26 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

fihe 2 26 Ağustos 1929 Köprü üstünde.. kıskanç bir koca dün genç karısı ile Haliç şirketi memurların- dan birini ağırca yaraladı Dün köprü üstünde kanlı bir vaka olmuş, kıskanç bir. koca karısı ile Salih efendi isminde bir genci ehemmiyetli surette yara- lamıştır. Balatta oturan hamallar kâh- yası Niyazi ağa zevcesi 18 ya- şında Leman — hanımın — Halıç şirket memurlarından Salih efendi ile münasebette bulunduğunu öte- den beri işitmektedir. Genç ka- dinin. öteden beri kocasını kız- dıran bir adeti vardır. Laman bir şeye hiddetlenince — Ben senin gibi. bamala lâ- yık miyim, Demektedir. İşte bütün bun- lara fena halde tutulan ” hamal kâhyası zevcesini cürmü meşhut halinde yakalamağa karar ver- zi ağa dün: — Allaha ısmarladık.. Diye evden çıkmış, karşıdaki kahveye oturarak zevcesini gö- zetlemeğe başlamıştır. Laman hanım saat on beşte Ssürüp sürüştürmüş, takmış takış- tırmış olduğu halde evden çık- mıştır. Genç kadın önde hamal kâhyası arkada vapura — binmiş- ler ve köprüye — çıkmişlardır. Bir aralk Laman hanım orada bulunan Haliç memuru Salih efen- dinin yanma yaklaşarak vapur zamanımı sormuştur. Bunun üzerine Niyazi ağa der- bal biçağını çekerek : — İşte sizi böyle yakalrım .. Diye zevcesinin üzerine atılmıştır. yazi ağa genç kadını dört yerinden yaralayıp kanlar içinde yere yıktıktan sonra Salih efen- diyi de beş yerinden cerh etmiştir Bundan sonra kaçmağa teşebbüs eden carih yakalanmıştır. Mecruh- lar hastahaneye kaldırılmıştır. ' İkikadın Koska yangın yerinde ğ kanlı bir vaka Koskada oturan Ayşe ve Safiye isminde “iki kadın dün Koska yangın yerinde dolaşırken Şefik isminde bir adamla kavgaya tu- tuşmuşlardır. Neticede Şefik bi çakla her iki kadını ağır surette yaralamıştır. Beşel silâh!. 4 arkadaş dün gece Fatihi altüst ettiler Dün gene dört arkadaş, Fatihi altüst etmişlerdir. Fatihte oturan nakkaş — Halil ile arkadaşları Niyazi, Nuri, Kâmil Hafızpaşada Mehmet Ali efendi isminde biri- sine beş el silâh atmışlardır. Çikan kurşunlar isabet etmemiş ve silâh atanlar yakalanınıştır. Amcazade kavgası Kadıköyünde oturan Kemal efendi dün amuca zadesi Hulüsi ile kavgaya tutuşmuştur. Kemal Hulüsiyi bıçakla dört yerinden yaralamıştır, Hulüsi de Kemale 3 el silâh atmıştır. çıkan. kurşunlar Kemale isabet Bir otomabil kazası.. 2228 numaralı otomobil dün Beşiktaşta « bahçevan — Mehmede çarpmıştır. Dahiliye memurları| Kıdem ve terfi için siciller tetkik ediliyor “Ankara, 24 (Hususi) — Dahili- ye vekâletinde bir kısım kayma- kamlarla, tahrirat müdürlerinin, dahiliye ve idare memurlarının sicilleri tetkik edilmektedir. Bu tetkik neticesinde bu memurların kıdem ve ebliyetleri anlaşılacaktır. Bu kabil memurinin derecelere taksimi bu tetkikattan sonra icra edilecektir. Bu iş eylül bidayetine kadar ikmâl edilecek, lâzım gelen mabhallere - tebligat yapılacaktır. Bu mesele bakkında valiler için