11 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

11 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

— muşlar ve içmeğe başlar 11 Ağustos 1929 S_i_ığ_aE;r Eyyamıbahur bitli sıcaklar azalacak Günlerden beri devam şîen sıcılıhlır ir parça ha: ınrıııpx"ı:ı'ir. Tak- vimilere re cyyımıbıiîı denilen şiddetli sıcaklar bugün nihayet — buk maktadır. Ye- şilköy rasat merkezi de sıcakların azalacağımı teyit etmektedir. Bu günkü hava raporunda va- ziyet şudur. Rüzgâr şimal ve şark arasından — esecek, Cara — sıira sağanak yapacaktır. Hava bulutlu olacaktır. Gece hararet 19 dü. Sabahleyin 25 olmuştur. Sabah- leyin az devam etmek — üzere yağmur yağmıştır. Akşama doğru tekrar yağması muhtemeldir. izmit havalisinde yağmurlar Dün İzmit havalisine bol yağ- mur yağdığını yazmıştık. Allan haberlere göre yağmur miktarı 9 milmetreyi geçmi; Adapazarla İzı büyük faidesi gö - cada yağmurlardan hafif bir sey- Tp olmuştur. Sarhoşluk! Tıpa fabrikası civarında kanlı bir vaka 1 — Dün gece Karaağaç cad- desinde tıpa fabrikasının önünde kanlı bir arbede olmuştur. 'Çoban Akif, Kürt Salih, sabr- kalı Rıza ve kahveci İsmail ismin- de dört kişi dün Tıpa fabrikasının önümdeki küçük bahçede otur- Kafalar adam akıllı tütsülen- dikten sonra Çoban Akif taban- casını çıkarıp havaya 10 el silâh atmıştır. Bu hali gören tıpa fabrikası gece bekçilerinden Mevlüt efen- li sarhoşların yanıma yaklaşarak : SÜÜ Bliğer eat var silâh atmayın... Demiştir. Bunun üzerine kürt Salih, Mevlüt elen- diyi yere yatırmış ve önündeki gece bekçisinin | kurtarmak. için eline bir mavzer almış, kavgacı- ların yanına gelmiştir. Bunun üzerine sarhoşlar Seferin üzerine hücum etmişler ve ken- disini fena halde dövdükten ma- da silâhni da almışlardır. Bu esnada iki taraf da lerini korkutmak icin silâh atmışlar, çıkan kurşunlardan Çoban Akif ve | ail mecruh olmuşlardır. Başına masa ile vurulan gece bekçisi Mevlüt efendinin hayatı - tehlike- dedir. Sarhoşlar yakalanmıştır. v ÇaDün Kadıköyünde sarhoş. | inden bir hadise olmuş 3 kişi yaralanmıştır. | Hamal Süleyman, Ali, Necip, Feyzi isminde dört arkadaş ka: diköyünde Çınaraltında içerlerken aralarında kavga çıkmış, bunlar- dan Süleyman bıçakla Ali, Necip ve Feyziyi ehemmiyetli surette yaralamıştır. ir mücrim halepten celbedildi - Adana nüfüs baş katibi olup ibtilâsından dolayı on üç seneye mahküm olarak Adana hapisane- sinde bulunan Hüseyin Avni efen- - ti me!dıiyeye ke mıştı. Her gittiği yerde ötekir berikini dolandırmakla vakit ge- çiren bu adam nihayet Halepte Şehbenderimiz tarafından yakalattı- rılarak Adanaya gönderilmiş ve | dün tekrar bapislaneye konul | muştur. (sis | lin üzerinden geçme; Craf zeplin Balon bugün Almanyaya avdet ediyor Berlin 9 (Hususi) balonu — şiddetli tesadüf — etti Graf zeplin bir — fırtınaya len tekrar Asor yölunü — tutmuştur. — Balon bir tabakasına da — tesadüf fakat yoluna devam eyle- tir. Balon cumartesi günü Ber- it ediyor. Paris 10 (A.A.) — Zeplin saat 6,30 da Paris afakından uçmuş ye şarka doğru yoluna devam