12 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Şahife 4 —— ÇIKTI! ÇIKTI! On altı sahife. Zengin mi dericat. Yenilikler ! İÇTİHAT Türkiyenin en mükemmel mec- muası olarak bu gün çıktı. Bu nüshasında Cenap Şehabettin, Kemalettir Kâmi, F. Celâ: lettin, Nahit Sırrı, Yaşar Nabi, Kenan Hulüsi, Cevdet Kudret, Sabri Esat beylerin makale, şür ve hikâyeleri. ÇTIHAT,,! muhakkak görünüz, beğeneceksiniz! eyrisefain Merkez — Acentası: — Gal, Köprü başında. Beyoğlu 2362. Mahmdiye izmir sür'at postası L) vapuru 12 martesi sabahı İzmire gidecek 've Parar 14/30 da İzmirden hareketle Pazartesi bektir. Vapurda mükemmel bir orkestra ve cazbant mevcuttur Antalya postası (KONYA) vapuru 14 Tem- müz Pazar 10 da Gali tumından hareketle İzmir kül- lük, -Bodrüm, Rados, Fethiye, gidecek ve dö- ahi geler Andifli, Kalkan, nakkâle Geliboluya uğrayarak geleçektir. Bozcaada postası ( GELİBOLU ) vapuru 13 Temmez Cümartesi 17 de idare — rıhtırıından — hareketle Gelibolu; Tüpseki, Çanakkale, , İmruz, " Borcsadaya — gidecek akkale, Lâpseki, Geli- lmya uğrayarak gelecektir. Çamaşır yıkama münakasası Türkiye seyrisefa'n idaresi- ne ait 13 kalem “çamaşırın şartnamesi mucibince bir sene müddetle yıkanması ameliyesi ayrı ayrı fatlarla talibi uhtesin- ledir kati ihalesi13 Temmuz 920 tarihinde icra kılımacaktır. ta- lipler şartname ve teklif edi- len Hiatları görmek üzere her gün ve münakasayı — iştirak etmek için mezkür tarıhte sast 16 da İevarım müdürlü Büne gelmeleri Beyaz caket münakasası Numünesi gibi (650) adet beyaz ceketin kat'i ihalesi 15 Temmuz 920 tarihindedirr ta- Hipler numuneyi görmek üzere hergün ve münakasaya iştirak içinde o tarihde saat 16 da le c El KoRKuNç Müacezli Nükili: (Vi Gayet sinirlendim : — Niçin böyle söyliyorsunuz ? Ben sanki, sizin, misafir kabul 'edip etmediğinizi bilmiyor mıyım? Faraza, bu gece, misafir bel yorsunuz |.. Geçen sene verilmiş bir randevunuz var. iyor- sunuz?.. Hem, şey.. Şey.. Bu ak- şam gelecek misafirlerimize bak- mayın! Onlar, istisnai misafirdir.. Anlıyor musunuz?.. istisnai misa- firler.. Kaçmağa başladı. Fakat, gene, asabiyet içinde durarak başını geri çevirdi: Satılık köşk Daktilogral aranıyor eti Te makinada İ minmlelür Glüntr Tpi ve vi sektila leffen G.D. No asu İstanbul adresine Vaptrı nePsrşembe .:: 17 de Sirkeci Gltamnden — bereletle lli ökelelerine Sağlalıktursemk cuma günü Edremit ve ayva- Si İÜmeR li GÜ pikar Üğünt MÜğtalıktün Tatekedle Daliktesi Tam- saat İstanbula — avdet — edecektir. vil zade biraderlere at. “Telefon: 2210 bir otomobi Fiat markalı beş ik açık bir etomobil (400) lira kıymet ko- narak Sandal bedestanında teş- hir edilmektedir. 15 Temmuz1929 Pazarteti günü saat 1 1/2 da mü- zayede ile satılacaktır. Taliplerin | müracaatları. W | | | Müzayede ile satılık güzel cevap verecektiı. SICAKTAN KAÇINIZ ! Fener Bahçe civarında meşhur ÇİFTEHAVUZ &âile bahçesi açıl- | | mıştır. Bahçenin MENBA SUYU B | gayet midevi: | verilir. Fiatlar gayet ehvendir Kadıköyünden OTOBÜS servisi| her saat vardır. akta Nakkaş yöküşü 15 Na mesafede nezareti elverişli 11 n eşcarı müsmire Jarı ile mühat vasi bahiçe ahır ve aynı ayrı omutbakları havi n cüdet bir köşk satıkıktar. e terk Bir kuyusü Dermanda 12 Temmuz 1929 ) | — Allah rızası için .. Allah rızası için... Ne zaman gelirseniz geliniz, bilhassa bu akşam gelme- yiniz... - Bilhassa bu akşam gel- meyin,. Kapıdan içeri girip gözden kayboldu. Ben de, evime döndüm. Pencereden, kendimi göster- memiye gayret ederek, komşula- vımı göz hapsinde bulunduruyor- dum. Meydanda yoktular. Henüz gece olmamakla beraber, pancurlar , sımsıki, / kapanmıştı. Fakat, karanlık basınca, evin ötesinde berisinde ışıklar yandı ve dolaşmalar oldu. Tıpkı, o es- HAYAT MECMUAS 28 sahife - 15 kuru 15 TEMMUZ Günu en yeni ve mütekâmil bir şel çikacak ve bütün fikir, sanat ihtiyaçlarina Saka yapura. 