henüz birşey yoktur. Dahiliye meslek mektebi Ankara 24 (Hususi) — Bu sene Ankarada bir dahiliye meslek mektebi açılmasının ihtimali çok kuvetlidir. Fakat bu hususun halli vekil beyin Ankaraya gelmesi ve bu mesele hakkında müsbet veya menfi bir noktai nazar dermeyan etmesine bağlıdır. Bu sene Dahi- liye vekâleti bütçesinde mektep için kâfi mıktarda tahsisat vardır. Evvelce mektep için bir talimat- name yapılmıştı. Mektebin açılması katileştikten — sonra —bu — tali- matname tatbik olunacaktır. Talimatnamede mektebe kahul edilecek — olanların — tahsil de- zeceleri, sinleri, kabul / şartları, ve mektep mezunlarına verilecek imtiyazlar zikredilmektedir. Yırtık paralar Talimatname yakında TEhak e dliyor 'Azlara M | Hazmi| — Yatık paralar hakkında bazı mali mü- ASĞAR T sarekarsla, İş bankası bu husustaki ceval Üaliye aelirişm | gğnderei Mi ehi dnğe. İaskaman gd dikten sonra talimatname mevkiüi -| tatbika konulacaktır. Maliye vekili Fakik billeşeklde Ankerayü geker cektir. Tayyare filomuz Konyada İzmir, 24 (Hususi) — Edirneden şehrimize gelen tayyare filomuz bu sabah halkın tezahüratı sında Konyaya hareket etmiştir. Manisa kadostorosu - bitti Manisa 25 ( Hususi ) — Şehri- miz kadastrosu hitam buldu. Bir eylül tarihinden aren kadastro heyetleri lâgv ediliyor. Reis Ka eyin İzmir kadas- tro heyetleri riyasetine tayini me- ” BAA izmirde incir piyasası İzmir, 24 (Husust) — İlk incir piyasası açıldı, Hararetlidir. İlk hamlede yirmiden yirmi altı kuru- şa kadar 4263 çuval satıldı. Av- rupaya sevkiyat yarın başlıyor. Üzüm 19,5 tan kırk sekize kadar- dır. Mektep kitapları Ankara 23 (Hususi) — Maarif vekâleti liseler ve orta mekteple- re mahsüs kitapları büyük bir mesai ile tetkik etmekte ve bir an evel bunların ikmall için ça- lışmaktadır. Sene başına kadar bu kitaplar tamamen ikmal edil- miş olacaktır. - Telefon haberleri İsmet Pş. Hz. Eylül hidayetikde Ankar Ankara 25 | Telefon | — Tah- kikatımıza nazaran İsmet paşa Hz. eylül iptidasında Ankaraya dönecektir. İsmet paşa Hz. lerinin- avde- tinden bir hafta sonra Adliye vekili mahkemelri teftiş için orta Anadoluya — gidecek — vebilâhere Trakyaya geçecektir. Teftiz ra - vekil bey İz- istirahat edecektir. Tayyare bayramı programı hazırlandı Ankara 25 |Telefon) — Tayyare bayramı şenlik programı hazırlan- mıştır. Gece bütün eğlence yerleri tay- cemiyetine azami muavenet termeğe karar vermişlerdir. Şenlik esnasında havai fişekler atılacak fakat bü sene balo ve garden parti verilmiyecektir. Tahtakale hi Ankara 25 (Telefon ) — Tah- takalede yapılacak hal için bir çok teklifler vardır . Salı günü '€en muvafık şerait dermeyan ede- cek talibe ihale olunacaktır. Müdafai milliye binası Ankara, 25 ( Telefon ) — Y şehirde yapılan Müdafaai milliye binasının — inşaatı — ilerlemişti Halen çatılar kapatılmaktadır. Müdafaai milliye vekâleti gelecek, sene 1 haziranda yeni binasına taşınacaktır. Dayinler vekilliği