18 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Sığırtmaç Mustafa Açık maviye yakın gözleri, sarı gibi saçları var. Başına küçük gelen kasketi düşecek gibi duruyor. Keadi
 Kabahat kimde? Dünkü tren kazasına kimin sebep olduğu henüz anlaşılamadı Dün Kumkapı istasyonunda bir tren kazası olmuştur.
 Reisicumhur Hz. Yalova kaplıcalarını gezerlerken...
 Tayyarecilerimiz Amerikada tetkikat yapı bir türk heyeti Amerikada tayyarecilik hakkında tetkikatta bulunmak üzere bir...
 Tıp Kongresı acılıyor Bu seneki kongre 20 gün devam edecek Kongrede başlıca frengi ve kanser hastalıkları mevzuubahs...

Günün Haberleri KŞAM Her gün 8 sahife Sene Y1 — No : 3927 ÇARŞAMBA — 18 Eyiti 1929 Fiati 5 kuruş Amerıkaya bir çeyrekte gidilecek Sığırtmaç - Mustafa Açık masiye yakın gözleri, sarı gibi saçları var. Başına küçük gelen kasketi düşecek gibi du- Tuyor. Kendi boyundan — uzun çoban — deği bir askerin, | silâhını tuttuğu ciddiyetle, elinden | hiç birakmıyor. parça elbisenin rengi be Ayağındaki yırtık çarıklar, müte- madiyen yol yürüdüğünü göste- riyor. Yarı açık ağzında, hayret ifade eden garip bir eda var. On, on bir yaşında kadar tah- min edilen bir köylü çocuğu fo- toğraf — objektit karşısında, Gözi hazretlerinin yanında ahzi mevki eti Yanındaki Büyük Aadamın kim ölduğu hakkında, küçücük köylü —zekâsında, - belli ki, şüpheli ve tereddütlü bir mü- cadele geçiyordu. Resim çekildi. küçük köylü çocuğu, ayni ci yeti muhafaza — ediyordu. hazretleri, takdim ettiler: — Bizim yeni arkadaş, sığırt- çocuğa sorarak onun kendi lehçesi, kendi sum ifadesi ter—lesa we kesik cümlelerle anlattığı macerayı din- ledik Reisicumhur hazretleri yeni çi likleri civarında atla bir gezint yaparlarken, yolu sormak için bu küçük çobanın yanında durmuş- | lar. “Düşün arkama, demiş, ve | yolu göstermi — Adın ne? — Mustafa. N — Benim adım da Mustafa Ke- mal. Adımı öğrendin mi? Söyle bakalım. Mustafa, Kemal'in sonunu gibi kalın telalffuz ederek liyor: Mustafa Kemal.. — Sen Gazi paşayı hiç gör- dün mü ? - “Yooo, görmedim. - “Görsen tanır mısin ? —Nasıl taniyem?,- “Gazi paşa | nerede oturur? İstanbulda oturur ama, cuma günleri Yalovaya geliyormuş.,, Gazi hazretlerile Mustafa ara- | sında cereyan eden bu. muhave- reden sonra Reisicumhur hazret- leri kendisine soruyor: " Sen kaç para kazazırsın, , | — Ayda üç Sığırtmaç Mustafa hesap ediyor, hesap ediyor, fakat küçük zihni bir türlü iki aylıktan ötesini cem- | edemiyor. Gazi hazretleri Mustafa ile birlikte hesap ediyorlar: aylık 6, üç aylık 9, dört aylık 12. naaşının 36 li Mletiyi Nüitilerü “voriyüt.” Üekt | küçük türk çobanı, bu-paranın neye, hangi iş veya mala mukabil olduğunu —anlıyamıyor, — tereddüt ediyor, almak istemiyor.: — Bu parayı bana neden ve- riyorsun? — Bana yol gösterdin, hizme- tine karşı. veriyorum — Ha: O başka. Gazi hazretleri evvelâ bir on hiralık veriyorlar. Mustafa bu pa- | Tahı hiç görmemiş, tanımıyor. Beş | Tiralığı da bilmiyor. Yalnız, aşinası | (Devamı ikinci sahifede ) — | Reisicumhur Hz. Yalova İzun ömürlüler 134 yaşında koca | 132 yaşında zevce Belgrat, 14 — Bosnada çifçilik 'eden Zoviçiç isminde biri 134 üncü yaşını idrak etmiştir. Zoviçiçin Sıhhati iyidir, hafızası mükemmel- dir. Türk idaresine ve vali Mehmet paşaya ait bir çok vakalar nak- detmektedir. Zoviçiçin. kendisin- den 2 yaş küçük olan zevcesi de sağdır. Ruslarla ticari müzakere Hariciyede topl