3 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

3 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

NL | Sinema artistlerinin seyircileri edecek tavırların miyeceğini iddia etmiştir. ise — sanatkârlar, Greta Garbo ve Glorya Svanson şiddetli m: Son zamanlarda bu mesele Ameril sinema - münekkitlerinden Cilbert Selds bir gazeteye vuku bulan beyanatında bir kusur olduğunu arlistin buna istinat ederek " şöhre Gene meşhur münekkitlerden Openhaym bu fikrin şiddetle “Bir artist temsil ettiği rolu benimsemelidir. Bu rol seyirciler üzerinde bu - tarzda Gürültüye sebep olan bir mesele Sinemada cinsi hissiyatı tahrik etmek bir kusur mudur? Münekkitler arasında bu hususta nakaşalar var - cinsi hissiyatını tahrik etmesi bir kusur mudur, yoksa meziyyetmi?, la şiddetli münakaşalara meydan vermektedir.Ameri bir bir. tesir yapal addedilsinler. Greta Garbanun , Glorya Svansonun , Con Cil- bertin - muvaffakiyetlerinin bütün sırrı budür. Bunlar aşk ve sahnelerini seyircilere de hisset- tiriyorlar. - Keza Meri Pikfort ve Klarabov da bu hususta muvaffak oluyorlar. Şarlonun hissiyatı tahrik etmi- yen sanatkâr olduğu doğru değil- dir. Şarlo, Harlo Loit seyircileri güldürüyorlar, ve bu'suretle his- siyatı tahrik ediyorlar. Münakaşa henüz bitmemiştir. hararetle devam ediyor. İki müs nakkidin de taraftar ve aleyhtarı vardır. Fakat ikinci fikirde bulu- nanlar tedir. ekseriyeti teşkil etmek- yhindedir. Openhaym diyor hi nn meşhür insi hissiyatı tahrik muhafaza ede- atı tahrik edecek mahiyette lirler ki muvaffak - olmuş Gon Cilbert ve Meri Piktort Mis Mak Snet yeni bir filim çevirmeğe başlıyor Beyaz perdenin en parlak 'yıldızlarından biri olan Mis Mak Sne€ yeni bir komedi hazırlamaktadır. Mis Mak Snet sinema - artistleri içinde en iyi senaryo yazan bir yıldızdır. Mak Snet yeni oynayacağı komedinin senaryosunu da kendi tertip etmiştir. Mak Snet diğer ko- | medilerinde olduğu gibi bu eserinde de deniz kıyafetinde, yarı çıplak bir çok genç kızlarla beraber oynamaktadır. Mak Snet bu filiminde bir çok yenilikler yapmıştır. Sinema yıldızı yakında kendi hesabına filim çevii genç kız, filimlerinde gösterdiği eği düşünmel” tedir . Bu güzel muvaffakıyetle bütün Amerikanın bayretini celbetmiştir. Mak Snet sinema yıldızları arasında en çok mektup - alanlardan biridir. Bu mektupların hemen hemen hepsinde güzel sinema artistine ilânı aşk edilmekte, ya saçının rengi, ya gözlerinin ifadesi, yahut du- dağının kayrılışı ve sair yerleri medhedilmektedir. Kıvırcık saçlar Pariste yakında pek meraklı bir dava görülecektir: | Sinema artistlerinden matmazel Orelya Branka; saçlarının kıvırcık ve altın sarısı - olması sayesinde bir çok filmler için aranılmakta ve kendini müreffehen geçindire- cek kadar para kazanmaktadır. Orelya geçende, ber zaman saçlarını yıkattırıp tarattığı ber- berine - gidince bzıhzgn hasta olduğunu ögrenmiştir. Bunun üze- rine ister istemez M. Lakur ismin-| de başka bir berbere gitmiştir. kur, önce saçları yıkanmıştır. Fakat bunlar c o kadar karışmışi ki, berber işini bit dakika evvel bitrmek için, Örelya farkında olmadı akası — vurmuş,ve Tarın mühim bir kısmmı kesmişti Saçları — elektrik kuruttuğu AFlİE “bunlurın güy iuntarali bir tarzda kesildiğini anlamış ve düzeltmek için saçları kesmeğe başlamıştır. Biniı sonra Lakur : — İşte bitti, masıl beğeniyor musunuz ? diyerek Orelyaya bir ayna vermiştir. Zavallı Orelya bir de ne gör sün?... Başı küçülmüş, saçlarından eser yok, berber saçlarını kes- mekle kalmamış, (alagarson) bir baş yapmış... Bunun üzerine ber- ber dükkânında kıyametler. kop- muştur. Örelya ağlamağa ve: i ben ne yapacağım? Nasıl sinemada para kazanacağım, diye söylemeğe başlamış, berber — Size bu saçlar eskisinden fazla yaraşıyor.. Şimdi saçlarınız değil, kenı artisti olunuz, tevabını ver Orelya kesilen saçları minat istemiş, berber beş para vermiyeceğini söylemiştir. İş niha- yet mahkemeye düşmüştür. Bu hafta görülecek olan -davada Örelya'nın — tazminat — istemeğe kakkı olup olmadığı ve berberin gibi bu biçim saçların halinde çekilmiş resimlerini mahkemeye geti, ve irtihap edilen sinema artistle rinden mürekkep bir hakem heye- tinin reyi dinlenecektir. Norma Şerer sesli filminde baş yıldızı oldu L T | | Eski sinema yıldızları arasında sesli filimde en ziyade muvaffak olan artist Norma Şererdir. Bu fevkalâde cazip genç kadın gayet güzel sesi ile derhal nazarı dikkati celbetmiştir. Norma Şerer sesli filmde çok muvaffak olan Bessi Lovu da gölgede bırakmıştır. Güzel sesli sinema artisti eskisi gibi her filimde Konrat karşılıklı oynamaktadır. Konrat Nagel de se: Bu iki meşhur artist yakında büyük bir sesli filime başlayacaklardır, Norma Şerer sesine gayet ihtimam etmektedir. Güzel sesli sinema yıldızı her sabah kalkar kalkmaz dört beş yumurta içer, rüzgârl havalarda boğazını sıkı sıkı iyice bağlamadan sokağa çıkmaz... Bir sinema gazetesi sesli filimde en ziyade muvaffak olan artistler içinde erkeklerden birinciliği Danon Navaraya, kadınlardan de Norma Şerere veriyor..