1 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

1 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

1 Eylul 1929 HOFHERR SCHRATNZ CLAYTON rümüzü kullanı mizde döğdüğü değirmenlerimizde Yapılacak her türlü Satışlarımızda diğer Büyük yedek dairemiz size en müşkül zamanınızda istedi Kendi menfeatiniz için şube ve acentelerimize okuyunuz. Şubelerimiz : Mana, Mapazarı, izmir, Bandırma, Nafıa vekâletinden: Serbest mühendis ve mektepıen ! ınezıııı fen memurlarına: ler ve sular umum Müdürlüklerinin merkez ve vil ııııı “Vadıslarında mahtelif manş ve. ücretlerle “kullamlmak. özere yüksek dereceden itibaren muhtelif kıdem ve liyakatta mühendis we Fen memurlarına ihtiyacımız vardır. Ağustos nihayetme kadar müracaat edecekler tesbit olunarak mev- Cut şartnamelerimiz dairesinde kendilerine - teklifatta - bulunacağız. Arru edenlerin mektup ve hatta telgrafla mezun oldukları mekteplerle baiz oldukları vesikalardan bahsederek Nafıa vekâleti müsteşarlığına Müracaat etmelidirler, Bilahare vesikaların asıl veya musaddak suret- leri vekâletçe tetkik olunacaktır. Âyni vazifeler için ecnebilerden vuku bulacak müracaatlar ayni şartlarla kabul ve tetkik olunur. — Baş tarafı onuncu sahifede — 8843 Bir roza dal iğme Fatma H. 8916 1 çift pırlanta tektaş küpe Makbule H. 8921 1 çift roza küpe Mehmet B. 8950 1 bir altın şalden bir roza yüzük İhsan H. 8972 1 çikt roza gül küpe İbrahim B. 9015 1 üncili nazarlık üç altın sikke bir gümüş çanta 275 dirhem ümüş Fatma Nnny: H. 9025 T altın saat 9070 Bir roza yüzük 9071 Bir çift roza küpe 9100 195 dirhem gümüş 91SA Bir roza dal iğne bir çift roza küpe Kâmiye H. 9172 On sekiz miskal inci bir zümrüt yüzük — Mehmet Senai B. 9241 Bir çift roza küpe iki çift pırlantalı küpe bir roza elmaslı saat bir altın şadlen bir çift altın bilezik bir altın madalyon maa kolye Mm. Kıleopatra altın köstek 9 dirhem — Mehmet Saim B. k Jortası firuze) bir Hadice H. İki roza marka yüzük (iki taş noksan) Vasfiye H. 9494 Bir roza yüzük ortası inci bir altın kol saati bir gümüş tabaka Kemal B. 9532 Üç roza yüzük Emine Şerife H. 8621 1 çift voza küpe Cemil Sabire H 9672 1 pırlanta tek taş yüzük bir pırlanta yüzük Naime H 9693 1 rora madalyon bir gümüş çanta Faik B. 9754 1 roza yürek ikiz Ayşe Mihri H. 9768 1 pırlantalı gerdanlık Osman Mazhar B. 9770 | pırlanta tektaş yüzük bir roza tektaş yüzük bir pırlanta tektaş yüzük Sadiye Zeynep H. 9797 1 çift pırlanta küpe altı Düşize H 9832 1 pırlantalı bilezik Hadice H. Yukarda isimleri yazılı Eminiyet sandığından is tediye etmemelerine mebn balde yine tesviyei deyn eylememiş olduklarından gösterilen merhunattan deyne kilyet edecek miktarı Sandık salış âmiri İe icra memura huzuriyle Te 3 üncü Perşeme ve 5- saat 1Ödan 12 ye kadar Sandık satış amirliğ; gehir merkürun 7 inci Pazartesi günü saat 14te ehremaneti sandal bedes- ünleri San- fanında mürayede ile satılacağından talip olanların dik satış amirliğine ve satış günü mahalli