11 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yaz at yarışları Dünkü yarışlar daha muntazam ve heyecanlı oldu G?latasaray, fena bir oyundan sonra İzmir şampiyonunu 1-0...
 Gazi Hz. Dün akşam Fethi beyi ziyaret ettiler Reisicumhur Hz. dün öğleden sonra, otomobil ile Bogaziçinde bir tenezzüh icra
 Mercanda oturan Diko isminde bir adam dün Beyazıttan geçerken mechul bir otomobilin sademesine uğramış ve yaralanmıştır. 2 —
 Salamis zıhlısı meselesi Yunan hükümeti bu defa da şirketle anlaşamadı Yeniden başlayan müzakere para meselesinden akim kaldı

Günün Haberleri AKŞAM Her gün 8 sahife Sene J1 — No : 3889 PAZAR — 11 Ağustos 1929 Fiatı $ kuruş Yunana cevabımızın esasları Salamis zıhlısı meselesi Yunan hükümeti bu defa * da şirketle anlaşamadı Yeniden başlayan müzakere para meselesinden akim kaldı Hamburgdan 31 temmuz tarihile yazılıyor : Yunanlıların — vaktiyle Almanyaya sipariş edip te harbı amuminin vukuu üzerine inşaatı yarıda bırakılan “Salamis" / kru- yazurunun ikmali bir çok sene- lerden beri uzun münakaşalara zemin teşkil etmiştir. Bir zaman (Lâhey) deki beynelmilel Divani adaleti — ve Cemiyeti “akvamı işgal eden bü mes'ele hâlâ kat'i surelte hallolunamamıştır. Son günlerde Yunanistan hü- kümeti Hamburga bir heyeti bahriye göndermişti. Yunan heyeti KDojçe' Şifana * Tngşineststlü ; bahriye inşaat şirketile Salamisin ikmali için müzakerede bulundu. İtilaf yapılmak ve mukavele ak- dedilmek üzere idi. yi Her iki tarafın tayin eylediği mütahassıs — hey'etler — tekneyi esaslı surette muayene ve tetkik etmişlerdir. Bu tetkikattan asıl maksat sefaini harbiye inşaatın- daki son teceddüdün nasıl tatkik edilebileci mek idi. Bu hususta tarafeyn sütahassısları arasında büyük müşkilât çıkmamıştır. Asıl ihtilâf geminin toplar ile techihizi me- selesinde çıkmıştır Deniz ve kum banyolarına rağbet.. Sıcaklar dolayısile Bunlardı Fakat müzakeratın sekteye uğ- ramasına bais olan ihtilâf para meselesidir. Yunanistan geminin ikmali ve makinleri için altmış sekiz milyon mark teklif etmiştir. Şirket bu meblâğ ile geminin ikmaline imkân — görmediğinden son ihtilaf bundan çıkmıştır. Salamis kruvazorunu yaşı on altı seneliktir. Yunan hükümeti bu geminin inşasını 1913 senesin- de Vulkan şirketine sipariş et- mişti. Takriben 20000 tonluk olan bu kruvazor ayni senenin - içinde şirketin Hamburgdaki tezgâhlarına vazolunmuştur. İnşaat 1915 senesi in birine kadar de- ittikten sonra uzun ve yorucu müzakerat — başlamıştır. Piu müzakerat Salaminteiilemali ecnebi bir tezgâha devrolunduğu takdirde şirkete verilecek tazmi- nata dair idi. Yunan hükümeti bidayette ge- miyi almak istemediğinden vazi- yeti karıştırmış idi. Bunun neticesi olarak muhtelif hakem hey'etlerine ve Cemiyati akvama müracaat olunarak neti- cede hep şirket hak kazanmıştı. Sipariş mukavelesinde bulunan (Devamı ikinci sahifede ) kadar girip güneş altında keyif çatmaktadırlar. Gazi