27 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

27 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

eyrisefain Merkez — A ası: — Galata Beyoğlu 2362. si: Mahmudiye İstanbul 2740 sltında. (CUMHURİYET vapuru 27 Ağustos sah 12 de Galata ri- tımından kalkarak Çarşamba Ssabahı İzmire ve akşamı İz- mirden bareketle Antalya Alâ- iye Mersine gidecek ve dönüş- te Taşucu Anamer Alâiye An- talya İzmire ak gele- cektir. Ayvalık sür'at postası (MERSİN) vapuru 27 Ağus-) 105 salı 17 de / Sirkeci rihtr mandan hareketle Gelibolu Ça nakkale Küçükkuyu — Edremit Burhaniye Ayvalığa - gidecek ve dönüşte mezkür iskelelerle birlikte Altunoluğa uğrayacak- tır. Gelibolu için yalnız yolcu alınır yük alınmaz. Kadıköy hattı Kadıköyünden 14,35 de kan vapur 28 Ağustosdan” iti- 30 da kalkacaktı baren 1 50 Adet Çıralı hatıl 4 » fabrikası kötük) 30 » Beyaz Çam — > B 60 »» » kötüktahtası 429 » — Çıralı Tambalı fab rika tahtası 25 » &* Hati Yakarıda mikdarı yazılı altı kalem kereste 27 Ağustos 929 Çarşamıba pasarlık suretİle bil- ü almacağındaf talip üm saal on altıda devazın müdürlüğüne gelme- leri, | HACI YAKUP ZADE VE ŞERİKİ VAPUR ACENTALIĞINDAN KARA DENİZ 'ÖXS v POSTASI sür'at GERZE Ka Salı akşamı Sirkeci rıhtımından hare- | ketle doğru ( Zonguldak, İnebo- hu, Gerze, Samsun, Ordu, Gürele Trabzon, Rize Mapavri Atina is- kelelerine azimet ve - avdette Vakfikebire uğrayacaktır. Tafsilât için Sirkecide Küçük kır tade Hanındaki acentasına müracaat Tel: İs. 3118 BEper keskin ve sağlam biçak istimal ederseniz kendinizi traş etmekte hiç bit müşkülata maruz İmazsınız. Gülene biciklar pek saztam gaeMda' çalgdan Tapalllr Yoti çikmazdasi el bir pa et smda AT .W B Kazanç vergisi bordroları Yeni kanun mucibince ka- zanç vergileri değişti, Matba- amızda — satılan bordrolar da yeniden basıldı. Bu defa hem el yazıları için hem de yazı mıİunaİıırı için iki türkü yapı tır. İki kuruş fiyetle yalnız Kalbaamıda, sablır. Matbaz Mlişterilerimize meccanen ve- gilir, AKŞAK Talyardar Milirlişim: — Müzayede İkraz bedeli — No. 315 — 22071 Süleymaniyede Hoca Hamza mahallesinde İzzet Bey sokağında cedit (9) No. üç katta: sekiz oda bir sandık odası, iki taşlık, iki sofa, bir methal, bir mutfak, hamam ve iki hâlâyi muhtevi ve ( 345 ) zirâ arsar (200) zirâ mahallinde mebni (2500) lira kıymı hammeneli ahşap hanenin tamamı. Kasnakçı Hacı Hasan ef. veresesi 22095 Üsküdarda, Selâmi Ali efendi mahallesinde hamam sokağında cedit No. (12) üç katta: yedi oda, iki sofa, bir taşlık, bir methal, bir mutfak, bir hâlâ ve bir kileri muhtevi ve (580) zirâ arsanın (123) zira mahal- Hnde mebni (782) lira kıymeti muhammeneli ahşap hanenin tamamı. Feride ve Fehmiye Hanımlaş 22106 Hocapaşada Karaki Hüseyin çelebi mahallesinde bahçe sokağında cedit No. (12) ve altı bodrum olmak üzere zemin katında: Methal taşlık, iki oda, halâ haricen müsakkaf mutfak bir oda, birinci, ikinci ve üçüncü katlarmda:Üçer oda birer sofa birer halâ ve çatı ka- tında: İki oda, taraça ve halâyı muhtevi ve (152) zira arsanın (140) zira mahallinde mebni (7608) lira kıymeti muhammineli kârgir otelin mısıf hissesi. Hasan Lütfi B. ve Saadet H. 22136 Kadıköyünde Rasimpaşa mahallesinde Rıhtım iskele sokağında cedit No. (71, 73, 75) bir sakıf altında üç bap dükkânın mısıf hissesi, kymeti muhamminesi (1350) liradır. Mahmut Mustafa B. ve Sadberk H. Merhünatın semti meşburu ile müştemelâtı