14 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

14 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

4 Temmuz 1929 Akşam Sahite 5 107 sene İıapserıîıarhküm şıİ; bir ,yankesici... Hırsızlar kralı “Ben böyle adi şeylere el sürmeğe tenezzül etmemi,, diyor Jorj Remin hapisaneden kaçmaması için 40 polis kendisini daima tarassut altında bulunduruyor!.. Meşhur fransız mubarriri Moris Bilmü “Alen Lüpen ,, ismin- deki römanını heiiei hemen here kes bilir. Bu kibar, şık, zarif, hırsızın akla hayretler veren ma> ceraları her târafta büyük bir zevkle okunmuştur. Bir gün büyük bir şatoyu soyan, ertesi günü meşhur bir zenginin kıymettar elmaslarıı aşıran, fakat elini katiyen kana bulaştırmayan — Arsen — Lüpen, bir hırsız olduğu halde herkes tarafından sevilmiştir. Moris lö Bla- Hayatta — böyle Mmevcot - olaceğını kimse etmezdi. Halbuki Fransa- da “Jorj Rem,, isminde bir hırsız çıktı ve Arsen Lüpene taş çıkardı. Jorj Rem, Moris 16 Blanın kah- ramanından daha zeki, daha zarif, daha nüktedan, daha şık, daha sevimli bir hırsızdır. Arsen Lüpen bazen kendisisi müdafan için silâh taşırdı, Jorj Remin — silâh kullanmak âdeti yoktur. Rem, yalmız büyük zenginlerin şişkin * cüzdanlarına — musallât , fare gibi bir adamdır. Polis tara- fından tevkif edileceğini anlayınca katiyen kendisini müdafaaya kab- kışmaz, büyük bir tevekkülle tes- lim our. Jorj Rem en tehlikeli zaman- larda bile daima zekâsı ile bare- ket etmiş, kavgaya gürültüye, silâha yanaşmamıştır. Bu kurnaz hırsız aynı zamanda bapisaneden firar şampiyonudur da... Şimdiye kadar 16 kere ya- kalanmış 16 dafa da hapisten kaçmıştır. tipin t eri Rem cıva gibi ele, avuca | sığmayan bir — adamdır . hapis- haneden nasıl ne süretle, hangi vasıtalarla kaçdığına kimse akıl erdiremez. Jorj Rem uzun bir faaliyet devresinden sonra geçen kış on yedinci dafa olarak Liyonda yaka- İandı ve bu sefer de firar etme- mesi için fransız zabıtası gayet sıkı tedabir ittihaz etti. — " Meşhur hirsiz. aynı zamanda çok iyi konuşmasını - bilen bir adam olduğu için muhakemesi pek eğlenceli cereyan etti. Bir çok kibar balk, bütün Parisliler Remin muhakemesini dinlemek için Liyona gelmişler. Jorj Rem mede şimdiye kadar bütün hırsızlıkları birer yaptığı birer itiraf etti. Müddei umumi hesapsız. sirkat vak'alarını mahkeme huzurunda sayıp döken bu adama Hırsız kıralı ünvanını verince Rem: “— Müddei umumi - beyefendi Yukarıda: Rem Paris ceza mah- kemesi huzurunda, aşağıda: Remin metresi Lulu iltifat buyoruyorlar.. Fakat yüksek mahafile çıkarlarsa orada kontlar, baronlar; — markiler arasında bu evsafa bakkile malik bir” çok dalavereci zevatı kirama tesadüf etmek mümkündür. Cevabını vermiştir. Jorj Remin muhakeme esnasında söylediği zarif sözler pek ziyade hoşa gil- miştir. Muhakeme - evvelce 12 bapse mahküm olan ve ancak üç | ay hapiste kalan Remin cezasını 107 seneye çıkarmıştır. Jorj Rem kendisinin kaçmasından korkanlara: Nafile yüreğinizi üzmeyin. uklarda / dişarıy kadar deli değilim. Niyetim bapisandde — geçirmek bahar gelsin - şöyle — havak Isınsın da ondan - sonra icabına bakarım.. Şimdilik jandarma efen: diler nafile yere yorulmasınlar. Demiştir. Rem bir seneden beri hapiste- | | edilmektedir. dir. Son zamanlarda bir adli tah- Vaka meydana cıkıp da polis bi tahkikat için Jorj Remin Liyor dan Parise gelmesi icap etmiştir. Bu Adli mesele şudur: Rem vaktile gayet zengin bir adamdan çok İaymettar bazı elmaslar çalmış, bunları Pariste Vay isminde bir elmasçıya satmış.. elmasları istirdada kalkınca Vayıl © kıymettar şeyler yerine bir takım ucuz taşlar meydana çıkarmıştır . Pariste bu. taşların Reme gös- terilmesi ve çaldığı elmasların bunlar olup olmadığı kendisinden sorulması lâzım gelmiştir. Rem, elmasları uzun uzun alıcı gözü ile tetkik etmiş ve şu cevabı. ver- miştir. — Aman elendim ben böyle pespaye şeyleri çalacak kadar aşalık, — haysiyetsiz bir adam mayım ? — Demek çaldığın bunlar de- ğil. — Efendim bendeniz daima kiymettar şeylerin sirkati ile işti- gal ederim... Bu şeylere el sür- mem... Bunun üzerine Vaylın mahke- meye sevki lâzım gelmiştir. Mah- kede elmasçının avukatı müvek- kilini müdafaa etmiş : — Efendim bu adam 107 sene- ye mahkümdur, - sözlerine - itim: caiz olamaz.. demişti dei umumi : — Jorj Remin burada yalan söymek için bir mecburiyeti yok- tur, doğru