18 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

18 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Fal merakı! Holivutta her kes falcı oldu Son zamanlarda Holivutta si- mema artistleri arasında fal me- rakı son derce artmıştır, Kudan erkek bütün sanatkârlar birer fal kitabi almışlar ve buna bakcrak birbirlerinin tali . ve istikbalivrini keşf için uğraşmağa başlamışlar- dır. Stüdyolarda bir filim çevrilirken, muhtelif sebepler dolaysıyla vakit vakit işe fasıla verilir. Bu esnada sanatkârların kimi roman okur, kimi dolaşır, kimi danle'a örer, basılı — herkes olur. Fal merakı başladığından beri bu fasılalarda her kes fala / bak- makla vakit geçiriyor. Bu fallarda çok garip şeyler söyleniyor. Artistler arasında yazıdan bir insanın ahlâkını anlamak merakı da birden bire baş göstermiştir. Bütün sanatkârlar birbirlerinin et bir işle meşgul yazılarını Holivuta yeni gelen bir mülehassısına göndererek tahlil | assıs bu müna- para kazanmak- sanatkârlarından bir olarak - falcılığa Bunlar evlerinde Sinema kısmı da fahri başlamışlardır. birer fal odası yapmışlardır. Her akşam iş bittikten sonra burada fala bakıyorlar. Bir yıldızın feci ölümü Mis Cynthia Cambeidge İngilterenin on güzel aktrisi addolunan ve sinema aleminde de şöhret bulan mis Cynthia Cambridge feci bir kaza netice- sinde vefat etmiştir. Genç sanat- | kâr Hayde parkta atla tenezzüh ederken dostlarından bir erke tesadüf etmiştir. Bu zat san: rın bindiği atı pek beğeni bununla bir parça gezmek iste- miştir. Bunun üzerine mis Cam- bridge attan inmiş ve gencin kır atına rakip olmuştur. Kır at huysuz olduğundan aktrisin binmesini müteakıp çifte Avrupada son zamanlarda en ziyade şöhret kaza- nan sanatkârlardan biri Maria Korda'dır. Maria henüz pek genç ve son derece sevimli bir sanatkârdır. Son çevirdiği “Vefasız,, filminde çok muvaffak olmuştur. atmış ve kudurmuşcasına — bir süratle koşmağa başlamıştı. Bu esnada at bir taksi otomobiline çarpmış ve güzel süvari kafası üstü yere düşmüştür. | Güzel — sanatkârın kafa — tası | parçalandığından artist, hastaneye | yatırıldıktan bir az sonra vefat etmiştir. Mis Cambridge 27 yaşında idi. 1922 sencsinde Londranın muh- telif tiyatrolarında öpcet piyesle- ri oynamış ve iki sene evel sina- | maya başlamış ve çok muvaffak | olmuştur. | Duglas ve Meri Pariste Duglas, sinemadan çekilecekleri haberini tekzip ediyor Meri, Duglas ve bir dostları Duglas Fairbanks ile zevcesi Meri Pikfort tatil müddetlerini geçirmek üzere seyahata çıkmış- lar ve geçen hafta Parise gelmiş- lerdir. Duglas ve Meri kimseye haber vermeden yola çıkdıklar halde gazeteler son dakikada ki sanatkârın seyahatından haberdar olmuşlar ve artistlerin muvasalı tinden yarim saat evel bunu h susi tabılarla halka haber vermiş- lerdir. Bu haber üzerine haldeki ame- le, müesseselerdeki daktilo kızlar, küçük satıcılar, sinema mensup- ları işlerini bırakarak Sen Lazar |istasyonuna koşmuşlardır. İki sa- natkâr işiddetli alkışlar arasında ler ve polisin müş- trenden inmi kilâtla açtığı yoldan geçerek otomobille otellerine gidebilmiş- lerdir. Duglas otelde gazetecileri ka- bul ederek çu beyanatta bulun: — Sinemadan — çekileceğimize dair işaa edilen haberler doğru değildir. Daha bir çok filimler çevirmek niyetindeyiz. “ Uslanmış cadı karı , bazırdır. Bu filim Amerika için seslid Avrupada sessiz olarak göste- rilecektir. Bundan sonra Ameri- kada sessiz filimlerin rağbet gi