9 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

9 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

9 Eylti 1929 Her yere ve her mevsime uyan sade tuvaletler Hemen her yere ve her mi üme yakışacak, pek sade bir kostüm sahibi olmak çok müfit bir şeydir. “Resmimizde görülen dört model bu gaye gö- zetilerek tertip edilmiştir. Sağdan- birinci kostümde, bu sene pek rağbet kazanan ve önü kavuşuk jaketin tamamen yerine kaim olan Norfolk tarzı jaket hoş bir yenilik teşkil etmektedir. Dür ve şatrançlı kumaşların tevhidin- den hüsüle gelen bu kostüm için her hangi yünlü-veya ingiliz kumaş- larına tıpla taklit eden yeni ipek- Hlerden bir kumaş kullanılabilir. İkinci emprime libas koyu lâ- t ipek poplinden bir reden- got ile ikmal edilince bize kışa kadar refakat edebilir. Esvabın pliselerinin kenarı ütü ile biraz açılmak suretile büyük terzihane- lerin modellerinde görülen yeni hattın temini mümkündür. Üçüncü kostüm bej rengi dra veya kaşeden yapılmış, acı penbe bluzu bej kumaştan kesilmiş yu- varlakçıklarla süslenmiştir. Dördüncü — kostüm - ise bir manto ve siyah siyah ve gümüşü karışık etek ile, beyaz krep dö şin üstüne eteğin ku- maşına uyar resimler işlenmiş bir kazaklar mürekkeptir. Yakası beyaz kürkten yapılmıştır. Sonbahar şapkaları Yeni şapkalarda alın açıl açık bırakılıyor | lara bilir. Son modeller hep bu tarza | göre yapılmışlır. Alnı ve kaşları güzel olanlar için bu moda çok uygundur. Alm açık bi fazla itina edilmesini icap ettirir. — Resmimizin irae ettiği modellerden soldaki negr rengi fötr üstüne açık ve koyu deri ile süslenmiş, ortadaki milen gri söniyden yapılmış, sağ- daki için de siyah pan kullanıl bej Şık adam kime denir ? Bir erkegm şık addedilebilmesi için neleri olmalı imiş? | Amerikada “terziler cemiyet senelik — içtimamı — akdetmiş * Şik sayılmak için bir adamın kaç kat elbisesi olması lâzımdır?., Meselesini mürakere etmiştir. Uzun müzakerelerden sonra verilen karar şudur: Şik üavanımı ihraz edebilmek için bir gencin İakat 20 kat elbisesi, 6 kat smokin ve frakı, 8 pardösü, 4 kışlık Palto, 12 şapka 24 çilt ayakkabı, 50 çift çorap, 144 ke- ten, 48 ipek mendili, 48 ipek gömleği , 12 yünlü 150 kravatı olması elzemdir. Asıl in unutluğu — bir mokta vardır : Şik ünvanını ikraz edecek gencin bu kadar elbise ve çamaşırı tedarik edebilmek için ne miktarda serveli olması sveter |üzımdır. ? Faydalı bilgiler Mutfak kablarını nasıl temizlemeli? Bıçak ve alominyom tencereleri temizlemek için — Denizden çıka- rılacak ince kumlar kurudulup sik tülbetten elendikten sonra kutulara konarak icabında nemli bir bezi bu kuma batırıp tence- releri oğmalı. Bıçaklardaki leke- leri çıkarmak İçin pek müessirdir ve sürüldüğü sathı çizip bozmaz Camları temizlemek için - suyun içine biraz amonyak ilâve etmek kurulandıktan sonra gazete ve kâğıtları ile iyice oğalamak lâzım- * dır. Sürahilerin içlerini temizlemek için ufalanmış yumurta kabukları ve sıcak su ile yarı yarıya kadar doldurarak şiddetle çalkalamak lâzımdır. Yumurta aklarını iyi köpü: için. Sıcak havada yumurla ak- larımı döğerek katı bir hale ge- Ürmek müşkil olduğu gibi, yu- murta bayat olur veya sarısından zerre kadar karışmış. bulumursa hiç tulmaz yumurta akları döğül- meğe başlanmadan bir tutam krem tartar ilâve edilirse hem güzel köpürür hem hamur ve saire ha- zırlanıncaya kadar sönüvermez. Cilâlı eşyanın güneşten rengi attığı takdirde bolca bezir yağı sürerek gece brakmalı, ertesi gün bir daha yağlayarak yağını içince kuru bir bez ile parlatma- lıdır. Şuvate ellıısesı Yelpazeye benze- yen etek robu — modası Bu roplar için ekseriya koyu kırınızı tafta kumaş intihap / olunuyor. Dercettiğimiz modelde “V., şeklindeki dekolte taşlarla tezyin edilmiştir. Robun