14 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

14 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahite 5 ivutun çapkın kızı evliyor Klara Bov kendisini korkutacak bir koca aı;ayordu; acaba nışanlısı buna muvaffak olabilecek mi? Heliyutun en başarı, en boppa | yıldıı Klara Bov evleniyor... Bu | haber yalnız Holivutta değil, dün- | yanın her tarafında, sinema ile | alâkadar olanlar arasında büyük | bir hayret uyandırmıştır. | Bu hayrete sebep Klaranın şimdiye “kadar evlenmenin en | detli düşmamı olarak tanınmış dir. Klara gelilik artistliğinin birleşemeyeceğini, an- cak 4Ö yaşına " geldiği “zaman | #sinema sahasından çekilerek evlen- meği düşünebileceğini söylerdi Klara Bovun bu kadar şiddetle izdivaç aleyhinde bulunduğu bir sırada birden bire nişanlanması ve pek yakında evleneceğini ilân etmesi hakikaten şaşılacak şeydir. Sinema yıldızı henüz 24 yaşında- dır. Hiç kâmsede olmayan kırmızı saçları, haşarılğı, neşesi ile diger artistlerden büsbütün ayrılır. Daha geçende kendisi ile görüşen bir gazeteciye henüz evlenmek aklın- | dan geçmediğini söylemiş ve nasti bir adamla evlenmek istediğini şu süretle anlatmıştı: * — Ben çok haşarı bir kızım, Bunun için kocamın her şeyden evel bana sözünü geçirtebilecek bir adam olmasını isterim, Her arzumu körkörüne yerine getire- cek, daha açıkça söyliyeyim, beni korkutmayacak bir adamla ev- lenmeyeceğim. Kocam her hususta olmalı, bir şahsıyet sahibi bulunma- hdir. Kocamın uzün boylu, açık bana faik havadan hoşlanır, sporü - sever almasını isterim. Fazla - teşrifat meraklılarından, gösteriş yapan- lan başlamam. Kocanm fazla İ olmasını — istemer sevimli, zeki olmalıdır. Bir parça gocuk tabiatlı erkeklere bayılırım. Kocamın eşkâli şu tarzda ol- malıdır: Uzun boylu, siyah saçlı, koyu mavi ve ya kurşuni bir parça güneşte yanmı | | Son zamanlarda Holivutun n çok muvaffak olan sanatkârların- ri de Rakel Torrestir. Ra- * örtes Meksikalıdır. “Yakın zamana kadar sinema ile meşgul olmamıştı. İki sene evel kocasımın dostu olan sinema âleminin cn nufuzlu simalarından biri kendilerini Meksikada ziyaret etmiş ve genç | kadının sinema yıldızı olmak için | | aranılan “ker türlü ğunu görmüştür. evsafa malik İ ne kadar kadınsam o okadar er- kek olmalıdır. Bir parça alaycı ve müstehzi olması pek boşuma gider Klara Bov, Harri Rihman is- minde bir gençle nişanlanmıştır. İsmi pek işidilmemiş olan bu enç acaba bu evsafı hai Şimdilik kimse bunu bi ile sneva Meksika güzeli Rakel Torres Yapılan bir tecrübe muvaffaki- yetle neticelendiğinden — Rakel derhal angaje edilmiştir. Meksi- kalı sanatkâr bu suretle figüran- hık yapmadan Rakel Tores son zamanlarda bir çok güzel filimler çevirmiştir Son filimi * Beyaz Gölgeler,, dir Resmimiz Rakel Torresi otomo- bilinin radyatöründe oturur gi yıldızlar sırasına | | | | | Bu hafta Amerikada büyük bir heyecan — uyandıran bir vaka olmuş. Beler şehrinde her kes tarafından hürmet gören 45 yaş- larında madam Tilt tevkif edil- miştir. Madam bütün şehir halkı tarafından sevilen ve son bir zamanlarda — fazla kadındı. Madam Tilt dört beş ay z fında pek — büyük felâketler geçirmiş kocasını, büyük oğlunu kayın - valdesini va - görümcesii 'on beş yirmi gün Ffasılalarla kay- betmişti. Madam Ziltin dünyada 18 ya- şında Con isminde ikinci oğ- hundan başka kimsesi olmadığından çocuğu üzerine titremekte imiş. On