intihabı Ankara 25 (Telefon) — Dayi der vekili ve Düyunu umun komiserinin intihabı teşrinievelde icra edilecektir. Alman balonu Kaliforniyaya doğru yoluna devam ediyor Berlin, 24 (Hususi) — Graf Zeplin balonundan alınan haberler müsaittir. Balon garp istikametini mun- tazaman takip ve kendisini Ka- liforniyadan ayıran yolun dörtte birini kat'etmiş bulunmaktadır. Balonun Bahri muhiti kebiri üzerinde 2,000 kilometre kat'et- miş olduğu tahmin olunuyor. Zeplin Tokyadan hareketinden az bir zaman sonra bir fırtınaya tutulmuş fakat bu tehlikeli mınta- kayı muvaffakıyetle atlatmıştır. Arkadan esen rüzgâr zeplinin süratini tezyit etmiştir. Mamafih yolda kesif sis tabakalarına rast yi geldiğinden sür'atinden kaybet- miştir. Heyeti ümumiyesi ittbarile seyahat müsait şarait altında devam ediyor. Balon Amerika telsiz istasyonlarile muhaberededir. Necit veliahdı Âsi bir aşiretin - tecavüzüne uğradi 24 ( Hussi ) — Basradan bildirildiğine : göre - Necit vekah- dinin 17 otmobilden mürekkep kafilesi âsi bir aşiretin muna baraklştir. Mütecavizler 14 otomobili yak- mışlardır. Necit veliahtı iki oto- mobille kaçmağa muvaffak ol- öti Barem kanunu Maarif vekâleti kadroyu tetkik ediyor Ankara 24 | Hususi | — Maarif vekâleti barem kanunu dolayısıyla yeni memurin kadrosu üzerinde | çalışmaktadır. Ay nihayetine doğ- ru çalışma ikmal edilecek ve ne- ticeler vilâyetlere lecektir. Eylül — maaşlarının bu - tebligata tevfikan verilmesi temin oluna- caktır. Ormanlarımız Ankara, 24 (Hususi) vekâleti Türkiye ormanlarına ait gayej güzel fotoğraflar çektirmiş- tir. Bu fotograflar sefarethaneler vasıtası ile alâkadar hükümetlere gönderilmiştir Yogoslav; macar hududunu kapadı Peşte, 24 ( Hususi ) macar telgraf ajansının istihbarına nazaran Yugoslavya memurları 18 Ağustostan - itibaren Macaristan hududunu yolcu münakalâtma kar- şı seddetmiştir. Bu memnuniyetten maksadım Yugoslavyada yaşıyan macarların milli bayramı olan Sen stefan günü Peşteye gitmekten menet- mek olduğu anlaşılmıştır. Mâcaristan hükümeti bu mes- eleyi Cemiyeti akvamda mevzuu bahsedecekti Zonguldakta iki maç Zonguldak, 24 (Hususi) — İstan- buldan Galatasaray ve Vefa takım- ları Zonguldağa gelerek 30 ağus- | tos ve Teylülde türk ocağı spor takımı ile maç yapmağa davet edilmişlerdir. İuııgııldıktı imar faaliyeti Zonguldak, 24 (Hususi) — Be- Resmi Harp malüllerinin detleri (Baş tarafı birinci sahifede ) ekmeğim yoktu. Lâkin o adamım verdiği parayı almak şöyle dur- sun, Amerikalıya: —Mösyö, dedim, beni niçin zas yallı görüyorsun?. Ben bu. vatan için vücudumun — yarısını vermi: şim.. Bana bakanlar var... Malüller uzun uzun dertlerini döktüler. Bu fedakâr adamların edikleri de kendilerine verilen eski haklarıdır. Bunlar da şu: Malüllerin tütün satışındân yüz- de 2 hisseleri vardır. Fakat hisseler sene sonunda verilecektir, Malüller pek dar bir vaziyette kaldıkları için bunun bir an evel verilmesini talep