1 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Venizelos dönüyor Yunanistanda dahili vaziyet pek iyi değil Atina, 29 ( Hususi ) — M. Venizelos Cenevreye gitmekten vaz...
 Zafer bayramı şenlikleri AT GKL Zafer bayramı geçit resminden iki manzara Zafer bayramı dün şehrimizde pek parlak surette...
 Yalovada imar faaliyeti 5 ev, banyolar tamir edildi elektrik tenviratı başladı Gazi Hz. i ıçm için bir köşk b şk bina edildi,
 Sion makteli Filistin hadiseleri münasebetile Dama oyunu oynar gibi, milletleri oradan orayan nakleden büyük devletler, umumi

Bugün Bugün Sahife Sahife Sene 11 — No : 3910 O PAZAR — 1 Eylül 1929 Ü Tak 5 isriğ Yalovadaki imar faaliyetinden bir kaç manzara: Yalovada istirahat ettil har inin açtığı yeni lokanta, Gazi Hz. için Inşa edilen köşk, Gazi Hz. nin Sion makteli stin hadiseleri münasebetile Dama oyunu oynar gibi, millet- leri oradan orayan nakleden bi yük devletler, umumi harbin fer- dasında, sun'i hudutlar vücuda getirdiler, sahte milletler yarattı- lar. Galiplerden her biri kendi emellerine hizmet etmek isterken yer yüzünde ebedi şuriş kaynak- ları yarattıklarının farkına varma- dılar. Bunlardan biri şimdi Ar: bistan sahillerinde patlak verdi. Kaç gündür Kudüs sokaklarında kan gövdeyi göt . Araplar- la Yahudiler lerine girdi! Bu kanlı facianın 'yegâne mes'ul İngilterenin Arabistan siyaset Büyük Arabistanin / teşekkülüne mani olmak için, ler, Filis tinde bir Yahudi hükümeti ihda- sına kalkışmasalardı bu, ve daha sonra zuhur edecek kanlı ihtilâflar olmazdı . Malümdur ki, Roma imparator- ları kudüsü zaptederek Mabedi yıktıtıktan sonra Vehuda krallığı perişan oldu. Yahudiler bütün dünyaya dağıldılar. İki bin seneye yakın bir zaman oluyor ki, vatan- İarıni ve mabetlerini kaybeden Beni israil kürci arzın dört kö- şesinde, muhtelif“memleketlerde yaşıyorlar. Bir kısmı, eski an'aneye merbutiyetini - kaybettiler, dinle- rini, lisanlarını unuttular ve içinde yaşadıkları memleketin milliyetini, harsini kabul ettiler. Fakat, bazı memleketlerde yahudiler bir çok mezalime maruz kaldılar. Bunlar, bir gün gelip, eski Yehuda kral- lğının — Filistinde — teşekkülünü ümit ediyorlardı. Siyonizm namını alan bu cereyan, bilhassa Rusya Romanya, Lehistan gibi memle- ketlerde Fil mezalime — uğrayan yahudiler arasında kuvvetli idi. | Bu yeni Siom, yani — Kudüs hükümeti, antisemitizm (yahudi aleydarlığı) kurbaunları arasında kendine yüz binlerce tebaa bula- caktı. Bu cereyanı kuvvetlendiren zengin amerikalı yahudiler vardı. Hattâ, Osmanlı kükümetinin mü- sadesile — Filistinde, Rothsehild tarafından küçük yahudi müstem- lekeleri tesis edildi. Umumi harbin sonunda, Filistin İngiliz himayesine verildi. İngiliz- ler burada yahudiler için milli bir yurt tesisini resmen ilân etti- ler. Balfour, “meşhur bu fikri teyit etti. Fakat, Filistindeki yahudilerin adedi, müstakil bir hükümet te- sisine kifayet etmiyecek kadar azdı. Bunun çaresi Filistine, di yanın her tarafından yahudi nak- İetmekti. Bol para ve muntazam, ilmi usuller dahilinde muhaceret | (Devamı ikinci sahifede ) Venizelos dönüyor | Yunanistanda - dahili vaziyet pek iyi değil | Atina, 29 ( Hususi ) — M. | | | | | Venizelos Cenevreye gitmekten vaz geçerek merkezi devletler | merkezlerini ziyaret etmeğe karar vermiştir, Dahili siyaset noktasından Ve- dosun bir an evi dönmesi lâzım - geldiş hat kısa sürecektir. Atina 30 (Fos) — Yunan hari- | ciye nazırı“M. Mihalakopulos Ce- in Cenevreye gidiyor. Romaya uğrayarak M. Musolini ile mülâkat etmesi muhtemeldir. | — -Bundan başka Japon mamulâ- Hkin Gdt MAT ada VT Argiropulos idare edecektir. miştir. Bükreş 29 (Fos) — M. Veni- | — Sergi