12 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yunanistanla itilâf, olamayor Müzakere perdesi altında ome'tdi oynayorlar s6nt haberler itilâfının gene Yunan hari Atinadan
 Tapu harçları kanunu Yeni kanunda harçlar yarı yarıya indirildi Ferağ muamelesi, senetsiz tesarruf hakkında halka kolaylık
 Vapur tarifeleri Komisyon bu sabah bir içtima akdetti Liman dahilindeki vapur tarifelerinin yeniden Tetkik edileceğini...
 Müthiş feyezan ©f ve Sürmene havalisi su altında Hasarat milyona baliğ oluyor, nufusça zayıat çoktur Trabzon, 10 ( Hususi) —
 Çorap makinesini aşırırken yakalandı Samatyada İsmail isminde biri Refia hanımın evinden çorap makinesini aşirirken...
 Cemiyeti belediyede stenograli Cemiyeti belediye zabıt kâtipleri stenografi dersi almakta idiler. Bu derslerin nazari kısmı

| | | Günün Haberleri AKŞAM Her gün 8 sahife Sene I1 — No: 3859 CUMA — 12 Temmuz 1929 — — - Trabzon havalisinde m 'thiş feyezanlar Yunanistanla ıtıl(ıf- olama iyor Müzakere perdesi altında nazareti mahafilinin müza-* G dea, itilâf busu- İünden, biç haberleri yokmuş”” hattâ böyle bir itilâf olmak şöy- le dürsün hem - teferrüatta, hem de esaslarda — ciddi — ihtilâflar mevcut imiş — ve — yunanistan saltanat bükümeti pasaportlarile kaçmış “olan — rumların İstanbula avdetleri — meselesinde anudane asrar edecekmiş... Fakat Atinadan gelen menfi haberler sade bundan ibaret de- ğildir. Atina siyasileri bu itilâf- izliklerini örtmek için — bize isnadattada bulunuyorlar: İstanbulda, İzmirde bazı emlâke de - vaz'ıyet ti iddia ediyorlar... — Bütün bu menfi haberlerden çıkan mantıki netice şudür ki yunamlılar birimle anlaşmak istemi- 'yorlar, müzakere perdesi altında bir komedya oynıyorlar, Ankara- daki sefirleri, müzakere ediyor, esaslarda ve teferrüatta uyuşur gibi görünüyor, sonra — itilâfın imzası noktası — gelince ya Yunan - hariciye — nazırı deği yor yahylata Yunan sefirinin sa- Tâhiyetifve — talimatın tecavi ettiği ileri sürülerek - kararlaştı lan Ve uyuşulan noktalar tanın- mamak isteniyor. Bu defada ayni hal vuku buldu. Ankara müzakeratı son safhasına girdiği bir &ırada Yunan hari- ciye nazırı değişt Estiya gazetesinde Mihalotopulos hariciyeye getirildi we bittabi Ankara Yunan sefirinin hükümeti nam ve hesabma olarak kararlaştırdığı ve bir sureti halle raptettiği meselleri kabule yanaş- davrandıkçe lar itilâfgirizliklerini arttı- rıyorlar. Bu şerait altında cereyan eden itilâf müzakeresinden bir netice beklemek / kendimizi aldatmak olur. Bu vaziyete karşi alınacak yegüne tedbir istanbulbaki bütün Yunan emlâkine vaz'iyet ve Yu- nalılarla müsavi şerait tahtında müzakereye girişmekten ibarettir. Ancak böyle bir. mukabele-Yu- nanlıları yola getirebilir. Hükümetimizin Yunanlıların artık inkâr kabul etmez bir surette mey- dana vurdukları sui niyeti kar; sında bu cezri tedabire mür: etmesini talep ederiz. Firari ramlardan tek bir ferdin bile avdetine razı olamayız, Yu- nanlıların, saltanat pasaportlarile kaçmış rumların avdeti noktasın at ometi oynayorlar 1 Müzakı Ü- rüklendiren Kirye İs da srar eetmelerinin maksadı pek barizdir. Firarilerin celbinde pek eski zamanlardan kalmış birer saltanat bükümeti — pasaportu bulunduğu cihetle bu taleple bütün firarile- rin avdetini temin etmek istiyorlar. Atina, 10 (fos) — Muhalif Pro- iya gazetesi müşkilât çıktığı tale dirde müzakeratın zemini daha iyi hazırlanmak- için teşrinievele tehir edileceğini yazıyor. Resmi mahafil bunu doğru zannetmiyor. Proiya gazetesi yeni hariciye nazırı M. Mihalakoplosun dosyal rın tetkikinden sonra lüzum rürse bu husustaki teşebbüsatı İâzı-) menin ikmalini M. Venizelosa teklif edeceğini beyan ve her halde M. Mihalakopulosun yeni bir müsaadekârlıkta — bulunması müsteb'at olduğunu ilâve ediyor. M. Papaya devam eden vaz'ıyet muamelâtı hakkında yeni talimat gönderilemiş ve bu vaz'ıyetlerden dolayı Yunan hükümetinin tees- süfünü beyana memur edilmiştir. Vapur tarifeleri Komisyon bu sabah bir içtima akdetti Liman dahilindeki vapur- tari- felerinin yeniden Tetkik edilece- ğini yazmıştık. tarife komisyonu bu sabah deniz ticaret müdür Zeki beyin riyasetinde ilk içti- mını aktetmiştir. Komisyona Liman şirketinden Mehmet Ali, Nısfet, Ticaret oda- sından Rifat Kâmil beyler iştirak etmişlerdir. Komisyon mesaisini bir haftada ikmal edecektir. Bu müddet zarfinda vapur ve Li şirketi tarifeleri tetkik edilecektir. Bir araba kazası Yaşarın