittik- çe mükellef bir İpekli kumaştan mayolarla denize irenler de vardır | | Filimler kabartma Senet görislerinden bi Con Cilbert Con Cilbert son zamanlarda , isminde yeni bir Sesli ve renkli filimlerden sonra Amerikada sinema aleminde pek if daha vuku bul muştur, Bu keşif dağları, hendek- leri hakiki bir şekilde tecessüm ettirmekten ibarettir. Bunda bi film çevirmiştir. Greta Garbo ile Con Cilbert bu defa Mari Nolan genç sanatkâr ile bir- Filmin mevzuu şudur: Con Cil- Afrikada bir elmas | çekilde gösterilmektedir. Bakanlar beyaz perde üzerinde Torrans - isminde metresi Mari Nolan maden mü- dürüne müsallat oluyorlar. Fakat tamamile görebil Yapılan tecrübeler muvaffaki- yetle neticelenmekle beraber bazı islahata lözüm — görülmüştü kız müdürü - seviyor, |bu u yola avdet ediyor. lim çok yeknesiktir. bu sebep- le can sıkmaktadır. / bildirmişler İzdivaçtan kaçan genç ! Sevmediği kızla evlenme-j Geçenlerde Kopenhagın en iş- lek caddelerinin - birinden — bir banka tahsildarı genç bır adamın | tecavüzüne — uğramıştır. — Genç adam, tahsildarın elindeki çanta- İöyt kapamış ve kaçmaya başla- | mıştır. Tahsildarın istimdadı üze- rine polisler mütecavizi takip ve tevkif etmişlerdir. Genç istintak edildiği zaman ismini söylemiş ve şehrin en zen- gin bir ailesinin evlâdı - olduğu anlaşılmıştır. Appel isminde olan bu gencin bir iki güne kadar evlenmek Üzüel “oldoğu Tamlaplica 'oteki Appelin bu vakayı ihtiyaç saika- siyle yaptığını zannetmiş ve genci isticvap etmiştir. Bir çok uğraşlıktan sonra Ap- pele şanları itiraf ettirmişti, * Ben 27 yaşındayım. Avuka- tm. Para kazanıyorum zaten ailem zengin olduğundan hiç bir annemin İsrarile nişan — oldum. Nışanlım gayet güzel, genc, asil bir kızdır. Fakat ne yapayım ki ben kendisini sevemedim. Aynl- istedim, ailem razi - olmadı. yaklaştığını, bir haftaya kadar istemeyerek evleneceğini anlayınca, bu izdivaçtan kurtul- manın çarelerini araştırmağa baş- ladım, ve nihayet buldum. Akşam caddede banka tahsil- darını bekledim. - Onu hakikaten soymağa niyet etlmemiş olduğum en kalabalık bir caddenin en iş- lek bir saatinde bunu yapmaklı- gımdan — anlaşılır. - Tutulmamak için otomobilime atlar kaçardım. Halbuki polislerin bana yetişe- bilmeleri için adeta yavaş yavaş kaçtım, Maksadım, bu vakadan sonra tevkif edilmek ve hapiste | yatmakdır. Bu düğünün Ktal Emanulah ile Kraliçe hafta Marsilyaya geliyorlar. Kral |öve kraliçe burada bir kaç gün kaldıktan sonra İtalyya gidecekler ve İtalyanın şimalinde yerleşecek- lerdir. Kral ve kraliçenin nerede henüz malâm değildir. ik ve hayvan yetiştirmek ile meşgül / olmak — istediğinden ziraata elverişli bir yer arayacaktır. | — Gelen haberlere nazaran kral | kraliçenin - Bombaydan / hareketi çok acıklı olmuştur. Hareket günü gizli tutulduğu halde Bombaydaki | Efganllar ”- bunu kulaktan kulaga haber almışlar ve rıhtıma koşarak kral ve kraliçeye hürmetlerini Emanullah ve Kraliçe Kral beraberinde 500 bin ingiliz liralık elmas ve 30 bin altın getiriyor Süreyya ve aileleri erkânı gelecek | mek için hırsızlık yapmış ıgin olduğundan. biç bir | zorta hırsız olan avukat Appel zaman müzayaka çekmedim. yalnız | icrası imkânsız olur. Benim de istediğim budur. Appelin — söyledikleri — tahkik edilmiş zengin ve nişanlı olduğu anlaşılmıştır. Appelin muhakemesi görülürken bu sözleri tekrar etmesi üzerine hiç beklenilmeyen bir vaka olmuş- tar. Nişanlısı olan genç kız yerin- | den kalkmış ve Appele: “Niçin benimle evlenmek iste- mediğinizi evvelceden söyleme- diniz? Ben de iki seneden beri komşumuzun oğlusu - seviyordum. Annenin asrarı üzerine sirinle evleniyordum. Şimdi artık annem israr edemez. Ben de - sevdi- ğimle evlenirim. Size de ancak hafif bir ceza ile kurtulmanızı tememni ederim,, demiştir. Bu vaka üzerine hakimler Appeli bir hafta hapis cezasına mahkâm etmişlerdi. Kral Emanuilah ve Kraliçe Süreyya laşmıştır. İki kardes göz yaşları arasında ayrılmışla; « Afgan prensesleri peçe ve çar- şafı terkederek Avrupalı kadınlar kıyafetine - girmişlerdir. - Kraliçe yeşil ipek rop geymiştir. Yüzü- nde hafif dantei vardı. Kraliçe henüz lohosa olduğundan sedye ile vapura getirilmiş ve lüks bir kamaraya yerleştirilmiştir. Krahü maiyyeti için 25 kamara tutulmuştur. Bunlar Port Saide çikacaklar ve Mısırda yerleşecek- “lerdir. Kral yalnız ailesi, vekilhar- U cı ve bir kaç hizmetçisi ile bir- likte Avrupaya gelecektir. Amanullah beraberinde 500000 ingiliz Hirahk mücevherat göt rüyor. Bundan başka sabik kral Kralır biraderi İnayetullah İran- | yanında — 300000 — ingiliz — alt da yerleşeceğinden burada veda- 0 S zz