mesi imkânsızdır. Fakat lisan far- filmi yarıya — kadar ka itibarile Avrupada daha bir müddet — sessiz filim gösterile- cektir. Mütarekeden son- ra bütün dünyayı müthiş bir dans iptilâsi — sarmıştı . Bütün muharebi kanla, ölümle, sefa- letle, açlıkla geçi- ( ren insanlar sulha —— kavuşunca - birden bire - çılğınlaştılar, geceli'gündüzlü zıp zıp sıçramağa baş- ladılar. En fakir evlere bile küçük bir. gramofon, bir kaç plak girdi ve birbirine sarılan çiftler senelerce dans ettiler. Son zamanlarda dans ibtilâsı adam akıllı durdu. Deni- lebilir ki şimdi yal- nız pek - gehçler dans etmektedirler. Dans etmek en yorucu — bir - iştır. Dans ederken insan müthiş bir kuvvet sarfedermiş... Helsingfors da- rülfünunu — profe- sörlerinden Karl Sigerstev isminde meşhur bir âlim yememiş, içme- miş üşenmeden bu mesele hakkın- da uzun uzadıya tetkikat yapmış- tır. M. Karl Sigerstevin tetkikatma nazaran bir çeyrek saat fokstrot ile 5 litre su 200 dereceye kadar ısınmış... Yani bu: hesapça yirmi V oluz genç bir araya gelerek bir | kaç saat dans. için - sarfettikleri | küvvetle bir. vapurun kazanını kaynatabilirler demektir!. Bir çeyrek saat vals insanı | bir boks maçı kadar yerarmış. Yani bir saat vals oynayan bir adma cephede, enileri safta mu- harebe etmiş bir kahraman nazarı ile bakılabilir. Yorgunluğu Yedi santimetro Varşovada geçen bir vaka şiş- manlığın faydalı bir şey olduğuna, zaifleri inandırmıştır. Bronovski ile Pavlaik isminde iki arkadaş bir meseleden dolayı kavga ct- mişler, Bronovski hıncısı alama- yarak cebinden - bıçağı mış ve Pavlaikin karnma - sapla- mıştır. Bicak yedi santimetro derine bat- mış, fakat Pavlaikin çok şişman olmasından karnın yağları içine saplanıp kalmıştır. Pavlaik hasta: | | neye götürülmüş, doktorlar mua- | Şene Ederek yağların kalınlığı bi | çağın adelelere dokunmasına mani | Slduğunu ve hafif bir pansımanla | yaranın geçeceğini bildirmişlerdir. Diğer taraftan son zamanlarda | Berlinde büyük bir şöhret kazan- mış Viyanalı artist Yosma Selim geçen hafta vefat etmiştir. W Yosma zaiflemek merakında oldu- gundan, yemek yemez, elektrik | banyoları yapar bir kaç türlü ilâç | içerdi Yosma 33 yaşında ve 59 kila bu olduğu * halde tedaviye Dans İıakkmn'a bir tetkik.. NEMA | ö :i z z ağacı devirmeğe muadil! Bu hesapça Jozefin Beker ormanlar devirecek kuvvet sarfetmiş! oynayan biradamın sarfettiği hararet | itibarile dansların | çarİston, 10 'en müthişi çarlestondur. Bir çey- rek çarleston oynamak, 10 ağacı kökünden çıkarıp devirmek için sarfedilen kuvvete muadilmiş!. Malümdur. ki meşhur zenci artist - Jojefin Beker çarleston kraliçesidir. Senelerden beri mul- telif sahnelerde sıçrayıp — düran Jozefin bacı Allah vermesin dans edeceği yerde ağaç — yıkmağa kalksaydı halimiz neye varırdı ?.. Her halde yer yüzünde dikili bir fidan kalmayacaktı... Yapılân - tetkikat —neticesinde dans eden bir adamın günde 20,000 defa kalbi attığı anlaşık mıştir. Acaba dans mübtelâları bu müt- hiş yorgunluğunu anladıkları için mi danstan vaz geçtiler ?! Şişmanlığın faydadsı... derinliğine kadar saplanan bıçak hiç bir zarar vermedi Şişmanlığı sayesinde ölümden kurtular Pavlaik devam eder her ay bir iki kilo inermiş, İki ay evel gene zaiflmak - için Karlsbata kür yapmağa gitmiş, orada da bir çok ilâç içmiştir. | Doktorlar bu. güzel ve meş- hür artistin - zaiflamak — illetine mübtelâ - olduğundan aldığı bin |türlü ilâcın tesiri ile öldüğünü