22 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

22 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Salihe 2 Üsküdar hadisesi Aliye Han miıhakej—ğ ( mesine başlandı Mahkeme heyeti muhake- menin gazetelerle neşre- dilmemesine karar verdi Üsküdarda — madam — Marniği | cerhetmekle oaznun olan Şakir paşanın — kiz Aliye — hanımın muhakemesine bugün ağır ee mahkemesinde başlanmıştır. Aliye hanım tam saat onda | ye daitesine gelmiş ve vekili li — Rizaa — beyle — birlikte | avukatlara mahsus- soyunu hallinin yanında muhakemeye ça- gırılmasını beklemeye başlamıştır. Aliye hanımız üzerinde yakası . gönarlı siyah —manto, — başında siyah baş örtüsü, ayaklarında bej i . Maznun neşeli görünüyordu. — Mamafih — oturur oturmaz su istemiştir. Mahkeme heyeti Hasan Lutfi beyin riyasetinde teşekkül etmişti. Müddei umumi makamında muavin Burhaneddin bey bulunuyordu. Hâkimler yerlerine - geçtikten sonra iptida diğer bir muhake- meye başlandı. Âliye hanım fotografçılardan çok ihtiraz ediyordu. Adliye binası önünde ve koridorlarda bir çok fotografçı bulunduğunu görünce âdeta koşarak avukat- İarın soyunma odasına - kadar gitmiştir. İlk dava bitince avukat Sâdi Riza bey — Aliye hanımı | getirdi. Mahkeme kapısından içeri baktırdı: “Bakınız, alışınız!, dedi. Filhakika, —alışması — lâzımdı. Çünki, Aliye hanım çok heyecanlı . Zavalh kızcağız, bu ilk- he- yecan ve asabiyetlen tirtirtitri- yordu. Gözlerinin altı morarmıştı. ““ Mahkeme salonü bom boştu . Henüz biç samiin yoktu. Sazt cu bire on Lala, R: * Şakir paşa körimesi — Aliye banım!,, Dedi. ile bera- gülmiye çalışarak, fakat büyük bir heyecan maznun mevkiine — geldi. Reis , müddei madam Maniği - çağırdı; | gelmemişti: Müddei umumi muavini Burhan bey, muhakenin kukuk umumiye mamına devamını talep etti. Reis — İsminiz? H. — Aliye. R. — Babanızın ismi? A. — Şakir. Aliye H. gayet yavaş söyliyor, — reisin suallerini çok ağır işidi yodu, R. — Nerede oturuyorsunuz? A. — Kışın Sürpagopta, ya- zın Büyükadada. R. — Evli misiniz? A. — Efendim?. R. — Ağır mı işidirsiniz? — Evet, kulağımdan biraz ra- batsızım. | — © halde biraz öne geliniz. — Aliye H. maznun mevkiinin en ön tarafına geldi. — Okumanız, mı? — Evet. — Ecnebi lisanı bilir misiniz? — İngilizce, fransızca im, — Olurunuz ve hakkınızdaki iddianame okunaçak iyi dinleyiniz. H. oturdu. yazmanız. var | İddianame okundu. Evrakı — tahkikiye maznun haysiyetile alâkadar bazı cümleler bulunduğundan, Müddei umumi bu dava tafsilâtının - gazetelerle meşredilme melesini talep etti. | Mahkeme talebi kabul etti. Mu- | hakemeye devam olundu. meyanında hanımın şeref ve | Kanlı vakalar Bulgaristanda siyasi katiller çoğaldı Sofya 20 (fos) — Sofyanın Çar Simcon caddesinde Sırp te- baasından Atanaş Spasiç dolaşırken üç meçbul şahıs kendine yakla- polis - olduklar hiviyet — varakasını / istemişler ve derhal tabancalarını ve kamalarını çıkararak sırbı öldürmüşlerdir. Bu cinayetin bulgar komitesinin eseri olduğu tahmin uyor Bulgaristanda siysi katiller Sofya 50 (Hususi) — Varnada şehrin —merkezinde makedonyalı