beş gün evel Con bir gece sinemaya gitmek istemiş, fakat annesi: — Oğlum sinemaya gitme, bir iki saata kadar hastalanacaksın. Evde kal, demiştir. Bu cevap genç adamı ve odada bulunan hizmet- çiyi hayrette bırakmıştır. Filha- kika bir saat sonra Cona bir fenalık gelerek titremeğe, gase- yan etmeğe başlamış ve çocuk iki saat içerisinde ölmüştür. Bu vaka bütün şehirde teessür uyandırmıştır. Herkes zavallı ke- derdideye acırken birden tevkif edildiği şayi olmuştur. Buna sebep hizmetçinin, kom- şulara Madam Ziltin oğluna “ So- kağa çıkma hastalanacaksın , dediğini baber vermesidir. Bu | sözler ağızdan ağıza dolaşırken polisin nazarı dikkatini celbet- miştir. Meselenin aslını anlamak için hizmetçi kadın ile madam Zilt, istievap edilmiş ve bu esnada madam Ziltin sözlerinde bir tu- haflık hissedilmiş ve — oğlunun | defnine ruhsat verilmemiştir. Ya- Masum bakışlı kadın! Bütün Amerikada büyük bir heyecan uyandıran garip bir hadise Madam Zilt pılan fethi meyt ameliyesinde Conun zehirlendiği meydana çık- mıştır. Bunun üzerine kadın tevkif edilmiş ve az zaman evel birbirini mutcakıb ölen kocası, oğlu, kay- 'nanası ve görümcesinin de ceset- leri çıkarılarak muayene olunmuş, hepsinin —ayni zehirin — tesirile öldükleri sabit olmuştur. Yapılan — tahkıkatta — Madam Ziltin on beş seneden beri bir dostü bulunduğu ve bu adamla beraber yaşamak istediği anlaşıl- mıştır. Son zamanlarda Madam —. dostunun kendisinden usanmakta olduğunu anlamış ve daha bir iki sene birlikte rahat yaşayabilmek için, bütün ailesini zehirlemeğe, bu suretle miraslarına konzrak bu para ile zevku sefa etmeğe karar vermiş Saçlarının kısmen beyaz, gayet sevimli ve masum bakışlı olması- 'na rağmen bu canavar ruhlu ka- dının idam edileceği zannolunuyor. Yeni usul evlenmek! Bir türlü münasip bir zevce bulamayan delikanlı gözünü yummuş ve... Ekseriyetle genç, güzel, ve zenğin olanlar için evlenmek gayet kolay bir işti. Fakat Fransada Emil Dübua isminde 28 yaşında, yakışıklı ve zengin bir genç bi türlü evlenmeğe muvaffak olama- maktadır. Emil bulunduğu şehirdeki genç kızları beğenmediğinden evlenmek için garip bir usule müracaat elmiştir. Emil masa üzerine Fran- sayı gösteren bir harita açmış gözlerini yumarak elindeki kalem in bir yere işaret elerini açınca kalemin ile İaalatı etmiştir. G Siyon şehrini işaret ettiğini gör- müştür. Emil çantalarını — hazırlıyarak Liyon şehrine gitmiş ve orada da bu garip usuline devam etmiştir: Otelden şehrin telefon rehbe- ve gene gözlerin açmış kalem iştir. rini — istemiş, kapayarak - kitabı ile bir yeri işaret eti Gözlerini acınca Gostine isminde birinin bürosu- nun numarası üzerinde olduğunu | M. Gostinenin görmüş, hemen yanına gitmiştir. Önce kendini tüccar diye ta- mıtmış mal almak behanesile bir kaç defa gidip gelmiş ve bir vesile ile Gastinenin on yaşında bir kızı olduğunu öğren- miştir Emil bu & Emil Dübua Gastinenin kızı ile evlenmesi için vuku bulduğuna kanaat — in- den Gastineye meseleyi — aış, ailesinin kibar ve zengin oldu- gunu ilâve ederek kızı ile evlen mek istediğini bildirmiştir. Gastine kızına meseleyi anlat- mış, genç kız da Fransanın bir ucundan gelen bu gence hüsnü kabul göstermiştir. Şimdi iki genç evlenecekler ve seyahata çıkacaklar, Nereye gide- ceklerini soran bir gazeteciye: “Bilmiyoruz. Bakalım gözümüzü yumup nereye elimiz işaret ederse N A T LAĞ eli -