3 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

3 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sabife 2 Kadın öldü İki kardeşin biri hapisanede biri hastanede ... 7 gün evel sabıkalı Nu fından Unkapanında sustalı bıçakla cerhedilerek Haseki hastanesine yatırıldığını yazdığımız Sakine ha- 'mim vefat etmi; Sakine hanımın ölümü ikinci bir * vakanın zuhuruna sebep-olmuştur. Sakine hanımın ölümüne sebep olan Nuri; kadınla kendi kardeşi arasında bir münasebet mevcut olduğunu anlıyarak bu vakayı ihdas etmiştir & Nurinin kardeşi olan Ömer, Sakinerit ölümünden müteessir , SİMmaş, bıçağım sol memesine sap- layarak intihara teşebbüs etmiştir. in ayni kadım. sev- yüzünden kadın ölmüş, Nuri ee dlmler, de Gnüsiz bir Cerrahpaşa — hastanesine halde girmiştir. Dünkü cerhler Dün 7 cerh vakası var 1 — Dün saat 16da Pangal- tıda Ahmet Zihai ve Zeki isminde 2 çocuk kavga etmişler, Zeki, Ahmedi sol kaşından yaralamıştır. 2 — Çeşme meydanında Ga- / İatalı kâfir namile maruf Mehmet bir kadın meselesinden dolayı sandalcı hüseymi tabanca ile elin- den yaralamıştır. 3 — Kumkapıda terzi Keğork, tüccar kâtiplerinden Karlos isminde bir ermeniyi meçhul bir sebepten dolayı sağ kalçasından tehlikeli surette yaralamıştır. 4—Kadıköyünde Hüseyin efen- dinin birahanesinde Kemal, Arif, | Omnik, Leon efendiler kavga eder- lerken kırılan rakı kadehi parça- larından Kemal efendi hafifçe ya- — ralanmıştır. n 5 — Dün kasap Ali Tahta- 6 — Kız muallim mektebinde Marangoz Ahmet, hademe Hü seynin başına yemek tabağı atarak yaralamıştır. 7 — Aksaray Müllet caddesin- de meyhaneci Muhiddin efendinin lükkânında Nuri efendi isminde biri Selim efendiyi başından ya- ralımıştır. Bu arahkfırlatılan bir kâadeh, Muhiddin efendinin dişini kırmıştır. Moskova radyosunun Türk günü Moskova hava redyosu B. M. Meel açılması ebetile bir konser verceği yazılmıştı: Konseri bugün saat 4 buçukta dinlemek kabil olacaktır. Konsere istiklâl marşiyle başlanacak, türk şarkıları ve türk şairlerinin şiirleri okunacaktır. Halk bilgisi derneğinin müsameresi Dün gece Türk ocağında Halk bilgisi derneğinin senei devriyesi münasebetile bir müsamere ve- rilmiştir . Müsamerede - Erzurum halk oyunları oynanmıştır. Kışa takaddüm eden bu güzel günlerden istifada ederek evleri- nizin bacalarını temizletiniz. suretle yangınlardan bir çoklarının önüne geçilir: Kurumlu ocaklar ahşap evler için büyüktehlikedir. Darülfünun Boğaziçinde bir akuvaryom yapılacak Ankara, 1 (Husuri) — Darül- fünun emini Neşet Ömer beyle görüştüm. Bana Darülfünun işleri hakkında şu izahatı verdi: — Son zamanlarda yapılmış olan tasnif ve teadül kanununun tatbiki için lâzım gelen tedbirleri aldık. Her fakültenin asli ve ih- tisas Gdersleri tefrik edilmişlir Yapılan tasaifte teadül kanımu esasatı nazarı dikkate alınmıştır. Bu meyanda hukuk, p, ede- biyat ve fen fakülteleri ders tas- Billeri ikmal edilmiştir. İlâhiyat fakültesi derslerinin tetkiki devam etmektedir. -Yapılan tasnif ledir Münbal diğer kürsü derslerine zam ve ilâve edilmek — suretile tasnif bordorosu yapılmıştır” Bu sürette maaş va ücretlerde de tebeddülât olmuştur. İlga edilen kürsü yoktur. Bu tasnifte maas ve — ücretlerde — varki — zamlar nazarı dikkate alınmakla beraber darülfünun bütçesinin heyeti umu- miyesinde mümkün olduğu kadar iktisada riayet edilecektir. Heyeti ilmiye kadrosunda csas şudur : Müderis, — muallim, — müderis muavini sistan — dereceleri genç eskisi gibidir. Yani diğer Avrupa darülfunünlarının aynidir . Bunlarda — tadilât — mevzuubahs değildir. İlâhiyat fakültesine ait tasnif tetkiklerinden sonra — bordrolar Maarif vekâletine takdim — edile- sektir. ——— Bu sene deniz hayvanlarının bir. Akuvaryom - tesi edilmektedir. Bu sene en fazla talebe kay- deden hukuk fakültesidir. Bun- dan sonrada tıp, edebiyat ve fen