27 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

27 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Safihe 2 26 ağustos (Baş tarafı birinci sahifede ) harbın üstadı cesur kumandanlara nasip olmuştur. Meselâ, karşımız- daki yunanlılar bizden kat kat fazla oldukları vakitlerde bile, yani ikinci İnönü bharbinde ve Sakaryada bu şekli tatbiki hatır- larma bile getirmediler, çünkü onlarda —Anafartalar“ kahramanı vazıh gören ve kendisine güvenen bir kumandan yoktu. Ordu. efradına - gelin: taarruzu asli cephesinde, t recedeki cephede bulunanlar bile savlet ettiler ki ikinci günü olduğu ve yunan cep- taarruzumuzun hesi Tiyme liyme parçalandığı halde; hacı Anesti hakiki darbe- nin banğisi olduğunu hâlâ anla- anlayamamış ve kolordularına ver- diği emirde: “Taarruzu aslinin nerde olduğu henüz teayyün etmemiştir., dedirtmisti. Ancak bu kadar bü- yük bir dirayet ve cesaretle idare edilen taarruzdur ki bize Yunan ordusunun İzmihlâlini gösterdi . Mamafi ben şuna kaniim ki; 26 Agustosun ve büyük — taarruzur müzün kiymet ve ehemmiye izden ziyade tarih ve onun ni- metlerinden temamen müstefit ola- cak yarınki Türk nesli takdir edecektir. M Şevki Yine susuzluk Evvelce yazdığımız veçhile su- suzluk bugünde bütün şiddetile devam etmektedir. İki gün evvel çeşmelerden damla damla su gel- halde bugün bir katre su bulmak kabil olamamaktadır. Halkın yanıp kavrulduğu bu sıcak günlerde çeşmelerde — su bulunmaması bir çok bhastalıklara sebep olacağı gibi çeşme sulariyle alâkadar olan kimseler de bunu fırsat bilerek halkla eğlenir gibi bir vaziyet alarak çeşmeleri büs- bütün kurak bir vaz'iyete soktu- lar. İşittiğimize göre bu çeşmelerin guları kuraklık - dolayısiyle bos- tanlara ve bahçelere salılmakta imiş. Böyle olmasa çeşmelerde gu bulunması icap eder. Tekrar Şehremini beyfendinin nazarı dik- katini celbeder ve bu mühim ih- ı;y icın temini cihetine gidilece- ve halkın hayatile oynayan ım gibi kimselerin şiddetle tec- viye edileceği t ede İmdat, imdat!. Üç kadın deniz üstünde tecavüze uğradı.. Dün Mehmet isminde bir adam Kasımpaşada iki kadının bayılma- gına sebebiyet vermiştir. Kasım- ,paşalı Mehmet dün vapur iskele- sinden denize girmiş ve epice açılmıştır. Biraz sonra Mehmet üç hanımın kayılla — kasımpaşadan — karşı geçmekte olduğunu görmüştür . Mehmet yüze yüze kayığa yaklaş- mış ve ağzı ile su alarak hanım- Tarı ıslatmağa başlamıştır. Mütecaviz bu kadarla da kab- | mamış sandalı kenarından tuta- tak sallamıştır. Bundan fena halde korkan ha- nımlardan ikisi bayılmıştır. Biri de: | — İmdat imdati. Diye bağırmıştır. Feryadı işiten polis memurları bir sandalla vaka mahalline gelmişler ve Mehmedi yakalamışlardır. Taşla yaralamış Kasımpaşada oturan arabacı Halit arkadaşı Aliyi taşla başm- dan yaralamıştır. Yunanın cevabı İki taraf ta fedakârlık | ederek uzlaşmalı imiş Atina 24 ( fos ) — Elefteron Vima gazetesi mukabil yunan ce- | vabından bahsederek diyor Hakemin mahiyeti umumiyesi fedakârlıkların iki tarafa da sadil ve mütenasip bir surette tahmili | manasını tazammün eder. Mademki her iki taraf da ayni arzu ve hararetle itilâfı istedikle- rini iddia ediyorlar ve itilâftan hasıl olacak olan menafi de mü- tekabil olacaktır. Mademki bu meslede hakem- Bik uzlaştırıcı bir. mahiyeti haiz bulunacak, her tarafın müşterek menfaat uğuruma evvelce ihtiyar ettikleri fedakârlıkların hesap ve nazarı dikkale alınması muhik olur. Rizedeki tetkik heyetleri - Rize 25 ( Hususi) — Konser- yatuvar heyeti ve zirai tetkikat için gelen profesörler avdet ettiler. Feci bir kaza Dün Fenerde bir genç kız denizde boğuldu Unkapanında oturan on doküz yaşlarında Fikret hanımla arkadaşı Asime banım dün Fener vapur | iskelesinden / denize - girmişlerdir. | Yüzmek bilmeyen genç kızlar biraz sonra suların cereyanına kapılarak bağırmağa başlamışlar. dır. Feryadı işiten Kadri efendi isminde - bir zat derhal denize atılmış ve yalmız Fikret hanımı kurtarabilmiştir. Asme hanım bir müddet çır- pındiktan — sonra — boğulmuştur . Biçare genç kızın cesedi denizden Polonez köylü arabacıları dövenler Dün Polonez köylü iki arabacıyı Polonez yolunda bir kaç kişi döv- müştür. Arabacılar Beykoz jan- darma — kumandanlığına — şikâyet etmişlerdir. Tahkikata başlan- mıştır. Uç yangın 1 — Balurköyünde oturan Se- lânikli Cemal Süleyman efendinin evinden dün yangın çıkmış ve derbal yetişilerek söndürülmüştür. 