idaresinde bulunan bir araba dün Eyipte Şerif isminde birine çarpmı surette yara- lanmasına sebep olmuştur. Araba- cı yakalanmıştır. Çorap makinesini aşırırken yakalandı Samatyada İsmail isminde biri Refia hanımın evinden çorap ma- kinesini aşirirken yakalanmıştı maraları ikinci sahifemizde okuyunuz T Muthiş Şd Of ve Sürmene havalisi su altında Hasarat milyona baliğ oluyor, nufusça zayıat çnklur Trabzon, 10 ( Husust) — Of Sürmene ve e pazar günü — başlayış Saat devam eden yağmur çok hasarata sebebiyet vermiştir. Yağmurlardan hasil olan seller bir çok erazıyi ” kaplamış, — bazı köyleri de! su altında — kalmıştır. Ekser nekirler taşmış, bazı yer- lerde toprak kaymmiştir. — — Son gelen haberler. hasaratır. tahmin edildiğinden çok olduğu- nur bildiriyor. Hasaratın yekünu mülyona baliğ oluyor. Nufusça da zaytat çoktur. Şimdiye kadar V orvefiysi habtsülümığter | — Trabzon valisi Hilmi bey refa- katine bir kaç doktor ve ilâç | alarak felâket mahalline gitmiş- | tir. Felâketzedelere muavenet için | Trabronda ve kazalarda iane ko- müsyonları teşkil edi Eski paralar Sui istimalden sonra 5 milyon |i Ankara 10 —Evrakı naktiyenin mübadelesinden sonra sui male maruz kalan miktar hariç olmak üzere 5,000,000 lira art- mıştır. Cemiyeti belediyede stenograli Cemiyeti belediye zabıt kâtip- leri stenografi dersi almakta idiler. Bu derslerin nazari kısmı tamami ve tatbikat — safhasına Bir ay sonra bu efendilerin imtihanları yapılacaktır. Cemiyeti belediyenin kış dev- resi bidayetinde zabıtların iste- nografi ile zaptedileceği tal ediliyor. Kâzım paşa Hz. Meclis reisi Kâzım poşa haz- retleri bu hafta içinde İstanbul mekteplerini ziyaret edecektir. Meclis zin böbreklerin- rahatsızlık deki tamamile geç- miştir. Otayya Çavrapay: baldhpda Cemiyeti tarafınlanı ) göneeril talebe afkilât & inci goğo T Ferağ muamelesi, Ankara 9 (Hususi) — Son çıkan tapu harçları kanununun izahnamesi ve memlekette yapılan kadastro tatbikatı hakkında Tapu müdürü umumisi Atf beyle görüştüm, bana şu malümatı verdi: — Yeni tapu kanununda tapu harçları yarı yarıya inmiştir. Evelce ferağ işlerinde tapu harcı binde elli gq iken ŞÜRÜRBERİC yirmi beşe tenezzül etmişti Bundan başka yeni tapu kanu- nunda halka teshilât gösterilmesi esas. ittihaz olunmuştur. Meselâ evelce, bir gayri menkulün ferağı için o malın o zamana kadar müterakim vergileri mal sahi den aranır , | ruhsat tezkereleri sorulurdu. Bu surette halkın -işi de gecikirdi. Şimdi bu usulü kaldırdı! Yeni kanunda mevkü tatbike kenan mühim esaslardan biri de senetsiz lasarrulat — meselesidir. | müddet zarfında Bu kabil gayri menkullerin idare- ten tesçili için meclisten bir tefsir kanunu çıktı. Bu surette halkın edilen — yerleri edeceğiz. Evvelce bu piyordü, fakat hayli zaman geçi Bu iş muhakeme! edince müracaatların adedi. git- tikçe çoğalmağa başlamıştır. Üç sene müddetle tasarruf mü- racaatları harçtan muaf addedile- cektir. Üç, beş seneye kadar Türkiyede tapuya geçmemiş ma- hal, hemen hemen kalmayacaktır. Bu sene mevki tatbike giren mühim — kanunlardan binde kıy- metini zayi eden tapuların kayıt- larıdır. Bunların da idareten tapu daireleri tarafından” tasfiyelerine karar. verilmiştir. Bir kaç ay sonra- İstanbuldaki | ki kuyudat buraya bunun Tupu> harçları kanunu | Yeni kanunda harçlar yarı yarıya indirildi senetsiz tesarruf hakkında halka kolaylık Tapu işlerimi yürü güne şu rakkamlar delil olabilir. 1928 senesinde tapuda 90 mih- yon Jira kıymetinde — 327,381 parça — gayri - menkul — emval üzerine iş n BE ada a milyon ira Z GrAirten muamelesi cereyan etmiş, 7 buçak milyon liralık rehinli borç öden- - miştir. Bu da, 927 senesine nis- betle hasılâtta 245 bin liralık bir tezayüt olduğunu gösterir. Ankara , İzmir, Konya, Bursa, Denizli, Manisa , Malatya, Kar İstanbul, Erzurum, Beya- mt, Rize vilâyetlerinde kadastro muamelâtı devam etmektedir. Manisa, Denizli, İzmirin Kar yakasında, Büyük adada plânlı kadastro muamelâtı yakında bi- tirilerek plân ve esas defterk tapu idaresine / gönderilecektir. Plânlı, plânsız — kadastro min- takalarında şimdiye kadar 43000 senet tevzi edilmiştir. Kadastro heyetleri 928 kânunucveline ka- dar 135604 parça eşyaya vaz'iyet etmiş, bunlardan 118337 parçanın ciheti aidiyeti tespit — olunmuş 68000 parçasının - da - kaytları Sabredin havalar — Yahu, şu sokakları biraz sulasanız a !. — Aman birader, bu sıcakta dışarı çıkılır m?. serinlesin