8 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

8 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

! | Dondurma ve emsali Çok evlerde buüzlü datlıları, dondürmayı bir lüks adederek ancak müstesna alvalde yaparlar. Soğuk mekülât ve meşrubatın muzir olduğu hakkında da bir kanaat vardır. Halbuki, hasta ve çocukların bile serinliğı ve maza- çatı itibarile pek c bulduk- ları ve hiç nazlanmadan iştah ile yediği dondurma ve soğuk- tatlı- lar, şerbetler, süt, yumurta, şeker meyva gibi nafi mevadı havi m- gaddi şeylerdir. İbzarları © kadar büyük emeğe tevakkuf etmez. Dondurma kutularının pek basit ve her ke- seye elvirişlilerini 'tedarik etmek mümkün olduğu gibi nasıl olsa eve giren büz. ve nasıl yapılan hoşaf ve ya kremayı dondurmağa üşenmemek — artık pek candan bezliğe delâlet eder. Çocukların — yazın sütten ne kadar bıktıklarını her an bili Bir de bunlara sütlâç ve ya kre- analarını bir fincan içinde dondu- rup tabağa boşaltarak —üstüne biraz rendelenmiş Hindistancevizi serpmek ve ya bir kaç reçel tanesi dizmek asulünü tecrübe ediniz. Suyu biraz jelâtin ve ya nişasta ile koyulaştırılmış ve dondurulmuş, etrafına her hangi hafif bisküiler dizilmiş bir kompostoyu “hangi hastar büsnü kabul etmez. Bunlar dondürma takımı olmadan da yapılabilir. Çünkü dondurulacak şeyler zaten sulu değildir. Tabak ve ya kâse ile bir müddet buz üstünde bırakmak kâfidir. Dondurma — yapilirken — dikkat edilecek bazı noktalar. Donduru- lacak tertip temamen soğumazdan kutuya konmamalı, fazla şekerli olursa dondurma tutmaz ve ya sulu olur az şekerli - olursa don- durma pek katı olur. Dondurma- yi tahta kaşık ile karıştırmalı. Yedi okka buza bir okka tuz küsap edilmeli, hemen yenilmiye- cek olan dondürmanın - tenekesi yaş bir çarşaf ile örtülerek bıra- kılmalı ve ara sıra eriyen buzun suyu dökülerek icabında yeniden buz ilâve edilmelidir. Buzlar nakadar ufak karılır ve tuz miktarı ne kadar fazla olursa dondurma o nisbette çabuk donar. Bu taktirde buzun bir iki defa yenilenmesi icap eder. Dandur- manın üstünü, nev'ine göre, taze meyva taneleri, Krıstalize çiçek şekerlemeleri ve ya - ufalanmı fıstık, badem, hindistancevizi ile süslemek hoş olur. Meyva dondurmaları süt ile yapılacak içlerine bir'kaç yumurta çalkanır ve bisküi ile yenirse başlı başına mükemmel bir pıda veşkil Büyük bir parça pandispanyayı ortadan bölerek iki katı arasma gayet sikı yapilımş #dandurma yerleştirerek Üstü glâse şeker ve Süt yoğurulup örtülürse pek nefis ö Akek Ha SLAT a n aslatmaması için en son dakikada yapılmalı ve glâse şe- keri ezerken sütün içine dondur- manın çeşnisinden biraz katilma- hdır. Yağ lekesi masıl Çakarılır ? yağ lekelerinin üstüne biraz talk ve hatta adi pudra ekilerek yarım saat sonra temiz bir pamuk Parçası ile hafifce silinirse leke- in zail olduğu görülür, Pas leke- leri için kumaşı gerip lekenin östme bir tutam asit oksalik ekerek üstünden kaynar su haş- lamalı lekesi zail olur olmaz bol su ile çalkalayıp güneşe asmalıdır. Kısa jaketli kostüm Pariste tayörler bu sene yeniden —| çok ragbet gö Her kes yaz twvaletleri tan yaptırdı, giydi ve biltı bile, Terzilerde istihareye yatan so- fular gibi son bahar modalarını hazırlamakla meşğul. Verecekleri kararı bilmeden mevsimlik elbise asmarlamak kârı âkıl döğil. Halbuki insan — mütemadiyen bir şeyler — yaptırmak — istiyor. Zannederit geneeslem tarik çok zamandan beri mühmel olduğu halde birden bire yeniden rağbet bulan — jaketli — tayörleri — ihtiyar etmektir. Bunların'yanı sıra belde