Kabahat kimde? Dünkü tren kazasına kimin sebep olduğu henüz anlaşılamadı Dün Kumkapı istasyonunda bir tren kazası olmuştur. Avrupadan gelen ekspres treni Kumkapı istas- yonunda bulunan marşandiz tre- nine çarpmıştır. Müsademe neti- cesinde ekspresin makinesi yol- dan / çıkmış — marşandizin — beş vagonu parça parça olmuştur. Bu kazada gardüfrenlerden Sait efen- di ağırca yaralanmıştır. Müsademe hakkında tahkikata devam edilmektedir. Şimdiye ka- dar yapılan tahkikata göre ka- zanın bir dikkatsizlikten ileri gel- diği anlaşılmıştır. Bir memurun — ifadesine göre marşandiz istasyonda olduğu hal- de işaret direği yolun kapalı ol- duğunu göstermiyormuş. Kazanın, bu işaret direği yözünden ileri geldiği anlaşılmaktadır. Tahkikata bu noktadan devam ediliyor. Bir kamyon bir hamalı yaraladı Dün Beşiktaşta bir kamyon hamal Mahmuda çarpmış, mecru- hiyetine sebebiyet vermiştir. Şoför " firar etmiştir. makta olan komisyon Rusya ile aramızdaki ticari meseleleri halletmek üzere Ankarada iki taraf murahhasları arasında cereyan eden müzakere son zaman- Rus sefiri ve Rus ticaret mümessili yakında Ankaraya azimel ede- rek müzakereye devam edeceklerdir. Bu hususta hariciyede bir ko- misyon ihzaratta bulunmaktadır. Komisyonun içtima halinde bir res- mini dercediyoruz. | sında toplana- Bu seneki Tıp köngresi bügün Anka- gğ cre dün şehri- mizin maruf doktorlarından büyük bir kıs- im hareket et- miştir. Kongre Büyük Millet meclisi — bina- küşat res- mini başvekil İs- met paşa Hz. ya- pacaktır. Kongre hazırlayan Dr. açıldıktan sonra Ahmet Şükrü B. Tp müstahzeratı — sergisi — gezile- cektir. Kongrede mevzuubahs edilecek Cilk mevzu frengidir Frengi hakkında, mütebassıslar tarafından hazırlanmış olan rapor- lar okunup münakaşa edildik'en sonra kanser ve kızıl hakkındaki tetebbülere geçilecektir. Frengi mevzuu üç kısma ayrı- maıştır : Seririyat, laboratuvar bir- uvar raporunu Şerefeddin ve Ahmet beyler — hazırlamışlardır de tedavi, Labor Osman Şükrü yeyin raporu iki kısımlıktır. Mühim bir rapor. Tıp kangresı acılıyor kongre 20 gün devam edecek Kongrede başlıca frengı ve kanser hastalıkları mevzuubahs olacakhr Büyük Millet meclisi binası ve bahçesi Biri hayyan frengisi, digeri de mayü dimagü şevki dir. etli sinir mütehassısları: mızdan olan doktor Ahmet Şükrü bey, köngreye iştirak etmek üzere dün Ankaraya hareket etmiştir. Frengi seririyatı raporunu ha- zırlayanlar doktor Hülüsi Behçet, Hasan Reşat, Fahreddin Kerim beylerdir. Tedavi raporunu doktor. Talât bey yazmıştır. Bu seneki kongre 20 gün ka- dar sürecek ve çok enteresan olacaktır. Tayyarecilerimiz Amerikada tetkikat yapan ir türk heyeti Amerikada tayyarecilik hakkın” da tetkikatta bulunmak üzere bir heyetimiz geçende Amerikaya git mişti. Amerika gazeteleri heyetin Detrüvit şehrine vasıl olduğunu | bildiriyor. | Heyete yüzbaşı Ferruh, binbaşı Şefik, beyler, dahildir. Amerika tayyare — fabrikalarından birinin mümessili bulunan Ahmet Emin beyle Muhlis bey de birlikte Amerikaya gitmişlerdir. Tayyarecilerimiz — Amerikada tayyare dabrikalarını gezerek bir çok uçuşlar yapmışlardır. — İnşallah bu halinle tanıdık kimseye rastgelmedin? Ben rastgelmedim amma, rastgeldik- im de bana yabancı gözle bakmıyorlardı! beni eşeğe bindir!.. gönlü olsun. Çocuk — Baba beni eşeğe bindir! Baba — Kızım bu sesi benden aldı. Şükredin efendim, sizi kurtarmış. Annesi — Yahu şu çocuğu sırtına al da