1 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

1 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

1 Eylül 1929 Akşam g Deniz eğlencelerinin son günleri Dünde istanbulun bü banyo meraklıları ile Yazın son günlerini geçiriyoruz.. Bir iki yağmur, arkasındam. sert bir poyraz havayı hissedilecek derecede — serinletecek, bundan sonra yaz eğlencelerine, bilhassa | deniz hamamlarına veda etmek lâzım gelecek.,. Banyo meraklıları bunu bildikleri idede B swa gühler Sarfeda deniz banyosuna daha fazla rağbet/ göstermeğe başlamışlardır. Dün, bir kaç gün evveline nisbetle hava mutedil denilecek derecede olduğu halde - bütün plajlar dap- dolu idi. Flürye, Caddebostanı, Kalamış , —Altınkumdan başka Kilyosta da çok kalabalık vardı. Denize girenler son günleri: kabil olduğu kadar neşeli mek için türlü t tertip ediyorlar, D ai Şd kişi bir araya gel küleler teşkil edenler, merkep sırtında denize gir pek çoktur. kibar halk daha ılik ol gidecektir. Bu tp ediliyor, bir taraftı hur gazinosunda her gecea lajlardan birinde neşeli bir grup hayret verecek kadar büyük ku- | mar oynamıyor. Son gelen Avrupa gazetelerinin anlattıldarına bakılırsa bu sene Dovilde en büyük kumar oynayan Sitroen otomobil fabrikaları sahi- bi M. Andre Sitroendir. M. Sit- Toen son seneler zarfında Dovil ve Kan gazinolarında bakarada milyonlarla lira kaybelmişti. Hattâ bu yüzden bir arahık fabrikalarını satacağı bile şayi olmuştu. M. Sitroen artağı bulunan fransız nazırlarından M. Luşörün arı üzerine iki sene müddetle eline hiç bir kâğıt almadı, hiç bir gazinoda görünmedi; ancak bu sene, ni yoluna — koy- duktan sonra tekrar- oynamağa başladı. M. Sitroenin bu sene, son günler zarfında tal gitmiş, otomubil fabrik: yonlar kazanmıştır. Bi bilhassa çok iy ü mil- tün plajları dolmuştu eski sayıplarının onda biri kadar |* bile değilken Sitroene havadan bir para gibi gelmiş. Zengin adam her gece krupyelere, gar- sonlara binlerce Hra bahşiş ver- miştir, Geçen pazar gecesi bah- şişle de iktifa etmemiş ve kendi- sine hizmet eden her kese spor küçük birer otomobil he- etmiştir. Sitrcen —bu — otomobillerin derhal teslim edilmesi için fabri- ka müdürüne hitaben birer kart vermiştir. Bir kaç bin lira değeri olan bu otomobillerden birer tane edi- için bir çok kimseler izmetine koşmuştur. Bu sene Dovilde Ağahan ve Kapurtala —mihracesi çok para | kaybetmişlerdir. Kapurtala | racesi bu yüzden son günler Dovili terkederek Eviyana gi miştir. Devlet matbaası Müdürlüğünden: im edilmiş ol: komisyona ibrazı lâzımdır. sitapları tabilerine | un nihayet 7 eylile, ları konulan kitaplar leri tarihli bir pusla ilillere verilen ücrete ait mukavelename nüsi & kadar fiat takdiri komisyonına tevdi 'ne bu. tarihlere | ası muktezidi za ettireceklerdir. — sının da | 7 milyonluk düğün hediyesi! Dansöz Rozi Dollinin ger- danlığı bir mesele oldu.. Dolli hemşireler dünyanın en meşhur dansözleridir. Bu iki gü- zel kardeş Pariste Kazino dö Paride dansederler. Dolliler buna mukabil her sakşam yüzlerce lira para alırlardı. Geçen sene bunlardan birine, Rozi Dolliye bir talip çıktı: Mort- mer Davis isminde gayet zengin bir Amerikalı.. Aynı zamanda genç ve yakışıklı bir adam... de Davise pek İâkayt Evlenmeğe razı oldu. vis nişanlısından bir gün hediyesi ol muş, Dolli — Bir inci kolye.. cevabını ver- miştir. Davis bütün elmasçıları dolaşdığı halde sevgilisine lâyık bir kolyeye tesadüf. edememiş, birer lâkin iki elmasçıda Kolye bulunarak bunlar rilmiştir. Kolyelerin fiyat lince: Banların her biri üçer bu- çuk milyon frank yani ikisi 7 mil- yon frank Amcrikalı bu parayı bir ek den çıkarıp verememiş ve vade ile. ödemeği teahhüt etmiştir . Davis bunun için elmasçı M. Şoneye bir senet imzalamıştır. Aradan epi müddet geçmiş Davis bir türlü parayı ödeyememiştir. Bunun üzerine Şome ismindeki elmasçı mahkemeye — müracaat etmiştir. Bunun üzerine mahkeme kolyeyi Dovilden almak istemiş, fakat genç dansöz buma razı ol mamıştır. Nihayet mahkemenin der olduğunu, kendi Senede babasından 3 milyon lira tahsi- satı olan bir gence fakir denilebilir mi? Rozi Dolli ısrarı karşısında kölyeyi boynun- dan çıkarıp vermiştir. İşin garip ciheti şudur: Genç Davis babasının olduğunu milyar- her sene 20 “milyon dolar yerdiğini söylemiştir. Vakıa Davisif babası milyoner- dir. Ancak oğluna senede 20 jon dolar değil bir buçuk milyon dolar yani 3 milyon İira vermektedir... Elmasçı senede 20 milyon aldığı sözüne inanarak kolyeyi verdiği için şimdi bir dolandırıcılk davası açmıştır. Rozi Dolli. bu hadiseden çok mütessir olmuştur. Davisin bu sürette - kendisini de — aldattığını iyliyerek talâk davası açmak niyetindedir. Con Cilbert Pariste Meşhur sinema sanatkârı ve zevcesi Avrupada bir ay kalacaklar L Con Cilberi ve zevce si na Kler Amerikanın maruf sinema artist- Con - Cilbert, birli miştir. Con Cilhertin macerası 'aatırlardadır: neden beri hep Greta larmı - kaydırmış- zevcesi | olarak evlendikti Parise | müesseseden izin habersiz çalıştığı al ayı Con Cilbert böyle uş seyahatma çıkmıştır. Con Cilbert kendisile görüşen gazetecilere izdivacından çok mem- Ünun ve mesut olduğumu, zevcesile birlikt Avrupada bir ay kadar ylemiş ve sesli ederek istikbalin sesli/ filimlerde olduğunu / söyle- miştir.