Botşlunun 105 1050 415 263 22153 Beyazıtta Saraçisak mahallesinde Mabeyinci çeşmesi sokağında cedit No. (9) ve bodrum katında bir oda kiymeti muhammeneli kârgir hanenin tamamı. Süreyya B. 22186 Okçularbaşında Emin bey maballesinde Karagol so- kağında cedit No. 2 bir bap kârgir hane ile tahtında gene aymı sokakta '2-1 Na. ve Beyazıt caddesinde 127-129 ve 131-133 No. beş bap dükkânın nısıf hissesi. Mezkür han zemin katında methal üç oda iki helâyı ve birinci ve ikinci katlarında dokuzar oda ve ikişer helâyı muhtevi ve köşebaşına müsadif olup 386 zira arsa üzerinde mebni ve 12352 lira kıymeti mu- hammenelidir. Mehmet Sabri B. 22280 Anadoluhisarında Göksu yeni mahallede ikinci ba, sokağında cedit No. (1) zemin katında: Methal, iki oda birinci katında iki oda, halâ ve mutfağı muhtevi ve (146) zirâ arsanın (110) zirâ mahallinde mebni (309) Tira kiymeti mühammeneli ahşap hanenin tamamı. Ahmet ağa 21827 Tophanede karabaş mahallesinde dere sokağında atik ve cedit No. (40,42,44) emlâk ve (10) harita No. l yeni yüzü (5,90) yeni sathı (138,75) metre terbünde (360) lira kaymeti mühammeneli bir. kıt'a arsanm damamı, Gülsüm H. 22162 Beşiktaşta kılıç Alipaşa mahallesinde Alemkadın sokağında cedit (8) Nah bodrum katında mutfak adunluk kömürlük zemin katında: iki methal taşlık iki oda mutfak helâ birinci katında: dört oda ve helâyı muhtevi ve (280) zirâ arsanın (125) zirâ mahallinde mebni (980) İira kaymeti muhammeneli ahşap hanenin tamam — Hüsamettin ve Kemalettin B. lerle Adviye Hayriye ve Şaziye ve Mürüvvet Hm.lar Vakıf paralar müdürlüğüne merhun olan balâda muharrer emlâk, 53 53 126 sahiplerinin borçlarını vermemeleri hasebile birir müza: yedeleri neticesinde hizalarında gösterilen bedeİlerle talipleri uhte- sinde takarrür etmiş ve (9) Eylül (929) tarihine müsadif pazartesi günü saat ondan ' son müzayedesine başlanarak kıymeti muhammenelerini bulduğu takdirde saat on beşte ihalei katiyelerinin acrası mükarrer bulunmuştur. Müzayede mahalli dördünçü vakıf handa ikincı katta No. (17) Vakıf paralar Müdürlüğüdür. Vazolunacak bedelin yüzde onu nisbetinde pey akçesi verilmesi ve müşterilerin bizzat ve ya müsaddak vekâletname ile müracaat eylemesi müzayede şartlarındandır, cvelce talip olup mezkür günde bulunmiyanlardan son talipten madası vaz geçmiş addolunacaktır. Taliplerin vaktınde müracaat eylemeleri ilân olunur. İalis gazoz içmek Aarzusunda iseniz her n I. i M Pn s eAzozuudeiuımz Kapsuldaki markaya - dikkat edilmesi rica olunur Evkaf umum müdürlüğünden: Kuledibinde kâin vakıf arsa üzerine inşa edilecek binaların kapalı zarf usulile (10 ağustos 929 ) tarihinden (14 Eylöl rihine kadar mevkü münakasaya konmuştur. Taliplerin şeraiti anl mak ve Evrakı keşfiyeyi ğörmek için her gün saat on dörtten sönra | hey'eti fenniyeye ve yevmi ihale olan (14 Eylül 929) Cumartesi gü saat on beşte İstanbul Evkaf müdüriyetinde idare encümenine mi racaatları . ALMAN LiSESi VE TiCARET MEKTEBi Mektebimiz 2 Eylülde talebe kaydına başlayacaktır. Cuma ve Pazardan başka her gün saat 8-12 ye kadar kayıt muamelesi yapılır. Beraber getirilecek evrak: Nöfus tezkeresi, aşı şahadte- namesi, mektebin son tasdiknamesi ve bir vesika resmi. Âli Ticaret mektebi müdürlüğünden: Ulümü Âliyei Ticariye, Yüyksek Ticaret, Orta Ticaret nam- larile üç kısımdan ibaret olan Âli Ticaret Mektebine 2 Eylül 929 Pazartesi günüden itibaren 30 Eylöl 