kemerde hitam bulan bolero tarm da çok Parlak vemat iki kumaşm im- tizacından we ya aynı kumaşın ters ve yüz taraflarından yapılam b kastümleri Pariste hep Şık kadınların her vesile ile giydikle- rüni haber alıyoruz. Tayörlerle giyilen bluzlar ekse- riyetle gayet sade ipek ve ya yün kumaşlardan olduğu gibi pek zengin el işlemeleri ile süslenmiş- lerine de tesadüf ediliyor. Bir de jaketin altından kolsuz bir libas giyerek dakşam üstü tuvalet degiştirmeğe luzum kal- madan yalmız. jaketi çıkarardk akşam tavaleti ö meydana çıkı- vermek hiç fena olmuyor. Resmi- modellerden biri mizin irae etti; Lüzumsuz eşyadan istifade Her evde bulunan lüzumsur eşya | sinilina çocük — karyolarını” ithal etmek münasiptir. Çocuk büyür kendi boyuna göre yeni ibir ikar- yolaya geçer. Eskisine lüzum kalmadığı halde atılıp satılmaz, sandik odasında nafile yer işgal eder, evden eve fazla yük olur. maklederken Bahçede kahvalti için — | Limon bisküileri -75 - dirhem uma bir tutam tuz, bir çay kaşığı krem - tartar, yarım çay kaşıği bikarbonat dö sut ve bir limonun rendelenmiş kahugunn katarak iyice / karıştırınız. Ellişer dirhem ince toz şekeri ve tereyağını ma- kıvamına getirinceye kadar tahta kaşık ile karıştırınız. Bir yumurta ilâve ederek iyice döğü: müz. Azar, azar unu ilâve ederek âcabında biraz süt akıtınız. Hamurunuzu cun serpilmiş bir tahtaya koyarak yarım parmak kalınlığında —açınız, bir bardak ile yuvarlak bisküi şeklinde kesi- | niz, pıçak ile kenarlarını çizerek | süsleyiniz. Yağh bir tepsiye dize- | rek sıcak bir. furunda 10-15 da- | Kika pişiriniz. | | İ Armut şekerlemesi— Armutları soyup bütün Glerük “koyu / bir surup . içinde / pişirerek 1 süzgeç üstüne dizip ertesi kadar kurumağa terketmelidir. | sokmak kimsenin akhna gelmez. ler | sÖrüyor siyalı kazmir dö len bir etek üstüne gene siyah satenden bir | jaketten mürekkeptir. Diğeri için aradığı venği serj üzerine ince beyaz kelen yaka ve kol kapakları kullanılmıştır. Organdi, ainon gibi kumaşlarla süslenen kostümlerle takılan aynı renk İketenden çiçekler pek zarif Aym renk hasırdan örülüp refyo | ile işlenmiş bir örnek şapka ve ci çantaları çok hoş oluyor. Bunu “işe yarayacek bir şekle Halbuki metrük bir çocuk karyo- lasından pek “lâ istifade etmek mümkündür, Bakınız nasil: Evvelâ karyolanın önünde bulunan açılır, kapanır kısmı çıkarırsınız. Sonra ayaklarını | ibir karış kadar kestirirsiniz. Bir kaç arşın çiçekli kröton Alarak şilteyi ve yastikları kaplar, Şiltenin ön tarafına da yere kadar #sarkan bir volen yaparsınız. Evin içinde her hangi bir oda- nn yüzünü ağartacak bir kanepe | vücude gelir. İnsan hali bu, bir kaç sene sonra karyolaya tekrar iltiyaç hasıl olursa ancak ön par- gasını yerine takmaktan - başka bir zahmete lüzum yaktur. Glâse şekeri iyice ezip tel eekten geçirdikten sonra. Azar azar döltülen 1lik ibir tahta kaşık ile karıştırarak şekere yedirdikten sonra hasıl olan gayet düzgün ve koyu hamuru 'bir kaç kısma ayırarak her birine biraz kahve, limon üsaresi, vanilya ye tarçın ile muhtelif çeşniler vermeli. Armutları uzunca - saplarından | tutarak birer birer bol şekere | batırıp yağkâğıdı üstüne dizmeli | ve kuruyup - katilaşmadan — evel sap taraflarma birer ufak armut aprağı saplamallı. T Çilek şekerlemesi. — İri çildk lerin saplarını bırakarak etraflar rındaki yeşilliği kestiklen sonza | bir bakkal kâğıdı üstüne yayarak | kurulmalı, Evvelâ katı bir köpük | derecesinde — döğülmüş yumurta akına, sonra da bir' tutam vanilya tozu ilâve edilmiş kristaline şekere