28 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Ağustos 1929 Sahite 7 Cç Seyrisefain Köprü başında, Beyoğlu 2362. Hanı altında, İstanbul 2740. Trabzon ikinci postası (İZMİR) vaperu 29 perşem- be akşamı Galata rıhtımından hareketle Zonguldak İnebolu Sinop Samısım Ünye Fatsa Or- du Gireson Trabzon Rizeye gidecek ve Of Trabzon Polat- hane Gireson Ordu Fatsa Samr-| sun Sinop İneboluya uğray rak gelecektir. Kadıkoy hattı ünden 14,35 de kal- kıvı vapar 28 Ağıstosdan (l baren 14,30 da kalkacaktır. İngiliz Hüseyin Rüstem Vapurları Haftalık izmir postası Hüseyniye ı * — Vapuru 28 Ağustas Çarşam- ba Günü akşamı 18 de Sirkeci rih- tımından hareketle ( Gelibolu, Ça- e doğrü izmirle azimet ve avdet edecektir. Yük ve yolcu için Emin önü Re ça caddesinde ingiliz Hüseyin Rüstem vapurları idarehanesine müracaat. Telefon: İstanbul 2876 Medla ve kusut bir tekodan mmamal Tayer şik Rewsaci kemeri kab hazır İBodın mücibince size marlup tena- Sübü, kalçanıza letefet ve zarafer, vüz Cüdünüza yumuşaklık ve- cevvaliyer YS dorudarmanızı Gi dersin fağazalanımız ziçarct ve mar Sayyer Millumüza , ülep ediniz İstanbul şubesi ” Beyoğlunda erkünde , N IZ Üa 6 Linar karen ııııımıııTaşçıyan Paris Sediriyatından me'zun ve 28 sene tecrübeli Frengi, ağrısız iğnelerle belsoukluğu, idrar durl Emin önünde, İzmir sokağı Na.4 Müceddet mobi yeler Müsalt fiatlarla satı Sinci seri ve heman müc «LAMBA» ©» Stufo « an:ın D da iyi bir fiatla satılıktır. cumartesi günleri saat 10,1/2 tan 12,1/2 ye kadar Beyoğlu 3260 numarasına telefon edilmesi. Kazanç vergisi bordroları Yeni kanun mucibince ka- Tanç vergileri değişti, Matba- amızda satılan bordrolar da yeniden basıldı. Bu defa hem el yazıları için hem de yazı makinaları için iki türlü yapıl- mıştır. İki kuruş fiyetle yalmız matbaamızda satılır. Matbaa müşterilerimize mezcanen ve- rilir. AKŞAM 've çarşamba | | kılınan büyül | 12 numarati | tevdi olunacak teklif mektuplarının balâda mezkür 19 Eylül 1929 Akşam — Büyülk S işleri İstkşaf İi Nafla vekâletinden: 1 — Hududa fenni şartnamesine merbut krokide irae ve tahdit Menderes ve Kedis havzai meyahiyelerinde sulama, kurulma, men'i hasar ve kuvvei Elektrikiye istihsali zımnında yapıla- cak istikşafat ve işbu İstikçafata müsteniden projelerin tanzimi 24 teşri ni 1929 pazar günü saat 14 te ihalei katiyesi icra edilmek üzere kapalızarf usulle münakasaya konulmuştur. 2 — Talipleri yevmi mezkürden evel mahalli ameliyati görmek ve tetkik eylemek ve şartname ve mukavelename ve münakasa şartna- mesini almak üzere Ankarada Sular Umum Müdürlüğüne ve İzmirde Su işleri Müdürlüğüne müracaat eylemeleri. 3 — Taliplerin Hektar başına teklif edecekleri fiatın üz bin hektarle darbında hasıl olacak bedeli muhammenenin yüzde yedi buçuğu mikdarında teminati muvakkate mektuplarıle şartnamesinde gösterilen evrak, vesaik ve teklif mektaplarını yeymi mezkürde saat | 14 ten evel Ankarada Nafia Vekâleti müsteşarlığına makbuz muka- bilinde tevdi eylemeleri ilân olunur. Nafıa Vekâletinden: 1 — Burbaniye ily Horsumlu arasında Büyük Menderes çaylarından su almak maksadiyle ve mevcut Projesi mucibince yeni açılacak ka- 'nal ameliyatının 19 Eylüle müsadif Perşenbe günü saat 14 te Anka- rada Nafra Vekâletinde ihalei kat'iyesi icra edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Evrakı keşliye, Proje, mukavelename, şartname — ve inşaat mikdarımı müşir cetveller ile münakasa şartnamesini ve teklif ve teminat mektupları numunelerini görmek ve münakasaya dahil ola- bilmek için ne gibi vesaik ibrazi lazım geldiğini öğrenmek isteyen- lerin Ankarada Sular Müdürlüğüne ve İzmirde Su — İşleri ” Mü, ğüne ve bedeli mukabilinde evrakını almak - isteyenlerin Nafia Vekâ- leti Levazım müdürlüğüne müracaat eylemeleri. 