11 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

11 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

geçen hafta Brükselde öldü 20 inci asrın en büyük serserisi 4 13 sene Avrupayı alt üst eden genç W Belçika kralının oğlu diye kendini tanıtan bu genç Amerika işgal ordusu kumandanına resmen nişan takmış, askere geçit resmi yaptırmıştı Yirminci asrın en , en meşhur, en zeki serserisi bir kaç gün evvel Bürükselde vefat etmiş- tir. Otto Beney ismini taşıyan bu adamın bayatı başlı başına büyük bir romandır. cihanın en meşhur — serserileri zerdeşno, ve saire - serserilikde Ottonun eline su bile dökemezler. Otto Beney akla, hayale gel- meyecek derecede inanılmaz şeyler yapmıştır. Bu adam müthiş cüretkâr, müthiş hırsız, müthiş dolandırıcı, müthiş sahtekâr, ve son derece zeki, son derece sevimli idi. Otto dö Beney aslen Beiçikea- hdır. Harki umumide 16 yaşında - Arkadaşları uçurtma - uçu- rürken Otto gönüllü olarak asker ocağına girdi.. Ozaman Fransada kibar kadınlar, sanatkârlar kimsesiz askerleri lk gibi izinli zamanlarında yan- larına alırlar ve onlara bakarlar. di Ottonun kimsesi olmadığı için Parisin meşhur dansözü Gaby Delys kendisini himayesine aldı. Gaby o vakitler Parisin en par- | Tak,en gözde, en sevilenleri san atkârları idi. Kazino dö Paride şarkı söyler, dansederdi. Yalmız Paris halkı değil bütün dünyanın ağzında o zaman: Ottonun son bir kroki: — Gaby Delys.. İsmi dolaşırdı. Gabynin aşıkları arasında prensler, veliahtler vardı. Krallar kendisine serfuru ederlerd Bilhassa sabık Portekiz kralı Ema- nuel Gaby nin arkasından deli divane gibi koşuyordu.. İşte Gaby Delys, Otto yu hima- yesi altına aldığı zaman bi bir Gaby Delysti.. Buna mukabil 16 yaşında Otto fakir, kimsesiz zavallı bir neferdi.. Biraz sonra Gaby ile Otto arasında müthiş bir aşk macerası başladı.. Gaby himayesine aldığı genci delicesine seviyordu. Genç artist kırallardan | esirgediği bir çok şeylerini Otto- ya verdi.. Belçikalı delikanlının zekâsı, sevimliliği Paris yıldızını meftun etmişti. Gaby, Delyzın bu zaafı Ottoyu şımarttıkça şımaztta. Lâkin genç adam mükemmel bir surette ça- lışıyordu , az zaman içinde bir çok medalyalar, takdirnameler aldı, bir kaç kere yaralandı | Bu sıralarda mütareke oldu ve Gaby öldü. Otto güzel hamisini kaybettikten sonra koskocaman / Ottonün hamisi dünyada yapyalnız kalalı. Parası yoktu, kibar hayta, iyi yaşamağa, bol eğlenceye, bol se- fahete alışmıştı.. Bütün bunlar | para ile olurdu. Halbuki Gaby nin ölümünden sanra Otto heş para- sız kalmıştır. Otto bir aralık Rusyaya gitti.. Ondan sonra bin bir kahka girip çıkmağa başladı.. Otto bir gün Belçikalı bir. prens oluyor ve bu uydurma isimle yapmadığını bi- rakmıyordu.. Prenslikten kıkınca kendisine romancı süsü veriyor, ve Piyer Benua ismini takınıyordu. Bir zamanlar da meşhur muharrir Moris Meterlinkin ismi ile dolaştı dürdü. Otto bundan sonra bazen Vz rangelin yaveri, bazen de Troçki- ni kâtibi oldu, nihayet Rusyadan bikti ve işgal altında bulunan Almanyaya döndü.. Almanyanın Kobleus şehrinde Ottonun bir serseriliği vardır ki şaheserdir. Otto Amerikaya ge- lince kendisini Belçika - kıralının oğlu Şarl diye tanıttırdı.. O za- man