eteği yelpare şeklindedir. Rop taşlı olduğundan boyun ve ve gerdana diğer mücevherat uzunca - eteklidir. |öakılmiyor. Yalnız kulağa pırlanta | iri bilezik 1 deve küşü / yel- küpe ve kollara kalıyor. Kırmızı paze ve eldivenler yeni kış robumu | ikmal ediyor. * | deni kanalında nehre Pijama ile gezmek modasını Çıkaran M. Afişer Bu sene bütün dünyada yaz mevsimi çok sıcak geçti. Bir haf tadan beri Sonba'nar başladığı halde sıcaklar elân devam ediyor. Eylülün birinci günü Pariste ter- mometro gölgede 40 dereceye kadar çıkmışlır. İki günden beri de Londrada ve Amerikada şid- detli sıcaklar hüküm sürüyor. Bu sene sıcakların şiddetinden Amerikalılar, iptida ceketi attılar, sonra “görülek ve kahır pantalo- nuda fazla bularak - pijama ile gezmeğe başladılar. | Amerika gazeteleri sokaklarda | ijama ile gezenlerin resimlerile doludür. — Kolsuz ince — elbiseli | kadınların yanında — renk - renk | Pijamalı şıklar caddelerde dola- şıyorlar. Amerikada sıcuhların tesiri Erkekler pijama ve deniz donu ile geziyorlar! Bir hakim, sıcaklar dola dolayısıyle edep dahilinde her kıyafete cevaz verdi Pijama ile gezmek modasımı orlaya atan M. Afişer isminde bir gazete müdürüdür. M. Afişer, Elizabetsiti şehrinde oturur. Bir gün havayı çok sıcak gö- Tünce evinden gecelik pijaması ile sokağa çıkmıştır. Polisler ga- bu. kıyafetle görünce kendisine derhal gündüzlük elbise giymesini, aksi takdirde ceza ala- bu. sözlere ehem- miyet vermemiş, ve pijama ile gezetesine gitmekte devam etmiş- tir. Bu defa kendisini yakalayan Polis, karakola götürmüş, komser de mahkemesi görülmek üzere sulh hakimine göndermi Muhakeme günü hararet o ka- dar yüksetmiştir ki kimse Afişerin Pijama ile gezmesini ayıp görme- miş, hattâ kendisine gıpta edenler bile olmuştur. Mahkemede bulunanların hai gören hakim rahatım seven ga- | zeticiyi serbest bırakmış ve ga- | zete ile şehir ehalisini şu beyan- | nameyi neşretmiştir. 'Sıcakların şiddetle hüküm sür- | düğü bu mevsimde her kes iste- | diği gibi giyinmekte. serbesttir. Yeter ki sokağa çıkılan kayafet' edep dairesinde olson. Bu beyatmame üzerine erkek- lerin çoğu pijama ile, hatta deniz mayosu ile gezmeğe başlamıştır . Şehirde gayet garip zahneler görülmektedir. Meselâ deniz donu giymiş bir gencin pijama ile yan yana beraber dükkâmnda sıra | beklemsi tabil görülmeğe başlan- | mştır. Hattâ bazı tokanlalarda | mayo giymiş. fakat önüne beyaz önlük takmış garsonların hizmet ettikleri vaki Yarı yoldan dönmüş! Bir genç bir gece gece morgta kaldıktan sonra kendine geldi! Pariste sıcaklarda Sen nehrinde banyo etmek wmumileşmiştir. Son sıcaklarında —bir parça mek için Marsel Raven is- | minde 18 yaşında bir genç Sen- iş. bir müddet yüzdükten sonra çıkmağa hazırlanırken, bilinmeyen bir se- bepten dolayı nehre dalmıştır. | Etrafta bulumanlar gencin çir- pindiğini — görmüşler, — bir ikisi suya atıjarak Marseli sahile bay- gn bir halde getirmeğe muvaffak olmuşlar suni teneffüs, ispirto ile ovma yapmışlar, fakat genç kendine gelmemiştir. Marsel yekmdaki Sendeni has- gölürülmüş orada da tedavi edilmiş ve ' son çare olmak üzere kalbine bir şiringa yapılmıştır. Fakat onun da tesiri görülmemiştir. Akşam hiç ümit olmadığı halde, sırf iasaniyet namına daha bir injeksiyon yapılmış, bu da fayda etmemiştir. Ertesi sabah hastanenin morguna nakledilmiş, | polise de haber verilmiştir. tahkikat hastaneye geldiği zaman, Marse- | im maşının inorgda, cesetleri den- Polis komiseri ceset | Marsel Raven Udurmak için kullandıkları soğuk düş altınca olduğunu öğrenmiştir. | Kömiser buraya gidince genein | soğuğun tesirile kendine geldiğini | ve evinde merakta olun ailesini üzüntüden kurlarmak için acele giyinip evine — gittiğini - bayrelle öğrenmiştir.