fakülteleri gelmektedir. Neşet Ömer hey İstanbulda daröfünun — bötçesinin — tetkikini ikmalden sonra tekrar Ankaraya önecekt Konyada feci bir kaza| Pözartesi günü Konyada feci | bir kaza olmuştur. Hükümet ko- | nağının köşesine ve istasyon bul- varının methaline - kurulan takı zafer üzerine elektrik tesisatı ya- pilmişti. Tesisatın bitmesini — müteakip taktan — inerken — itfaiye çavuşu İbrahim efendi dikkatsizlikle tele dokunmüş, cereyanın sademesile sendeleyerek kendisini telden kur- tarmış fakat yere düşmüştür. Derhal hastaneye kadırılmışsa da yolda vefat etmiştir. İşin garip tarafı İbrahim efendinin pederi Ahmet çavuş ta buna yakın bir kazaya kurban gitmişti. Bu “İrvekületi, sanaf. mekteple: Ticaret odaları | Fransız buhranı | Nizamnamenin tadili ve lâğvedilecek odalar Ankara 1 ( Hususi ) — İktisat vekâleti ticaret odaları v e bazı tadilât yapılmasına, lüzüm göstermişti. Devlet şurası tarafından , yapılacak tetkiki ikmal edilmiştir. Evvelce ticaret odaleri mahalli hükümetin gördüğü lüzum veya iktisat vekâletinin teklifi, ve y hut en az on tüccarın müracaatı ile açılırdı. Yeni tadilât ile bu surette açılan odaların iktisat vekâletinin gördüğü Tüzumla ve dahilinde “bulundugu vilâyetin mütalâası alı- narak lüğvedilmesi hakkında ik- tisat vekâletine salâhiyet — veril- miştir. Bu tadilât ile lâğvedilecek oda- larm en yakım ticaret odalarına ilhakı düşünülmektedir. Bundan başka eskiden odalar yalnız bulundukları şehirlere şa- mildi. Oda bulunmayan yerlerde odaların temin ettiği faydalardan istifade edemiyordu. Şimdi bu mabzur da kalkmaktadır. İktisat vekâleti lâğvedilecek odalar hakkında istihzarata baş- lamıştır. - Bunlar - vilâyetlerle mu- habere edilerek tespit olunacaktır. Ticaret odalarının — bütçeleri imusaniden itibaren tayin edil- için lâğvedilecek odaların da bu tarihten evel ilgası düşünük- mektedir. Gece dersleri “Sanatkârlara geceleri ders verilecek CAnkarı üsusi) — Maarif olan İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa | ibi mühim vilâyetlerde serbest iş yapan eşhasa gece dersleri ve- rilmesini kararlaştırmıştır. Bu der- | sanelerde bu aydan hyacak ve ders saz Si nihayetine kadar duvam edecektir. gece dersleri sanat erbabı- nın günlük mesaisine sekte ver- meyecektir. Dersler gece bir iki saat sürecektir. Geçen sene bazı vilâyetlerde buna benzeyen teşkilât yapılmıştı. Bu seneki teşkilât çok Xıhu vasi, çok daha şümüllüdür. Lise muallimi olmak - için Avrupaya talebe gönderildi Ankara, 2 (Hısusi) — Avrupa- ya gönderilecek talebenin imti- hanlarına devam edilecektir. Lise mezunu — efendilerin — imtihanları neticelenmiş ve bir kaç genç lise muallimi olmak üzere Alman- ya ve Fransaya ginderilmiştir. Diğer talebenin de imtihanları icra edilmektedir. Manisada mühim sırkat Manisa,2 (Hususi;, — Dün gece kereteci Mehmet beyin kasası hırsızlar tarafındae çarçalanmıştır. Hırsızlar 2500 lira işırmışlardır. Kibrit inhisarı nüdürlüğü Ankara 1 (Husus) — Kibrit ve çakmak inhisarı müdürlüğüne 10 haziran 929 an müteber olmak üzere Tahir Kevkep bey tayin edilmiştir. Van ve Meraş meküpçulukları Ankara, 1 (Hususü — Meraş mektupçusu Eşref leyin Van, Van mektupçusu Nui beyin de Meraş mektupçuluğun nakilleri tastiki âliye iktiran ebiştir. tadilâtın | | M.Tardiöö kabineyi teşkil edebilecek mi? Paris: 1 (A.A) — M. Tardiyö öğleden sonra müşaverelerine baş- lamış, bilhassa M. Durand, Cheron, Sarraut, Chaütemps, Oueville ve M. Hesse'i kabul etmiştir. Paris 1 (A.A.) — M. Tardiyö- Lik maçları için hazırlık İstanbul lik oyunlarının — pek yaklaştığı şu sırada futbol takım- | ları ehemmiyetli hazırlıklara baş- ladılar. Dün stadyomda bu müna- sebetle ilk oyunu — galatasaray üçüncü takımı / Hilâl - takımiyle yaptı. Galatasaray takırmı henüz eski formunu almadı. Bunun en mü- m sebeplerinden biri de arala- rından belli