3 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

3 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

A “Alman zırhlıları çıkarıldı Denizin altında yalnız Hindenburg Mütarekeyi mCakıp teslim olan Alman donanması, zabitleri tara- fından İZ — —Fenin Skapa Flov limanında batırılmıştı. Bu zırhlılardan Kzza birer birer çıkarılmış ye hurde demir halinde satılmıştır. Yalnız Hindenburg zırhlısı henüz çıkarılamamıştır. Resmimiz Kayzer dretno- funun yosunlu ve ters teknesi ile Hindenburg zırhlısını gösteriyor. FELEMENK BAHRİSEFİT BANKASI İstanbul Şubesi İdare merkezi: AMSTERDAM 25,000,000 FL Tediye edilmiş sermayesi : 5,000,009 FL. 3,000,000 FL Galatada, Karköy palasta Telefon: Beyoğlu 3711/5 İstanbul tali şubesi : « Mer- kez Postanesi ittisalinde Alla' lemeci Hans teleton : İa 559. Bilumum banka muamelâtı Emniyet kasaları icarı Doktor A. kutiel Elektirik makineleriyle belsoğukluğu, İdrar - | Mezun sermayesi hem gayet dakik hem pek zarif bir saattir. “HANIM,, Terzihanesi MÜKERREM ve YAŞAR Sultanlıamamında Hacıköçek SERESEN Nİ ariğı, mrusa, edemidtidar, het gevşek H y Tiyetli miktarda para koparırmış.. KREDİTO menet hanı altındaki yazıhane ü releğesa gi tedevi öder Hai Morris bu surette hiç tehlike- —— Yazıhanesine müracaat ediniz. B L M LA ci harnı sırasında 3, sizce 60 kadınla evlenmiştir. — Telefon: Beyoğlu 1891 D Kaç defa bulduğu garip Bir erkegin iki sene zarfında kaç kadınla - evlene- bileceğini tahmin | edersiniz ? | —Nihayet iki.., | Diyeceksiniz de- B Vil mi? Ne gezer. Bir Lehli iki sene içinde tamam 61 kadınla Bişlif. Bu altmış bi defa koca, Moris Baskin ismini taşımaktadır, ve kendisi Ameri- kan tebaasından- dır. Bakınız vaka nasıl olüyor Malüm ya Leh- iler daima hicret eden bir millettir. Ve ekserisi de Amerikaya gider- ler. Halbuki harpten — sonra Amerika, çıkardığı muhaceret kanıe nu ile geleci Zaafih alınan miktar kadar her sene lehliler memleketlerinden kal- kıp yeni dünyanın kapısını çalmak- F tadırlar. Ancak müuhaceret kanunu mucibince — Amerikaya muhacir | | olarak kadın kabul edilmemekte- .. Amerikaya hicret eden lehliler bunun için yalnız gitmektedirler. | Bu adamların coğu Amerikaya gelirken —arkalarında yani Av- | rupa da gözleri yaşlı sevgili, yahut hasretini çektiği bir nişanlı bırakmaktadırlar. Mu- hacir Lehliler yeni dünyada bir parça para tutunca nişanlılarını, sevgililerini gelirtmek istiyorlar , fakat buna muvaffak olamıyorlar. İşte Morris Baskin bundan istifade elmek “için sahneye çık- mıştır. Bu adam uzun müddet rikada - kaldığı için — Amerikan tebaasındandır. Morris — Baskin | Amerikadaki vatandaşlarının sev- | gililerini getirmek için Avrupaya | gider, orada bu sevgililerden | biri ile evlendikten sonra Ame- | rikaya dönermiş.. Bittabi Amerikada sevgili ve yahut nişanlı hanım yeni kacasın- dan aynlır, eski aşıkı ile beraber | yaşarmış .. mukabil | | | Ame- | Baskin bu hizmetir vatandaşlarından — kül- 1 evlenmiş! Amerikan tebaasından bir Lehlinin bir ticaret yolu Moris Baskin Nihayet altmış birinci kadınla ev- lenmek üzere tekrar Avrupaya gitmiş.. Lâkin evleneceği ka görünce yıldırımla vurulmuş der- hal âşık olmuştur. Morris bermutat bu kadınla da evlenmiş, —lâkin altmış birinci zevcesine fena halde abayı yak- tığını görünce kadıma: Ben seni bırakmayacağım.. Âmkânı yok Amerikadaki aşıkına teslim edemem... Çünkü seni se- löz eti Ha n T daki aşıkını fazla sevdiği için polise müracaat ederek kocasını yakalatmıştır. Şimdi bülün Ame- rika Moris'in bayatı ile meşguldür. ŞEHREMANETİ BU AKŞAM araamraanma Kokatlar mektebi 3 perde [İI 'II ha İ zz ae 5 T yapılmıştır. HER NEVİ EŞYA Gay vade il. yeresiye almak isterseniz Beyoğlunda Tünel pasajında 7 nümerolu saat 27 buçükta | ntalya postası (KONYA) vapuru 3 teşrimi- Sani pazar 10 da Galala yiliti- mından hâreketle İzmir Küllük) Bodrüm Radost Fethiye Finike Antalyaya gidecek ve dönüşte mez iskelelerle