9 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Gazi Hz. dün saat 10,5 ta refakatlerinde mutat zevat olduğu halde İstanbul tarafında bir tenezzüh icra buyurmuşlardır. Gazi
 Hamalların / kıyafetleri Bütün hamallarüzerlerine birer gömlek giyecekler Kir tuhnayan | renkte bir : serpuş mdhu p edilecek,
 OZ yaşı duvarı Filistindekî kanlı ha_diseler bu Göz yaşı duvarı Filistinde zuhur edip bütün dünyayı velveleye veren kitallere
 Postanede yangın Resmi telefon taksimat direği tutuşarak yandı Bu sabah Büyük postahanenin arka tarafında bulunan  resmi...
 Bahri tefevvuk Venizelos parlamentoda beyanatta bulunacakmış Atina 7 (fos) — Venizelos teslihatı bahriye ve Akdenizde...

| Günün Haberleri — Sene 11 — No : 3918 PAZARTESİ — 9 Eylül 1929 Fiatı 5 kuruş Harp aleyhinde bir muahede Gazi Hz. dün İstanbulu g;!zdiler Gazi Hz. Ayasofyada halk arasında oturarak kahve içmişlerdir. Halk Gaziyi şiddetle alkışlamış, öğle yemeğini Tokatlıyanda yedikten sonra saat dörtte Dolmabahçeye dönmüşlerdir Gazi Hiz. dün saat 10,5 ta re- fakatlerinde mutat zevat olduğu halde İstanbul tarafında bir tenez- züb icra buyurmuşlardır. Gazi Hz. evvelâ Sultan Ahmet Camüini, müteakiben — Ayasofyayı ziyaret buyurmuşlar, kayyum Meh- met efendiden — cami- türklerin eline geçtiği zaman ne gibi tesi- sat yapıldığını sormuşlardır. Gazi Hz. Ayasofyadan çıktık- 'tan sonra refakatlerindeki zevatla Ayasofya- içindeki - kahvehanede halk arasında oturarak kahve içmişlerdir, Büyük — Gazinin — Ayasofyaya geldiklerini duyan halk etrafına toplanarak - şiddetle alkışlanmış- lardır. v Reisicumhur Hz. Ayasofyadan Beyazıda otomobille gelerek Be- yazıt havuzunu ve , Darülfünun parkim — tetkik etmişler sonra Edirnekapıya — kadar — gitmişler, avdette Beyoğluna çıkarak öğle Göz yaşı duvarı Filistindeki kanlı hadiseler bu duvar yüzünden çıkmıştır Göz yaşı duvarı Filistinde zuhur edip bü dünyayı velveleye veren kitallı re Kudüste bir mukaddes duva- rın sebep olduğu malümdur. Bu duvarda musevilerin dini günle- rinde ve bahusus hamursuz vak tinde binlerce yahudi zair- topl. miyor ve beni israil — devleti mazideki —şevketini, peygamber Hazreti Süleyman — zamanındaki azametini yadederek göz yaşı dökerler. Bundan dolayı burasına bütün dünya “Göz yaşı duvarı,, ismini vermiştir. a Bu düvar Kudüsteki Camü Ömerin eski yerinde beni israilin ——— Gazi Hz. Tokatlıyandan yemeğini — Tokatlıyan — otelinde yemişler ve iki saat kadar istira- hat etmişlerdir. Büyük Halâskâr gerek İstanbulda gerek Beyoj önünde kalabalık meşhur. mabedi yanında bulunu- yordu. “Göz yaşı duvarı, bu mabedin esas duvarlarından birini — teşkil ediyordu. Beni israil Filistinden çıkarıldıktan sonra yegâne eseri olarak bu duvar kalmıştır. Kudüste arapların Haremi Şe- rif, Sahratullah ve Camii Ömer gibi makamatı mukaddesi hirıstiyanların Kamame - kil gibi mühim makamalı — olduğu halde yahudilerin göz yaşı duva- rından başka hiç bir mukaddes makamı yoktur. Yahudilerin kiden — Kâbesi * (Devamı ikinci sahifede ) Mufarakat ederlerken — | kunda “halk. tarafından — şiddetidi alkışlanmışlar, saat 4 te otomo- bille Dolmabahçe sarayına avdet etmişlerdir. Bahri tefevvuk Venizelos parlamentoda beyanatta bulunacakmış Atina 7 (fos) — Venizelos tes- lihatı bahriye ve Akdenizde