23 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

23 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Aşakın 23 Ağustos 1929 ÇOCUK DÜNYASI CÜCELER nakleden: Cingöz — Hocasız bir — mektepten... Hayat insana neler öğretiyor! — Şimdi bunlar karın doyur- miyor. At cambazhanesinde ne cağım? bana onu söyle. — oku ha 'tefek insanlara — daima — ihtiyaç vardır. - Küçükken gene böyle memleketimize — bir - kumpanya gelmişti. Babam beni de götürdü. Çok iyi hatırlıyorum, cambazha- 'nede bir cücenin de vazifesi var- dı. Hattâ, bu cücenin rolleri di- ğer artistlerden ziyade beğenil- “miş, herkes en ziyade onu alkış- Tanıştı.. e Tom ağzını bir karış açarak bağırdı : — Demek ki, cambazhanenin soytarısı olacağım, öyle mi Cak, kardeşinin ağzına ir to- “kat vurdü. tut! Gevezeliğin sı- Cambaz- “haneye git; direktörü gör ve on- dan iş iste..! Yoksa açlıktan ge- - berirsin... Tom kardeşinin sözünü dinlı — ve sabahleyin erkenden cambaz- haneye gitti. Garip biritesadüf eseri olar cambazhanenin- önünde kendisi kadar ufak yapılı bir cüce dola- sıyordu. Tom bu cüceyi görünce bütün ümitleri kırılmış, meyus olmuştu. Geri dönecekti. — Madamki, diyordu, cambaz- hanenin cücesi vardır.. bizi alır- lar n? Birden kulağına bir ses geldi: — Kimi arıyorsun? Tom, cücenin yüzüne baktı. — Siz mi seşlendiniz? — Evet.. ben bağırdım.. bizim cambazhane müdürünümü arıyor- sun? Eğer kumpanyaya girmek için geldinse, sana mahrem olarak haber vereyim ki, kumpanyanın senin gibi cücelere ihtiyacı vardır. Tom sevinerek, cücenin yanına sokuldu. — Evet, dedi, iş istiyeceğim... Çok âlâ.. çok âlâ.. senelik mi girmek istiyorsun, aylık mı? — Bilmiyorum.. nasıl işime ge- lirse, — Aylıkla girersen zarar eder- sin. Senelik mukavele yap.. Ka- zanırsın.. Yalnız şukadar söyle- Perihsin Şevki H. (8 aylık ) evimli ve Gürbüz çocuklar İK — Nürl Yunus Vahbi B. (yaşı 8) 16 — Potok Fot H. ( yağı 1) Dikkat 8 Ağustos 1929 tarihli bilme- cemiz 5 sualden ibaretti. Neticeyi ve kazananları PAZAR Okuyuz ! Günü neşredeceğiz. Cingöz — Ben küçükken oyuncaktar — başka - bir şey sevmezdim.Siz de benim gibi 'yim ki, bizim müdür parayı biraz fazlaca sever. Sen ne isteyeceksin bakayım? Tom şaşaladı. Hiç te böyle bir sual karşısında kalacağını tahmin etmemişti.Böyle bir işe ilk defa girecekti. Ne is- teyeceğini bilmiyordu. Vaziyetini belli etmemeğe ça- lişti. — Ne istiyeyim? — Benim dediğim fiatta israr edersen muvaffak olursun.. Fakat bedava söylemem... — Ne istersin? — İlkalacağın paradan bir şişe viski. — Söz veriyorum. — Yumuşak tabiatli bir çocuğa benziyorsun ! Çabucak vadediver- din.. Bizim müdürün karşısında da böyle gevşek bulunursan ceğim fiatın yarısını bile bula- mazsın, anladın mı? Tom ciddi bir tavurla cevap verdi. — Merak etme.. Göründüğüm kadar yumuşak değilim!Söyle ba- kayım, müdürden ne isteyeceğim? Cüce kulağına egildi : — Dört bin şiling.. Tom hayretle gözlerini açtı. — Benimle eğleniyor. musun ? — Azizim, senin için azsa beş bin, altı bin iste.. Fakat emin | ol ki bundan fazla vermez. Cüce cebinden kumpanyaya ait para cüzdanını çıkardı. (Mabadı var) T Gelecek Hafta Sevimli ve Gürbüz c_._/ h Çocuklar Müsabakamız: Cingözün suali ! japtığım evler ça- ” bak î.kızıw Ç seninkiler neden çabuk yıkılmıyor ? — Merak elme yav- rum, bu gidişle, benim yaptığım evler de çabuk yıkılacak. — Neden? — Bu tepinmeğe ne dayanır.??1| Çocuklara dair.. Çocuğunu cemiyete — müfi olarak yetiştirmeğe muvaffak olamıyan baba, onu tevlit etmekle en büyük cinayeti işlemiştir.. Longfello Baba! Benim | | 4.5 harflerim harpten evel Türki böyle oyuncak seviyorsanız, hemen “ Sevimli ve Gürbüz Çocuklar , müsabakasına iş- tirak ediniz ! Bu müsabakada çok güzel ve kiymetli hediyeler ala- caksınız. S ue Ankarada muallim Ali beye — İlk mektep çocuklarının güneş banyosu — almaları — hakkındaki mütalâanıza maalesef iştirak ede- miyecegiz. Bir kaç zaif çocuğun sıhhatine munhasır kalacak ted- ütün mektep çocuklarına etmek doğru olmasa gerek. Esasen a derece alil ve muhtacı tedavi çocukların sıhhatli talebı Çirkinlik şampiyonul Cevat sınıfın en çirkiniydi. —— » Bir gün erkadaşı İhsan beş arasında bulundurulması affedil- | kendisinden daha çirkim birini mez bir cürün takdim etti ve: gibi - çocukları ” prevantoryoma | — — Kardeşim, dedi, ben bu göndermek lâzımdır. çocuğa son derece minnettarım. Çocul İhsan bey bayretle sordu: — Ne yaptı da mimettarsın? — Daha ne yapsın? Eğer O, mektebimize gelmeseydi çirkinlik 'de kalacaktı! var Bilmecemiz: İstanbulun 7 barfli bir yim. 5,2,74, harflerimi meden — ateş semti- birleştir-. | tutamazsı şampiyonlu; ye dahilinde bulunan büyük bir şehrin ismidir. 3,4,5 harflerimi tersine okursanız hepiniz ona ha- 2,3,6,7 harflerim olmazsa. Veriş olmaz. 2,3 harfle- rimle hitab edersiniz derhal emri-| nize itaat ederim. 2,1,7,4 harfle- rimi sormayınız! elinizdeyim! Hediyelerimiz: ye büyük bir ingiliz topu, 2 inci- ye bir kutu (Hacı bekir) lokumu 10 uncuya kadar birer kitap, 20 inciye kadar da birer paket nes- tele çokolatası verilecektir. — Bilmece müddeti 15 gündür. | — Annem saçlarını kes- mek istemi- yordu. Geçen gün yolda gi- derken yavaş- ça firketelerini çektim.. Başı Bo Mahçup — oldu. Babama verdi; artık saçlarını kesecek! ris olursunuz! Resimli hikâye: CİNGÖZ HOKKABAZ! /ADAMA BİR (şu NEZAKETSİZ. BİLETİMİÇSEN d 2 NA ÇIKARACAĞIM. DİN. ŞİMDİ MEYDA NASIL DA YUTMUŞUM yaAH927 , ( .