mürzayedeye ve tediyci deym. ve ya tecdidi müamele etmek İsteyen medyunların h eydeden evvel Sandık idaresine müracaat eylemeleri Olunur. Aziz çifçi kardeşlerimize Macar Ziraat Makineleri Fahrikası Anonim şirketi Türkiye merkez şubesi İstanbul Sirkeci, Ankara caddesi No. 17-24 Telgraf adresi: İstanbul Hoferton n her türlü ihtiyaç ve inden Türkiyede hemen izim pulluğumuzla sürer, bizim traktö- harman makineleri- müşterilerimize yapmaktayız. müesseslerin gösteremiyeceği fedakârlığı ancak biz yapabiliriz Uzun vadelerle satış - Fiatlar rekabet kabul etmez derecede ucuzdur. ze arzu ettikleri dakikada mütehassıs, makineler gönderi ümum caat ediniz. Oralardan tafsilât a ve malümat alınız. Makineleri- i yakından görüp anlayınız. Kataloğ isteyip Türkiyenin hemen her şehrinde acentamız vardır. i | haddi lâyıkında görülemediğinden SHUTTLEVORT kolaylıgı parçayı derhal gönderir müra- Uşşak. GEVAERİ KR>OLLATLM Fotoğraf levazımatınızı aldığınız — mağazadan isteyiniz. YENi MEKTEP, | Şişli - Osmanbey Türkçe ve Fransızca tedrisat Ana sınıfı da vardır. 1ül iptidasıdan öti | Kayt müsmelesi | eri 9 dan 19 ye k Sultanahmet Sulh icra dairesin- den:Ağop Sarafiyan efendi ile Fatma | Muazzez ve sairenin şayian uhdei | taasrruflarında — bulunup — izalei şuyuu zımnında bilmüzayede fır ruhtu mukarrer Beyoğlunda Küle | dibinde — Şahkulu —mahallesinde Kule kapısı sokağında 12/14 nü- maralı iki bap dükkânı muhtevi dükkânların altı tahta döşeli ve metrük abdesthane ve ufak odayı havi kârgir iki taraflı bir taşlık koridor altı kattan ibaret ve iki mutfak ile sarnıç bir kuyu bir miktar bahçeyi ve elektirik tesi- satını havi on altı odadan ibaret | hanenin 12,500 lirada talibi uhde- sinde bulunmuşi ve bedeli mezkür yirmi gün müddetle müzayedenin temdidine karar verilmiş ve 25 eylül 929 çarşamba günü saat 15 de ihalei kat'iyesi icra kılına- cağından talip olanların - kıymeti muhamminesi olan 19,000 liranın yüzde onu nisbetinde pey akçe- | sini hamilen yevm ve saati mez- kürda Sultan Ahmet Sulh İcrasına İnamesi ve teklifname suretile münakasaya dahil olabilmek için ne gil | tevdi edilecek teklifnameler balâda mezkü 25/11/929 - Pazartesi günü müracaatları ilân olunur. Sahife 11 Âli Ticaret mektebi .. ee müdürlüğünden: Ulümü Âliyei Ticariye, Yüyksek Ticaret, Orta Ticaret nam- larile üç kısımdan ibaret olan Âli Ticaret Mektebine 2 Eylül 929 Pazartesi günüden itibaren 30 Eylül 929 tarihine kadar talebe kayıt ve kabulüne başlanacaktır. Mektebin bütün kısımlarına hanım ve efendiler yazılabilirler; tedrisat müşterektir. A - Mektebin Ulümu Âliye kısmına: 1 — Tam devreli lise mezumu olanlar, 2 — Âli mekteplerle Darülfünundan mezun bulunanlar, 3 — Âli mekteplerle Darülfünun muhtelif sınıflarından naklen gelenler, 4 — Bu derecelerde olduğu musaddak ecnebi mekteplerinden çıkanlar, Kabul olunurlar. B - Mektebin Yüksek Ticaret kısmı: 1 — Resmi orta mekteplerden mezun olanlar, 2 — Liselerin birinci devresini ikmal edenler, 3 — Orta ticaret mekteplerinden mezun bulunanlar, 4 — Liselerin birinci devresine veya orta mekteplere ve orta ticaret mekteplerine muadil olduğu tasdildi hususi veya ccnebi mekteplerile ihtisas ve meslek mekteplerinden şahadetname veya tastikname ile gelenler, Kayıt ve kabul olunurlar. C - Mektebin Orta Ticaret kiısmına: 1 — Tam smıflı ilk mekteğ mezunu slanlar. 