Koblenste bulunan Amerika işgal kuvvetlerine büyük- bir re- smi geçit yaptırdı. Kıral namı 'na Amerikan ordusu kumandan- | larma nişanlar taki Bittabi bu esnada prens hazret- leri şerefine bir ziyfet verildi.. Otto o akşam bir kolayını bularak bir çok para dolandırdı Ottonun Amerikan kumandan- larına verdiği hediyeler pek uy- durma şeylerdi. Otto vurgünü vurdüktan sonra İngiltereye geçli. İrlandaya karşı harbeden küvvetler arasına k: rıştı. Bu esnada Otto bir kaç kere hayatını tehlikeye koydı İngiliz ricalinin nazarı dikkatini celbetti, takdirnameler, tal ler aldı. Lâkin bir aralık Alman yadaki Foyası meydana çıkınca İngilterede — dikiş — tutturamadı, tekrar Fransaya döndü. Bu esnada Otto salon hayatına adam akıllı kendini kaptırdı ve kadın etekleri arkasından dolaş- mağa başladı. Meşhür serseri meşhur Gaby Delys harikulâde zekâsı dınlar üzerinde kiyetler gösteriyordu. Bn esnada bir çok kadınlar Ottoya gönül- lerini kaptırdılar, kasabanın çek Otto zabit hekili kıyateti ile bunların hepsinden istifade etmek yolunu buldu. ve bir. müddet te sevgililerinin paraları — ile — har Vurup harman savurdu. Aradan bir#faman geçti artık Otto Jüksten, kadından, salan hayatından bıkmışti. Bir müddet istirahat edecek oldu. Fakat serseri mizacı gene kendisini gösterdi ve yeni bir maceraya atılırken 29 yaşında öldü. Şimdi. bütün Avrupa matbualı bu meşhür. srserinin hayatı ile meşgul oluyorlar. Otto fenalığına, dolandrıcılığına | — sahtekârlığına rağmen ve — sevimliliği yüzünden öldükten sonra arka- sından yaş döken bir. çok kadın gözü brakmıştır. Fevkalâde merakli olması dolayısı - ile bir Amerikan filimi kumpanyası Ot- tonun hayatını filime çekecektir. |ralardan ana vatana kuvvet sevkine Son sistem bir Akdenizde Fransa ile İtalyanın siyasi menfaatları o kadar bir birine zıttır ki bu devlet arasında esaslı bir anlaşma ve uyuşma ihtimalini tamamen selb- etmektedir-Artmakta bulunan nüfusunu — sevketmek için yer ayıran İtalyaya mukabil fransizlar şimali Afrikanın bir kısmını ve gayet az bir kütle iskânile işgal- leri altında tutmaktadırlar. Bugün bile Tunusta 80,000 fransıza mu- kabil — 95,000 italyan — vardır. Keza Korsika, Cezair , Fas meseleleri ayrı ayrı birer ihtilâf noktasıdır. Bunların sulhen halli mümkün olmadığına göre her iki devlet alabildiğine hazırlanmak- tadırlar. Harbi umumiden evvel Fran- sanın Akdenizde 18 hattı harp gemisi vardı ve bu suretle değil yalnız İtalyaya, müttefiki Avus- turya ile birlikte ber ikisine İ amuümiden ve bilhassa azımkâr Musolini ” bükümetinin iş başına gelmesinden sonra mes'ele ğişti. Bunda cografi vaziyetler de büyük röller / oynamaktadIr. — İtalyanın bütün kuvvetile yalnız akdenizde çalışmasına mukabil Fransa kuv- vetlerini Atlantiğe ve şimal de- nizine de ayırmaya ve azim müs- temlikeler — diyarını — müdafaaya hazırlanmağa — mecburdur. — Bu mühtelif sebepler tahtında bu günkü vaziyet şudur; 9 Fransız hattı harp gemisine mukabil 4 İtalyan hat harp ge- misi vardır. İtalyan mütehassıslar bu kuvvetle bir açık deniz mu- harebesini gayri mümkün — görü- yorlar. Fakat onların - istedikleri de zaten bu değildir. İtalyanın kendi filosundan beklediği, Fran- sanın Afrikadaki müstemlikelerile