28 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

28 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 vır'ııı. numarası 17 “TARİHTE Ft ük adanların Mütercimi: Şimdiye kadar Leh asilzadele- rinin * Napolconun metresi olmak için verdikleri nasihatlar, yaptıkları tavsiyeler, iki sevda- zedeyi karşılaştırmak için çevir- dikleri antrikalar bu ulvi dakika- da kendisine nekadar — gülünç geliyordu. Şimdi Mari gençliğinin ve ka- dınlığının mükavemetsüz / hissine inkıyat ve aşıklarının kolları ara- sında mest ve bitap çırpınan diğer kadınlar gibi memnun ve Mmüteheyyiç inliyordu. En nihayet Mari aradığı ve bayalinde yaşattığı erkeğe kavuş- muş, şimdiye kadar benliğinde ayuyan kadınlığını bütün ateşile syandırmış. cahi mülereddit — ae in, ulangaç Marinin yerine eee a lar aat Mesut aşıklar oleon Lehistanda — bulun- zaman kadar, biç bir v. i bu derece mesut 've bahtiyar hissetmen Mari- nin aşk ve muhabbeti ” şimdiye kadar biç bir kadının varmadığı bir derecede kendisini tatımın ediyordu. Napoleon Mariye nail olduktan sonra biç bir zaman yorulmayan müfekkiresi o eski yaratıcı kuvvet vve küdretini tekrar bulmuştu. Mari aşıkının şiddetli şiddetli çar- pan kalbi üzerinde başını daya- mış olduğu halde dostumun hissi ve siyasi suallerine cevap veri- u. Bonapart, bu mahrem dakika- larda Meriyi bir çok evallere bo- guyordu: — Bana teslim olmak için ni- çin bu kadar mukavemet gös- terdin? — Mademki kocanı seemiyor: sun? Niçin onunla — evlendin? Gençliğine, gözelliğine yazık de- ğil miydi? Mari bu muhtelif sual- lere cevap verdi, ihtiyar Valefski ile evlenmesinin sebeblerini anlattı: — Vakıa kocamı sevmiyorum. Fakat fakirdim, aileme muavenet olsun diye validemin cebir. ve asrarı Üzerine onunla evlendim. — Kocanda diger Leh asıl- zadeleri gibi gülünçtür. Vakıa Leh asılzadalerinin cesaret ve kahramanlığını takdir. - ederim. Fakat cnları hiç sevmem. Çünkü bu asilzadeler, sathi düşünürlar, yalan söylerler, bu itibarla gülünç olurlar, Sonra süzünü Lehistanın kur- tarılması meselesine nakletti ve dedi — Lehistanı eski şerefli mevkiine getirmekliğimi istiyorsan bana yar- dim etmelisin. Fakat bu mesele- den bana sık sık bahsetme.Çünkü gailelerim pek çoktur. Beni sever- Sen, senin yanında bulunduğum zamanlar bana biraz huzur ve istira- hat ıı.npımuum, Napolcon bu 27 Ağustos 1929 Müdürlüğünden: Türkiye İş Bankasının Edremit | Şubesi binasının inşaatı münaka- kasaya vazedilmiştir. Münakasaya iştirak etmek isteyenler şartmame mukavelename suretini ve fre pilânlarını bankamı: radaki Umum Müdi caatla 20 lira mukabi lirler. Teklifnameler muteber bir | bankadan alınacak ve inşaatın | baliğ olacağı miktarın 15 *f Y A. Hilâli sözleri söylerken Mari vicdanında biç bir azap hiç bir hicap duy- maksızın sakin sakin ağlıyordu. Bu ağlayış fazla sevinmekten, düydüğu — saadetten — geliyordu. Biraz sonra aşıkının kucağında uyuya kaldı. Bonapart, bu minicik 