etmişti Şükrü Kaya bey Dörtyol 9 (A. A.) — Dabiliye vekili Şükrü Kaya beyfendi saat 12 de kasabamza gelmiş üç saat tevakkuftan sonra Adanaya ha- reket etmi; Sırplar - Bulgarlar İki hükümet arasındaki ihtilâf devam ediyor Safya, 9(A.A) — Bulgar gazeteleri affı umumi meselesine dair Bulgaristan tarafından yugos- lavyaya verilen cevabi notadaki li ve tarmı hareketin — itilâfperverliğine rağ- men Belgrat matbuatının Bulga- ristana hücum etmesini hayretle karşılamaktadır. Resmi Demokratitiski İzgovor ga- zetesi Bulgar efkârı umumiyesinin ikinci Yugoslav notasma verilecek cevabı. sükünetle beklediğini, Bel- grattaki bazı gazetelerin, anlaşılan, başlamak üzere bulunan müzake- rattan evvel havayı zehirlemek maksadını takip ettiklerini ve ara- daki ihtilâfın müzakere tarikile halledilebileceği hususundaki zan ve kanaati kendi milletlerinin ka- fasından sökmek istediklerini be- ettikten eti yan sonra — matbi terettüp eden — vazifenin hükü-” metlerin — işini — teshil — etmekt olduğunu ve eğer bazı Bulgar matbuatı buna muhalif ise bunla- n hiç olmazsa kendi aralarında bir birlik teşkil ederek münferit kalmalarını ve balkan milletlerinin kiymetli menfaatlerini tehlikeye ilka etmemelerini ilâve eylemekte- dir. Manşı 12 dakikada geçecek Londra 9 (A.A.) — Floridanın | Miami şehri açıklarında yapılan son motorbot sürat müsabaksında birinciliği ihraz etmiş olan yüz başı Sejuave Martta tekrar yapı- Jacak olan bu müsabakaya azami muvaffakiyet ihtimalleri ile iştirak edebilmek için yeni bir motor- bot inşa ettirmektedir. Asgari 3,500 ve azami 5,100 beygir kuv- vetinde olacak olan bu gel İngiltereyi Fransadan ayıran Manş denizini 12 dakikada geçebileceği hesap ve tahmin oludmaktgdır. 500 bin amele iş: Londra 8 (A.A) — 500900 amelenin işsiz kalmasına sebep olan Laneshire mensucat fabri- kalrının sahipleri ile işçileri ara- sında bir ücret neselesinden dola- Yı zuhür. eden münazaaya ni yet vermek çarelerini taharri içi amele birlikleri meclisildare aza- sından bir kaç kişi yarın Mançes- tede gidecektir. Telefon haberleri 12 senelik sulama | | programı bitiyor Ankara, 10 (Telefon) — Tah- kikatıma —göre nafta vekil riyasetinde mütehassıslerden mü- rekkep — komisyon — Türkiyede takip edilecek 12 senelik irva ve iska programını hazırlayor, Ko- misyon, programı bitirmiş gibidir. Yarın saat 4 deki içtimada ftamamen bitmesi muhtemel olan Programda 12 senede, her sene yapılacak inşaat teferuatına kadar tespit edilmiştir. Bu sene, Çubuklu-Ankara ovalarının iskası, Bursa ovasının irva ve iskası, Menderes havalisinin iskası ame- liyatına başlanacaktır. Bu suretle her seneki faaliyet diger mınta- kalara da teşi ektir. lel ücreti Ankara 10 | Telefon | — Elek- trik şirketinin 13 aylık hesapları tetkik ediliyor. Bu sene elektrik fiatleri kilovat başına 10 para tenzil edilecektir Yunana cevap Cemiyeti Akvamın hakemliğini reddediyoruz Ankara 10 | Telefon | — Dün Yunan hükümetine tevdi edilen cevabimizin — esasları — şunlardır: Münazunfih mesail için Cemiyeti akvamın