Balakharof — rövölverle lmüş, iki arkadaşı ağır surette yaralamıştır. Balakharof Protogerof bızbına mensuptu. Bahri teslihatın tahdidi 'zetesi yazıyor tahdidi hakkında cereyan etmekte olan müzakerattaki betaetten , Fransa mesul değildir Bu betaetin sebebi İngiltere ile Amerika arasında mevcut olan ademi itilâftır. Hiç kimse İngilizleri menfaatle- rinin ve emnü selâmetlerinin mu- hafazasına ihtimam - eltiklerinden dolayı muaheze edemez. Fakat İngilterede diğer devlet- lerin dahi kendi selâmetleri hak- kında ayni haklı kayguyu taşımakta olduklarını ve kendilerine raci olmuyan — mesuliyetleri reddeyle- mekte bulunduklarını kabul ede-- | cektir Almanyada tifo Nuremberg 20 ( A.A.) — Bir çok kimselerin hummai tifoidiye tutulduğu bu vak'alardan dördi nün ölümle neticelendiği, bildi liyor. Eve taarruz Nuruosmaniyede gürültülü bir vaka Evelki — gün Nuruosmaniyede 28 numerolu evde oturan iranlı Rıza efendinin evinden bir takım sesler işitilmiştir: — İmdat imdat!.. Bunu üzerine derhal vaka ma- halline giden zabıta memurları vaki olan iddia üzerine Mehmet Rahim — efendi ile Lütfiye ve Gülten > hanımlar hakkında tahkikata başlamışlardır. Bu iki hanımla Mehinet Rahim efendi Rıza — beyin evine taarruz ile maznundurlar. Riza bey hadiseyi “şöyle anlatmaktadır: — Valde hanında halıcı iranlı Abdullah efendinin kerimesi ile 10 aydan beri sevişiyorduk. Aile- lerimiz de birbirini tanımaktadır. | Ve evlenmemiz için Abdullah | | cevabı pazartesiden evel ver efendi ile mutabık kalmıştır. Buna rağmen bu izdivacı mu- efendinin kayin biraderi Mehmet Rahim efendi dün yanında iki kadın olduğu halde bizim evimize geldi: — Siz kızımızı kaçırdınız,.. Bi- zim kızımız burada. çağırdı, hanemize tecavüz | ve bize silâh çekti, polise şikâyet Boluda muhtelif fasılalarla 60 Sant yağmur yağmış ve yüksek | tepelere de kar düşmüştür. bahanesile | Telefon haberleri 'İsmet Pağa Hz. pa- | zartesiye geliyor Ankara 21 ( Telefon) — İsmet Paşa Hzlerinin yarın İstanbula reket etmesi muhtemeldi Divanı âli bugün toplanıyor Ankara 21 (Telefon) — âli bugün içtima ile Mahmut Muh- tar paşa meselesini tetkik ede- cektir. Divanın bu , hafta içinde -bir içtima daha aktederek bu mese- leyi bir karara bağlaması muhte- meldir. Ticaret muahedeleri Lehistanla müzakereye bu gün de gevam edi Ankara, 21 (Telefon) ivanı müzakeratın hafta içinde biterek bir karar verilmesi ihtimali kuv- vetlidir. İtalya ile olan muahedenin müza- keratı da devam ediyor. Müzake- rat bitmek üzeredir. | Harbiye mektebinin 323 mezunları Ankara 21 ( Telefon ) — 323 Harbiye mektebi mezunları 23üncü senei devriyesi dolaysı ile dün Lozan palasta / bir içtima akdet- mişlerdir. 