2 — Liselerin ve orta mekteplerin ilk sınıflarından naklen gelenler; 3 — Resmi ilk mekteplere muadil mekteplerinden mezun bulunenlar, 4 — Hükümetçe musaddak hususi ve meslek mekteplerinden naklen müracaat edenler, Kabul edilirler. — S — Ulüm Âliye sınıflarına dahil olmak için yaş tahdit | edilmemiştir. Yöksek ticaret kısmma gireceklerin on altı yaşmdan aşağı ve yirmi bir yaşından yukarı ol- maması şarttır. Orta ticaret kısnına kabul olunacak talebenin de on üç yaşından aşağı ve on sekizden yukarı olmaması lazımdır. S — Mektebin bütün kısımlarma kayıt ve kabul edilmek için müracaat edeceklerin aşağıdaki: vesikaları, mek- 'tep müdürlüğüne bitaben yazacağları bir istidaya raptediterek getirmeleri lazımdır: 1 — Nüfus hüviyet cüzdam, 2 — Aşı varakası, 3 — Bulaşık hastalıklardan musaddak doktor raporu, 4 — İkametettiği mahalleden zabıtaca tasdik edilmiş hüsnü- 'hal varakası, 5 — Üç adet gösterişli fotugraf, 6 — Mezun oldukları mektep şabadetnamesi, veya tasdikname veyahut bunların musaddak suretleri, Bu izahata göre her gün mektep müdürlüğüne müracaat edil- mesi ilân olunr. $ — Anadoludan gelecek olanlar mektupla müracaat ederek bu müddet zarfında kayıt ve kabul hakkımı kazanabilirler. Büyük Su işleri istikşaf Tânı Nafia Vekâletinden: 1 — Huduüdu, Fenni şartnamesine merbut krokide irae ve tahdit kılman Sakarya tevabünden Parsuk çayı ve Sarısu ile Karasu havzai meyahiyesi dahilinde bulunan arazide Su işlerine ait kat'i istikşaf icrasının ve buna müsteniden projelerinin tantimi 25/11/929 Parartesi günü saat 14 de Ankarada ihalei kat'iyesi ifa edilmek Üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — İstikşaf yapılacak arazi Sahası tahminön “(250,000) Hektar ol duğundan Taliplerin beher hektare verecekleri vahidi fiati işbu mik- tarla darp ederek bulacakları bedeli keşfin “, 7,5 unu teminatı mu- vakkata olarak vermeleri icap eder. İ 3 — Femni şartnamesi dahilinde istikşaf icrası, haritai umumiyesi- nin ve buna istinaden projesinin tanzimi ve tasdiki tarihi ihaleden itibaren üç sene zarfında ikmal edilmiş olacaktı 4 — Mukavele ve şartaamci umumi ve fenniyi ve münakasa şar salim olduğuna dair belediyelere| vesaik ibrazı lâzım geldiğini öğrenmek ve istikşaf yapılacak arazide mahallen gürmek ve tetkik etmek isteyenler Ankarada Sular Umum Mmüdürlüğüne müracaat ötmelidirler. 5 — Ankarada Nafia vekâleti müsteşarlığına makbuz mükabilinde saat on dörde kadar kabul olmacağı ilân olunur. Haseki ve Cerrahpaşa hastaneleri sinir hastalıkları mütehassısı Sinir hekimi ŞÜKRÜ HAZIM Istanbul Sultan Mahmut Türbesi, “Telefon 2622