hakemliğini, bitaraf aza- lar da Cemiyeti akvamca münte- hap hakem heyeti vaziyetinde ol- duğundan reddediyoruz.Biz hazı lanan itilâf esaslarını bir - kül olarak kabul ediyoruz. Binaen- aleyh münferit bir madde hak- kında görüşemeyiz. Mamafi, mesail hakkında bir daha — bitaraf "azaların - hakem- liğine muvafakat edebileceğimizi bildiriyoruz. Yunanistan kabul etmiyecekmiş Atina 9 (Fos) — Yunan hü kümeti Türkiyenin hakemlik hak- kındaki notasına cevap verecek- tir. Nim resmi gazetelerin neşriya-| tına göre Yunan hükümeti bu meselede Cemiyeti akvamın ha- kemliği daha münasip olduğu nok- tai nazarında musırdır. Yunan hükümeti Türkiyenin cevabının diger bazı noktalarma da müarızdır. Bu ihtilâfı efkâre rağmen yan münakaşanın bir zemini ihzar etmesi muhtemeldir. M. Rivas Atinada Atina 9 (fos) — M. Rivas ile M. Papa geldiler. M. Rivas bu- | radaki kısa ikametinden bilisti- fade mübadele meseleri ve son müşkilât hakkında Yunan maka- matile müdavelei efkârda buluna- caktır. M. Papa Avrupaya seyahatına devam edecektir. Su meselesi 'Terkos şirketi ile müzakere ne halde? Ankara 10 (Telefon) — İstan- bulda, suyu şehre kâfi derecede vermek için yapılacak tevsiat hakkında Terkos şirketile Nafaa vekâleti arasındaki müzakere te- vakkuf halindedir. Nafıa vekâleti şirkete ve şeh- remanetine bazı bususatı sordu. Şirket cevap verdi, Emanet te cevap verdikten sonra müzakere- Nutuk düellosu Laheyde İngiliz maliye nazırının yeni bir nutku Lahey 6 (Hususi) — Bugün öğleden sönre akdedilen içtimada M. Ştrezman ile M. Briand ara- sında bir nutuk düellesu olmuştur. M. Briand . Alaman tediyatı ile Renin tahliyesini birbirine rabtet- mek istemiş, M Ştrezman bunu reddetmiştir. Maliye - komisyonunda - İngiliz maliye nazırı pek şiddetli bir nutuk irat ederek Yung plânının tadilâtsız kabulüne aleyhtar bu- lunmuştur. Sırbistanda ki müslümanlar Belgrad 8 (A.A) — Cenubi Sır- bistandal islümanların vaziye- tine dair Türk gazetelerinin ver- diği bazı malâmat hakkında tef- siratta bulunan Vreme gazetesi, bu mücadelenin Yugoslavya aley- hinde çalışan bazı teşki faatine hizmet etmek için gizli emellerle İstanbula gelen bazı şüpheli eşhastan mülhem olduğunu yazmaktadır. Gazete, ilâveten diyor ki: Bu mücadele Türk menafüne hadim değildir. Yugoslav makamatı bu hususta Türk makamatının nazarı dikkatini — celbetmelidir. Çünkü bu kabil haberler çok defa gö- ümüzden kaçarak - tarafımızdan kün umümiyesi bunların sıhhatine itimat etmektedir. Cerh vakaları 1 — Dün Galatada Sandalcı Salih arkadaşı Mehmedi sıra bek- lemek meselesinde dolayı başın- at Şöralimeştir. 2 — Samatyada öturen Hidayet efendi ile Ahmet Hamdi efendi dün birbirleri ile kavga etmişler, neticede Hidayet bıçakla Ahmet Hai ll el — anlantağili yaralamıştır. 3 — Ayasolyada oturan Ali efendi henöz anlaşılmayan bir semalidör. didöyi zaladapı Bd medi cerh etmi 4 — Soğun iskelesinde sakin Şevket efendi ile Necati efendi kavgaya — tutuşmuşlar , netice: Necati efendi. Şevkei — efendi yüzünden yaralamıştır. 