Hz. Dün akşam Fethi beyi ziyaret ettiler Reisicumi ” dün öğle | den sonra, ötomobil ile Bo. gaziçinde bir tenezzük “icra buyurmuşlar, Kilyosa kadar gilmişler ve geç vakit Dol- mabahçe sarayına avdet ey- lemişlerdir. Gazi Hz. bu tenezzüh esna- | sında Büyükderede bulunan | Paris — sefirimiz Fethi - beyi iyaret “etmişler 've uzunca | | bir 2müddet yalıda kalmış- |ardır. Dün de bazı sevat Dolma- | bahçe sarayına giderek defteri) mahsusuna isimlerini kaydet- mek suretile Gazi Hz. ne bi vasıta arzı tazimat Vetmiş- | derdir. İsmet Pş. Hz. nin avdetleri | | Başvekil İsmet Pş. Hz. 15 | Ağustosta “Ankaraya avdet | buyuracaklardır. İsmet Pş. Hz. dün akşam otomobille Kartal | ve Yakacığa kadar bir tenez- | h icra etmişlerdir Mercanda oturan Diko isminde bir adam dün Beyazıttan geçer- ken mechul bir otomobilin sade- mesine uğramış ve yaralanmıştır. 2 — 286 numerolu otomobil dün Koska caddesinde 16 yaşında Huri isminde bir çocuğa çarpmış- uır. 3 — Salih isminde bir dün Beşiktaşta tramvaydan üş ağır surette yaralanmıştır. deniz banyolarına rağbet devam etmektedir. Yaş vücutları ile sudan çıkanlar sıcak kumların içine gömülmekte ve deniz banyosundan sonra uz ddet kum banyosu yapmaktadırlar. | bazıları kuma adam akıllı gömülmekte, bazıları da resmimizde olduğu gibi yarı bellerine | ne kepazelil | Mistengeti , Yaz at yarışları Dünkü yarışlar daha mun- tazam ve heyecanlı oldu Galatasaray, fena bir oyundan sonra dün yapılmıştır. Dünkü - yarışlar | geçen — seferkinden hem - daha kalabalık, hem daha - heyecanlı olmuştur. İlk yarışta — Rejan, — ikincide Ceyhan, —ücüncüde — Mistenget, dördüncüde Kısmet, beşincide de Dünkü koşular esnasında Ejder isminde bir hayvan girdi tam kazanacağı esnada ayağını yere - vurararak - kapaklanmıştır. Biçare hayvan bundan sonra fena halde topallayarak geri kalmış, yarışı - kaybertiştir. Bu hadise yarışta umumi bir teessürü mucip olmuştur. Üç yaz koşusu esnasında muh- telif yarışlar kazanarak emziyade nazarı dikkati celbeden hayvanlar sabık ticaret vekili Rahmi beyin Suphi - paşanın Al Ceylânı, Şükrü efendinin Kısmeti, | İstanbul şampiyonu Galatasaray -1- Altay -0- Dün İstaubul şampiyonu Gala- tasaray ve İzmir şampionu Altay karşılaştılar. Altay takımı Altınordudan Rasım | ve Altınaydan Kâzim Beylerle edilmiştir. M. Allenin laresi altında —oyuna - başlandı. Çok zevksiz cereyan eden oyunun ekseri dakikalarında Galatasaray hakimiyeti alıyordu. Bu hakimiyet bilhassa son yirmi dakikada ta- mamile belirdi ve âdeta oyun Altay mısıf. dairesinde - oynandı fakat Galatasaray — muhacimleri kal'a önünde lüzumsuz paslaşma- larda ve top kaptırmada adeta birbirlerile sözleşmiş gibi idiler. Bu yüzden bir çok güzel fırsat- lar kaçtı. İstanbul şampiyonu Mısırlılara (Devamı ikinci sahifede) — Vay utanmazlar vayl. Bu ne edepsizlik, bu ne hayasızlık, bu bu ne ahlâksızlık... — Hiç bi değil bekçi baba, yersizlik, yersizlikli.