3 — Talipler mukavelenamede muvazzah olduğu üzere imalâtm- cins ve mevine göre beher metrosına Hüt teklif edecekler ve tel edilen fiatlara göre hasıl olacak inşaat bedelinin yüzde yedi buçuğu | teminat muvakkateyi teşkil edecektir. 4 — Ankarada Nafia vekâleli müsteşarlığına makbuz mukabilinde Perşenbe günü saat on dörde Büyük Su işleri istikşaf ilânı Nafia Vekâletinden: 1 — Hududu, Fenni şartnamesine merbut krokide irae ve tahdit kılınan Sakarya tevabünden Porsuk çayı ve Sarısu ile Karasu havzai meyahiyesi “dahilinde bulunan arazide Su işlerine ait kat'i istikşaf rasının ve buna müsteniden projelerinin tanzimi 25/11/929 Pazartesi günü saat 14 de Ankarada ihalei kat'iyesi icra edilmek üzere kapalı” zarf usülile münakasaya konulmuştur. 2 — İstikşaf yapılacak arazi sahası tahminen (250,000) Hektar ol- duğundan Taliplerin beher hektare verecekleri vahidi Fiati işbu mik- tarla darp ederek bulacakları bedeli keşfin * 7,5 unu teminatı mu- vakkata olarak vermeleri icap eder. 3 — Femi şartnamesi dahilinde istikşaf icrası, haritai umumiyesi- nin ve buna istinaden projesinin tanzimi ve tasdiki tarihi ihaleden itibaren üç sene zarfında ikmal edilmiş olacaktır. 4 — Mukavele ve şartnamci umumi ve fenniyi ve münakasa şart- 'mamesi ve teklifname suretile münakasaya dahil olabilmek için ne gibi vesaik ibrazı lâzım geldiğini öğrenmek ve istikşaf yapılacak arazide mahallen gürmek ve tetkik etmek isteyenler Ankarada Sular Umum müdürlüğüne müracaat etmelidirli 5 — Ankarada Nafia vekâleti müsteşarlığma makbuz mükabilinde tevdi edilecek teklinmameler balâda mezkü 25/11/929 Pazartesi günü saat on dörde kadar kabul olunacağı ilân olunur. KIŞIN ŞiDDETLİ SOĞUKLARINI ŞiMDiDEN DÜŞÜNUNÜZ! Temamiyle kuru Bulgarya ve Rumeli odunu, Bulgarya kömürünü İngiliz amtrasitini İngiliz ve yerli kok, kardif mübayaatınızı Kaba- taşta tramvay caddesinde 185 numarada ROBİN MOSKOVİÇ Büyük mahrukat deposundan yapınız Fiatlar rekabet kabul etmez derecede ehvendir kadar kabul edileceği ilân olunur. Maden kömürü ve odun münakasası istanbul Müddei e SE Umumiliğinden: e Dairei adliye kalöriferi 300 ton kıriple maden kömürü ile 0 çeki Rumeli meşesi odun mübayaası tarihi ilândan itibaren 20 ün müddetle münakasaya konulmuş olmakla talip olanların şeraiti anlamak üzere cumadan mada her gün Adliye Levazim dairesine ve münakasaya iştirak edeceklerin yevmi ihale olan 15/9/929 tarihine müsadif pazar günü saat on beşte İstanbul Defterdarlızmda Umuru | Hukukiye Müdiriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonuna müra- ân olunu n | İİstanbul gümrükleri baş müdürlüğünden Gümrük levazım anbarı için beşyüz kilo kurşun mühür pulu pazar- lıkda bilmünakasa mübayaa olunacaktır. Talipler İstanbul gümrükleri | baş müdürlüğünde mevcut şartaame ve nümunesini görüp münakasa- zın yapılacagı 2/9/929 pazarlesi günü saat 14 te teminat evrakile- birlikte mezkür baş müdüriyetteki komisyona müracaatları. Balâdaki klişeye azami dikkat etmek yalnız bayilerin değil Radium bıçağı istimal eden bilcümle Beyefendilerin menfaatleri iktizasındandır; Çünkü son zamanlarda Radium bıçağının temin ettiği şöhretter ytmek istiyen bazı açık gözler iki Radium,, namı altında piyasaya sahte bıçaklar sürmüş- lerdir. Binaenaleyh sahteleri üzerindeki “hakiki, kelimesi sizleri aldatmasın. Yalniz Almanyanın meşhuru âlem ROT- BUHNER tabrikası tarafından Imal edilen ve balâdaki kli- şede görülen Radium tıraş bıçaklarını Ketenciler ve Mar- puçcular ve Tahtakaledeki muhterem tüccar ve dükkâncı- lardan arayınız. Fieti: 10 adedi T0 kuruş, adedi 7,50 