bugünden itibaren umuma zelos Laheyden avdette Bükreş | açılacaktır. Sergi üç sene açık ile Belgrada uğrayacaktır. bulunacaktır. : Her günkü kazalardan Taksimdeki yangın Şoför Celâlin idaresindeki oto- — Taksimde Feruzağada oturan mobil dün Eminönünde Yervant isminde bir adama çarpmış ve surette mecruhiyetine sebe- | biyet vermiştir. | LA Y Bi ÜLLTDL Zater bayramı geçit resminden Iki manzara Zafer bayramı dün şehrimizde pek parlak - surette tesit edildi. | Sabah yapılan tebrik ve geçit resimlerinden sonra satın alınan üç tayyaremize at konma merasimi, /Bebek koyunda da büyük deniz yarışları yapıldı. Gece İstanbul baştan başa don; çok neşeli bir surette tesit edilmiştir. saat onda Japon ipekli ve yünlü kumaşları Hacı Nuri efendinin evinden yan- gin çıkmıştır. Biraz sonra yetişen itfaiye tarafından yangın söndü- - rülmüştür. maş, halk sokaklara dökülerek geç vakte kadar eğlenmiştir. Zafer bayramı Gazi Hazretleri dün akşam üzeri Ertuğrul yatına rakip olarak Marinarada bir tenez- züh icra buyurmuşlardır. Reisicumhur Hazretleri bun- | | dan sonra Yat klübü - teşrif | | büyurarak geç vakte kadar oturmuşlardır. ! Japon sergisi Sergi bu sabah açıldı Japon ticaret sergisi bu sabah açılmıştır. Sergide in zengih bir daire vardır. İstanbul namına bu sene geçen senelerden mı, yeni tamir edilen kurşunlu hamam Yalovada imar faaliyeti 5 ev, banyolar tamir edildi elektrik tenviratı başladı Gazi Hz. için bir köşk bina edildi, inşaat 3 güne Son günlerde z Yalovanın imarı hummalı bir. faaliyet sarfsdil- mektedir. Sahil- Gti bapgtlr kadar olan oto- mobil . yolunun tamiratı bitmek redir. ,"'Bınyulıhm civarında — Gazi Hz. için altı odalı inşa t Köşkün ufak te- fek bazı nok- sanları — vardır . Onlarda pek kın bir zaman- da ikmal edile cektir. Köşkte bir ya- tak odası, bir istirahat salonu, ir çalışma oda- sı bir banyo da- iresi vardır. Ban- müzeyyendir. — G: seyyar deniz hamamı da Yalo- vaya naklolunmuştur. Gazi Hz. şimdilik Yalovayı şe- reflendirdikleri zaman - çiflikteki büyük çadırlarında ikamet bu- yurmaktadırlar. Bunlardan mada Yalova ha- mamlarında 5 ev kâmilen tami edilmiş, bir park, bir lokanta inşa edilmiştir. Buradaki üç büyük hamam | Bizanslılar zamanından kalmıştır. Bunlar tarihi kıymetlerine - binaen yeniden inşa edilmemiş, yalmız tamirleri ile iktifa olunmuştur. Banyolara yarım saat mesafede bulunan Yarımca suyu yeni yapı- dan iki bent ve borular, tazyikli depolar — vasıtasile — banyolara Hz. | getirilmiş ve yapılan tesisat ile | eylere taksim olunmuştur. Banyolarda kurulan iki motör sayesinde dün geceden itibaren civardaki binalar elektrikle tenvir olunmuştur. Elektrikle tenvirinden sonra kaplıcalar bir kat daha güzelleşmiştir. Yapılan inşaat için 200 Seyrüsefain amelesi çalışmak- tadır. kadar bitecek Elektrik ve su tesisatindan iki manzara ve Seyriselain müdürü Sadullah bey iş başında Amele kifayet etmediği zaman civardaki — köylerden de amele kaydolunmaktadır. İnşaat fevkal- âde çabuk ilerlemektedir. Amele gece saat ikiye kadar mütema- diyen çalışmaktadır. Dün Yalovada kendisi ile gö- en bir muharririmize, Seyrise- müdürü Sadullah B. “insaat nihayet üç güne kadar bitecekt demiştir. İnşaatın çabuk ikmal edilmesi n İstanbulla muhabere edilmek üzere bir telsiz istasyonu tesis edilmiştir. Bundan "mâda yeni ya- pılan lokantaya bir radyo konul- muştur. Banyolara gelenler ayni zaman- da musiki dinlemektedirler. Yalova — köylüleri — bu. hayırlı umran fealiyetinden pek ziyade memnundurlar. Bıçak çekmiş.. Meşbur sabıkalılardan Mehmet dün Eminönünde kunduracı Etem efendi ile kavga etmiştir. Mehmet, Etem efendiye bıçak çekmiştir. Zabıta fahkikat yapıyor.