'nam kadın için uyuduğu zaman daha saf — nisbetinde bir kefalet mektubu ve masum görünen bu güzel çeh- | ile beraber önümüzdeki 10/9/29 Te muntazam — bir. tenef- | çah günü öğleden evvel Umum füsün yarı açık biraktığı bu kıp | müdürlüğümüze tevdi edilmiş kırmızı düduaklar için, ken> | olmalıdır. disine bütün benliği ve ihtisasile Mütaahbitler tekliflerinde inşa- | teslim olan bu narin, ve kıvrak vücut için kalbinde derin bir şefkat ve merhamet düydü Bu sarışın Leh dilberine acıdı- gığı için yorgun ve bitap yanında çırıl çıblak uzanıveren bu vücuda W sgarı me kadar müddet zar- | fında yapacaklarını vazıhan der- cedecekler. Müddet itibarile en kısa teklifde bulunanlar şayanı tercih olacaktır. Umum Müdürlüğümüz bir güna fiat kaydı gözetmeksizin diledi; mütaahhide ihalede serbestir. sabaha kadar istirahat etmesine müsaade etti, ( Mabadı var ) Darülfünuna talebe kaydı Darülfünun Emanetinden 1 — Darülfunu Tıp, Hukuk, Edebiyat, Fen,İlâhiyat Fakültelerile Vesir ve Dişçi mekteplerine 1929 21900 semmi deriyesi kaydı muamelesine başlanılmıştır. 2 — Fakültelerle şubelerine yüksek Mektepler ve resmi ve hususi liseler mezunları alınacaktır. 3 — İmtihanla talebe alınmaz 4 — Namzetlerin âtideki vesaiki haiz olmaları lazımdır: (A) Kayıt ve kabul istidanamesi. (B) Lise veya yüksek Mektepler, sıhhat, aşı şahadetnameleri. (C) Nufus tezkeresi. (D) Hüsnühal eshabından bulunduğumu mübeyyin ikametgâh il- | mühaberi (zabitaca musaddak olacaktır.) | AH) 4,5X6 kıt'asında, mukavvasız üç adet fotuğrafı. 5 — Müyürgüemeleeme tepivicveelii Hünlekeda ekepdi ee cektir. G Tüliplerin gesarteni” perşenba' gükleri öast andanrda altıya kader Fakülteler idarelerine müracaat etmeleri ilân olunur. 2 — Tp Fakültesine gireçekler Fen Fakültesine aüracaat edecek- lerdir. Büyük Su işleri Münakasası Nafia Vekâletinden: 1 — Eskişehir ovasının sulanması maksadile Porsuk tevabünden Sarısu. üzerinde kâin ve kandilli köyü yakınında kandilli buğazında tesis edilecek Hazine Bendi İstikşaf ve haritai muntazama ahzi ve projesinin tanzimi ve zemine tatbikile inşaatının ikmali ameliyatı 25/ 9929 Çarşanba günü Saat 1J4te Ankarada Nafia Vekâletinde ihalci katiyesi icra edilmek üzere kapalırarf usulile münakasaya konulmuştur. İstikşaf ve inşaat bedeli umumisi (3C0,000) lira tahmin edildiğinden teminatı muvakkata mikdarı (22,500) liradır. İstikşaf ve proje beş ay zarfında vucuda getirilecek suşaat ıse projenin tasdik ve zemine tatbikindan itibaren bir sene zarfında ikmal olunacaktır. ? — Mukavelename ve şartnamci umumi ve fcı cetvelile münakasa şartnamesini ve leklitname suretile münakasaya dahil olabilmek için ne gibi vesaik ibazi Tâzım geldiğini öğrenmek isteyenler Ankarada Sular Umum Müdürlüğüne ve bedeli mukabilinde evrakını almak isteyenler Nafia vekâleti levazım müdürlüğü: caat etmelidirler . 