31 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

31 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Sesli filme hazırlananlar | Föniki C0 İ Kolin Mor Holivutun en sevimli sanatkâr- Jarından olan Kolin Mor- sesli filim çevirmek için hazırlık yap- makla meşguldür. — Kolin Mor sesli filimde de genç ve çapkın kaz rolünü yapacak ve kahkahalar ile her kesi güldürecektir. İlk ihtisasları.. Klara Bov: "İlk tecrübede biç muvaffak olamadım, adeta şevkim - kırıldı. Hatta okadar ki aglayacaktım. İkinci teerübede muvaffak oldum..,, Büster Keaton: “On beş senedenberi filim çe iyorum. Bu esnada hep dilsiz- dim. Ş Gelecek filimim sesli olacak.,, Norma Şirer ne diyor: “Şimdiye kadar sesim bakkında hiç bir fikrim yoktu.. Sesimle hiç meşgül / olmamıştım... — Mikrofon karşısında ilk yaptığım tecrübe de öğrendim ki sesim fena de- ğil.. Hatta opera bile söyleyebi- lecekmişim.. Yakında sesli filme başlayacağım... Şarkıda söyleyeceğim. Sesli filmin yeni yıldızları aeyrettiğimiz Liiyan Harvey büyük bir sesli filim çevirmeğe başlamış- tır. Genç ve güzel sanatkârın bu filimde çok muvaffak olduğu ha- ber veriliyor. Duglas Fairbanksın zevcesi Meri Pikford ile birlikte çevirdiği yeni filim yakında gösterilecektir. Bu filim Şekspirin meşhur “Uslanmış cadı kadın, eserinden filme çekilmiştir. Duglasın (Petraçyo) elindeki karbaçı cadı kadını pek çabuk yola getirmiştir. Resmimiz bu filimden bir sahneyi gösteriyor. Yeni bir filim: Tehlikeli kadın Holivutun tanınmış sanatkârlarından Olga Baklanova ile Oliv Brok yeni bir filim çevirmişlerdir. Ismi * Tehlikeli kadın , olan bu filim yakında gösterilmeğe başlanacaktır. Yukarıdaki resim bu filimden bir. sahnedir. Billi Dov — X Billi Dov da sesli filim çevirmek * için hazırlanıyor. Güzel sanatkâr her gün mikrofonun karşısında Billi Dovun natkâr bu kış iptidasında yeni filme başlıyacakt Operetler.. Sesli filmin terakkisi üzerine operetler, bilhassa Viyana operet- leri birer birer filme çekilmeğe başlanıyor. İlk olarak * Holivutta evlenmişler , öpereti filme çekik miştir. Bu operetin mevzuu şudur: alkan prenslerinden biri bir tiyatro muganniyesine aşık olu- yor. Birlikte kaçıyorlar, Holivuta gelip evleniyorlar... Filimde transatlantikle seyahat ve aire git bir çok gakmelır vardır. Öperetin musikisi Rişar Ştravsındır. İçinde komik sahne- ler, güzel şarkılar ve melodiler vardır. Ri i isminde —diger bir oöperet ilime çekil Bun- da Bebe Danicls baş rülü yap- maktadır. Sesli filimde operetin çok rağ- bet göreceği anlaşılıyor. £-.N filimin yeni nldızları Betti Aman Sesli filimde çok muvaffak olan sanatkârlardan biri de Betti Aman sesinin güzelliği sayesinde birden büyük bir şohret kazanmış ve meşhür. yıldızlar sırasına gir- miştir. " — MA