28 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

28 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife 5 Öpüşmeden şikâyet Genç bir sanatkâr sinemada lüzumun- dan fazla öpüşü Sinemalarda lü- — zumundan — fazla öpüşülüyor...Emma Rigidi — isminde genç bir yıldızı bundan şi- kâyetçidir. Emma Rigidi — sanatkâr- ların buseler 40-50 sa- niye devam ediyor. Sonra bunlar ah- lâk noktasındanda doğru — değildir. Billi Dovun, güzel Doroti Sebastiyenin; çapkın Kolin Morun işvekâr öpüşmeleri ilk görenleri hayret iğmde kakkıyoz Şimdi sesli filimler başladı. Bu yüzden şapırtıl öpüşmelere germi verildi. Bu vaziyet ıslah edijmez- se bir çok kimseler — sinema artisti olmaktan vaz geçecekler.. Genç sanatkârm bu meselede hakkı vardır. Filkakika sinema- darda lüzumundan fazla öpüşülü- yor. Fakat meşhur yıldızlar bu. bususta kabahatin kendilerine ait olmadığımı, filmin heyecanma ka- ldüğünü sö: Greta Garbonun benzeri liyor Kolin Mor bir öpüşme sahnesine pilarak uzün - öpüştüklerini söyli- yorlar. Geçenlerde Holivutta uzun bu- seler — menedilmiş ve öpüşme yerine koklaşma ile iktifa edi- mesi takarrür etmişti. Bu karar bir türlü tatbik edilemci Bu defa da, bütün itirazlara raj men, öpüşmenin kayıt altına alın- masına muvaffak olunamayacağı ediliyor Greta Garbo Greta Garboyu tamrsınız... Bu uzun boylu, sarı saçlı İsveçli ar- tisti her kes bilir. Greta son za- manlarda çok çalıştığı için fazla yorulmaktadır. Meşhur sanatkâr yorgunlağunu azaltmak için bir çare düşünmüştür: Kendisinin bir benzerini bulmak ve rollerinin hafif kısımlarını ona oynatmak.. Grela — Garbo bu - kararla bir eş aramağa — başlamıştır Nihayet — figüranların — arasında kendisine fevkalâde benzeyen Je- Sesli filim Adolt Menju Fransada işe başlıyor Avrupada yerleşeceğini haber imiz Adolf Meju, Pate frer essesesi ile 2 sene için bir mukavele akdetmiştir. Menju bu müddet zarfında sesli - filimler çevirecektir. Kendisi ile birlikte oynayacak kız artistin ismi henüz malüm değildir. Menju fransızca ve - ingilizçeye ayni derecede vakıftır, almanca- yı da mükemmel surette söyliyor. ilalyanca ve ispayolcayı zararsız konuşur. Bu sebeple bir kaç li- sanda sesli filim çevirecektir. Adolf Menju raldın isminde bir genç kız bu- lunmuştur. Yarım elmanm yarısı Jeraldin, yarısı da Greta Garbo- dur. İkisinde de aynı tatlı sarı saçlar, aynı cazibeli gözler, aynı çehre, aynı boy ve aynı kıvraklık... Jeraldin Greta Garbomun rolle- rinin pek hafif taraflarını oynama- ğa başlamıştır. Bu suretle Greta Garbo biraz rahat — yüzü görebilmiştir. . * Lâkin, — işin garibi Gereta Garbo — gayet çekingen, çocuk gibi mahcup bir kadındır. Halbuki Jeraldin bunun tamamile aksi tan dedikodular başlamıştır. — Birde Greta için çekingen , kendi halinde bir kadın derler .. | Dün gece bir barda gördüm .. Hem de ne vaziyette?.. Yanında bir sürü genç.. Gülüşüyorlar , içiyorlar, dans ediyorlardı.. Halbuki o gece o saatte biçare Greta evinde yeni bir senaryonun tetkiki ile meşgulmuş.. Bittabi meseleyi anladınız. de- ğil mi? Gençlerle gülüp oynayıp dans eden Jeraldin.. Greta Garbo gayet iyi yürekli bir kadın olduğu için hakkında çıkan şayıalara ehemmiyet vermemiş ve Jeraldin işine devam etmiştir. Lâkin Gretamın benzeri işi büs- bütün azıştırmış, şımardıkca — şı- marmış hakiki bir Greta tavrı takınmıştır. Jeraldin artık stüd- yoya geç gelmeğe, — ötekini, berikini Aazarlamağa — başlayınca Gretanın muavinliginden azledil- miş ve tekrar figüranlığa verik | miştir. Şimdi başka bir Greta Garbo aranılmaktadır. Vakıa bir tane bulunmuştur ama bu yeni benzerin saçları biraz daha - koyucadır daha münasibi çıkmazsa bununla iktifa edilecektir. Biraz sonra etraf- | Harpten sonra Amerika bütün dünyanın parasını pulunu, serve- tini topladı. Bugün Amerikada servet ve refah o kadar artmış- |tar ki Amerikalılar boğazlarına