2 — Beşiktaştâ' İhlamurda otur ran Haşim beyin evinden yangın çıkmış isede hemen yetişen itfa- iye tarafından söndörülmüştür. 3 — Kasımpaşada oturan Mah- mudun bakkaliye mağazası ile karpuz sergisinden yangın çıkmış ve mezkür bina kâmilen yanmış- tar. Yapılan tahkikat neticesinde yyangın otlar arasına atılan bir sigaradan anlaşılmıştır. Dükkân 7855 liraya sigortalı idi. Şüpheli bir ölüm Gümüşsuyunda Gazhane fabrika- ıınd.ı çalışan Şemsi / efendi dün mamıştır. Şoförler arasında Kadıköyünde halk- otobüsleri şoförlerinden Artin ile Ahmet dün kavga etmişlerdir. Neticede Ahmet, Ârtini dövmüştür. Ellerini — otobüsün — camlarına çarpan Artin efendi, hem camları kırmış hem de elinin kesilmesine sebebiyet vermiştir. çıkarılarak ailesine teslim edilmişir. Telefon haberleri Ankara istasyon caddesi Ankara 26 ( Telefon ) — Üç güne kadar meclis önündeki dar kısmın açılmasına başlanacaktır. Cadde 35 metro olacaktır. Bu münasebetle Millet bahçesinden, eski meclis bahçesinden, Divanı muhasebat bahçesinden, Ankara- palas önünden - bir kısım erazi yola alınmıştır. Ziraat ve Emlâk bankaları umumi müdürleri Ankara 26 (Telefon) — Ziraat ve Emlâk bankaları umumi mü- dürleri Hakkı Saffet ve Şükrü beyler bugün - İstanbula hareket etmişlerdir. italya ile ticaret "muahedesi Ankara 26 ( Telefon ) — Hari- ciye vekâletinde bugün İtalya ticaret muahedesi müzakeresine başlamıyor. Diğer devletlerle taati edilen emtia listesi tarafeyn hü- Ankarada bir sergi Ankara 26 (Telefon) — Bugün küşat sergide İzmir sepet fabrikası mamulâtı teşhir olunaktır. Türk - Rus komisyonu Ankara 26 (Telefon) — Türk - Rus komisyonu bugün saat 10 da toplanarak — müzakerata devam etmiştir. Bu müzakerede Rusların mukabil projemize verdikleri ce- vabın tetkiki muhtemeldir. İzmirde sıtma Sıtma şiddetle hükmünü icra ediyor İzmir 26 (Hususi) — İzmirde müthiş bir sıtma vardır. Bu has- talk günden güne ziyadeleşmek- tedir. Bugün belediye amelesinden 36 kişi hep birden sıtmaya tutul- muşlar ve titreye titreye işlerini tedabir alınmaktadır. Graf zeplin Balon Amerika sahiline vasıl oldu Berlin 25 (ALA) — Graf zep- lin dün Kaliforniya sahillerinden takriben 300 kilametro mesafede bulunmakta idi. Yunan cevabı tayyare ile geldi Atina, 25 (A.A.) — Hükümet, Türkiyeye olan cevabım. bügün tayyare ile göndermiştir. Bulgaristanda müthiş yağmurlar aö L Pitimda ette dün tufanasa yağmur yağ- tuş ve bir çok yerlerde tren mür nakalâtını durdurmuştur. Halen bu noktalarda münakalât tekrar temin edilmiştir. Yağmur- lar hassaten Radomiri mıntakasında pek küvvetli olmuştur. Yağmur devam etmekter zelzeleler devam ediyor. Zelzele esnasında yer altından gürültüler işidiliyor. Henüz hiç bir telefat yoktur. bırakmağağa mecbur olmuşlardır. | Yunanistanda zelzele Atina, 25 (fos) — Argostolide | İzmirde şarapçılık |Şarap mütehassısı mühim bir rapor hazırladı 26 (Hususi) — İzmir ve havalisinde — tetkikat —yapmakta olan şarap mütehassısı M. Aofer tetkik raporunu hazırlamaktadır. M. Aoferin edindiği kanaate m bir servet menbar vardır. Bu | üzümlerden her halde şarap ya- | pilmak lazımdır. M. Aofer bu su- retle temin edilecek servetin büt- çemizin dörtte üçü nispetinde olacağını söylemektedir. Rizede hiç bir haydut kalmadı Rize 25 (Hususi) — Rize ha- valisinde şekavet yapan son çete de tenkil edilmiştir. Bu çeteyi teşkil eden 6 hayduttan