te- fevvuku bahri hakkında fikri soran Atina gazetelerine beyanat- ta bulunmaktan istinkâf eder: Avrupadan — avdetinde — meeli mebusanda bu mesele hakkında beyanatta bulunacağını ve yeni Yunan bahri proğramı edeceğini cevaben bilı Postanede yangın Resmi telefon taksimat direği tutuşarak yandı Bu sabah Böyük postahanenin arka tarafında — bulunan - resmi telefon - taksimat — merkezindeki kayçük - teller. birdenbire tutuş- muş ve telefon taksimat merkezi tamamile yanmıştır. Evvelâ büyük bir gök gürültüsünden — sonra postahane nöbetçileri direkten bir. duman çıktığını görmüşlerdir. Bilâhara bu duman birdenbire aleve tebeddül etmiş ve direk cayır cayır yanmağa başlamıştır. Bu esnada civara kauçuk tellerin yanmasından — dolayı koyu bir lâstik kokusu dağılmıştır. Yangın 'tam otuz beş dakika devam etmiş- tir. Direğin yanması görülecek şey- di. Eriyen kauçuk telleri ateş halin- de ve alevler içinde direkten kopup yere düşüyordu.Bunu görmek içi halk postahane etrafına - toplar mıştı. Aradan 15 dakika geçtik- ten sonra itfaiye gelerek direğe su sıkmak suretile, ateşi söndür- müştür. Teller yandığı için -devair ara- sındaki resm munkatı olmuştur. Postahaneye göre yangın dire- | ge saika isabetinden, polise göre tellerin kontak yapmasından çık- mıştır. telefon muhaberatı | kabül / edilmişti. Bu ser- | buş, kırmızı zeminüzerine Şehremaneti hamalların kıyafetlerini tanzim etmek - | için bir kaç sene evel teşebbüste — bulunmuştu. Ozaman hamalların elbi- selerine — dokunulmamış, yalnız. yolcu salonları ile istasyonlardaki hamalların yir nevi serpuş giymeleri yeşil bir kordelayi taşıyor du. Verilen karara rağmen hamallar dan pek azı bu kasketi kullanmış zaman geçtikçe bunlar da kasketi terketmişlerdir. Şehremaneti, hamalların muh- telif kıyafet ve serpuşla gezme- lerini mahzurlu bularak — bunları tanzim etmeğe karar vermiştir. Şimdilik yalnız yolcu işlerile meş- gel bulunan hamalların kıyafetleri tanzim edilecek, bu kıyafet sonra diğerlerine de teşmil olunacaktır. yolcu hamalları, yani vapur, tren işlerinde — kullanılan — bamalların serpuşları için kir tutmayacak renk intihap edilecek, her hamal bir önlük kullanacaktır. Serpuş ile gömleğin üzerinde görülebilecek büyüklükte hamalın marka ve numarası bulunacaktır. Yolcu vapur. ve trenden çıkınca hamala kendisini filân yerde bek- lemesini tenbih edecek ve hama- l numarasını zaptettikten sonra tokadı yapıştırır! Benimki daha imsafsızdır. iki lira vizite alırl e e birisi karşısında ağzı | Hamalların İzıyqfetle-ri Bütün hamallarüzerlerine birer gömlek giyecekler Kir tütmayan renkte bir serpuş intihap edilecek, her hamalın numarası olacak n ea artık hamalı takip etmeğe lüzum kalmayacaktır. Bu süretle” yolcu Büyük bir emniyetle nakle olacaktır. Hava soğudu Dün gecedenberi fasılalı — yağmur yağıyor Dün geceden beri. fasılalı bir surette yağmur yağmağa başlamış hava da epice serinlemiştir. Yeşil köy rasat merkezinden verilen malümata göre bugün hava kapalı geçecektir. Yağmur fasılalı bir surette devam edecekür. Sıcaklık mühim surette azalacaktır. Dün azami hararet 28 gece 15 idi. Bu sabah saat dokuzda hararet 16 Anadolunun her tarafında sı- caklık azalmıştır lmiş — Benim babam çok insafsızdır, hele karşısında biri ağzını açsın, çsın, hemen