ediyorlar. İşte malüllerin dertlerini - ve istediklerini yukarıya kaydettik. Vatan uğrunda vücudunun bir parçasını veren bü . adamların vaziyetlerinin fecaatini göstermek için başka bir şey ilâve etmiyo- ruz. Mercünin nazarı dikkatini celbederiz. Cemal bey Lehistana gitti Ticaret odası umumi Cemal B. evelki gün Lehistana gitmiştir. Cemal B. Lehistanda Poz- nam şehrindeki serğiyi oda namına ziyaret edecektir. Celâl Bey. Ro- manyadan geçerken de Tuna ser- gisini ziyaret edecektir. Cemal beye Galip Bahtiyar B. vekâlet edecekti. Sandal sefası.. İki arkadaş birbi yi yaraladı ve sandal devrilar Salim ve Saim isminde iki arka- daş yolda kavgaya. tutuşmşlardır. Kavğacılar birbirlerini cerhet- mişler ve bu esnada muvazenesi bozulan sandal devrilmiştir. Mec- ruh kazazedeler ile kayıkçı kur- tarılmıştır. İki genç arasında lediye çarşı içinde çirkin manza- rası olan barakaları yıktırmağa karar vermiştir. ilk fındık mahsulu Gireson 24 (Hususi) — İlk fın- | dik mahsulunün — bügün - yüklen- | mesine mantıksız bir sebeple tica- ret odası mani oldu. Yükselmek isteyenler âli maka- imata şikâyet ediyorlar. Kabuklu fındık 65 kuruştu Sıtma mücadelesi Manisa 25 ( Hususi ) — Eylü- lün birinci gününden itibaren şeh- rimizin Sıtma mücadele mıntakası olacağından heyeti sıhhıyyeyi teş- kil eden memurinin kadrosı geldi. Kudüsde kanlı müsademeler Kudüs 24 (A.A) — Dün arap- | darla müseviler arasında zuhür eden bir. arbede esnasında mu- sevilerden 9 kişi, araplardan 16 kişi maktul düşmüştür. Yüz kadar yaralı vardır. Londra 24 (ALA) — Sussex kruvazörü bu sabah Maltadan hareket etmiştir. Yafaya gitmesi muhtemeldir. Barham kravazörü harekete amadedir. Kudüste vükue gelen son vaka- lar — münasebetile — Courageous tayyare. gemisi Maltadaki İngiliz kuvvetlerinden bir — taburu Filis- tine nakletmek için emre intizar ediyor. Şehzadebaşında 16 yaşında bir delikanlı ayni yaşta bir genç kızı ağırca vurdu Şehzadebaşında Kalender so- kağında oturan 16 yaşında Mih- riban hanım dün Vedat isminde bir gençle kavga etmiştir. Neticede Vedat biçakla genç kızı kalbine yakın bir yerinden yaralamıştır. Mihriban hanım has- taneye kaldırılmıştır. Bir fincan kahve yüzünden Galatada Arapcamiinde oturan kahveci İranlı Ali arkadaşı Haşimi bıçakla arkasından yaralamıştır. Kavganın sebebi. bir. fincan hahver 6000 lira para, bir gerdanlık, bir bavul eşya.. Beşiktaşta oturan Naciye hanı- mu evlâtlığı Şaziye dün evden kaçmıştır. Genç kız beraberinde 6000 dira para, bir gerdanlık ve bir bavul ipekli elbise götürdüğü için aranılmaktadır. Haciz memurunu dövmüş.. Ayasofyada oturan Abdi efendi kapısına gelen haciz memurlarını dövmüş, polisleri tahkir etmiştir. ineklere aşı Şehremaneti hududu dahilindeki ineklerin veremli olup olmadıklar rını anlamak için tüberküli yapıldığı yazılmıştı. Bazı ineklerini gizlediklerinden bunların cezaya çarptırılması ve bütün ineklerin aşıya tabi tutulması takarrür etmiştir.