July 14, 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

July 14, 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Türk - yunan müzakeresi İtilâf ümitleri gittikçe azalmaktadır, Müzakere fi'len inkıtaa uğramıştır Ankarada cereyan etmekte
 Liman işleri karma karışık bir en ziyade hissedilen antrepo buhranıdır. Fakat bu buhranın yanı başınd_a mavna — buhranı da
 Muhiddin beyle mülâkat Maçka ciheti nde yeniden iki geniş cadde açılıyor Verem hastanesi, vapurlarda imdadı sıhhi çantaları,
 Resmiye hanım Afgan kramn kain validesi Ankaraya hareket etti Afgan Kralı Emanullah hanın kain validesi Resmiye H. evelki gün
 Müşfhiş bir intihar ihtiyar bir kadın us tura ile boğazını kesti Dün gece Boyacı köyünde Teodosya isminde bir kadın jntihar
 Sirkecide cinayet Arap Osman Şaban isminde birini tabanca ile öldürdü Dün gece Sirkecide sabıkalı eshabından Arap Osman ve

Günün Haberleri | AK M —a T — ŞAM Her gün 8 sahife | Sseseli — No: 3861 PAZAR — 14 Temmuz 1929 Fiatı 5 kuruş -Antrepo buhranı şiddetlendi | en ziyade hissedilen —antrepo buhranıdır. Fakat bu. buhranın yanı başında mavna — buhrani da vardır. Üç dört gün evel lima- numiza gelen bir. vapür, buhran yüzünden buraya eşyasını boşalta- | “mamış, Köstenceye geçmiştir. Vapur avdetinde de İstanbula âit eşyayı tamamile boşaltmadan | ,Pireye geçmiştir. Mavna buhranı bu suretle tahmil ve tahliye işle- rini işkâl ediyor. Liman şirketine göre mavna buhranı yoktur. Ve ya bu bulran: sebep olan Liman şirketi değildir Liman şirketi mevcut mavnala- Tın antrepo buhranı yüzünden içi eşya dolu olarak denizde bek- lediğini söylemektedir. Bu suretle kababat temamile rıhtım şirketine âtfediliyor. Rıhtım şirketi de ithalâtın fev- kalâde olarak arttığını, buhran karşısında birden bire antrepo yapmak imkanı olmadığını söy- liyor. — Hasılı iman, — Rıhtim » , Ankarada cereyan etmekte olan Türk - Yunan müzakeratının inkı- faa doğru gittiğini yazmıştık. Son | haberler bunu teyit etmektedir. | Grsi hariciye vekili Tevfik Rüştü bey dün vakı olan beyanatında yaziyette bir tebeddül olmadığını | göylemişse de bu, resmi ihtiyatkâr- lıktar n ibarettir. Gerek Ankaradan, “gerek Atinadan gelen haberler, liger taraftan mübadele komis) İeta n z mühakkak olduğunu göstermek- tedir. Efkârı umumiye aylardan, hatta senelerden beri uzayıp giden bu ; Mmüzakerede yunanlıların göster- " dikleri sui niyetten usandığı içi inkıta — haberini — memnuniyetle karşılayacaktır. Tevfik Rüştü beyin beyanatı Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey-sabah gazetelerinden hirine Yu beyanatta bulunmuşur: | — — Vaziyette — tabeddül — yok. | Yeni Yunan hariciye nazırının | Gevabını bekliyoruz. Yunanlıların gevabına göre vaziyet tavazzuh gdecektir. Yeniden Yunan emlâ- ine vaz'ıyet edilmemiştir. Yu- hanlıların protestosundan haber- ir değilim. Bildiğim bir şej İ Tücliyode kef geyin kanız “ahilinde cereyan ettiğidi Liman işleri çok karıştı Antrepo buhranından sonra mavna buhranı.. Mavnalardan bir çoğu eşya yüklü olarak Haliçte bekliyor Liman işleri karma karışık bir , şâfhaya dahil slmuştur. Ortada isumat idaresi gibi alâkadar | söylemektedirler. Türk - yunan müzakeresi İtilâf ümitleri gittikçe azalmaktadır, —Müzakere fi'len inkıtaa uğramıştır Rıhtim üzerinde açıkta kalan eşya daireler - kabahatı - birbirlerine atfediyorlar. Bu vaziyet karşısında buhrana çare bulmak mümkün olmıyacalk” tır. Dün sabah bir refikimiz buh- rana çare bulmak İçin İnönü va- | Purunun antrepo yapılacağını yaz- aıştı. Vapur sahipleri böyle bir ka- rardan - haberdar — olmadıklarını M. Papa ne diyor? Diger taraftan Yunan sefiri M. ümetinden bazı hususlara talimat aldığını, ü hariciye vekâletine gidece; - lemiştir. M. Papa ihtilâf hakkında şu sözleri söylemiştir. “— Türk hükümeti itilâfı ta- mamlamış addederek, firari rum- | larm avdeti meselesinde it umumi şeraiti taraf edildiği mütalâasındadır. ve bunda ısrar ediyor. Yunan hüki meti ise, bilhassa bu meseleyi hali muallâkta addederek intacını istiyor ve bertaraf edilmesini ka- bul etmiyor. Tal hariciye nazareti münasebetile - tebi noktai nazarını bildireceğim.,, M. Papa şimdiye kadar müza- kerenin itilâf ile neticeleneceğine kani iken bu defaki beyanatından | bedbin olduğu anlaşılmaktadır. Muhtelit mübadele komisyonun- da bitaraf murahhaslardan M Rivas dün şehrimize gelmiştir. M. Holştat yarın gelecektir. Tevfik Kâmil ve Nebil beyler de pazar- tesi günü gelecekle: Atina sefirimizin bir ziyareti Atina 12 (Fos) — Türkiye sefiri Enis bey dün M. Venize- losu ziyaret etmiş ve Türk - Yunan | müzakeratında * tehaddüs — eden Piyanko |Bu sabahki keşi- |dede kazanan nu- maraları ikinci sahifemizde okuyunuz Resmiye hanım Afgan kralının kain validesi Ankaraya harîkçt etti Afgan Kralı Emanullah hanın kain validesi Resmiye H. evelki gün Ankaraya gitmiştir. Resmiye H. Gazi Hazretlerine arzı tazimat edecek ve Kralın hamil olduğu mektubunu takdim edecektir. Müfhiş bir intihar ihtiyar bir kadın us- tura ile boğazını kesti Dün gece Boyacı köyünde T jodosya isminde bir kadın jatihar etmiştir. Teodasya 70 yaşında bu- lunuyordu. . İntihara sebep sinir hastalığıdır. Dün gece evde kimse olmadı- ğini gören Teodosya eline bir geçirmiş boğazını kesmi Sirkecide cinayet Arap Osman Şaban isminde birini tabanca ile öldürdü Dün gece Sirkecide sabıkalı eshabından Arap Osman ve Şa- ban arasında bir kavğa çıkmış- tır. Neticede Osman tabancasiyle Şabanı — sol tarafından” tehlikeli | surette yaralanmıştır. Osman hadiseyi müteakıp kaç- mıştır. Mecruh- hastaneye yatırıl- mıştır. Şaban bu sabah hastahanede ölmüştür. Aldığımız malümata gö Osman — kendisini - Karagümri merkezine teslim etmiştir. görüşmüştür. Başvekil ihtilâfın hâlli temenni- sinde bulunmuş ve iki hükümetin müşterek menfaatlarından bahset- miştir. Enis bey Türkiyenin de aynı fikirde olduğunu söylemiştir. M. Rivas ne diyor? Şehrimize avdet eden bitaraf mübadele reisi M. Rivas Ankara müzakeratı hakkında Fos gazetesi muharririne şu beyanatta bulun- muştur — Mübadele meselelerinin mü- zakeresi bitmiştir. İtilâfı imzalamak için Yunanistanın cevabı bekleni- | yor. Artık biz bitarafların rolü bitmiştir. — Ankaraya da — avdet Müuh ğıjc'lı'n beyle mülâkat ' Maçka cihetinde yeniden iki geniş cadde açılıyor Verem hastanesi, vapurlarda imdadı sıhhi çantaları, yeni tramvay hatları Şehremir din bey dün bir muharririmi kabul etmiş ve şehir işleri hak- kında bazı izahat vermiştir. Mu- hiddin bey iptida verem hasta- hanesi için tahsis edilen 60 bin iradan bahsetmiş ve şu beyanatta bulunmuştur: E — “Bu para verem hastahanc- bu teklif, ilk tahsisat merhalesidir. Bulunacağı muhakkak olan diger varidat da buna zammedilerek verem — hastahanesinin — inşasına muvaffakıyet elvereceği - muhak- kaktır. Verem hastahanesi için evelce münasip görülen mahaldeki bazı emlâk sahipleri bu çok insani vatani müessesenin —inşası için verilen kararı nazarı dikkate ala- rak milkleri için değerinden çok fazla fiatler istiyerek bizi. müş- külâta düşürmek yolunu tutmuş- lardır: Ancak hiç kimsenin en ufak hakkını bile temin etmekte zerre kadar tereddüt etmeyen emanet, halkın hukukuna dolayı- sile vaki olan bu tecavü meydan vermeyecektir. Şimdiye kadar gösterilen ısrar ve teannüt devam ederse hasta- haneyi başka yerde yapmakta tereddüt etmiyeceğiz.., Filhakika bazı kimseler kanunu siper yaparak şehir halkının en mühim ihtiyacma taallük eden böyle bir müessesenin - inşasına müşkülât çıkarıyorlar. Emanet, Cerrahpaşa hastaha- nesi civarındaki bir arsayı — satın üzlere asla Halâs!. e vali vekili Muhid- Muhiddin bey halde mal sahibi bin türlü müşkü- lât çıkarıyor ve hastahaneye de bir türlü başlanamıyor. Muhiddin Bey, muharririmizin diğer bir sualine şu cevabı ver- miştir: — Harbiye mektebinden Maç- kaya giden cadde genişletilecek- tir. Eski hariciye konağı yanm- daki sokak Maçkaya kadar 25 metro olarak genişletilecektir. yeni açılacak cadde Maçka caddesinin yükünü tahfif edecektir. Bu semte büyük bir ragbet var- dır. Burası günden güne terakki iyor. Bu caddeden başka vali laki çeşmenin ö- nünden bostan yerine kadar ikinci bir cadde daha açılacaktır. Bu süretteki — mahalle - istikametleri ioğraştıı | K Deyamı ikinci sahifede edecek değilim. Meğer ki orada mübadele komisyonu bir heyeti | umumiye içtimai aktetsin. Daima nikbin bulunuyorum. Ah, hemşire, kızımın halini sormat.. Dün kocasını kaybettik | * — AH Vah, vah !.. Vefat ni etti? * piyankodan 110,000 lira ka;