olan muvasalasını kesmek ve bu- mani olmaktır, bunun için de en ziyade seri ve orta” gemilere ehemmiyet vermektedir, 1919 dan sonra yapılan İtalyan ve Fransız | sefaini göz — önüne — getirilirse İtalyanın bazı noktalarda Fransaya tefevvuk ettigi bile görülür, bu tarihten 1933 tarihine kakar : Fransa — 6 adet 10,000 T. Kru-/ vazör (2 si saatte 36 mil 4 ü 33 mil süratinde) 3 adet 8000 T Kruvazör (33 mil süratinde ), 24 adet 1500 ve daha fazla T. muh- rip (33-38 mil) , 59 adet tahtel- bahır, İtalya — 6 Kruvazör 10,000 T (37-38 mil ), 6 Kruvazör 5,300'T (37 mil), 19 Muhrip, 28 Torpi- dobot (1300-1500 T), 37 Tah- | telbahra sahip olacaktır. Görülüyor ki tahtelbahırlardan madasında yeni inşaatta - İtalya Akdenizde Fransız ve İtalyan muvazenesi | ölçmek faiktir. Bundan mada harp - halinde İlrmen imiyoli eli d sevkülcişi bir faikiyelte - temin | emektedir. Sardonya ve Sicilya le birlikte İtalvanın tekmil gerp İtatyan kruvazörü sahili Fransa müstemlikeleri ara- sındaki deniz yolunun daimi ta- rassut ve hücum altında bulun- masına çok müsaittir. Framsız üssü bahrileri ise buna nispetle uzaktır, bu düşünce se- bebiledirki Fransızlar son zaman- da Korsika ve Bizertanın tahki- mine büyük ehemmiyet vermeye başlamışlardır. Her iki taraf kendi. kuvvetle- rine zahir olacak müttefikler te- darikil de — meşgüldürler ki bunun. birincisi ve hangi - tarafa iltihak ederse o tarafı galip geti- zecek olan İngil lur. Bundan sonra 2 hattı harp gemisi, 5 yeni kruvazör, 4 muhrip, 15 tahtelbahiri vardır. İtalyanın gerisinde mühim roller oynayabi- lecek Yoga Slaviyanın bahri kuv- vetleri ise, henüz kale alınmıyacak kadar azdır. İşle ahdenizin iki mühim vı kuvvetli hükümeti bu gün bütün gayretlerile ve birbirine karşı bu suretle hazırlanmaktadırlear. MS. Ecnebi ordularda olup bitenler Fransa: Âli müdafaa komisyo- nu sivil ve askeri tayyarelerin * Hava nezareti” emrinde tevhi- dine karar vermiştir. “ Hava-or- düsü,, tabiri M. Briyanın teklifi üzeride Hava-kuvvktleri, şeklin sokulmuştur. Jeneral Tüja “Hava küvvetleri müdiri umumiliğine " tayin edilmiştir. Amerika: Ordu için son zaman- larda kabul edilen piyade otomatik tüfengi 7,03 milimetre çapındadir. İlk sürat saniyede 900 m. mermi agırlığı 7,37 gramdır. Uzun.tecrübelerden sonra tay- yarelerin zeminden yüksekliğini için yeni bir alet icat edilmiştir. Bu aletin esası, tayyare tarafından gönderilip zemin tara- fından geri atılan radyo - delga- lari üzerine müessestir. Rusya — Bu sene ilk kadın askeri mühendisi diploma almıştır. Romanya — Romanya ordusu şimdiye kadar femni hususlarda geri kalmıştır, ezcümle gaz ve gazdan korunma hususlarına 6 kadar ehemmiyet verilmemiştir. Bunu telâfi için gaz işlerini idare eben jeneral Şmit son zamanlar- da bir tetkik seyahatma çıkmış ve Temişvardaki topçu mektebin- de uzün konleranslar vermiştir . Yeni bükümet orduda tensikata taraftarıdır . Irak: — Irak başvekili meclisi mebusanda vaki beyanalında bu günkü ordu yükünün İrak için pek ağır olduğunu ve esasen bu kadar büyük orduya İrakın ihti- yacı da bulunmadığını beyan et- miştir. Mandater hükümet olan İngiltere İrak ordusunun tenkisine razı olmadığından yalnız tensikat- İa iktifa olunacaktır