başlı bir kaç oyun” cusunun ayrılmış - olmasıdır. Bu nün M.Briand, Cheron, Loucheur, | maçı Galatasaray 4-2 kazandı. | Mağinot, Martin ve M. Eynac'tan- yeni kabineye dahil olmalarını istiyeceği — ihtimal veriliyor M. Tardiyönün bir bahri ticaret bir de sıhhat işleri nazareti ihdas edeceği ve Alsas Loren müşte- şarlığın yeniden tesis edeceği rivayet olunuyor. İngiltegiîtjıuiıran Hint meselesi şiddetli Londra 1 (A A.) — Daily Mail yazıyor : İngilterede ansızın gayet vahim ve mühim bir siya- set buhranı zuhur etmiştir. Bu buhran amele fırkasının lar gibi muhtariyet vermeği kabul etmesinden ileri gelmiştir. Parlamentoda çok — hararetli müzakereler olacağı ve liberalle- “rin de itirazda bulunacakları söy- leniyor. Sabık Hint vi Beading Lordlar diği bir takrirde lâhbik umumi va- linin Hint hükümeti için dominyon- lara mahsus kanun ve nizamlar yapılması hakkındaki beyanname- at celbetmektedir. |— Bu takririn hararetli müzakere- lere sebep olacağı muhakkak gö- rülmekter Muallimlerin değilmiş.. Ticaret mektebine bir husız girdiği ve bir kaç pardösü ile Muallimlere ait iki şapkanın çalın- diğı yazılmştı. Mektep müdüriyetin den aldığımız bir tezkerede hiç bir muallimin pardesüsü çalınma- dığı, yalnız bir hocanın şapkasının :(ny’!uld'ıı'g'zı] ye çalınan pardösü - Plerin de talebeye ait olduğu bil- dirilmektedir. t M 2 Yanğın başlanğıcı Dün saat 1de Büyükderede Yeni mahallenin Pazarbaşı cadde- sinde 32 mumaralı ” Tokantanın kahve — ocağından - sıçrayan - bir kıvılcım yangına sebebiyet vermiş, ateş söndürülmüştür. undada meczup Celi- lin odasından yanğın çıkmış, sön- | dürülmüşti 4 gramofon çalındı Sirkecide Hamidiye caddesinde Sahibinin sesi“gramofonları satış mağazasına dün hırsız girmiş 4 gramofon makinesi çalıp savuş- muştur . Bir kız boğulurken kurtarıldı Galatada Mumhane caddesinde oturan Abdullah ağanın kızı Ga- lata yıhtımından kendini denize atmıştır. Kızıı denizde çırpındı- ğini gören sandacılar kızı boğul- maktan kurtarmışlardır. İntiharın sebebi meçhuldür. |tuluşun İehine çevirdi. diğer iki fırkanın mütalâasını al- | madan Hindistana diğer dominyon- - Fener - Süleymaniye | ray toplu bir hücum ve Rebü Fener 14 gol ile galip gel Beşiktaş - Altınordu maçı 7- 0 Beşiktaşın galebesile neticelendi. Altınordu bir zamanlar İstanbu- lun 5 sene şampiyonluğunu şerefle muhafaza etmiş mükemmel bir takım idi.Yeni faaliyeti umarız ki ümit verici olur... Son maçı Galatasaray yaptı.. Noksan kadro ve oyuncuların yer- lerinde yapılan tadilât oyunu kur- Gayretli bir takım olan rumların ilk ve münakaşalara sebep olacak / yegâne sayıları üzerine Galatasa- çok mükemmel oyunu neticesi bu işten kolaylıkla galip çıktı. Kadıköyde rekor koşuları yapıldı. Veysi diskte 36,19 ile Mehmet Ali ise 22,4/5 ile vekor yaptılar. maçında 3 kuruşa! Bu sabah ta balık bolluğu vardı Balık bolluğu devam ediyor. Dün Boğaziçinden — balıkhaneye, 180 kayık palamut gel ör, Bu sabah gene bi i aneye külliyetli Tet A Ürmirve aporunu almadaz höyle — Bu sabah palamut toptan 3 ku- bir / beyanname | zeşrefneğe veEER Sbliyor. — öökcüen sebepleri sormakta ba — - Bugünkü hava - beyannamenin şümülü hakkında Yeşilköy rasat — merkezinden izahat istemektedir. verilen malümata göre — bugün hava kismen bulutlü, kismen açık Rüzgâr hafif olarak şark ve şimal arasından esecektir. Sıcaklıkta düne nazaran bir fark olmuyacaktır. Bu. sabah ha- raret 10 dereceydi. olacaktır. 2 Teşrinisani 1929 lti — 49750 Dahili istikrar Düyünü muvahhide — — | İngiliz lirası Hümeli tahvilatı Esham — im, e (—tas İş bankası Anadolu şimendifesi Tramvay şirketi Terkes » Balya Çimente l Tahvilât Anadelu Olg 45 Anadolu 1 Çek Fiatları Tacüm “tesike ) — | Pa Nüyork Amaterdem Satya Bükreş Bi Cename Berlim Viyana DT Yanlarında saku — işereti olen yakamlar Meamale görmeyen salü fiyelleri gölderir.