29 mezunları senesi devriye- lerini tesit ve şehit arkadaşlarır yadetmişlerdir. Bu sımf 559 mev- cutlu idi. 386 kişi şehit ve velat sureti ile arkadaşlarından ayrılmışlar- dir. Ayni sınıfta olan Nafıa vekili Recep, fırka kâtibi umumisi Şaf- vet beylerle Salih paşaya birer tebrik telgrafı çekilmiştir. Yeni istasyon binaları Ankara 21 ( Telefon ) — Kızıl ırmaktan / Çankırıya ” kadar olan beş istasyon binasının inşasına başlandı. Bu binalar 8 aya kadar bitecektir. Şakir bey Ankarada Ankara 21 |Telefon) — İktisat vekili Şakir B. bu sabah geldi. İstasyonda Abdülhalik — B. iktisat vekâleti erkâmı tarafından karşılandı. Cevabi nota Kuriye dün tayyare ile gitti, nota bugünler verileck Yunanistana verilecek cevabı mizi hamil kuriye, dün sabah ekspresle Ankaradan - şehrimize gelmiş ve saat 10 buçukta Büyük- | hakkak bozmak isteyen Abdullah | dereden hareket eden tayyare ile Atinaya gitmiştir. Atina 20 (fos) — irkiyenin. Bura yeceği tahmin olunuyor. salâhiyettar mahafili müzakeratın | artık kat'i bir safhaya girdiği ka- naalındadır. - Türkiyenin cevabı alınır alınmaz meclisi nuzzar top- | lanarak bunu tetkik edecektir. Diye bağırıp | intihar teşebbüsü | Binbirdirekte oturan Sait efendi dün gece intihar kasti ile kendi- sini sustalı çakı ile karnından cerhetmiştir. Sait efendinin intiharın: bir kalp alâkasıdır . Mesi Asiye nde bir. kadının da ismi geçmektedir. ratına bugün de devam edilecektir. | tanla ticaret muahedesi müzazake- | |içtima aktetmek, bur toplantıya | Ahmet Cenübi Agariada Yeni bir cemiyeti akvam teşkili için müzakereler Cenevre, 20 (ALA) — Cenubi | Amerika hükümetleri mümessil- | leri, memleketler arasında akvam haricinde olarak daha irtibat vücude getirmek için Şili murahhası M. Villegosun teşebbüsü Üzerine girişilen mü- kâlemelere devam için öğleden sonra içtima etmişlerdir. Bu müzakerelerin pek yakında müspet neticelere iktiran edeceği lemin - olunuyor. — Murahhasların, her sene ve ekseriya Cenevrede Amerika — cumhuriyetleri mümessillerinden mürekkep - bir elyevm — cemiyeti akvama dahil bulunmıyani cenubi Amerika cüm- huriyetlerin dahi davet etmek ve bu içtimada cenubi Amerika hükümetlerinin hususi — menfaat- ları hakkında müzakeratta bulun- mak niyetinde oldukları - söyle- niyor. Diğer taraftan son — günlerde teşebbüs edilen faaliyete devam etmek üzere üç komisyon teşkili de derpiş edilmektedir. Bu — komisyonları cenubi” Amerika fakvam cemiyeti meclisinde müna- vebe usulü ile temsili meselesini tetkik edecektir. İkinci iktisadi ve üçüncüsü de siyasi meselelerle uğraşacaktır. Irak müstakil oluyor Londra 20 (Hususi) — Gazete- lerin beyanına göre İngiltere 1932 de İrakın cemiyeti akvama kabu- | i | lünü talep edecek, bu. su draktaki | mandası - hitam | bulacaktır. Gazinoda kavga iki Dört mecruh adam genci ağır surette yaraladılar Şişlide kozmanın gazinosunda oturan Necmi ve Ahmet Hakkı isminde iki genç karşıki masada oturan dört kişi ile kavga etmiş- tir. Kavga gittikçe büyümüş dört meçhul adam Necmi ve Ahmet Hakkıyı ağır sürette yaralıyarak kaçmışlardır.. Vaka hakkında tah- kikat - yapılmaktadır. - Mecruhlar hastaneye kaldırılmıştır. Kim bilir ne kadar içmiş .. Bursalı İbrahim isminde bir sabıkalı dün fena halde sarhoş olduğu halde Karagümrükte halka sataşmağa bağırip çağırmağa baş- lamıştır. Sarhoş adam yakalan» mıştır. İkAhmeil Dün geçe kavga ettiler biri ağır yaralandı Kasımpaşada oturan kunduracı kasap Ahmet dün gece bir kadın yüzünden kavgaya