dördü |sağ, ikisi ölü olarak cle geçiril- miştir. Bu suretle burada bir tek şaki kalmamış Cinayet! Kasımpaşada bir bostan yanaşması arkadaşını öldürdü Kasımpaşada Lazari efendinin bostanında yanaşma arnavut Meh- met ile arkadaşı, Tosun dün kav- ga etmişler, neticede Mehmet tabancasını — çıkararak ateş et Çıkan kurşunlar Tosunun başına isabet etmiş ve gayet ağır sürette yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Tosun - kaldırıldığı vefat etmiştir. Cinayetin sebebi bir su taşımak meselesidir. Arna- yut Mehmet firar etmiştir. Genç bir kadının intiharı Kızıltoprakta oturan / Ferhunde disini denize atmış ve kurtarı- mıştır. Ferhunde hanım on beş gün evel kendisini öldüren çocuğunun kederinden hayatına nihayet ver- mek istemiştir. Sıcaklar Yeşilköy —rasat —merkezinden verilen —malümata göre bugün sıcaklıkta bir fark olmayacaktır. Hava ekseriyetle bulutlu ola- caktır. Rüzgâr cenup istikamet- lerinden esecek, akşama doğru poyraza dönecektir. 'Dün azami sıcıklık 32 derece Fakat derece yalnız Yeşil ydeki harareti Lesbit etmek- tedir. Rasat merkezi İstanbuldadır. hararet 36 derece tahmin ediyor. Gece karareti 22 idk. Sabahleyin saat dokuzda 26 olmuştur. Rasat merkezi sıcakların bir kaç gün daha bu şiddetle devam edeceğini tahmin Şeref bey Bordur mebusu Şeref B: bugün Cenevreye gidecektir. Şeref B. Cenevrede — beynelnilel — iktisat konferansına hüküm&timiz tara- fından murahhas- olarak iştirak edecektir. Hasan Bey | Trabzon mebusu Hasan B. dün | Ankaradan şehrimize - gelmiştir. Hasan B. Büyükadada bir müddet istirahat ettikten sonra Trabzona gidecektir. Otomobil kazası.. 1587 numaralı otomobil dün Galatada Raşel isminde bir genç kıza çarpmıştır. zaran İzmir mıntakasında mü- | hastanede | hanım dün intihar kastı ile ken- | * Yeni belediye müdürler Beyazıt dairesi müdürlüğüne Ba- kırköy müdürü İhsan, onun yer 'nede umuru hukükiye mümeyyizi Hakkı beylerin tayin edilmeleri muhtemeldir. ** Ankaranın su ihtiyacı — Ankaranın su ihtiyacını temin için gelen Almanlar tetkikata devam etmektedirler. Bu tetkikat daha ©on gün sürecek, ondan sonra esaslı müzakerata başlanacaktır. * Nahaya müracaat eden bir grup yok! — Bir Amerikan gru- erini yapmak için KF ederek Nafıa vekâletine müracaat ettiği yazılmıştı. Nafıaya bu hususta kimse resmen müracaat etme- | miştir. | & Maliye nakit işleri mü Maliye nakit işle: tayin edilen İzmir tuz başmük Sırrı beyin tayini âli tasdike tiran etti. Keyfiyet — kendi * Rauf B. — İstiklâl mahke- mesince mahküm edildikten sonra memleketimize avdet etmiyen sa- bik başvekil Rauf bey mısırlı | prens Yusuf ile birlikte prensin (oyatına binerk balık tutmak üzere İsveç sahillerine doğru açılmışlar- dır. Bu sırada yat batmış prens ve maiyeti güç hal ile kurtarı-- mışlardır. * Mektepler ne zaman açıla- cak? — Bu sene mekteplerin ne zaman açılacağı hakkında bir tamim hazırlanmaktadır. Mektep- lerin bir kısmı 20 eylülde, bir kısmıda 1 teşrinievvelde açılacaktır. * Klüplerimiz seyahata çıkı- yorlar — 31 ağustos zafer bayra- mında maç yapmak üzere Gala- tasaray takımı Zonguldağa, Beşik- — taş takımı Bursaya, Fenerbahçe takımı da Adapazarına gidecektir. Galatasaray perşenbe günü ha- reket edecek ve Zonguldakta iki maç yapacaktır. Beşiktaş ve Fe- nerbahçe birer maç yaptıktan sonra avdet edeceklerdir. sergisi hazırlığı — Tıp kongresi hazırlıkları devam edi yer. İlâç sergisi pek mükemmel olacaktır. Bir çok &cnebi mües- seseler müracaat etmişlerdir. Tramvayla bir kamyon toslaştı 78 numaralı tramvayla 2 numa- ralı kamyon dün şehremininde çarpışmışlardır. Neticede gerek tramvay gere kamyon hasara uğ- a Dahil istikraz, Düyunü müyahhide İngiliz lirası Rmeli tahvilati, Esham ç bankası Anadelir şimendiferi Anadolu UT Tünel 9f0 5 Tramvay Elekirik Çek Fiatları Londra — zerine | Paris Küyork Amslerdam Solya Bükreş Rema Cenerre Berlin Viyana 101628 a sa emar