söylivor.. Cevaabını vermiş, buna Şabsımı haysiyetimi müdafaa ettiğinizden dolayı pek ziyade teşekkür ederim müddei | umumi efendi, diyerek mukabele | etmiştir. | Bu eğlenceli muhakeme devam | etmektedir. Şimdi bazı mütehas- sısların fikri sorulacaktır. Remin | adliyeye gidip gelirken kaçma- | ması için 40 polis muhafız tayin | edilmiştir. Bunlar Remi ortalarına | | alarak adliyeye götürüyorlar. Ha- | pisanede de odasında daima iki gardiyan muhafızlık ediyor. Remin Lulu isminde genç ve Rem>| güzel bir metresi vardır. metresini çok sevdiği için Pariste oluran sevgilisine kavuşmak özere bir fırsat bularak kaçmasından çok endişe ediliyor. Bu sebeple | Lulunun da her hareketi tarassut | | Santi; Geçenlerde cenubi Amerikanın şekrinde feci bir cinayet ika edilmiştir. Bu şehirde Ferlas ismin gin bir delikanlı bundan iki sene evel Dolores namında çok güzel bir genç kızla tanışmıştır. Ferlas ile Dolores pek az zaman içinde | birbirlerini çıldırasıya — sevmişler —| ve biraz sonra da evlenmişlerdir. Doloresin kendisinden iki yaş küçük bir kız kardeşi vardı Belma... Ferlasla Dolores evler dikten sonra Belma da yeni çiftle yaşamağa başlamıştır. İlk sene Dolores ile genç ko- çası mesut bir hayat sürmüşlerdir. Lâkin biraz sonra Ferlas karısın- dan şüphelenmeğe başlamıştır. Kıskanç koca bir gün evdeki dolapları ” karıştırırken bir. sürü aşk mektubu bulmuştur. Alfrede imzasını taşıyan bu mektupların hepsinde sönmek — bilmez ” bir aşktan bahsedilmektedir. Bu mek- tuplardan biri Ferlası çıldırtacak dereceye - getirmiştir. Bu mele tupta: “Gece beraber geçirdir ğimiz tatlı saatleri düşündükçe başım dönüyor.,, Gibi cümleler vardır. Bu su- retle karısının Alfredo ismindeki meçhul adamın metresi olduğunu anlayan Ferlas intikam almağa karar vermiştir. Cipayetten sekiz dokuz. saat evel meyus zevç masalardan birinin. üstünde unutulmuş bir kağıt par- çası görmüştür. Ferlas bu kâgıtta şunları okumuştur. Bahçe - kapısını açık birak. Bu gece tam saat 11 de geleceğim.. Alfredo Ferlas mektubu olduğu yerde brakımış ve bir bıçak alarak oda- sında saat 11 ri beklemeğe baş- lamıştır. Lâkin bir an kıskançlık biçare adamda cinmmet haline gelmiş ve müthiş bir tavırla ka- rısının odasına / girmiştir. Kocası- zan Ba kerkünç” favrmı — gören Dolores: — Ne oldu, nen var? Demeğe kalmamış Ferlas: — Ben her şaşi biliyorum... Yürü, düş önüme... Diye Doloresi — omuzlarından tutmuş bahçe kapısınm yanına kadar sürükledikten sonra burada sormuştur: — Söyle kimi bekliyorsun ? — Kimseyi Bu cevap Ferlası büsbütün kızdırmış, — elindeki — biçağı ta sapına kadar karısının kalbine saplamıştır. Dolores o dakika da ölmüştür. Ferlas bu — müthiş cinayetten sonra bir — zamanlar — tapındığı bu vücudu bir kenara çekmiş | Aşkmektupları kimin imiş Cenubi Amerikada kıskançlık yüzünden pek müthiş bir cinayet ÇA Maktul dolores ve rakibini beklemeğe başlamıştır. seat tam İl de hîçgl':şıı:ı civar rında ayak sesleri peyda olmuş, bir gölge korkak adımlarla kapı- dan içeriye süzülmüştür. Ferl bunun üzerine elektiriğini yakınca bahçeye giren adam fena halde korkmuştür. - Katil koca gayet büyük bir soğuk kanllıkla: — Siz M. Alferedosunuz de- ğil mi? Diye sormuş.. — Evet.. Cavabini almıştır.. — İkinci biy sual M. Alfredo şu yerde yatan kadını. tamyor musunuz ? Ferlas. böyle söyleyerek elek- triği biraz ileride yatan Doloresin cesedine çevirmiş, Alfredo bu müthiş manzara karşısında: — Katil !. Diye bağırmıştır. Bir anda Fer- Mas bıçağını havaya ış ve Alfredoyu cansız yere - sermiştir. Gürürültüyü işiterek aşağıya inem Belma Alfredonun kanlar içinde yatınakta olduğumu görünce genç 'adamın cesedinin üstüne atılmış : — Alfredo, Aliredo!.. Diye ağlamağa başlamıştır. Neden sonra mesele / tavazzuh etmiş, Ferlas mütbiş hakikatle karşılaşmıştır. - Meğer — Alfredo Doloresin değil Belmanın aşıkı imişl. Katil koca, karısına gönde- ini zannettiği mektupları ayrı ayrı bir daha tetkik etmiş ve bunlarım hiç biz gibi k örmüş; tür. İşim feci tarah Belma ile Alfredo birbirleri ile evlenmeye karar verkikleri için bir. günah da işlememişlerdir. Belma 3- aylık hamiledir. -Katil kocanın muha- kemesine başlanmıştır. Hem Otomobil, hem Motörbot FoAi n Almanyada hem Otomol bir nakliye va: t istifade edecekleri nişti hem motörbot olarak kullanılan yeni ir. Bu vasıtadan bilhassa polis' 7 ERa S B De