929 tarihine kadar talebe kayıt ve kabulüne başlanacaktır. Mektebin bütün kısımlarına hanım ve efendiler yazılabilirler; tedrisat müşterektir. A - Mektebin Ulümu Âliye kısmına: 1 — Tam devreli lise mezunu olanlar, 2 — Âli mekteplerle Darülfünundan mezun bulunanlar, 3 — Âli mekteplerle Darülfünun muhtelif sınıflarından naklen gelenler, 4 — Bu derecelerde olduğu musaddak ccnebi mekteplerinden çıkanlar, e Kabul olunurlar. B - Mektebin Yüksek Ticaret kısmı: —- 1 — Resmi orta mekteplerden mezun olanlar, 2 — Liselerin birinci devresini ikmal edenler, 3 — Orta ticaret mekteplerinden mezun bulunanlar, 4 — Liselerin birinci devresine veya orla mekteplere ve orta ticaret mekteplerine muadil olduğu tasdikli hususi veya ccnebi mekteplerile ihtisas ve meslek mekteplerinden şahadetname veya tastikname ile gelenler, Kayıt ve kabul olunurlar. C- Mektebin Orta Ticaret kismına: 1 — Tam sınıflı ilk mektep mezunu olanlar. 2 — Liselerin ve orta mekteplerin ilk sınıflarından naklen gelenler; 3 — Resmi ilk mekteplere muadil mekteplerinden mezun bulunenlar, 4 — Hükümetçe musaddak hususi ve meslek mekteplerinden naklen müracaat edenler, Kabul edilirler. S — Ulüm Âliye sınıflarına dahil olmak için yaş tahdit edilmemiştir. Yöksek ticaret kısmına gireceklerin on altı yaşından aşağı ve yirmi bir yaşından yukarı ol- maması şarttır. Orta ticaret kısmma kabul olunacak talebenin de on üç yaşmdan aşağı ve on sekizden yukarı olmaması lazımdır. S — Mektebin bütün kısımlarına kayıt ve kabul edilmek için müracaat edeceklerin aşağıdaki vesikaları, mek- tep müdürlüğüne hitaben yazacağları bir istidaya raplediterek getirmeleri lazımdır: 1 — Nüfus hüviyet cüzdanı, 2 — Aşı varakası, 3 — Bulaşık hastalıklardan - salim olduğuna dair belediyelerce) musaddak doktor raporu, 4 — İkametettiği mahalleden zabıtaca tasdik edilmiş hüsnü- hal varakası, - 5 — Üç adet gösterişli fotugraf, 6 — Mezun oldukları mektep şahadetnamesi, veya tasdikname veyahut bunların musaddak suretleri, Bu izahata göre her gün mektep müdürlüğüne müracaat edil- mesi ilân olunr. S — Anadoludan gelecek olanlar mektupla müracaat ederek bu müddet zarfında kayıt ve kabul hakkını kazanabilirler. Devlet Demiryolları ve Limanları idarei umumiyesinden: Ankara istasyonunda umumi idare binasiyle memurin binaları | arasının toprakla imlâsı kapal zarf usuliyle münakasaya konmuştur. | “Münakasa 31 ağustos cumartesi günü saat 16-da Ankarada Devlet | Demiryolları ve limanları umumi idaresi binasında icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15-30 a kadar umumi Müdürlük kale- mine vermeleri lazımdır. Talipler münakasa şartnamelerini 2 lira Ankara sebat dairesinden tedarik edebilirlar Devlet Demiryolları ve Limanları | Umumi idaresinden: Münakasası fesholunan beş adet devvar köprü yeniden kapalı zarfla münakasaya konmuştur. | Münakasa 10 teşrinievel perşembe günü saat 16 da Ankarada | Devlet Demiryolları İdaresinde yapılacaktır . Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat | teminatlarını ayni günde saat 15,30a kadar Umumi Müdürlük kalemine W vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini 5 beş lira mukabilinde Ankarada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. | Vilâyet daimi encümeninden: 28 ağustos 929 tarihine kadar münakasaya konulduğa ilân olunan İstanbul San'atlar mektebi tamiratı tehir edilmiş olduğu ilân olunur. mukabilinde