3 — Ankarada Nafia Vekâleti Müsteşarlığına makbuz mukabilinde tevdi olunacak teklifnameler balâda mezkür 25 Eylül 929 çarşamba ve silsilei fiat günü saat 14 de kadar kabul olunacağı ilân olunur. Terkiye iş Bankası Umumi | AĞN Ü fıv—; Portümüri L.T. PİVER A Ş. ,” İstanbul . Şubesi Şişli Ahmet Bey sokak No 565-Tel. Beyoğlu 3043, Beyoğlu Tom Tom sokağında İtalyan lisesi ve Ticaret mektebi 1 Eylül tarihinden itibaren talebe kayıt ve kabulüne başlana- caktır. Mektep muhtelif olup atideki kısımları ihtiva etmektedir: & ıl,hıarı smif: İtalyanca bilmeyen talebe içindir. Tahsil müd- BidR ae 2) İlk devre adi ve Hcari sınıflar: 4 senedir. 3) İkinci devre lise ve ticari sınıfları 3 senedir. bu kısımdan muhasiplik veya İise şahadetnamesi v Te sacaaakek Darülfünuna devam edebilirler, Kayıt için lâzım olan vesikalar FinafOr H Hiüyei oisieı Vi AŞ iğleei. $ — Bdlir şahadetname veya vesikası, 4 — Üç adet kartonsuz fotoğraf. 5 — Hüsnühal varakası. İhzari ve ilk devre sınıfları devam ücreti 14,50 lira ve ikinci devre sınıfları için 23,50 lira olup kaydolunurken tamamen tes- viyesi lâzımdır. Kayıt muamelesi 30 Eylülde bitecektir. Mektep müdüriyeti . Montşarj münakasası Devlet matbaası müdürlüğünden: Tertip dairesile makine dairesi arasına kurulacak evsaf ve şeraiti fenniyesi olbaptaki şartnamede muharrer bir Montşarjın imal ve yerine vaz'ı aleni münakasaya kon ır. Münakasa eylülün 19 uncu perşembe gönü saat 16 da yapılacaktır. Talip olanlar her gün muha- Sebeye müracaatla şartname,) bilirler . Biyük S işleri istikşaf ilânı Nkfia vekalehnden: 1 — Hududu fenni şartnamesine merbut krokide irae ve temdit kılınan Adanada Berdan havzai meyahiyesinde su işlerine ait kati istikşaf ve buna müsteniden projelerin tanzimi 27 teşrinisani 929 çarşamba günü saat 14 te ihalei katiyesi icra edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Taliplerin yevmi mezkürdan evel mahalli ameliyatı görmek ve tetkik etmek ve şartname ve mukavelename ve münakasa şartna- mesini almak üzere Adana Su işleri müdürlüğüne ve Ankarada Sular umum müdürlüğüne müracaat eylemeleri. 3 — Taliplerin hektar başma teklif edecekleri fiatın kırk bin hek- tara darbından hasıl olacak bedeli muhamminin yüzde yedi buçuğu mıkdarında teminatı muvakkate mektubile şartnamesinde gösterilen evrak, vesaik ve teklif mektuplarını yevmi mezkürda saat 14 den evel Ankarada Nafia vekâleti müsteşarlığına makbuz mukabilinde tevdi eylemeleri Elektrik Teknisiyeni aranıyor Devlet matbaası müdürlüğünden; Devlet matbaası için, elektrik mazariyatına vakıf ve ameliyatta tecrübe sahibi bir elektrik teknisiyenine ihtiyaç vardır. Bu evsafı haiz olanların elektrik tahsilini yaptığı mektep şahadetnamesi ile ameliyat gürdüğüne dair vesikalarını hamilen Devlet matbaası müdüriyetine müracaat eylemeleri, KADIN Muharriri: Zoltan Ambrus çıkmıyacağım. Sen her ne yapar- san iyi düşünülmüş ve iyi yapıl- anıştır. Çünkü sen Efendisin! Dere- beyisini Emretl Ne buyurursan, Seve seve itaat göstereyim! Senin €mrini yerine getirmek saadeti, benim için, kâfidir. Gavltier, surat astı: — Bu sözlerin hoşuma gidiyor! dedi. Daba doğrusu, beni / bi detlendiriyor. Zira, bunlardan şu mana çıkıyor. ki, — gerçi bana ve mükemmel — surette - bürmel itaat ediyorsun, fakat, beni, iç: ettiği derecede sevmiyorsun! Hal buki, ben, başka kadınlar peşinde dolaştığım zaman, seni mükedder 21 Ağustos 1929 SABRİ Mütercimi: ( Vâ> Na ) görmek Uğından ağlamalı, keni idin. Griselidis, dindarane bir levek- kül ve tahammülle cevap verdi: — İztırap çekmesine çekiyorum amma, senin yüyünden - çekilen dalırap da- benim için saadetlir. Efendim ! Kendimi zelil ve hakir vaziyete sokmakta, bir insan, Griselidis'in dununa inemezdi. Bu hal, Gaui- | ter'yi küplere biadirdi. W | i — Karım, beni, bedbaht edi- yorl - diye düşündü . Yaptığım işkenceye isyan edilmediğini, bü- | yük bir tevekkülle tahammül | olunduğunu ; irmek... Ne felâkı Tek, karısının şikâyaetini duy- mak maksadile, işkeyreyi arttırdı. Bütün kuvvetile, onu, daha fazla azaba uğralmıya çalıştı. Alda gelmedik hınzırlıklar icat ediyor- du. Hattâ, hizmetçilerin yanında bile, karısına diyordu kiz — Sen, bana, erkek çocuk yerine kız. çocük — doğurduğun günden beri, köylülerim aleyhime döndüler. Homur homur bomur: danıyorlar. Eski nufuzuma — kay- betti Her fırsat zuhur ettiği an, sinin menşeindeki adiliği derhal yözüne vuruyordu. Griselidis ise, onaşu cevabı. veriyordu: — Hakkın var, Efendim. Ben senin zevcen olacak bir kadın değilim! Sen beni nahak yere bu derecelere yükselttin. Beni karı diye — dütfen — kabul — etmekle, büyük bir fedakârlıkta dun. Zevcen olmağı kabul etti- ğim vakit, büyük bir hatıra- şinaslıkta bulundum. fakat, sen, beni almak istediğin zaman, nasıl olur da bu nimeti tepebilirdim? Biliyorum — ki, — şimdi — benden sıkılıyor, — usanıyorsun. — Benden bıktın. O halde, - şayet istersen - beni uzağa atl Herne emredersen, kaderime razı olacağım. Zira, senin yanında geçirdiğim - birkaç senenin katırasını, daima, dima- yaşatacağım ce ba balıra ile mes- ut olacağım. Derebeyi, ne cevap vereceğini bilmedi. Fakat, meseleyi kendi kendine de izah — edemiyordu. Dişlerimi — sıkarak, alçak — sesle söyledi. — Yarabbil Bu kadın, acaba, daha nelere tahâmmül edebilecek? Ve, karar verdiz bulün- | Tecrübe edecekti. — Bakalın, Griselidis, eza ve cefanın daha mne kadarına tahammül edecekti? Gaultier, —sadık uşaklarından birini, gizlice odasına çağırdı. Kapıyı kilitledi. Kimse tarafından dinlenilme- iğine emniyet hasıl ettikten sonra, dedi — Bana bak, Barnabe! Sen, gayet zeki, gayet dirayetli bir adamsındır! — Bütün — kabiliyetini üzerine topla; ve, sana emredece- ğim şeyleri mahirane tatbik etme- ğe uğraş! — Karımın yanına gide- ceksin. Ona diyeceksin ki: “Efendi. mizin emri ile, çocuğunuzu alınıya geldim,, - “Çocuğumu alıp da ne- yapacaksın?, derse, ne yapaca- ğını henüz bilmediğini söylersin, (Mabadi var)