kuruştur. Berlinde Tempelhotta " Rot-Buhren şirketinin Türkiye umumi vekili Galatada Kürkçübaşı Hanında 4 num: EEEEEEKEND) FİYER PİRİMYAN Biyük sn işleri münakasası Nafia Vekâletinden: 1 — Bursa vilâyetinde Nilüfer, Deliçay ve tevabiinin defi ma- zarratı ile Serme bataklığının kurutularak Bürsa ovasının islâhı zım- tında / vücude getirilecek ameliyatın (19 teşrinievel 1929 cumartı günü saat 1M te Ankarada Nafia Vekâletinde ihalei katiyesi icra edik mek üzere kapalı zarf üsalile münakasaya konulmuştur. Ameliyatın bedeli muhammeni (üç milyon) lira olduğundan temi- matı muvakkate miktarı (225 bin) kiradır. Ameliyat beş senede (l edilecektir cetvelile münakasa şartnamesini ve mevcut projelerini öğrenmek ve teklifname suretile münakasaya dahil olabilmek için ne gibi vesaik ibrazı İâzm geldiğini öğrenmek isteyenler Ankarada (Sular Umum Müdürlüğünejve Bursada Su İşleri Müdürlüğüne ve bedeli mukabilinde evrakını almak isteyenlerin de Nafia Vekâleti Levazim Müdürlüğüne | müracaat etmelidir. 3 — Ankarada Nafia Vekâleti Müsteşarlığına makbuz mukabilinde tevdi olunacak teklimameler balâda mezkür (19 teşrinievel 1929 günü saat on dörde kadar kabul edileceği ilân olunur. Büyük S işleri minakasası Nafıa Vekâletinden: 1 — Ankara Çubuk çayı üzerinde ve Ankara - Çankırı yolunun on ikinci kilometresindeki Abacı hamı yanında inşa olunacak masıf kârgir Baraj inşaatı 20 teşrinievel 929 pazar günü saat 14 te Ankarada Naha Vekâletinde ihalei kat'iyesi icra edilmek üzere kapal zarf msulile münakasaya komulmuştur. 2 — Evrakı keşfiye, proje. mukavelename, şartname ve inşaat cins ve mıktarını gösterir celveller ile münakasa şartnamesini ve teklif miektupları nümumelerini görmek ve münakasaya dahil olabilmek için me gibi vesaik ibraz etmek lâzım geldiğini görmek isteyenlerin Ankara umum müdürlüğüne ve Ankarada beşinci daire su işleri müdür- e ve bedeli mukabilinde evrakını almak isteyenlerin de Nafa Vekâleti levazum müdürlüğüne müracaat eylemeleri. 3 — Talipler mukavelenamede muvazzah olduğu üzere imalâtm cins ve nevine göre beher metresine fiat teklif edecekler ve teklif edilen fiatlara göre hasıl olacak inşaat bedelinin yüzde yedi buçuğu teminatı muvakkateyi teşkil edecektir. 4 — Ankarada Nafıa Vekâleti müsteşarlığına makbuz mukabilinde tevdi olunacak teklif mektuplarının balâda mezkür 20 teşrinievel 929 pazar günü saat on dörde kadar kabul edileceği ilân olunur. Nafia vekâletinden: — Nazilli ovasında kısmen açılmış bulunan tahliye “kanalımıa 7-200 kilometresi ile 13 | 300 kilemetresi arasındaki kısmının toprak hafriyatı ve inşaatı sanaiyesi projesi mucibihce 19 Eylüle müsadif perşembe günü saat 14 te Ankarada Nafia vekâletinde ihalci kat'iyesi icra edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Evrakı keşfiye, proje, mukavelename, şartname ve inşaat cins ve mıkdarımı gösterir cetveller ile münakasa Şartnamesini ve teklif ve teminat mektupları numunelerini görmek ve mühakasaya dahil olabil- mek için ne gibi vesaik ibrazı lâzım geldiğini öğrenmek isteyenlerin | Ankarada Sular umum müdürlüğüne ve İzmirde ikinci daire Su işleri müdürlüğüne ve bedeli mukabilinde evrakını almak istiyenlerin de Nafia Vekâleti Levazım müdürlüğüne müracaat eylemeleri. 3 — Talipler mukavelenamede muvazzali olduğu üzere imalâtın cins ve nevine göre beher metresine Hiat teklif edecekler ve teklif edilen fatlara göre hasıl olacak inşaat bedelinin yüzde yedi buçuğu teminatı muvakkateyi teşkil edecektir. 4 — Ankarada Nafia Vekâleti müsteşarlığına makbuz mukabilinde tevdi olunacak teklif mektuplarının balâda mezkür 19 Eylül 929 perşembe günü saat on dörde kadar kabul edileceği ilân olunur.