tu- | tuşmuşlardır. Neticede kunduracı Ahmet bı- çakla kasap Ahmedi karnından tehlikeli surette yaralamışlır. Bun- dan sonra firare kalkışan kundu- | racı Ahmet yakalanmıştır. | her genç hazırlanmış — olacaktı. Bunlar yapılmamıştır. Bunlar yapılmadıktan başka spor | dairci di bir dedikodu yi beyanatı g ( Baş tarafı birinci sahifade ) memleket aleyhine çirkin gandalara sebep olmuş! hassa olimpiyat işleri gözümüzün önündedir . imet müdafaa silâhından ve fakir bütçesinden sporculara bir şey ayırdığı zaman orculardan bir Bundan sonra, başsız, gayesiz — brakmıyacağı Teşrinisanide Ankarada yapılacı kongrede bunu daha iyi göre-| ceksiniz. Memleketin kuvvetini, gençliği- ni, sporu daha iyi şekilde Huıj Propaj 'i edeceğiz. Tahsisat da vereceğiz. Sahalar da yaptıracağız. Velhasıl) spor bu memlekette çok başka” bir şey olacaktır. Şunu da - söylemek - i: Ankarada yapılacak birincilik mi sabakalarına her mıntaka bi sinin gelmesi şart değildir, takalar gruplara ayrılmalı ve grup birincileri çarpışmalıdır, hem bu' suretle fazla masraftan çekinmiş oluruz.,. j Küzım Ht. bir refikimize de münhal mebusluklar ve meb-, usların tahsisatı hakkında şu be-t — yanatta bulunmuştur: — Büyük millet meclisinin kü- şadından takriben bir hafta evel | — Ankara'ya avdet etmek tasavvu. rundayım. Cumhuriyet bayramındı Ankara'da bulunacağım Teşrini» yevelin iptidasında Balıkesire gide- , ceğim. | Maraş, Bolu, Saruhan, Konya intihabiyelerinden — birer mebusluk münhaldir. Bu dört | münhalden Nevzat beyden inhilâl , etmiş olan Konya mebusluğu için şimdilik intihap yapılmıyacaktır, Çünkü Nevzat beyin istifası tas til yemiştir. Diğer üç münhale meclisin kü> şadından evel intihap yapılacaktır. Barem - kanununda - mebusların tahsisatlarına hiç bir şey ilâve edilmemiştir. Esasen mebusların aldıkları maaş değil senelik taha sisattır. Mebuslar senede 3,600 lira tahsisat ve 1,400 lira Ankara pahalılık zammı alıyorlar. Bu miktar aylara taksim olunure sa ayda tahsisattan 300 ve pas halılık zammından da 100 kj ceman 400 lira alıyorlar. Bundan bir miktar da tevkifat yapılıyor. Sokakta düello! Dün gece saat 11 de Bahçekas pıda Mustafa Şamlı ve Orozdibale muğazaları önünde —bir — vaka gimuştar. 13 16 yaşlarında iki genç arasında bir kavga çık- mış ve bu iki çocuk birbirlerine silâh atmışlardır. Çıkan — kurşunlar” Orozdib; | mağazasının 2, Mustafa Şai mağazasının da bir camını dele miştir, Mustafa Şamlı mağazasındaki bekçiler / düdük ile / istimdat et mişler, polis ve bekçi, yetişmiş, fakat ' iki genci bulmak Kabi olamamıştır. Dedikodu.. Üsküdarda oturan İbrahim efen- (den komşusu arabacı Niyazi efendiye kızmıştır. Dün birbirlerile kavgaya başlıyan iki komşu bir az sonra gırtlak gırtlağa gelmiştlerdir. Neticede İbrahim iki yüzlü bü- yük bir kama ile Niyazi efendiyi tehlikeli surette yaralamıştır, Sıra beklemek yüzünden kanlı bir kavga İstinyede oturan sandalcı Kâzım ile sandalcı Eftim dün sıra bek- ) lemek meselesinden kavgaya tu- ralamıştır. -Hastaneye kıldınlıııL Eftimin hayatı tehlikelidir. tuşmuşlardır. Közım Eftimi ağır surette ya-