bulayıp kurumağa terketmeli. En_lıuvvetli adam 2 metro 5 santim boy 145 kilo ağırlık... Henüz anın en kuvvetli adamı Herhalde az çok sporla uğraşan her sporcu bunu hiç olmazsa bir kere kendi kendisine sormuştur. Dünyanın cen kuvvetli adam Primo karnero isminde genç bir italyandır. Bu yirminci asır Her- külü hemız 22 yaşmdadır. Boyu 2,05 metro, ağırlığı 145 kilodur. Prima Karncra Venedikte oe muş, bir kaç sene evel Fransaya gelerek — köylerde — pehlivanlık etmeğe başlamıştır. Lâkin fevka- lâde boğazma düşkün olan bu adam, bizim çoban Mehmet gibi pehlivaniliktan —aldığı para ile karmını doyurmakta idi. Primo Karnero bundan bir müd det evel Pol Jorne isminde bir fransız boksörüne tesadüf etmiş- tir. bu adamın teşviki ile bahsa başlayan - Primo Pariste bir kaç müsabaka yapmış - ve her birini de hazanmıştır. şampiyonu olmak için gecel düzlü çalışmaktadır. Yaşı daha çok genç mlduğu için Primo Kar- 'neranın daha kuvvetlenmesi ihti- mali vardır. Bil genç boksörün — meşbur iştahz bir kat daha artmıştır. Bugünün Samsunu her türlü spordan boşlımır.. Yalmz deniz müstesna,. Primo Karncranın en büyük derdi satak meselesidir. Zavalhı adamın boyu pek uzün olduğı chctle ayakdarı dişarıya çikmasın diye daima iki tüklüm kıvrilarak | yatmak mocburiyetinde kalıyı Boyu çok yüksek olduğu için ga cnun beyki adamlar bile Prime: Karneranın yanında yerden yapılı kalır. Resimde Primo Kamerayı me- neceri boksör - Pol Jorne ile karşılıklı görüyorsunuz. Yumruklardan bi müstak- bel olan şampiyonun digeri de menecerinin yumruğudur. Ayak- kaplara gelince... bunlardan sala Fransada (Evrö) şehrinde garip bir vaka olmuştar : Evrö civarında İton wehri sahi- linde yüzü — tanınmayacak bir klde ezilmiş bir kadm cesedi bulunmuştur. Zabıta derhal (e vaziyet etmiş ve tahkükata baş- lamışsa da kadının kim olduğu bir türlü anlaşılamamıştır. Zabıta tahkikata devam ederken Evröde oturan Mari Langle üsminde genç bir kadın polise müracaat ederek bulunan cesedin annesine ait al- duğunu bildirmiştir. Mari, Jarj Poten isminde bir dostu olduğunu, ve annesi bunu haber alarak kendisine darıldığını bunun üzerine Jorj ile görüşerek annesini öklürmeğe karar verdik- lerini söylemiştir. Bu karar üze- rine akşam vakti ilâsi ellerine kalın birer odun alarak ibtiyar kadının yolünü beklemişler ve kadının kafasın keserek cesedini alınışlardır. Marinin bu itirafatı üzerip Jorj poten de tevkif edilmiştir. Jorj böyle bir hadiseden habooari ol- madığını iddia etmiş, Takat kim- seye sözünü dinletememiştir. Niha yet iki genç mabkeme İmzuruna sevkedilmiştir. Muhakemeye taşlandığı gün hiç kimsenin beklemediği çok garip vüku bulmuştur: V: anlı östicvap — edilirke birdenbire mabkeme salonma kı- z annesi girmiş ve hakime doğ- ru iülerliyerek kendisinin hayatta 22 yaşında olan bu iri adam boksörlüğe başladı Acaba kıskançlık mı? yarı Primo Karnaro ve boks hocası, ikisinin yumruğu, ikisinin ayak kabıları purya kadar kocaman olan 56 numaradır. ve Primu karnera- mndır 40 numara olan diğeri de boksör Pul jerverindir. iki ayak- kabının yamyana durunu görükcek Mari Langile olduğunu, tedavi için bir aydan beni, kaplenye, sitiğini sörkmüz ve © gün avdet edince KEZLAR n BRAA Ağ mak için koştuğunu ilâve etmiştir. Bu vaka herkesi son derece hayrete düşürmüştür. Genç kızın sevgilisine ve kendisine neden bu kadar ağır bir cürüm isnet | ettiğini — kimse — anlayamamıştı Mahkeme, ölen kadının hüviyyeti anlaşılıncaya - kadar gencin mevkufiyetlerini temdide karar almak için ST S b e zi eeei aei E 5 ea