kadar paraya gömülmüşler ve bu | parayı ne yapacaklarını. şaşırmış- lardır. Denilebilir ki bugün Amerika halkının servet ve refahı dünya tarihinde görülmemiş bir şeyı Bu yüzden yeni dünya sakir leri sefahate, fazla para sarfet- meğe başlamışlardır. Halk lüks eşyası için avuç dolusu para sar- | fetmektedir. Vücutlarına bakmak ve güzel- | leşmek için Amerikada harcanan para, akla hayale sığmayacak bir yeküna baliğ olmaktadır. Vaktile Paris kadımı süs tuvalet ve zerafet itibarile bütün dünya kadınlarını — gölgede — bırakırdı. Halbuki bugün Amerikan kadını is kadınına rekabet etmek- tedir. Bunun için Amerikada güzellik müsabakaları günden güne çoğal- maktadır. | , 1920 senesinde Nuyorkta yalnız 700 güzellik salonu varken bugün ayni şehirde 2000 salon vardır. Bu da Amerikada güzelleşmek için 'ne derecede çalışıldığını göster- mektedir. Amerikada — güzellik salonları yyalnız büyüh şehirlerde değildir. | En küçük kasabalarda bile mu- kemmel birer gü | Bazı yerlerde Dünyanın en yüksek dağları olan Himalayanın Karakurum ta- raflarında ve denizin sathından 17,000 kadem irtifada Şimok cümudiyesi namile maruf büyül bir cümudiye vardır. Keşmir-Tibet hududu. üzerinde — bulunan — bu cumudiye (İndus) nehrinin en bu- yük kolu olan Şiyk nehrinin yu- karı tarafını seddediyor Bu cümudiye 300 yarda tulün- de, 500 yarda arzında ve 400 yarda irtifamda olup sun'i bir göl teşkil ediyor. Gölün uzunluğu dokuz, genişliği iki mil, derinliği de 80 kademdir. Geçen ağustosun on ikisinde sıcakların tesiriyle bu cümudiye patlayarak Hindista- 'nın şimal kısmını ikinci bir tufan ğ gibi suların istilâ etmekte olduğu işaa olunmuş idi. |. Ortalığı dehşete veren bu ha- berin aslı olmadığı sonradan anla- | şılmış ve Hindistan büyük bir | korku geçirmekle kalmıştı. |— Hindistanda yeni tufan !Amerikada para bolluğu.. isminde büyük perukâr salonları vardır. Bu salonlarda manikür, pedikür ve türlü yüz, saç tuva- letleri yapılır. Amerikada güzelleşme sanatının bütün inceliklerini öğretmek için yer yer bir çok mektepler açı- mıştır. Bu mekteplere yüzlerce genç kız devam etmektedir. Bu mekteplerde en basit tarzda saç kesmekten, en karışık ondü- lasyonlara kadar güzelleştirme sanatı bütün inceliklerile talim edilir. Bandan başka çehrenin, ellerin, ayaklara taraveti için tür- lü türlü işkence wsulleri öğreti- mektedir. Güzelleşme — sanatı içinde en mühim ameliye elektrolisis ame- liyesidir. Bu ameliye clektrik lambaları ve bir takım cere- yanlı iğneler vasıtasile vücudu güzelleştirmektedir.. Amerikan kadınlarının bir sene içinde güzellik — salonlarına ve güzelleşmek için lâzım olan ilâç- hra ne kadar para — verdik- lerini tahmin edesiniz?. Senevi 500,000,000 - dolar yani - bizim paramızla bir milyar lira.... Gü- zellik için bu kadar para dökül- düğünden dolayı Amerikada gü- zellik salonu açmak gayet kârlı bir sanat halini almıştır. Ame- rikada cilde fevkalâde bir taravet ve ayni zamanda gül rengi veren ayet güzel kremler , yüzdeki şı.Ğy.r'.î"î'umşıkmumm_ izale eden fürlü türlü yağlar icat edil- miştir. Fatlayan cümudiye Fakat bu sene Ağustosun on beşinde bu buz seddi birdenbire patlamıştır. Sanki göldeki sular bütün şiddetiyle Pencap eyaletine doğru hücum etmiştir. Buz. karışık - dehşetli önüne rast gelen ağaç ve ları - devirerek ilerliyor, köyleri kasabaları ve şehirleri kökün- den söküyordu. Tufan sellerinin henüz yetişme- diği köy ve kasaba ve şehirlere ingiliz askeri tayyareleri tarafın- dan ihtaratta bulunulmuş ve bu- raları tahliye edilmiştir. sular seddin bulunduğu noktadan 600 mil mesafede bulunan Attok şehrine yetişmiştir. Bu büyük belde vaktile sekenesi tarafından tahliye — olunduğundan insanca zayiat olmamıştır. İndus nehri dehşetli ” surette kabarmış — ve etrafa yayılmağa başlamıştır. Yeni tufanın tahribati mütkiş olacağı tahmin olucuyor.