birlikte Ar dilli Kalkan Dalyan Marmaris Sakız Çanakkale Geliboluya ağrayarak gelecektir. (Karadeniz Birinci postası) vi pazartesi 12 de Ga- Jata rıhtımından hareketle İne- bolu, Samsunş Giresön, Trab- zon, Rize, Hopmya gidecek Talmarı Gireson, Ota, Ünye, Samnsan İnst>z, Zonguld Hareket günü yük Acentası Köprü başında, Bey Şube Acentası: Mahmudiye Ham altında. İtsanbul2740 Merkez TAVİL ZADR ve biraderleri MUNTAZAM AYVALIK KSPRESİ SAADET VAPURU Teşrinisaninin 4 üncü pazartesi genü akşamı saat 17 de Sir- keci rih'ınımdan hareketle Ge- Hibolu Çanakkale Küçükkuya, Altınoluk, Edremit, Burhaniye, Ayvalık isl Çarşamba — günü meskârdan avdetle lelere uğrayarak cuma & İstanbu'a muvasalat edecektir MUSTAFA ge amavasalat mahalli isker Yemiş Teletim de biraderi stanbul 2219 Alemdar zade vapurl B dka pelein Bt Millet vapuru 4 teşrinisini Pazartesi günü akşam saat 18 de Sirke- rıktımından —| Zöngül nsun, Ünye, Ordu, Trahsn, — Rise | ve azimet Ve ayni iskelelerle (Vak- hkebir G kelel edecek Müracaat mahalli: cle, ve Sinop) is- ine uğraya râk avdet İstanbal mey- “TekNo3o — 2Teşrinisani 920 “Şarlak Holmes'in - Mailetleri Mütercimi (Vâ - Nü ) — Haydut mu bunlar? — Evi haydutlar mı bastı? — Evet, muhakkak haydutlar olacak! Zira, demin, içeriye zorla berbattı. Zira, on kişi idi; ise, - Geffrey korkusundan k: gittikten sonra - iki kişi kalmş- | tik. Fakat bu esnada şayanı hayret İLüü gey oldu. Doktor, ha — Buraya bakın. M Doğrusu yal Ödüm katladı irdiler. Brlkalen! balde korktum. ! — Enseleyin kerataları! BaRat — doktor, pek - seyan: | hayret bir şey söyledi | — Vay! Efendimizi de - sımsıkı yakalamışlar! | — Bu gördüğünüz zat, meşbur | — Tutunl Polis hafiyesi Şarlok Holmes Haz- | — Enseleyin! retleridir. Sakın onun ewri hari- — Yakalayın şunları! Vay vay da vay vay! Amma da çok adam cine çıkmayın. Benden bir iş için | | şüphelendi. Tevkif edecek! Var- varmış | sın tevkif etsinl bu evin içinde yahu! Ahçıbaşı | bile elinde koskocaman bir satır- la eşikte belirmişti. Şayet bütün | bunlar; herifin adamları ise işimiz biz Bu sözler üzerine Şarlok Hol- mes'le ben, bir aralık duraladık. “Acaba bu işte bir hile olma- sın?,, manasına, biribirimizin yüzüne baktık. Fakat, bu işte hiç bir hile yoktu; olamazdı. Zira, ev halki. — “Ai Şarlok Holmes! Şarlok Holmesi,, diyerek, teker teker çekildiler. Hayret! Doktor, bileklerini uzattı: — İsterseniz kelepçe de takınız! Galiba, bize emniyet telkin etmek için böyle söyliyordu kim bilir me yapacaktı. Şarlok Holmes, fırsatı kaçırmak istemedi : Doktorun — uzanan — bileklerine şırrkkadak kelepçeyi taktı. — Yürüyün Kapıdan dışarıya çıktık. Zabıta — tabibi de, — bizimle beraber kuzu kuzu gidiyor; hiçbir mukavemet göstermiyordu. Demin satırla içeriye giren ah- çıbaşı ve süpürge sopasile dola- ! şan hizmetçi zerrece mukavemet göstermiyorlardı. Bütün hizmetçi- ler ve uşaklar, duvar boyunda iki dizi Gerçi, lerinin — bileğine kelepçe - takıldığı için şaşırmış- lardı, fakat, bu kelepçenin Şarlok Holmes - tarafından — takıldığını düşünmek, hâreketlerini kötürüm- leştirmeğe kâfi geliyordu. Doktor, yürudüğü esnada oalara: — Meraklanmayın! - dedi> - Böyle işler olagan şeylerdir. O zaman hepsinin yaşlar döküldü: | — Abh, efendimiz! Efendimiz! | Bugünleri de mi görecektik, bizim sevgili ve muhterem efendimiz! Maiyetperver — efendimiz! Senin gözünden bileklerine kelepçe mi taktılar? Benim bile, gözlerim sulanmak raddesine geldi. Bu ayrılış, cidden yürekler acısı idi. — Nerelere götürüyorlar, seni, eefendimiz? Kurtaralım mı? — Hayır! Şarlok Holmes haz- retlerinin iradesi haricine çıkmıyın! Birakın, ne isterse onu - yapsınl Birakın! Sakın karşı dürmayın! Ben masumum. - Hakikatın mey- dana çıkmasına muntazırım, Şarlok Holmes'e, usulla: — Bu adam ya bize müthiş bir oyun oynuyor, yahut ” da... - dedim. Üstüt sordu.. — Yahut da? — Yahut da, herif masum mu? —Ne? Masum mu dedin! (Mabadi var)