28 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

26 - 30 Ağustos zaferi münasebetile!.....
 Aç karnına 70 '0 bardak su! Tuzla içmelerine gıdenler gittikçe çoğalıyor Bu sene içmelerde deniz banyosu için de bir yer...
 Gazi Hz. Reisicumhur hazretleri dün | hiç bir. yere çıkmamışlar, sarayda meşgul olmuşlardır. Gazi hazretleri evelki gece':
 bir manzara: Bu günlerde kambiyo borsasında İngiliz lirasında hafif tenezzül asarı görülmektedir. Dün pazar olmasına rağmen

Günün Haber.leri AKŞAM Her gün 8 sahife Sene 11 — No : 3906 ÇARŞAMBA — 28 Ağustos 1929 İngılız kambıyasu duşecek İzmirden külliyetli İngiliz kamibiyosu geliyor On, onbeş güne kadar isterlin lirasının mühim surette tenezzülü bekleniyor Türkiyenin en mühim ihrai t Merkezi olan izmirden bir manzara; saat kulesi Bu günlerde kambiyo borsasın- da İngiliz lirasında hafif tenezzül fasarı görülmektedi Dün pazar olmasıma rağmen İngiliz üzerinde mühim miktarda muamele olmuş, 1017 den 1015 kuruşa kadar düşmüştür. Tenezzülün sebebi İzmir banka- larından buraya külliyetli miktar- 'da kambiyo gelmesidir. İzmirden — gelen haberlere göre İzmirde tü fün piyasası açılmıştır. mirde bulunan ecnebi ti | kumpanyaları Ödemiş ve civarın- | da gaa iedünyonlün başlâniğtr. Bundan başka bir Amerikan tütün şirketinin eksperleri — de Ödemiş tütünlerinini muayeneye başlamıştır. “Tükükin kekrkude! böyük alşlar henüz başlamamıştır. Yakında İz- mir - ymıntakasından üzüm — incir ihracatı da başlıyacaktır. Bir iki hafta sonra İngiliz lira- sının düşmesine intizar edilmek- tedir. Sıcaklar Dün şehrimizde dört kişi bayıldı Dün sıcaklar yüzünden Sirkeci Tokantalarından birinde dört kişi bayılmıştır. Yapılan tetkikata na- zaran sıcaklar ziyadeleştikçe İs- tanbula gelen karpuz kavunun miktarı artmaktadır. Bunun sebebi gehirdeki su ve buz. azlığıdır. Halk suyun büzün eksikliğ karpuz kavunla telâfi etmektedir. Tekirdağ ve civarından her gün İstanbula 20-25 büyük kayık ve ( Devamı ikinci sahifede) Zeplin Amerikada Amerika gazeteleri bu seyahatı hararetle alkışlayor San Fransisko 26 (Hususi) — Graf Zeplin balonu Amerikaya | vasıl olmuş ve Los Ancelostaki direğe bağlanmıştır . Balonu 10 bin kişi alkışlamıştır Amerika — gazeteleri — balonun Bahrı Muhiti Kebiri geçmesinden bahisle uzun makaleler neşediyor- lar. Balon Avrupa saatine göre salı sabahı Los Ancelostan Lake- | hörsta hareket edecektir. 6 Gazı Hz. Relsicumhur hazretleri dün | hiç bir yere çıkmamışlar. | sarayda meşgül olmuşlardır. Gazi hazretleri evelki gece Yalova seyahatlerinden avdet ederken emirleri üzerine tel- | siz telefon geç vakte kadar | resriyatına devam etmiştir. Gazi Hz. dün gece saat on | birde refakatlerinde dahiliye ekili Şükrü Kaya ve maliye vekili Saracoğlu Şükrü beyler| ve diğer maiyetleri “erkânı olduğu halde Taksim bahçe- | sini teşrif “buyurmuşlar e | yarım saat kadar numaralafı temaşa ettiklen Sonra avdet buyurmuşlardır, Nafıa vekili Recep bey bugün şehrimize gelıvor Nafıa vekili Ü d Ankaradan şehrimize ba- reket etmiştir. Reci gün sonra şehrimi- ze gelecektir Vekil B.bu- rada bir müd- det kaldıktan sonra Zongulnağa gidecek, oradan Filyos çayındaki şimendüfer faali- yetini tetkik edecektir. Bonolar ne vakit verileci Gayri mübadiller cemiyetinin re- is vekili Celâl beyle takdiri kıymet komisyonu reisi Faik Nüzhet bey dün Maliye vekili Saraçoğlu Şükrü beyi ziyaret esnasında gayri mü- badillere ait mes'eleler tekrar görüşülmü Vekil B. takdiri kiymet işleri hakkında malümat almıştır . Vekil B. gayri mübadillerin te- şebbüs ve ricaları üzerine takdiri kiymet müamelâtının yüzde sek- seni yapıldığı zaman bonoların | tabı ve tevzüne vadetmiştir. başlanacağını Aç karnına 70 bardak su! Tuzla içmelerine gidenler gittikçe çoğalıyor Bu sene içmelerde deniz banyosu için de bir yer yapılmıştır Tuzla ıçınıl:rı hıı aylarda, mev- i — dolayı “Eı. aktadır. a“** bir çok. kimseler içmelere gidip bardak bardak su içmektedirler. Turla içmeleri bilhassa bağırsak hastalıkları taş ve kum - için iyi gelmektedir. Mamaf içmelere Sıhhatli olanlar da gitmektedir. Menbam önünde bu sene bir plâj açılmıştır. Su içmeğe gelenler ayni zamanda bu. plajdan da tifade etmektedi Bir intihar teşebbüsü Samatyada —oturan — Samayan efendi —zevcesinin — kendisinden habersizce Mısıra kaçmasına müte ir olmuş, intihara karar ver- Samayan efendi dün kendisini evinin “tavanına asmış ve ev halkı tarafından kurtarılmıştır. su icenler, aşağıda trenlere tehacüm karnına içilmek- sındâ hafif bir yemek yenilmek- tedir. İçmelerin suyu hafif tuzlu ve tabi hararettedir. Bu sudan60-70 bardağa kadar içenler vardır. Gece kalanlar civardaki pansi- yonlarda yatmaktadırlar. Gelecek sene bu civarda bir otel açıla. cakt Kömür deposunda yangın Dün Kanlıcadaki maden kö- mürü deposundan yangın çıkmış- tır.Yangın bir depoda bulunan kö- mlıılefrşuı bir kısmını - yakmıştır. Yangının sirayetine meydan veril- memiş kömür amelesi denizden su taşıyarak yanan kömürleri sön- dürmüştür. 26 -30 Lgııstuı zaferi münasebetile!.. PN %%.._ E '