5 — Üsküdarda sakin Yakup efendi kendisine küfrettiği için dondurmacı Salihi yüzünden ya- ralamıştır. 929 Fındık mahsulü Gireson, Görele, Şarlı fındık- İ F | hükümetinin Yaz at yarışları (Baş tarafı birinci sahifede ) karşı geçen hafta oynadığı oyu- nun yarısını oynamış olsaydı bir sıfır gibi böyle fena ve kendine yakışmaz — bir netice — almazdı. Galatasarayın dünkü oyunu için bu sene oynadığı en fena oyun- dur desek yeri vardır.. Dünkü netice Galatasaray için ders olmalıdır, ve Galatasaraylı- larda artık anane haline giren: “Bu takım zaiftir, nasıl olsa yene- mez,, zihniyeti silinmelidir 'ek çok defalar gördük ve hâlâ da — görmekteyiz. İstanbul şampiyonu — daima — ehemmiyet vermediği — takımlar — karşısında en kuüvvetli zemanlarında bilk fena oyunlar oynamakta ve iyi neticeler alamamaktadır. Halbuki kuvvetli olan rakiplerine karşı daima mükemmel ve kendi- sine yakışır bir oyun oynayor . Bunada elimizde en iyi delil olarak Galatasarayın son zamanlarda yap- Osturya- Galatasaray ve Enadi- yülehli - Galatasaray müsabaka- larmı gösterebiliriz. İstanbul şam- piyonunun bu fena ananesini terk etmesini temenni eder ve her zaman her takıma karşı ayni oyunu oynadığını görmek- isteriz. Salamis zırhlısı (Baş tarafı birinti sahifede ) bir maddei mahsusada geminir ikmali ecnebi bir şirkete dev- rolunduğu taktirde bütün masarif Yunan hühümetine ait olacaktır. Salamisin; ikmali haşka bir şirkete devrolunduğu takdirde Yanan hü- kümeti şimdiye kadar olan inşaat ve faizler ile birlikte on dokuz milyon tediye edecektir. N müzakeratın esaz - fiati Yunan hükümetinin teklif ettiği 68,000,000 marktır. Bu mes'ele hakkmda yakın zamanda yunaüi Alman şirketiyle uyuşacağını istikbal gösterecektir Şimdilik kruvazorun doka alınması — bir daha tehir edilmiştir. Halbı geçenlerde hüsüle gelen - itilâf mucibince geminin bu günlerde havza sokulması icap ediyordu. İki yangın Üsküdarda oturan Süleyman beyin evinden yangın — çıkmış, derhal yetişilerek söndürülmüştür. 2 — Eyipte sakin Şefika hanı- mın hanesinden dün yangın çık- mıştır. Bu ev tamamile yandıktan 10 Ağustos 1929 206,50 Alamı larına hastalık hüküm sürmektedir Görele ve Şarlıda evelce 30000 kantar tahmin olunan mahsul dökülme neticesi 15,000 kantara düştüğü gibi Gireson dahi 60000 kantara düşmüştür. Halen tahmin edilen miktar şudı Trabzon ve - havalisi 110 bin kantar. Gireson ve havalisi 60 bin kantar. Ordu ve havalisi 35 bin kantar. Trebolu ve havalisi 8 bin kan- tar. Ünye, Fatsa, Akcaşehir 15 bin olmak üzere ceman 228 bin kantardır. İki ay evel 700 bin kantar tah- min olunan — mahsul, — hastalık seylâplar ve sair arızalar yüzün- den üçte bire düşmüştür. Kara- deniz sahasını ihtiva eden ve altı yedi vilâyetin hayatile alâka- dar olan bu mahsul ile çok sıkı alâkadar olmak lâzımdır, ye devam olunacaktır. Dahill istikrar 95 Düyanü müvahbide 19175 İagilir liranı — ığas Rümeli tahvilatı D Londen Parle Nüyork Amsterdam Sefya Bükreş Roma Berli Viyana #0 Yanlarında yakamlar muzmele #iyetleri gönterir, Sazıs Bakas — işareti slan görmeyen ceki