14 temmuz Sürmene, ine azimet ve av Tafsilât için S 'na müracaz 'Telefon ; İs rarengiz Sadık Zade Biraderler Vapurları Karalleniz muntazam ve Lüks Postası Pazar .. Galata rıktımından hareketle (Zonguldak; İnebolu , Samsun, Ordu Giresun, Bize) adet hbanı altında Tristino — dairesi gecede olduğu gibi U rya günü Sinop, “Trabzon, kelele: /'det edecektir irkecide Mes- Fakat, daha, 0 tambur. patırdısı Ziyafete gidece; tıraş oldum. im için derhal Yüzümü, gözümü yıkadım. Siyah elbiselerimi giy- dim; ve aşağıya indim. Komşumun kapısına gittim. Zili çalmadım. Geçen sene, ken- di kendiliğinden, döndüğünü gör- düğüm tokmağı çevirdim. Kapı açıldı. Demek ki, birini, yahut biri- birini bekliyorlardı da kapıyı onun için açık bırakmışlardı . Köşke varınca, hafifçe zili çaldım. İçerden biri: — İtip de girir seslendi. TOZ; İŞTE DÜŞMAN Salgın hastalıkları neşreden odur onu koğmayınız, —LÂKİN — ELEKTRiİK Süpürgesile Onu yakalayınız “SATİE,, de Meccanen tecrübeleri yapılır VERESİYE SATILIR Metro Han, Tünel meydanı, Beyoğlu Elektrik Evi Beyanıt, İstanbul 21 akçelerile 28/7/929 meleri ilân olunur. Mahallesi sokağı No lira 3000 Büyük — Kâgir — 24 hanenin nisfi Nizani 26 1750 Ahşaphane- — 59 man nisfi bir sen sonra nakden ilân olmnur. kapısından ışık sızıyordu. Oyaya daldım. Aymı zamanda: — Kardeşim! Dostum! Centil- men Reisl Ben im! Eski arkadaşım! - diye haykırdım. — Oh, ohl... Maşallah, nihayet gelebildin!.. Bunca zamandır kom- şu oturalım da bugünedek bir zahmet edip de uğrayıverme |.. Doğrusu, gücendimdi... Hem , senden, mütemaddiyen, karıma da bahsediyordum... istisnai dostlar- amızdan başka kimse ile görüş- | mediğim halde, seninle görüşmeyi iz! Açıktır! diye | Eski dostum Centilmen Reisin tamdım. Se çle, evin içine O anda duydüğüm heyecanın derecesini size tarif edemem. Zira, Centilmen Reisin sesini, salonun içinde işitiyor , halbuki , kendisini göremiyordum. de Maslak sokağında balâda cins ve müştemilâtı muharrer bir bap hane satılmak üzere müzayedeye vazedilmiştir? Bedeli defaten tesviye edilmek üezre taliplerin » 7 buçuk pey al ihine müsadif pazar günü saat on dörtte Üsküdar mal müdürlüğünde müteşekkil komisyona müracaat eyle- İhale bedellerinin nısfı peşinen ve nısfı digeri edilmek suretile balâda muharrer ha- nelerin mülkiyetleri 8/7/ 929 tarihinden yirmi gün müddetle müza- yedeye vaz edilmiş olduğundan talip olanlanların 27 temuz 929 cumartesi günü saat 14 te Adalar mal müdürlüğüne müracaatları Çünkü tekrar gelir Müştemilâtı İki katta 4 oda bir mutfak ve bodurumda odunluk ve kömür- lük ve bir miktar bahçe Taksimat ve müştemilatı zemin katı 1 metpah 1 çama- garlık. 1 oda 1 helâ 2 dönüm bahçe Tinci kat 4 oda 1 salon 1 helâ 2 inci kat 4 küçük oda 1 sofa 1 banyo 1 üzeri kapalı daraça çatı katı 3 küçük oda 1 koridor ayrı sakaf altında üzeri ahşap odalı. 1 kâgir ahır ve ser zemin katı 3 oda | kilâr 1 helâ 1 dönüm kadar bahçe. Tinci kat 3 oda 1 kilâr 1 helâ çatı katı 3 oda haricen matbah. ale tarihinnen Aynı ses, Z j — Otur, kardeşim! karım ner- deyse gelecek... Ah, ahl... Beni, burada, şöminenin üstünde unutup gitti. Başımı kaldırdım... Ve, o zaman, keşfettim,.. Ta, orada... Yukarıda. Şöminenin - östünde... Bir bi Yani, bir “yarın heykel ... Evet, benimle konuşan “yarım heykel,, di.. Bu büsttü Aman yarabbil. Ne kadar da centilmen Reise benziyor... İşte, şöminenin mermeri üzerinde, ale- lâde bir yarım heykel gibi duru- yordu... Bir yarım heykel gibi... Hani, heykeltraşlar, heykellerini, ekseriyet itibarile, kolları ve ba cakları ile yaprmyorlar da kolsuz ve bacaksız, sade gövde olarak yaparlar... İşte onun gibi... (Mabadi var)